Ensitreffit Alttarilla Official 2019
Kommentit (7445)
Oskari on todella miehekäs ja katseet puhuvat paljon. Minulle hänestä välittyy turvallinen, luotettava ja tahdikas mies, joka oikean naisen sattuessa kohdalle vapautuisi ja josta tulisi aivan upea kumppani. Siis tällainen fiilis mulle hänestä tulee. Ohjelmassa hän on kovin varuillaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nämä heikolahjaiset ihmiset, jotka eivät keksi muuta kuin sen, että kaikki jotka eivät näe Heidiä ohjelman pahiksena ovat joko itse Heidejä tai heidän lähipiiriänsä voisi jo lopettaa. Alkaa jo tosissaan tympiä, kuten jo aikaa sitten.
Tuo jatkuva t. Heidi ja vastaava alkaa jo vaikuttaa älyttämyydeltä.
Jos haluate jotain kommentoida niin keksikää jotain parempaa, ette ainakaan nosta uskottavuuttanne tai paranna ajamanne asian arvoa, jos ette pysty yhtään parempaan.
Ettekö edes ymmärrä, että yhtään ei auta, vaikka heittäisitte tämän saman vaikka tuhat kertaa vielä lisää?
Ihmiset muodostavat mielipiteensä ihan muusta ja teidän tyhjät ja tyhmät heittonne jopa kääntyvät itseänne vastaan.
Samat sanat. (Totta kai tiedämme, että täällä voi jokunen muukin Heidiä puolustaa, mutta suuri osa erityisen kiihkeistä ja asiattomista kommenteista Oskaria kohtaan tulee Heidin lähipiirin näppiksiltä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän EA-kauden rimanalitus on ollut täällä mustamaalauskampanjaa harrastaneet sisäpiirin tukijoukot. Samaa jengiäkö, joka naureskeli häissä? Käytös ainakin samaa luokkaa.
Minkälaiset ihmiset oikeasti naureskelevat ystävälleen tämän juhlapäivänä? Muutoinkaan ystävän kumppanille naureskelu ei osoita kummoista kypsyyttä.
Tälle kymmenen yläpeukkua. Niin samaa mieltä. Tämä ketju täyttyi Oskarin mustamaalaamisviesteistä jo ennen kauden alkua. Kaikki tulevat tapahtumat tiedettiin ennakkoon, eli takuulla oli Heidin kaverit asialla. Todella törkeää käytöstä. Koskaan aiemmilla kausilla ei tällä palstalla ole ollut noin pakkomielteistä loanheittoa osallistujan kaveripiirin näppikseltä. Mutta pilkkapa osuikin omaan nilkkaan.
Juuri näin. Ennennäkemätöntä mustamaalaamista, jota henkilö ei todellakaan ole ansainnut (koska ei kukaan olisi) ja keskustelun pilaaminen heiltä, jotka olisivat halunneet käydä hyvää keskustelua näkemänsä pohjalta. Siinä jo syitä, miksi en vaan voi sympatiseerata Heidiä, toki tv:ssä nähty on vahvistanut mielikuvan oikeaksi. Ei anna kovin kaunista kuvaa henkilöstä itsestäkään, jolla on tämänkaltaisia ystäviä tai sukulaisia, tai ehkä jopa itse osallistunut näihin älyttömyyksiin.
Viimeiset kaksisataa sivua ei ole ollut kuin Heidin haukkumista, jota puolustelet sillä, että joku kirjoitti alussa jotain negatiivista Oskarista. Jotka siis kaikki on poistettu. Jäljellä on enää pelkkää negaa Heidistä. Jos sinulla on tullut huono mielikuva Heidin lähipiiristä, niin minulla taas on tullut kuva, että Oskarin lähipiiri on suoraan sairas ja heikkolahjaisia ihmisiä täynnä. Sinäänsä mikä onni, etten kuulu kummankaan lähipiiriin, enkä edes tunne heitä tai heidän lähipiiriään.
Sen lisäksi ketju on nähnyt tuomitsevat ja moralisoivat teinit, joita kaikki hävettää ja nolottaa. Aikuiset festareilla, mojitoämpärit ja glitterit naamassa. Kaikki ne asiat, mitä teinit niin ylpeinä tekevät, onkin sitten aikuisen kohdalla niiiiin noloa.Ja sitten ketjussa löydämme nämä omiin kokemuksiin vetoavat.” Koska minun suhteessani ja minun menneisyydessä”, niin tietenkin se pätee myös EA-pareihin.
Mukana on myös pakollinen narsisti-kortin heittäjä ja herkkähipiäinen (erikoisherkkä). Kun kaikki ahdistaa ja häiritsee ja ärsyttää ja on liian voimakasta ja draamaa ja raivoavaa ja aggressiivista. Ohjelmassa, jossa riidellessäkin puhutaan puolet hitaamalla tahdilla kuin normielämässä ja äänen desibelit ovat kuiskauksen yläpuolella.Riitoja ei edelleenkään ole ohjelmassa näytetty, vain niiden jälkeisiä tilanteita.
Jos näin on, niin se on epäoikeudenmukaista. Koska ihmiset sitten tekevät päätelmiä juuri siitä jälkitilanteesta eivätkä tiedä mitä on ennen sitä sanottu ja tapahtunut. Ohjelma olisikin paljon mielenkiintoisempi ja järkevämpi kun olisi näytetty joku riitatilanne ihan oikeasti eikä näitä viittauksia ja pätkiä joista ei saa todellista kuvaa.
Minua olisi kiinnostanut ja edelleen kiinnostaa miten Heidi raivoaa, jos raivoaa, ja miten Oskari kommunikoi, jos kommunikoi.
Myös kaipaisin esimerkiksi vielä enemmän vakavia tilanteita Villen ja Anniinan elämästä, kun on niin paljon näytetty sitä hekotusta ja yliammuttua naurua.
Kirjoitin sata sivua sitten ihmettelyni siitä, miten Oskarin asuntokuvat eivät liiemmin kiinnostaneet, mutta Heidin piti päästä hehkuttamaan mojitoämpäreitä.
Onpas tänne tullut sen jälkeen järkyttävä määrä mutkat suoriksi -tulkintoja. Selvennykseksi:
Kyllä. Aikuinen nainen saa käydä festareilla ja käyttää glitteriä. Kävin itsekin Provinssissa viimeksi vuosi sitten. Oli todella kiva reissu. Glittereitä ei ollut naamassa, mutta olisi hyvin voinut olla. Olen nelikymppinen.
MUTTA. Jos reissun aikana miesystäväni olisi käynyt katsomassa mahdollista asuntoa, olisi Provinssi kuitattu nähdessä juurikin niin, että "oli kiva reissu – näytä nyt äkkiä niitä kuvia asunnosta". Ei kai kukaan tai ainakaan suurin osa täällä kyseenalaista sitä, mitä aikuinen ihminen saa tai ei saa tehdä. Vaan tuota, mitä tapahtui sen jälkeen ja millä intensiteetillä festareita hehkutettiin.
Oma mausteensa on se, että Oskari oli tosiaan heivattu todella inhottavasti koko reissusta. Häneltä oli evätty yöpaikka vähän kuin kostoksi. Myös tuo pelailumeininki on aika inhottava piirre parisuhteessa. Jos jotain on sovittu, siitä pitäisi pitää kiinni – riidoista huolimatta. Siitähän se turvallisuuden tunne tulee suhteeseen. Tässä Heidi rakensi suhteeseen todella vahvasti turvattomuuden tunnetta, josta käsittääkseni on valittanut itse kärsivänsä.
Muutenkin Heidin käytöksessä on alkanut näkyä aika paljon pelailua, mm. kommentti siitä, mitä joku mies oli hänelle sanonut. Omaan korvaan se kuulosti yritykseltä herättää Oskarissa jonkinlaista mustasukkaisuutta. "Et päässyt mukaan, mutta oli minulla vientiä." Sekin on lapsellinen piirre käytöksessä. Tunnistan, koska nuorempana tein sitä joskus itsekin. Luulen että aika moni nainen tunnistaa tuon tavan yrittää herättää kumppanissa mustasukkaisuutta. SE ei kuulu aikuisuuteen, glitter ja festarit saavat kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän EA-kauden rimanalitus on ollut täällä mustamaalauskampanjaa harrastaneet sisäpiirin tukijoukot. Samaa jengiäkö, joka naureskeli häissä? Käytös ainakin samaa luokkaa.
Minkälaiset ihmiset oikeasti naureskelevat ystävälleen tämän juhlapäivänä? Muutoinkaan ystävän kumppanille naureskelu ei osoita kummoista kypsyyttä.
Tälle kymmenen yläpeukkua. Niin samaa mieltä. Tämä ketju täyttyi Oskarin mustamaalaamisviesteistä jo ennen kauden alkua. Kaikki tulevat tapahtumat tiedettiin ennakkoon, eli takuulla oli Heidin kaverit asialla. Todella törkeää käytöstä. Koskaan aiemmilla kausilla ei tällä palstalla ole ollut noin pakkomielteistä loanheittoa osallistujan kaveripiirin näppikseltä. Mutta pilkkapa osuikin omaan nilkkaan.
Juuri näin. Ennennäkemätöntä mustamaalaamista, jota henkilö ei todellakaan ole ansainnut (koska ei kukaan olisi) ja keskustelun pilaaminen heiltä, jotka olisivat halunneet käydä hyvää keskustelua näkemänsä pohjalta. Siinä jo syitä, miksi en vaan voi sympatiseerata Heidiä, toki tv:ssä nähty on vahvistanut mielikuvan oikeaksi. Ei anna kovin kaunista kuvaa henkilöstä itsestäkään, jolla on tämänkaltaisia ystäviä tai sukulaisia, tai ehkä jopa itse osallistunut näihin älyttömyyksiin.
Viimeiset kaksisataa sivua ei ole ollut kuin Heidin haukkumista, jota puolustelet sillä, että joku kirjoitti alussa jotain negatiivista Oskarista. Jotka siis kaikki on poistettu. Jäljellä on enää pelkkää negaa Heidistä. Jos sinulla on tullut huono mielikuva Heidin lähipiiristä, niin minulla taas on tullut kuva, että Oskarin lähipiiri on suoraan sairas ja heikkolahjaisia ihmisiä täynnä. Sinäänsä mikä onni, etten kuulu kummankaan lähipiiriin, enkä edes tunne heitä tai heidän lähipiiriään.
Sen lisäksi ketju on nähnyt tuomitsevat ja moralisoivat teinit, joita kaikki hävettää ja nolottaa. Aikuiset festareilla, mojitoämpärit ja glitterit naamassa. Kaikki ne asiat, mitä teinit niin ylpeinä tekevät, onkin sitten aikuisen kohdalla niiiiin noloa.Ja sitten ketjussa löydämme nämä omiin kokemuksiin vetoavat.” Koska minun suhteessani ja minun menneisyydessä”, niin tietenkin se pätee myös EA-pareihin.
Mukana on myös pakollinen narsisti-kortin heittäjä ja herkkähipiäinen (erikoisherkkä). Kun kaikki ahdistaa ja häiritsee ja ärsyttää ja on liian voimakasta ja draamaa ja raivoavaa ja aggressiivista. Ohjelmassa, jossa riidellessäkin puhutaan puolet hitaamalla tahdilla kuin normielämässä ja äänen desibelit ovat kuiskauksen yläpuolella.Riitoja ei edelleenkään ole ohjelmassa näytetty, vain niiden jälkeisiä tilanteita.
Koska niitä ei ole näytetty, niin miten voit vetää johtopäätöksiä siitä millaisia ne ovat olleet? Se, että joku sanoo että on riidelty ei kerro riidan voimakkuudesta mitään. Tiedätkö huudettiinko? Paiskattiinko tavaroita? Oliko mykkäkoulua? Kiroilua?
Kerro mitä oikeasti tiedät, eikä jotain jossittelua ja oletuksia.
Eikö tuossa Heidin överibailauksessa ole itse asiassa kyse oman egon nostamisesta keinotekoisesti? Ts. mä oon vahva nainen, mä en ketään tarvii, mulla pyyhkii hyvin, mun elämä on hienoo jne.
Vaikka sen naamion takana on oikeasti hätääntynyt ja surullinen nainen, joka on epävarma Oskarin tunteista.
Ja kun on epävarma, niin tuntee olevansa heikko ja kompensoi tätä heikkouttaan överikreisibailauksella? Myös kompensoi samaa kipuaan olemalla Oskarille törppö, tökeä, ilkeä ja häijy. Ts. kun minuun nyt sattuu, niin mä haluun et suhunkin sattuu, koska muhun sattuu. Tuollainen ei kuulu aikuiseen ja kunnioittavaan käytökseeen.
Miksi Oskari ei puhu? Siksi, koska ei halua loukata H tunteita kertomalla totuutta. Haluaa myös olla suoraselkäinen, että ei valehtele tunteistaan. Siksi on hiljaa. Ei koe tarpeelliseksi satuttaa Heidiä kertomalla arveluistaan H:n tuuliviirikäytöksestä, jota on ihmetellyt pitkin ohjelmaa. Kun tilanteet ja tunnetilat vaihtuu sekunnin sadasosassa Eli kuinka epävakaa Heidi on.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin sata sivua sitten ihmettelyni siitä, miten Oskarin asuntokuvat eivät liiemmin kiinnostaneet, mutta Heidin piti päästä hehkuttamaan mojitoämpäreitä.
Onpas tänne tullut sen jälkeen järkyttävä määrä mutkat suoriksi -tulkintoja. Selvennykseksi:
Kyllä. Aikuinen nainen saa käydä festareilla ja käyttää glitteriä. Kävin itsekin Provinssissa viimeksi vuosi sitten. Oli todella kiva reissu. Glittereitä ei ollut naamassa, mutta olisi hyvin voinut olla. Olen nelikymppinen.
MUTTA. Jos reissun aikana miesystäväni olisi käynyt katsomassa mahdollista asuntoa, olisi Provinssi kuitattu nähdessä juurikin niin, että "oli kiva reissu – näytä nyt äkkiä niitä kuvia asunnosta". Ei kai kukaan tai ainakaan suurin osa täällä kyseenalaista sitä, mitä aikuinen ihminen saa tai ei saa tehdä. Vaan tuota, mitä tapahtui sen jälkeen ja millä intensiteetillä festareita hehkutettiin.
Oma mausteensa on se, että Oskari oli tosiaan heivattu todella inhottavasti koko reissusta. Häneltä oli evätty yöpaikka vähän kuin kostoksi. Myös tuo pelailumeininki on aika inhottava piirre parisuhteessa. Jos jotain on sovittu, siitä pitäisi pitää kiinni – riidoista huolimatta. Siitähän se turvallisuuden tunne tulee suhteeseen. Tässä Heidi rakensi suhteeseen todella vahvasti turvattomuuden tunnetta, josta käsittääkseni on valittanut itse kärsivänsä.
Muutenkin Heidin käytöksessä on alkanut näkyä aika paljon pelailua, mm. kommentti siitä, mitä joku mies oli hänelle sanonut. Omaan korvaan se kuulosti yritykseltä herättää Oskarissa jonkinlaista mustasukkaisuutta. "Et päässyt mukaan, mutta oli minulla vientiä." Sekin on lapsellinen piirre käytöksessä. Tunnistan, koska nuorempana tein sitä joskus itsekin. Luulen että aika moni nainen tunnistaa tuon tavan yrittää herättää kumppanissa mustasukkaisuutta. SE ei kuulu aikuisuuteen, glitter ja festarit saavat kuulua.
Provinssin jättäminen väliin oli täysin Oskarin oma päätös. Hän ei saanut ilmaista majoitusta, joten jätti siksi festarit väliin. Lipusta se ei ollut kiinni. Eikä kuljetuksesta, eikä tosiaankaan Heidi voi aikuista ihmistä estää jonnekin festareille menemästä.
” Kuulostaa yritykseltä” on juuri niinkuin kirjoitat. Lause jonka sinä tulkitset omilla korvillesi juuri sinulle sopivaksi ja nyt sinulle sopii, että Heidi saadaan näyttämään lapselliselta. Todistat väitteesi aidoksi sillä, että sinäkin teit niin kun olit nuori. Silloin sen on pädettävä myös muihin.
Minäkin olen kertonut törpöistä miehistä monelle, jopa omalle aviomiehelleni, ilman mitään takaa-ajatuksia. Miten se on mahdollista, kun sinä et siihen ole nuorena pystynyt?
Mitä jos kertoisin jostain törpöstä naisesta? Luuletko, että haluasi antaa ymmärtää, että jopa naiset ovat kiinnostuneet minusta?
Millainen mies käy katsomassa asuntoa ilman vaimoaan? Sellainen, jota ei kiinnosta joko vaimon mielipiteet tai vaimoa ei ole meinattu laskea sinne asuntoon?
Mielestäni Heidi vain vahvisti eroa, avaimet oli otettu pois Oskarilta ja asuntoon ei hänellä ollut aikomustakaan muuttaa, joten se jäisi kivaksi poikamies/bilekämpäksi Oskarille.
Tuo kahvilakohta kesti muutaman minuutin televisiossa. Luuletko, että he istuivat siellä vain sen aikaa? Me emme tiedä vaikka Oskari olisi jauhanut asioitaan ensin 30 minsaa ja Heidi ehkä lopulta kyllästyneenä kertoi muutamassa minuutissa omat kuulumiset, joita Oskaria ei kiinnostanut kuulla yhtään. Telkkuun juttu oli leikattu niin, että molemmille annettiin yhtä paljon ruutuaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska niitä ei ole näytetty, niin miten voit vetää johtopäätöksiä siitä millaisia ne ovat olleet? Se, että joku sanoo että on riidelty ei kerro riidan voimakkuudesta mitään. Tiedätkö huudettiinko? Paiskattiinko tavaroita? Oliko mykkäkoulua? Kiroilua?
Kerro mitä oikeasti tiedät, eikä jotain jossittelua ja oletuksia.
Ei sun kanssa jaksa erkkikään vääntää. Ilmeisesti et ole itse edes katsonut ohjelmaa, kun puhut jatkuvasti asioista ja sanoista, joita ei ohjelmassa ole näytetty. Riidoista on ollut pääteltävissä se, mitä Heidi ja Oskari niistä itse ovat kertoneet. Mistä itse päättelet siis, että heidän riitojensa aikana kuiskitaan tai puhutaan rauhallisesti, kun yhtään riitaa ei tv:ssä ole näytetty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa muuhun, mutta tuntuu oudolta kun täällä puhutaan alle 40-vuotiaasta ihmisestä aivan kuin sen ikäinen ihminen olisi ikäloppu.
"Iäkkäallä ihmisellä näyttää... Kuinka tuon ikäinen ihminen, tuossa iässä pitäisi/ei pitäisi..."
Ihan kuin puhuttaisi haudan partaalla olevasta tutisevasta vanhuksestä.
38-vuotias on vielä nuori ihminen, noin puolivälissä elämää.
Miten nuoret ihmiset tänne oikein kirjoittaa?
Vai jäättekö nykyään kaikki 40-vuotiaana odottamaan kuolemaa kädet ristissä ja luovutte kaikesta mukavasta mitä elämässä voitte vielä aivan hyvin tehdä vuosikausia.
LuulisI sitten kaduttavan kun tulee kaikkea todellista kremppaa ja iän tuomia esteitä, sillloin on todella pakko luopua asioista.On olemassa myös välimuotoja, ei pelkästään kreisibiletys tai kuoleman odottelu. Kukin tyylillään, mutta tämän ohjelman idea on avioliitto. On minusta aika ilmiselvää olettaa, että avioliittoon haluava nelikymppinen olisi tietyllä tapaa valmis asettumaan aloilleen, kumppanin rinnalle ja bile-elämä jäisi vähemmälle. Jos ei elämässä näe mitään muuta mukavaa kuin kännäily kaverien kanssa, niin en ymmärrä miksi tällaiseen ohjelmaan lähtee mukaan?
Heidi kreisibilettää? Käynyt yhdet festarit koko kesänä ja näet hänet jo ääripäässä? Jo se, että hän on töissä ja ehkä vakkarina kertoo ettei hän kuulu kreisibilettäjä ryhmään.
Mutta kai se on niin, ettei 35+ enää kuuluu tuollaista kakaramaista juttua harrastaa, edes kerran kesässä, kesälomallaan. Varsinkin, jos samana kesänä on mennyt naimisiin.
Miksi ihmiset haluavat edes naimisiin, jos kerran kaikki hauskuus pitää jättää ja alkaa harjoittelemaan kunnollista avioliittokäyttäytymistä.Nämä "säännöt" mitä yli 35+ saa tai ei saa tehdä ovat käsittämättömiä. Ei glitteriä, ei festareilla, eikä moijitoa. Saako edes pitää pitkiä hiuksia tai pillifarkkuja? Entä avoauto tai siniset kynnet?
Minkä ikäisiä olette, kun ette hyväksy aikuisille ihmisille juuri sen näköistä elämää kuin itse haluavat, vaikka olisivatkin naimisissa?Kyse ei ole iästä vaan joko äärimmäisestä konservatiivisuudesta tai älyn puutteesta. Olen huomannut, että vähemmän älykkäät rajaavat voimakkaasti omaa ja muiden elämää asteikolla saa tehdä - ei saa tehdä. Varsinkin itselleen asetetaan ahtaita henkisiä vankiloita. Niin kauan kun ei satuta itseään tai muita sitä voi tehdä mitä vaan, missä iässä tahansa.
Minä en näkisi tätä älykkyystasosta johtuvana vaan enemmänkin itsetuntoasiana. Mitä huonompi itsetunto, sitä huonompi kyky sietää erilaisuutta. Heikkoitsetuntoinen kokee toisen erilaisen valinnan kritiikkinä omalleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen EA-fani, katsonut kaikki kaudet ja aina lukenut täällä keskustelut. Paitsi tänä vuonna. Ei ole pystynyt. Alku vaikutti normaalilta. Jossain vaiheessa lakkasin käymästä täällä, kun ketju oli pilalla jonkun Oskarista pilkkaa vääntävän täyttäessä ketjun. Ei jaksanut etsiä normaalia keskustelua sieltä joukosta. Jatkoin silti sarjan seuraamista.
Kunnes sarjaankin tuli outo vire, joka jotenkin oudosti muistutti tämän ketjun virettä. Se on nyt yltynyt niin, etten ole enää pystynyt katsomaan itse jaksojakaan kuin sieltä täältä. Välillä käynyt täällä kurkkaamassa, onko meno normalisoitunut. Itselle on välittynyt olo, että tässä jutussa on nyt jotain irvokasta ja vastenmielistä. Jopa lievästi uhkaavaa.
En yhtään ihmettele, että Oskari on täysin hiljentynyt. Itselläkin on jotenkin karmiva olo tuosta oudosta vihasta, joka Oskariin ja täällä palstallakin keskusteleviin kohdistuu. Tulee olo, että on kyse jostain, mikä todellakin kannattaa kiertää kaukaa.
Toivon todella, että ensi vuonna palataan EA:ssa edellisten kausien tyyliin ja vältetään se tämän kauden outous, jonka alkuperää voi vain aavistella. Kiinnostaisi kyllä, kuka tai ketkä on tämän takana. Sehän alkoi ilmeisesti jo ennen kuin jaksot telkkarissa alkoivat.
Minulla on sama havainto. Välillä on jopa tullut olo, että pitääkö Oskarin olla huolissaan turvallisuudestaan. Jotain hyvin erikoista tässä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provinssin jättäminen väliin oli täysin Oskarin oma päätös. Hän ei saanut ilmaista majoitusta, joten jätti siksi festarit väliin. Lipusta se ei ollut kiinni. Eikä kuljetuksesta, eikä tosiaankaan Heidi voi aikuista ihmistä estää jonnekin festareille menemästä.
” Kuulostaa yritykseltä” on juuri niinkuin kirjoitat. Lause jonka sinä tulkitset omilla korvillesi juuri sinulle sopivaksi ja nyt sinulle sopii, että Heidi saadaan näyttämään lapselliselta. Todistat väitteesi aidoksi sillä, että sinäkin teit niin kun olit nuori. Silloin sen on pädettävä myös muihin.
Minäkin olen kertonut törpöistä miehistä monelle, jopa omalle aviomiehelleni, ilman mitään takaa-ajatuksia. Miten se on mahdollista, kun sinä et siihen ole nuorena pystynyt?
Mitä jos kertoisin jostain törpöstä naisesta? Luuletko, että haluasi antaa ymmärtää, että jopa naiset ovat kiinnostuneet minusta?
Millainen mies käy katsomassa asuntoa ilman vaimoaan? Sellainen, jota ei kiinnosta joko vaimon mielipiteet tai vaimoa ei ole meinattu laskea sinne asuntoon?
Mielestäni Heidi vain vahvisti eroa, avaimet oli otettu pois Oskarilta ja asuntoon ei hänellä ollut aikomustakaan muuttaa, joten se jäisi kivaksi poikamies/bilekämpäksi Oskarille.Tuo kahvilakohta kesti muutaman minuutin televisiossa. Luuletko, että he istuivat siellä vain sen aikaa? Me emme tiedä vaikka Oskari olisi jauhanut asioitaan ensin 30 minsaa ja Heidi ehkä lopulta kyllästyneenä kertoi muutamassa minuutissa omat kuulumiset, joita Oskaria ei kiinnostanut kuulla yhtään. Telkkuun juttu oli leikattu niin, että molemmille annettiin yhtä paljon ruutuaikaa.
Näin lapsellisesti ja täysin asian ohi kommentoidaan maksimissaan yläasteella. Juu, varmasti täällä kaikki ovat sitä mieltä, että Heidi olisi fyysisesti pystynyt pitämään Oskarin pois festarialueelta, sitä juurikin tarkoitettiin.
Hyviä kommentteja.
Pahinta on, jos tämän ohjelman jälkeen Heidin ystävät tai läheiset hyssyttelevät hänen ilmiselvästi julman ja kohtuuttoman käytöksensä Oskaria kohtaan. Silloin tämän tapahtuman tuoma kaikki oppi oman pesoonan kehittämisestä jää käyttämättä Heidiltä.
Tai jos Heidi itse selittää asiat itselleen, että " mä oon tunneihimen ja mä haluan olla avoin ja näyttää rehellisesti kaikki tunteeni" tms.
Joo, tunneihminen ja rehellinen jne. saa olla, mutta toista ihmistä ei saa piikitellä ja satuttaa oman epävarmuutensa ja omien kipujensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Heidi vain vahvisti eroa, avaimet oli otettu pois Oskarilta ja asuntoon ei hänellä ollut aikomustakaan muuttaa, joten se jäisi kivaksi poikamies/bilekämpäksi Oskarille.Tuo kahvilakohta kesti muutaman minuutin televisiossa. Luuletko, että he istuivat siellä vain sen aikaa? Me emme tiedä vaikka Oskari olisi jauhanut asioitaan ensin 30 minsaa ja Heidi ehkä lopulta kyllästyneenä kertoi muutamassa minuutissa omat kuulumiset, joita Oskaria ei kiinnostanut kuulla yhtään. Telkkuun juttu oli leikattu niin, että molemmille annettiin yhtä paljon ruutuaikaa.
Miksi Oskari olisi lähtenyt sinne yksin palloilemaan?
Hyvin näytät tietävän, mitä on sanottu, puhuttu ja tehty kameroiden ulkopuolella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala mikä reaktio :D Rauhoitu hyvä ihminen. Puhutko kaikille ihmisille näin hyökkäävästi? Tähän sinun tyyliisi ja sävyysi tiivistyy kyllä täysin se, miksi käyn aika harvoin näillä keskustelupalstoilla. Hyökkäävää, henkilökohtaisuuksiin menevää tekstiä täysin ventovieraalle ihmiselle – vain koska olet eri mieltä jostain asiasta. Jospa jätät sen enempää arvailematta "mihin minä en nuorena pystynyt", kun et tunne minua lainkaan. Keskustellaan täällä ohjelmasta, eikö?
Sen verran kommentoin vienosti, että yleensä majoituspaikat ovat aika buukattuja Provinssi-viikonloppuna. Majoitusta on todella vaikeaa saada viime tingassa. Taisi Oskarikin mainita kaverilleen, että on pakko myydä lippu, kun ei ole yöpaikkaa. Provinssin kävijänä uskon kyllä tuon täysin, kun yöpaikka taisi mennä alta aika lähellä h-hetkeä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa Heidin överibailauksessa ole itse asiassa kyse oman egon nostamisesta keinotekoisesti? Ts. mä oon vahva nainen, mä en ketään tarvii, mulla pyyhkii hyvin, mun elämä on hienoo jne.
Vaikka sen naamion takana on oikeasti hätääntynyt ja surullinen nainen, joka on epävarma Oskarin tunteista.
Ja kun on epävarma, niin tuntee olevansa heikko ja kompensoi tätä heikkouttaan överikreisibailauksella? Myös kompensoi samaa kipuaan olemalla Oskarille törppö, tökeä, ilkeä ja häijy. Ts. kun minuun nyt sattuu, niin mä haluun et suhunkin sattuu, koska muhun sattuu. Tuollainen ei kuulu aikuiseen ja kunnioittavaan käytökseeen.
Miksi Oskari ei puhu? Siksi, koska ei halua loukata H tunteita kertomalla totuutta. Haluaa myös olla suoraselkäinen, että ei valehtele tunteistaan. Siksi on hiljaa. Ei koe tarpeelliseksi satuttaa Heidiä kertomalla arveluistaan H:n tuuliviirikäytöksestä, jota on ihmetellyt pitkin ohjelmaa. Kun tilanteet ja tunnetilat vaihtuu sekunnin sadasosassa Eli kuinka epävakaa Heidi on.
Muuten samaa mieltä, mutta. Kyllä minusta miehellä on paitsi oikeus, myös suorastaan velvollisuus kertoa vaimolle, jos tämän käytös tuntuu pahalta, oudolta, tyhmältä, lapselliselta, ilkeältä, tai miltä vain, kaikki positiiviset tietenkin myös.
Ongelmahan on juuri ollut se, että Heidi ei yhtään ole saanut tarttumapintaa Oskarista, ajatuksista ja tunteista. Vastuutonta olla toimimatta peilinä, koska peilinä olo on yksi avioliiton tärkeistä kulmakivistä. Silläkin riskillä, että toista tai itseä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten samaa mieltä, mutta. Kyllä minusta miehellä on paitsi oikeus, myös suorastaan velvollisuus kertoa vaimolle, jos tämän käytös tuntuu pahalta, oudolta, tyhmältä, lapselliselta, ilkeältä, tai miltä vain, kaikki positiiviset tietenkin myös.
Ongelmahan on juuri ollut se, että Heidi ei yhtään ole saanut tarttumapintaa Oskarista, ajatuksista ja tunteista. Vastuutonta olla toimimatta peilinä, koska peilinä olo on yksi avioliiton tärkeistä kulmakivistä. Silläkin riskillä, että toista tai itseä sattuu.
Totta tavallaan, mutta kun on tunnettu vasta vähän aikaa, voi olla todella epämiellyttävää asettaa itsensä ties mille kohtaukselle ja raivolle alttiiksi. Näkeehän sen jo näistä tämänkin keskustelun viesteistä, että ihan normaaleja reaktioita siihen, että ihmiset ilmaisevat olevansa eri mieltä, ei ole. Päinvastoin, täysin yliampuvia.
Tässä ei nyt tarvitse hakea mitään pyhimys ja paholainen vastakkainasettelua.
Toisenlaisen kumppanin kanssa Oskari olisi erilainen ja samoin Heidi olisi erilainen jonkun muun kanssa.
Tässä nyt on valinnat ovat mennet väärin ja liian erityyppiset ihmiset on paritettu keskenään.
Oskari olisi avoimempi ja Heidi rauhallisempi, mitään perustavaa laatua olevaa vikaa heissä ei ole välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei nyt tarvitse hakea mitään pyhimys ja paholainen vastakkainasettelua.
Toisenlaisen kumppanin kanssa Oskari olisi erilainen ja samoin Heidi olisi erilainen jonkun muun kanssa.
Tässä nyt on valinnat ovat mennet väärin ja liian erityyppiset ihmiset on paritettu keskenään.
Oskari olisi avoimempi ja Heidi rauhallisempi, mitään perustavaa laatua olevaa vikaa heissä ei ole välttämättä.
Ei tarvitsisi ei, mutta tämä keskustelu on lähtenyt väärille raiteille jo ennen kuin yhtään jaksoa edes olimme nähneet. Ihan sieltä asti sitä vastakkainasettelua on yritetty tehdä, jotta toista pidettäisiin jotenkin aivan hirveänä ihmisenä. Eiköhän se nyt vaan vaikuta tässä kohdin ihmisten katsantokantaan tässä koko keississä. Ilman tätä loanheittokampanjaa varmasti täälläkin suhtauduttaisiin vähän neutraalimmin Heidin käytökseen ohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen EA-fani, katsonut kaikki kaudet ja aina lukenut täällä keskustelut. Paitsi tänä vuonna. Ei ole pystynyt. Alku vaikutti normaalilta. Jossain vaiheessa lakkasin käymästä täällä, kun ketju oli pilalla jonkun Oskarista pilkkaa vääntävän täyttäessä ketjun. Ei jaksanut etsiä normaalia keskustelua sieltä joukosta. Jatkoin silti sarjan seuraamista.
Kunnes sarjaankin tuli outo vire, joka jotenkin oudosti muistutti tämän ketjun virettä. Se on nyt yltynyt niin, etten ole enää pystynyt katsomaan itse jaksojakaan kuin sieltä täältä. Välillä käynyt täällä kurkkaamassa, onko meno normalisoitunut. Itselle on välittynyt olo, että tässä jutussa on nyt jotain irvokasta ja vastenmielistä. Jopa lievästi uhkaavaa.
En yhtään ihmettele, että Oskari on täysin hiljentynyt. Itselläkin on jotenkin karmiva olo tuosta oudosta vihasta, joka Oskariin ja täällä palstallakin keskusteleviin kohdistuu. Tulee olo, että on kyse jostain, mikä todellakin kannattaa kiertää kaukaa.
Toivon todella, että ensi vuonna palataan EA:ssa edellisten kausien tyyliin ja vältetään se tämän kauden outous, jonka alkuperää voi vain aavistella. Kiinnostaisi kyllä, kuka tai ketkä on tämän takana. Sehän alkoi ilmeisesti jo ennen kuin jaksot telkkarissa alkoivat.
Minulla on sama havainto. Välillä on jopa tullut olo, että pitääkö Oskarin olla huolissaan turvallisuudestaan. Jotain hyvin erikoista tässä on.
Onkohan Heidillä häiriintynyttä eläkkeellä olevaa sukulaista? Oikeasti aivan sairasta touhua, en ihan herkästi kyllä näin muuten kommentoisi.
Enpä tunne kumpaakaan hlöä, mutta kyllähän täällä on todella huomattavan paljon enemmän haukuttu, ivattu ja pilkattu Heidiä kuin Oskaria!!!! Senhän pystyy itse kukin tsekkaamaan näistä kommenteista.
Riitoja ei edelleenkään ole ohjelmassa näytetty, vain niiden jälkeisiä tilanteita.