Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit Alttarilla Official 2019

Vierailija
30.08.2019 |

Mitä mieltä osallistujista? Juoruja?

Kommentit (7445)

Vierailija
1541/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni onnistumisprosentti on 2,5 % (15 vuotta kestänyt suhde). Mutta jos huomioidaan kaikki seurustelusuhteiksi laskettavat suhteeni (3 - 6 kk), jotka alkaneet ensitreffeiltä on onnistumisprosentti silloinkin vain 15 %. Jälkimmäinen sen vuoksi tärkeä luku, että mikä on todennäköisyys sille, että on edes sitä suhteen alkuun riittävää kipinää. Ja minulla siis 1/6 todennäköisyys sille.

Vierailija
1542/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta O ja Heidin jutusta täytyy kyllä laittaa palautetta tuotantoon ja esittävälle kanavalle. Todella törkeää, että tuollainen epäasiallinen kommenttia toisen "epävakaudesta" päästetään läpi. Onkohan Heidi ryhtynyt johonkin toimenpiteisiin?

Ainakin sellaisiin toimenpiteisiin ryhtynyt, että hän muutti välittömästi Oskarin luota pois ja kielsi tätä olemaan minkäänlaisessa yhteydessä häneen. Eivät ole olleet yhdessä/tekemisissä 25.6 jälkeen. Tämä nähdään televisiossa eikä ole keksitty kommentti.

Mistä tiedät tämän varmaksi? Oletko läheinen henkilö sarjassa esiintyvälle henkilölle?

Tuo väitetty päivämäärä on pari päivää juhannuksen jälkeen kun kuvaukset oli vielä kesken.

Älä tuomitse ennen kuin katsot ohjelman. Juhannus oli viimeinen yhdessä vietetty juhla ja sen jälkeen Heidi muutti pois Oskarin luota, sitä on turha kyseenalaistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni onnistumisprosentti on 2,5 % (15 vuotta kestänyt suhde). Mutta jos huomioidaan kaikki seurustelusuhteiksi laskettavat suhteeni (3 - 6 kk), jotka alkaneet ensitreffeiltä on onnistumisprosentti silloinkin vain 15 %. Jälkimmäinen sen vuoksi tärkeä luku, että mikä on todennäköisyys sille, että on edes sitä suhteen alkuun riittävää kipinää. Ja minulla siis 1/6 todennäköisyys sille.

Kiva kun sinäkin laskit omasi! Olisi hauska koota näistä hieman kattavampikin tilasto. Harmi kyllä Tilastokeskukselta ei taida tämän tyylistä dataa löytyä. :D

t. 7%:n nainen

Vierailija
1544/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, joka jatkuvasti spoilaat ohjelmaa kertomalla tapahtumia etukäteen, voisitko jo lopettaa! Todella rasittavaa käytöstä.

Vierailija
1545/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä taas todeta, että miten kuvat helposti valehtelevat (niin hyvässä kuin pahassa). Kun kuvat osallistujista julkaistiin, niin Anniina ei ollut minusta kovin viehättävän näköinen kuvassaan (jotenkin tätimäinen tyyli nyt ainakin pisti silmään). Tuntui moni muukin spekuloivan keskustelupalstoilla samaa, että näyttää ikäistään paljon vanhemmalta.

Mutta nyt kun ekaa kertaa katsoin häämatkajakson (aikaisempia en ole katsonut) niin Anniinahan onkin "livenä" ihan mielettömän söpö, niin meikin kanssa kuin ilman meikkiä! :3

Ja luonnekin siihen päälle sellainen lempeä, rauhallinen ja iloinen eikä varmaan mikään tyhmäkään taida olla. Toki vielä liian aikaista sanoa, millainen on sitten normaalissa arjessa.

Mielestäni kaikki kauden naiset ovat ULKOISESTI nättejä, Katja vaikuttaa persoonana jotenkin sellaiselta etten uskaltaisi/haluaisi lähestyä.

T. 24v mies

Tämä oli kiva kommentti! 

Mietin itsekin, että seuraavan kerran kun "pelaan" Tinderiä, voisin kokeilla olla vähän sallivampi niiden kuvien suhteen, koska selvästikään kuva ei kerro ulkonäöstä ollenkaan kattavasti.

Vierailija
1546/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään mutta ärsyttää se Ollin analysointi ja tunteiden sekä ajatusten tulkkaus. Muuten vaikuttaa tosi ihanalta tyypiltä mutta käyttäytyy kuin olisi Stolbown kolleega.

Vierailija
1547/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä formaatissa selviävät parit, joissa nainen on valmis joustamaan miesmaussaan. Esim. Tiinan ja Samuelin myöhemmistä haastattaluista kävi just ilmi, että Tiina oli valmis panostamaan suhteeseen jos vaan arvot on samat. Ja muutenkin he aina painottavat kuinka panostavat parisuhteeseen kaikilla tavoilla. Myös Johanna oli valmis yrittämään Markuksen kanssa vaikka ei ehkä tuntunut unelmamieheltä aluksi. Sini ja miehensä ovat edelleen yhdessä, vaikka Sinillä oli ongelmia löytää kipinää. Tuntuu, että nyt Anniina on sellainen joka on valmis kompromisseihin ja hän ei luovuta ihan helpolla. 

Tietysti tätä tehdään myös viihteeksi ja siksi pitää ottaa pareja joille ehkä helpommin syntyy draamaa ja konflikteja. Mielestäni Rosa ja Aliisa oli aika naiiveja sen suhteen millaisen miehen saavat ohjelman kautta ja nuoruus myös edesauttoi etteivät koe tarvetta pariutua kenen kanssa tahansa. Katja vaikuttaa juuri järki-ihmiseltä, joka yrittäisi kaikkensa tässä kokeilussa jos on kerran lähtenyt mukaan. Toivottavasti edes vähän rentoutuu ohjelman kuluessa, muuten on Ollia kohtaan väärin jatkaa yhdessä.

Vierailija
1548/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä formaatissa selviävät parit, joissa nainen on valmis joustamaan miesmaussaan. Esim. Tiinan ja Samuelin myöhemmistä haastattaluista kävi just ilmi, että Tiina oli valmis panostamaan suhteeseen jos vaan arvot on samat. Ja muutenkin he aina painottavat kuinka panostavat parisuhteeseen kaikilla tavoilla. Myös Johanna oli valmis yrittämään Markuksen kanssa vaikka ei ehkä tuntunut unelmamieheltä aluksi. Sini ja miehensä ovat edelleen yhdessä, vaikka Sinillä oli ongelmia löytää kipinää. Tuntuu, että nyt Anniina on sellainen joka on valmis kompromisseihin ja hän ei luovuta ihan helpolla. 

Tietysti tätä tehdään myös viihteeksi ja siksi pitää ottaa pareja joille ehkä helpommin syntyy draamaa ja konflikteja. Mielestäni Rosa ja Aliisa oli aika naiiveja sen suhteen millaisen miehen saavat ohjelman kautta ja nuoruus myös edesauttoi etteivät koe tarvetta pariutua kenen kanssa tahansa. Katja vaikuttaa juuri järki-ihmiseltä, joka yrittäisi kaikkensa tässä kokeilussa jos on kerran lähtenyt mukaan. Toivottavasti edes vähän rentoutuu ohjelman kuluessa, muuten on Ollia kohtaan väärin jatkaa yhdessä.

Varmaan sama menee myös toisinpäin. Ensimmäisellä kaudella Jussi ei viehättynyt puolisonsa ulkonäöstä/joku tökki alusta alkaen vastaan ja eipä siitä paria syntynyt. Sama varmaan Ronilla sen Tanjan (?) kanssa, ei innostunut puolisostaa koko aikana. Osa ihmisistä muodostaa tiukemmin ulkonäkömielikuvia ja kriteereitä itselle sopivasta seurustelukumppanista, osa valmiimpia uteliaasti tutustumaan toiseen ja odottamaan syttyykö kipinä vaikka alussa ei sellaista olisikaan. Jos oikein muistan, ekan kauden onnistujaparin Viola myönsi ettei Esa ole ulkonäöltään sellainen minkä olisi itse valinnut, mutta luonteeltaan ilmeisesti oli juuri sitä mitä Viola tarvitsi. Tuota kai se Olli yritti sanoa sillä velkaa olemisella, että kun kerran on ohjelmaan lähdetty tosissaan, pitäisi tosissaan yrittää tutustua toiseen ja pohtia miksi asiantuntijat ovat heitä hyvänä mätsinä pitäneet - ja koki, että sama vastuu on hänellä. Osa ei tuohon pysty, onko ne omat pelot jotka tökkii enemmän kuin se puoliso, tiedä häntä, mutta osa ihmisistä vaan ei sovi tällaiseen kokeeseen ja olisi inhimillistä tunnistaa heidät jo hakuvaiheessa. Tietenkin tuo kaventaisi osallistujien luonnekirjoa ja varmaan todella hankalaksi löytää kolme paria ohjelmaan vuosittain, ne joustavat kun yleensä löytävät parinsa ilman tällaista paritusohjelmaa jos nyt eivät alitajuntaisesti aivan vääränlaista puolisoa itselleen etsi.

Vierailija
1549/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä, joka jatkuvasti spoilaat ohjelmaa kertomalla tapahtumia etukäteen, voisitko jo lopettaa! Todella rasittavaa käytöstä.

Itse lopettaisin tämän ketjun lukemisen, jos häiritsee. Tietääkseni tämän ketjun tarkoitus oli juoruta ja keskustella ohjelmasta.

Yrittäjäpariskunta on myös eronnut tai sitten Ville ei vaan tykkää käyttää sormusta.. Nähty Ylöjärvellä.

Vierailija
1550/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain tämä ohjelma on opettanut ulkonäöstä, niin sen että pelkkä kuva ei kerro oikein mitään. Pitää olla videokuvaa, josta näkyy olemusta jne. Tätä on kai näytettykin hakijoille, kun ollaan varmistettu ettei tule ulkonäöllisestä mahdotonta tapausta.

Esimerkiksi Miina oli jo kuvassa miellyttävä, mutta videolla vielä paljon lähestyttävämmän oloinen. En osannut kuvasta katsoa, millainen persoona muuta kuin hymyilevä (kaikkia kehoitetaan hymyilemään kuvalle, mutta Miinan hymy viesti hyvää mieltä!) ja hänelle olisi varmaan helppo jutella kuten jaksoista näkyikin, että sellainen hän on. Kuva kertoo jotain, mutta pinta on vain pintaraapaisu!

No enpä tiedä. Maajussille morsian-ohjelmassa on pitkät esittelyt jusseista ja kiinnostuneet voivat sitten kirjoitella. Jussit sitten valitsevat kirjeiden perusteella viisi ehdokasta, ehkä soittelevatkin. Lopputulokset silti kehnoja. Eli ainoa asia jolla merkitystä, on se kasvokkain tapaaminen ja yhdessä vietetty aika.

Vierailija
1551/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaako Ville Anniinan itsestäänselvyytenä? Raahasi pubiin katsomaan umpitylsää lätkämatsia ja puhui asuntonsa myymisestä ja aikeistaan muuttaa pysyvästi Anniinan luokse. Anniina toppuutteli että jos nyt ensin kaksi viikkoa katsottaisiin eteenpäin. Lisäksi Ville kehui, kuinka hänestä on luontevaa ottaa Anniina kainaloon ja "antaa suukkoa". Anniina siis kainaloon ottamisen ja suukkojen antamisen kohde, ei niinkään itse toimija.

Mitä Anniina ajattelee? Mitä HÄN haluaa?

Minusta Anniina ei näyttänyt ollenkaan pitkästyneeltä siellä lätkäpubissa. Taisi olla MM-ratkaisupeleistä kyse, itsekin katson niitä, vaikka kiekko ei muuten kiinnosta. Ehkä Ville tosiaan ottaa Anniinan iloisuuden ja positiivisen suhtautumisen siten, että tulevaisuus näyttää tosi hyvältä, ja sanoihan Anniina itsekin yksin haastateltuna, että on yllättynyt, miten sopiva puoliso onkin voinut löytyä. En olisi ainakaan nähdyn perusteella huolissaan, tosin alkuhuumaa seuraava arkihan on vasta edessä.

Ehkä Anniina vaikutti pitkästyneeltä, koska Ville hänen vieressään oli itse niin täpinöissään. Minun silmääni hän seurasi mielenkiinnolla ja piti Villen intoilua hellyyttävänä.

Vierailija
1552/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä näkyy Ollin ylianalysointia? Eikö ole merkki tilanteen ottamisesta sen vaatimalla vakavuudella, että hän yrittää selvittää missä vika, kun Katja on allapäin?

Minä analysoisin yhtä paljon ainakin omassa päässäni, jos puolisoni vetäytyisi, vaikuttaisi siltä että hänen on hankala olla tms.

1553/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasiko kukaan 😯? Itse tuli katsottua häämatkajaksobniin sivusilmällä, että en huomannut, Katja siirsi vaivihkaa sormuksen toiseen käteen.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/fa93aa62-badf-4882-8860-eb6f79…

Voisiko selitys olla niin yksinkertainen, että Katja on ortodoksi? Totuutta en siis tiedä.

tai voi olla vasen nimetön turposti ja sormus alkoi ahdistaa (nimim. kokemusta on) ja siirsi siksi oikeaan. Syy voi olla ihan todella triviaali

Eikö juuri voi pitää sitä sormusta kuutta viikkoa??

Vierailija
1554/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ulkonäkö on huono sana kuvaamaan sitä, viehättyykö ihmisestä ulkoisesti vai ei.

Minä voin viehättyä monenlaisista naisista. Kysymys on kokonaisuudesta, joka syntyy monista eri asioista, joita on mahdoton nimetä.

Vaikka nainen olisi yleisten kriteereiden mukaan kuinka kaunis ja seksikäs, hän saattaa tuntua hyvin vieraalta. Näin ei ole kuitenkaan aina.

Ja yhtälailla vaatimattoman näköinen nainen voi herättää halun lähestyä, jos vain kokonaisuus vetoaa.

Nimitettäköön tätä sitten vaikka kemiaksi luonnontieteellisessä merkityksessä.

Minusta on hassua lukea viestejä, joissa ruoditaan yksityiskohtaisesti osallistujien ulkonäköä, koska en ole koskaan pystynyt suhtautumaan ihmisiin noin yksityiskohtaisesti. Fiilis joko tulee tai ei, mutta tuntuu kummalliselta edes ajatella, että pystyisin jotenkin erittelemään, miksi se tulee tai miksi sitä ei tule.

Vierailija
1555/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katja kämpästä: "7,5..."

Olli: "Mun pitää petrata tätä jotenkin?"

Katja: "Niin, en mä oikein tiiä miten."

Perään Marianna: "Kommunikaatiota voi aina helpottaa sillä, että itse on esimerkkinä. Puhuu toiselle niin kuin toivoisi itselle puhuttavan..."

Vierailija
1556/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luuseri ilmeisesti, mutta tapasin oman mieheni valmistuttuani yliopistosta 24-vuotiaana. Hän on ensimmäinen, jonka kanssa olen koskaan mennyt treffeille. Olemme edelleen yhdessä, nykyään 34-vuotiaita. Että onnistumisprosentti 100 %, tai ehkä luuseriprosentti 100

Vierailija
1557/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matala arvosana kämpästä voi sikäli satuttaa, että jos siitä on pyritty tekemään omannäköinen ja viihtyisä, niin tulet käytännössä kommentoineeksi toisen luomusta. Kämpässä on kuitenkin monta asiaa, joihin on päässyt itse keksimään ratkaisunsa.

Ymmärrettävää. Mutta samasta syystä toinen voi kokea, että ei vain voi kehua kämppää, jossa ei tosiasiassa itse ikimaailmassa haluaisi asua. Varsinkin kun on tarkoitus parisuhdetta olla rakentamassa. Ainakin itse olisin tästä syystä rehellinen tässä asiassa, vaikka olisikin riski että toinen siitä loukkaantuu. Jos nimittäin suhde jatkuisi niin pitkälle että oltaisiin kohta etsimässä yhteistä kämppää, ja siinä vaiheessa sitten totuus paljastuisi, niin kumppanini kokisi takuulla tulleensa petetyksi jos olisin esittänyt että hänen asuntonsa on mielestäni kiva ja kehuttava.

No siinä vaiheessa tunnettaisiin jo paremmin ja suhde on sillä tasolla, että muut asiat merkitsevät paljon enemmän kuin se, että toinen on alussa ollut "liian" kohtelias. Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, ettei se ole epärehellisyyttä, vaan on täysin normaalia minkä tahansa suhteen alkuvaiheessa, että ei loukata toista turhanpäiväisillä asioilla, varsinkin kun nyt on kyse ihan peruskäytöstavoista.

Ihmisillä on erilaisia tyylejä tutustua toiseen. Oma tyylini on sellainen, että kuuntelen alusta asti hyvin tarkkaavaisesti kaikkea, mitä toinen kertoo itsestään ja mieltymyksistään, ja muodostan tältä pohjalta kuvan henkilöstä. Jos hän sitten myöhemmin onkin jostain tärkeästä asiasta eri mieltä kuin alussa kertoi, hämmennyn ja koen, että tutustumisen eteen tekemäni ponnistelu on mennyt hukkaan. En vain ymmärrä sitä että itsestä luodaan kohteliaisuuden nimissä todellisuutta vastaamaton kuva, koska itse arvostan totuutta ja rehellisyyttä yli kaiken, ja lasken hyvin paljon niiden varaan.

Olen kerran päätynyt parisuhteeseen tällaisen "kohteliaan" miehen kanssa, joka paljastui suhteen edetessä niin erilaiseksi alussa luomaansa kuvaan nähden, että en halunnut olla enää yhdessäkään sen jälkeen kun totuus tuli ilmi. Meillä kun ei ollut tosiasiassa oikein mitään yhteistä! Vaikka tässä vastapuolen tunteita varjelevassa kohteliaisuudessa on se hyvä puoli että sen avulla voi välttyä konflikteilta, niin huonona puolena on kaikki se ikävä, mitä epärehellisyydestä yleensäkin on tapana seurata.

Siis eri tyyleissä on omat hyvät ja huonot puolensa. Katjalla ja Ollilla on erilaiset tyylit ja odotukset kommunikaatiosta, joten on ymmärrettävää että heillä on vaivautunut olo toistensa seurassa.

No minä ainakin erotan liiallisen myötäilyn ja epärehellisyyden siitä kohteliaisuudesta. Tärkeissä asioissa ei kannata kaunistella totuutta, tietyissä asioissa siitä ei ole haittaa eikä se vääristä kuvaa ihmisen persoonasta ja mieltymyksistä. Varmasti esim. asuntoihin liittyvistä mieltymyksistä tulee jatkossa keskusteltua sen verran, ettei ketään haittaa, vaikka toinen olisi ensikäynnillään antanut positiivisemman/kohteliaamman arvion, tai edes kiinnittänyt jotain positiivista huomiota ympäristöönsä. Itse arvostan luonnollisesti rehellisyyttä myös yli kaiken, mutta inhorealistisessa rehellisyydessä ja itseilmaisussa on ongelmansa, erityisesti näin haastavista lähtökohdista starttaavan suhteenluomisen alkuvaiheessa.

Erottaako Olli?

Kysyisitkö itse arvosanaa kämpästäsi, jos olisit Ollin asemassa vastaavassa tilanteessa?

En kysyisi, mutta mielelläni toki kuulisin jotain positiivista kuin katselisin esim. tyytymätöntä naamaa. Jos naamasta näkee mielipiteen, kuten ehkä Olli näki, niin silloin on tietenkin ihan sama mitä sieltä suusta tulee. Ehkä Olli on siis myös jonkin sortin masokisti kun kysyi arvosanaa, koska varmaan tiesi, ettei kovin positiivista arviota ole tiedossa.

Kun vaimo suree selluliittisia reisiään, niin mies vastaa, että hän on aina rakastanut vaimonsa pehmeitä muotoja. Kun mies katselee väheneviä hiuksiaan päälaella, vaimo kertoo kuinka mies on yhtä komea kun tavatessaan. Kun tytär itkee pieniä rintojaan, vanhemmat kertovat kuinka kaunis hän on ja kun poika kysyy onko hän tarpeaksi komea saadakseen tyttöystävän, niin hänen vanhempansa kertovat kuinka hyvä puoliso hänestä vielä tulee.

ihmiset kysyvät epävarmoina asioita ja rakkaille ihmisille valetaan uskoa ja toivoa, eikä kerrota inhorealistisia totuuksia ja todennäköisyyksiä. Vaikka sitten joutuisikin vähän vastaamaan kysymyksen ohi ja taivuttamaan totuutta.

Vierailija
1558/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matala arvosana kämpästä voi sikäli satuttaa, että jos siitä on pyritty tekemään omannäköinen ja viihtyisä, niin tulet käytännössä kommentoineeksi toisen luomusta. Kämpässä on kuitenkin monta asiaa, joihin on päässyt itse keksimään ratkaisunsa.

Ymmärrettävää. Mutta samasta syystä toinen voi kokea, että ei vain voi kehua kämppää, jossa ei tosiasiassa itse ikimaailmassa haluaisi asua. Varsinkin kun on tarkoitus parisuhdetta olla rakentamassa. Ainakin itse olisin tästä syystä rehellinen tässä asiassa, vaikka olisikin riski että toinen siitä loukkaantuu. Jos nimittäin suhde jatkuisi niin pitkälle että oltaisiin kohta etsimässä yhteistä kämppää, ja siinä vaiheessa sitten totuus paljastuisi, niin kumppanini kokisi takuulla tulleensa petetyksi jos olisin esittänyt että hänen asuntonsa on mielestäni kiva ja kehuttava.

No siinä vaiheessa tunnettaisiin jo paremmin ja suhde on sillä tasolla, että muut asiat merkitsevät paljon enemmän kuin se, että toinen on alussa ollut "liian" kohtelias. Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, ettei se ole epärehellisyyttä, vaan on täysin normaalia minkä tahansa suhteen alkuvaiheessa, että ei loukata toista turhanpäiväisillä asioilla, varsinkin kun nyt on kyse ihan peruskäytöstavoista.

Ihmisillä on erilaisia tyylejä tutustua toiseen. Oma tyylini on sellainen, että kuuntelen alusta asti hyvin tarkkaavaisesti kaikkea, mitä toinen kertoo itsestään ja mieltymyksistään, ja muodostan tältä pohjalta kuvan henkilöstä. Jos hän sitten myöhemmin onkin jostain tärkeästä asiasta eri mieltä kuin alussa kertoi, hämmennyn ja koen, että tutustumisen eteen tekemäni ponnistelu on mennyt hukkaan. En vain ymmärrä sitä että itsestä luodaan kohteliaisuuden nimissä todellisuutta vastaamaton kuva, koska itse arvostan totuutta ja rehellisyyttä yli kaiken, ja lasken hyvin paljon niiden varaan.

Olen kerran päätynyt parisuhteeseen tällaisen "kohteliaan" miehen kanssa, joka paljastui suhteen edetessä niin erilaiseksi alussa luomaansa kuvaan nähden, että en halunnut olla enää yhdessäkään sen jälkeen kun totuus tuli ilmi. Meillä kun ei ollut tosiasiassa oikein mitään yhteistä! Vaikka tässä vastapuolen tunteita varjelevassa kohteliaisuudessa on se hyvä puoli että sen avulla voi välttyä konflikteilta, niin huonona puolena on kaikki se ikävä, mitä epärehellisyydestä yleensäkin on tapana seurata.

Siis eri tyyleissä on omat hyvät ja huonot puolensa. Katjalla ja Ollilla on erilaiset tyylit ja odotukset kommunikaatiosta, joten on ymmärrettävää että heillä on vaivautunut olo toistensa seurassa.

Mielipiteet voivat muuttua, jopa tärkeissä asioissa. Itse ihmettelen näitä, jotka jäävät ikuisesti samaan mielipiteeseen ja odottvat sitä muilta myös. Minä vaihdan mielipidettä sillä hetkellä kun se edellinen mielipide tuntuu tyhmältä. Vaikka sitten kymmenen minuutin päästä. Pitkissä parisuhteissa on varauduttuva, että toinen muuttuu ja jos ei ole kykenevä hyväksymään tätä, parisuhde ei tule onnistumaan pidemmän päälle. Puoliso voi hurahtaa juoksemiseen, toinen alkaakin haluamaan lasta, joku haluaakin muuttaa kaupunkiin jne. vaikka aiemmin ajattelikin toisin. Siinä ei ole mitään epärehellistä.

Vierailija
1559/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luuseri ilmeisesti, mutta tapasin oman mieheni valmistuttuani yliopistosta 24-vuotiaana. Hän on ensimmäinen, jonka kanssa olen koskaan mennyt treffeille. Olemme edelleen yhdessä, nykyään 34-vuotiaita. Että onnistumisprosentti 100 %, tai ehkä luuseriprosentti 100

4 * ’ensitreffit’ -

1. seukattiin melkein kaksi vuotta

2. Yhden illan tapaaminen

3. Satunnaista tapailua (eri paikkakunnilla opiskelemassa) n 6kk

4. Yhdessä nyt reilu 20v.

Onnistumisprosentti ? Onko se sitten 75?

Vierailija
1560/7445 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja saahan sitä nyt sanoa mitä vaan. Sehän ton ohjeman ydin on: pohtia ja tarkastella itseä ja toista.

Niinpä, tarkoitat että Oskari saa sanoa mitä vaan. Hänestä ei todellakaan saa sanoa mitä tahansa.

Kyllähän se Heidikin siitä puhuu, mitä haluaa.

Siellä? Onko sanonut ruudussa jotain herjaavaa? Mitä?

Onko ”arvaamaton” jotenkin herjaavaa? Herranen aika sentään mitä neitejä täällä on.

Jos vertaa siihen, millaisia viestejä täältä on poistettu (esimerkiksi O on kaljuuuntuva, niin kuin onkin) niin on hyvin hyvin herjaavaa.

Arvasin, että tällaista manipulaatioyritystä tulisi, mutta se vaikuta minuun mitenkään, palautetta lähtee.

Wtf? Onko Heidi itse ehtinyt tänne manipuloimaan???

Vai Heidin äiti/sisko/kaaso?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme