Ensitreffit Alttarilla Official 2019
Kommentit (7445)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidin heitto bilekämpästä oli selvästi puolustautuva kommentti. Oskarihan oli juuri ennen sitä sanonut, ettei aio lopun ikäänsä asua yksin. Eli: "Tässä on koti minulle ja tulevalle perheelleni, jossa sinä et ole mukana."
Heidi olisi teoriassa voinut jatkaa tuosta, että "tosi kiva, tännehän mahtuu kaksikin lasta", mutta ei tietenkään voinut mennä siihen, vaan sivuutti Oskarin idean kokonaan ja puhui poikamiesasunnosta. Eli ihan puhdas kasvojenseivausyrityshän se "bachelor-kämppä" -heitto oli. Vaikka Heidi ei haluakaan suhdetta Oskarin kanssa, niin tuntui varmaan pahalta kuulla sama Oskarin suusta, vaikkakin epäsuorasti.
Minä taas tulkitsin niin, että Oskari esitteli asuntoa, josta voisi tulla heidän yhteinen asuntonsa. Tuo kommentti, että "noin suuri yksin sulle" oli vastaus metakysymykseen haluatko jatkaa yhdessä. Mikä ihme, ettei tuollaisen vastauksen jälkeen ole kiinnostunut katsomaan kuvia festareista, minne piti mennä yhdessä. Ikään kuin tuplasti tehtiin selväksi, ettei ole kiinnostusta.
Samoin tulkitsin. Kun sanoi Oskarin ehdottamasta perheasunnosta, että "yksin sulle" ja että "hyvä poikamieskämppä". Niillä sanoin antoi siinä pakit Oskarille. Miksi muuten vaimo olisi sanonut omaa aviomiestään tulevaisuuteen viitaten poikamieheksi?
Jos minä olisin ollut oskari niin olisin tuossa heti kysynyt vaimoltani heidiltä että "miksi kutsut asuntoa poikamieskämpäksi? Olen kuitenkin naimisissa oleva mies."
Juuri näin! Ja kun Heidi sanoi "aika iso yhdelle" , niin Oskarin olisi pitänyt sanoa "Ei vaan mun lisäksi sulle ja meidän pienokaisille". Mutta Osku meni hämilleen ja sanattomaksi =(
Samaa ajattelin. Ikään kuin Heidi olisi tunnustellut tätä asiaa, että oletko vielä suunnittelemassa yhteistä tulevaisuutta kanssani, vai jatkatko elämääsi poikamiehenä.
Bailausmeininki saattoi olla myös reaktio suhteen epävarmuuteen. Ikään kuin yritetään näyttää toiselle, että olen itsenäinen nainen joka osaa pitää hauskaa yksinkin, en jää suhun roikkumaan. Samalla kuitenkin kaivaten toiselta sitä reaktiota, että toisella olisi ikävä.
Tai sitten kaikki oli vain yhteisesti sovittua näytelmää, kuka tietää.
Vierailija kirjoitti:
Ollakseen tunteissaan noinkin nopealiikkeinen Heidi vaikuttaa silti kovin pitkävihaiselta. Hyvät tunteet jäävät päälle, mutta niin jäävät ikävätkin. Onko perheessä ja ystäväpiirissä ollut vain peesaajia eikä itsereflektioon ole koskaan ollut tarvetta? Ystäviä riittää ja kaikki ovat tietysti aina samaa mieltä, sehän on ystävän tehtävä. Jos ystävä antaa kriittistä palautetta, sitä ei katsota hyvällä. Vanhemmatkaan eivät saa aikuista ihmistä neuvoa, koska se katsotaan hylkäämiseksi. Mietin tätä nyt ihan vakavissani ... missä ja keneltä saisi rehellistä palautetta itsestään, jos ympärillä on vain pehmoisten puhujia?
Moni arjessaan sekaisin oleva hoitaa työnsä kuitenkin asiallisesti joten sieltä saatu palaute ei ohjaa muissa ihmissuhdeongelmissa.
Hyvä huomio itsekullekin. Tätä ohjelmaa katsoessa ymmärtää miten itsekäs ja lapsellinen sitä itsekin on ollut parikymppisenä. Aikuinen nainen (ikävuosiltaan lähempänä 40 v) toivottavasti on kypsynyt luonteeltaan parempaan, joustavampaan suuntaan. Mustavalkoinen tunteiden vaihtelu sopii teinille, mutta aikuinen ihminen ymmärtää ottaa huomioon monet näkökannat ja persoonallisuuserot. Itsekäs kypsymätön kiukkupussi jää yksin vanhuuden päivilleen. Aina voisi kehittyä, toivotaan parasta.
Minusta toi Heidi yrittää vaan viestittää että haluaa olla yksin. Ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Olen alun perin jäänyt luukku auki ihmettelemään sitä Heidin Napakymppikonahtamista. Siinä oli niin outo käytöskaavio.
Heidi siis epäili, että Oskari on nyt tässä heidän Hää-ohjelmassa jostain syystä: XY. Siis tätä Heidi oli mieltä. Heidi LUULI että Oskari XY.
Jos hän niin mielessään ajatteli ja luuli ja se ajatus teki hänelle kurjan olon, niin miksi hän ei kysynyt Oskrarilta siellä mökillä, et hei Oskari istutaan nyt vähän alas ja jutellaan ja oletko kiltti ja kerrot mulle, miksi olet osallistunut Napakymppiin? Ja Oskari olisi kertonut...että toivoo perhettä ja oikeaa aitoa ihmissuhdetta... jne.
Jos mä luulen, että mun mies tekee jotaikin, syystä DX ja se DX pelottaa, ahdistaa tai tekee mun olon epävarmaksi tai surulliseksi. Niin eikö se ole reilua, että mä menen ja KYSYN mun mieheltä, että onko syy mikä, kun teet niin. Ja mies vastaa, että syy oli MSÖ.
Eli mun mörköluulo (DX) ei jatkanut matkaa ahdistamaan mun sielua, kun se ei ollut totta ja tuon keskustelun johdosta mulle ei tullut tarvetta rankaista mun miestä omalla ylimielisellä, nokkavalla ja kylmällä harhaluuloisella motiivikäytökselläni. Vaan asia selvisi kysymällä!
Kuulostaa yksinkertaiselta ja itsestäänselvältä, mutta voi kun tämä asia ymmärrettäisiin ja sisäistettäisiin ihan jokaisen toimesta. Jäisi moni riita ja ero tapahtumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katja on kyllä niin lapsellinen ja estynyt. Miten joku ei voi tykätä kädestä pitämisestä ja koskettamisesta? En tajua tätä naista ollenkaan, on niin tunteeton että pahaa tekee. Miksi ja mitä on luuli tuolta löytävänsä kun ei tajua itse romantiikasta mitään? Jonkun toisen ingeniörinkö?
Korkean älykkyyden kanssa tuntuu melkein väkisin kulkevan aina sosiaalinen kömpelyys ja monesti jopa asperger-piirteet.
Tämä on se satu jolla saadaan "tavalliset" ihmiset tuntemaan olonsa paremmaksi. Tiesitkö muuten, että älykkyysosamäärän perusteella kehitysvammaiseksi luokitellulla ihmisellä on kaksi normaalijakaumaa matkaa satkun äo:n omaavaan? Sama matka on satkusta mensalaiseksi. Jätän sinut tekemään omat johtopäätöksesi.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä tähän formaattiin sopii vain sellaiset ihmiset, jotka haluaa aika tavallista avioliittoa eli parisuhdetta, jossa eletään yhdessä asuen tavallista arkea, välillä tehdään yhdessä hyvää ruokaa, välillä käydään ravintolassa syömässä, välillä toinen leikkaa nurmikkoa ja toinen samalla kitkee kukkapenkkiä, välillä möllötetään sohvalla ja odotetaan kun pyykkikone pyykkää, välillä lähdetään mökille viikoksi, välillä lähdetään vaikka Berliiniin viikoksi kiertelemään nähtävyyksiä. Päivisin molemmat käy töissä, jossain vaiheessa luultavimmin ainakin yritetään perheenlisäystä.
Koska suuri osa aikuisista suomalaisista on tuollaisia ja haluaa tuollaista. Ja lika barn leka bäst. Jos tähän ohjelmaan hakee joku, joka haluaakin avioliiton, jossa ei asutakaan yhdessä vaan joka on enemmän seurustelusuhteen omainen, tai jossa biletetään paljon ja usein yksin ja yhdessä tai joka perustuu sille, että kaikki vapaa-aika reissataan reppumatkoilla Kambodzassa, niin hän ei lähes varmasti löydä itselleen sopivaa kumppania tästä ohjelmasta (koska sopivia on äärimmäisen vähän, niin se sopiva pitää etsiä livenä vaikka reppureissuilta tai netistä).
Miksi sitten hakeutuu avioliittoon eikä vaan biletä irtopainosten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Anniina ja Ville bongattu Triplassa :)
Vieläkö heitä naurattaa?
Kylläpä tämän viestiketjun ensimmäisillä sivuilla haukutaan Oskaria ja kehutaan Heidiä.
"Itse ainoastaan "tiedän" Heidin (olen eri) ja uskon että on edukseen tv:ssä. Suloinen ja avoin persoona, jos tässä ei ollut toivottua lopputulosta niin uskon ja toivon että hänestä joku potentiaalinen telkkarin välityksellä kiinnostuu ja ottaa yhteyttä."
Heidistä saa kaikkea muuta kuvan kuin mitä sitaatti (47) antaa ymmärtää. Surullista, että tuollaiseen mustamaalaukseen sorrutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä musiikki ja festarit voivat olla voimaannuttava kokemus siinä missä luonnossa samoilu. Festareilla käymisen rajaaminen vain tietyn ikäryhmän oikeudeksi on ikärasismia.
Mutta hienotunteista ja tunneälykästä olisi ollut, ettei kokemusta ja kohtaamiaan vastakkaisen sukupuolen edustajia hehkuteta sille henkilölle, jota ei mukaan haluttu.
Eipä tietenkään saa ikärasistisesti ajatella, että pussikaljaa puistossa olisi jotenkin erityisesti teinien juttu tai että rollaattorin kanssa bingoon meneminen olisi vanhojen juttu. Tavallaanhan sen voi nähdä hauskana persoonallisuuspiirteenä, jos kumppani on innostunut festareista tai vaikka jenkkiautojen laittamisesta, mutta vaikeaa siitä on yhteistä kokemusta saada, jos ei itseä ko. toiminta kiinnosta ollenkaan.
Luulisi, että näin ahtaasta ajattelusta olisi jo päästy pois. Teinit juovat pussikaljaa, ei siksi koska he pitävät siitä, vaan koska heillä ei ole rahaa muuhun tai pääse sisään baareihin. Ei nämä rikkaat teinit metsäpubissa istu.
Sinulla on todella suppea käsitys yli nelikymppisistä. He bilettäisivät mielellään, mutta kun on aamulla noustava myös töihin ja lomaa on kuukauden verran. Mutta moni käy katkaisussa loman jälkeen, jos et tiennyt.
Se miksi teini ja aikuisten ryyppääminen on eri näköistä on raha ja jaksamiskysymys. Halu nauttia elämästä ei katoa nelikymppisenä. Moni lähtee uudelle kierrokselle, jos välissä on ollut taukoa lasten takia.Huom. Se mikä on Heidin ikäpolvelle normaalia ja kivaa ns. kreisibailaamista ei ole sitä enää esim. Heidiä 20 vuotta nuoremmille. Siinä tulee jo se ikäpolvien välinen kuilu esiin. Suurin osa nykynuorista ei enää näe kännäämistä mitenkään hohdokkaana ja pussikalja juominen on lähinnä noloa kuten kännissä oleminenkin. Toki on poikkeuksiakin. Tietysti keski ikäinen entinen nuori voi bilettää, mutta siinä pitäisi olla mukana se ripaus aikuisuutta. Muuten tulee vaikutelma että yrittää esittää nuorempaa kuin on ja se on noloa.
Mitä tämä ripaus aikuisuutta on? Minusta jo se, että käy töissä ja asuu omassa kodissa on ihan tarpeeksi aikuista. Se, että lähtee aamulla töihin on jo ihan aikuista ja, että osaa ottaa lomat silloin kuin haluaa mennä jonnekin nimettömään. Vai ei ole nykynuorista kivaa bilettää? Suunnilleen kaikki festarit tänä vuonna loppuunmyytyjä. Ehkä nykynuori ei biletä viinan voimin, mutta kyllä sitten kaiken muun kaman edestä.
Ja vaikka Ruisrockissa ehkä oli mukana 70+ tyyppejä, niin kyllä nämä kolmen päivän bilettäjät ovat muuta ikäryhmää.
Teinit tai henkiset teinit, jotka selittävät muille kuinka noloa on esittää jotain muuta kuin on. 😂😂😂. Koko Insta ja snap ei muuta ole, kuin sellaisen esittämistä, mitä ei oikeasti ole. Kaikki tekoripsistä alkaen feikki hymykuoppiin on oikein nykynuorison ilmentymä.
Mutta se ei taida olla noloa kun nuoret tekee? Leikitään pitkäripsistä ja isorintaista vaikkei oikeasti olla, mutta jos 38v. leikki nuorta, niin ihan hirveää.
Nuorten hommaa on olla nuori ja hölmö koska he eivät muuta voi koska ovat nuoria ja vielä kehitys kesken kaikin puolin mm. tunne-elämä. Siitä 20 vuotta kun pistetään eteenpäin niin jo ihan biologisen kaaren mukaan tapahtuu kypsymistä ja aikuistumista mikäli kaikki on mennyt suht hyvin siihen asti. Eli nuoret ovat luontaisesti oman kehittymättömyytensä vuoksi sellaisia kun ovat. Jos aikuinen taas käyttäytyy kun teini tai itseään paljon nuorempi on jäänyt johonkin vaiheeseen elämässään jumiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sohvapsykologi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä viimeisimmässä jaksossa näytetty Heidin naurettava Provinssi-hehkutus ja varhaisteineille sopivat ilmaisut sekä muutenkin lapsellinen käytös antoivat hänestä erittäin epäkypsän vaikutelman. Vaikken periaatteessa haluaisi kannustaa ihmisiä eroamaan turhan herkästi, olen kuitenkin sitä mieltä, ettei tuolla tavalla käyttäytyvän nelikymppisen ikisinkun kanssa kannata yrittää väkisin hakata päätä seinään, jos toivoo perhettä ja tasapainoista arkea. En vain usko, että Heidistä on parisuhteeseen.
Periaatteessa ymmärrän näitä tämän tyylisiä kommentteja, mutta on tullut minulle yllätyksenä kuinka paljon ikänormit ovat juurtuneita ihmisiin tämän keskustelun myötä. En tiennytkään että useimpien mielestä 38 vuotias ei saisi bilettää Heidin tavoin jossain festareilla eikä käyttää glitteriä. Eli ensin kritisoidaan ihan random ihmistä lapsellisuudesta, ja toisaalta valitetaan jatkuvasti siitä kuinka paljon ikärasismia työelämässä esiintyy ja kuinka "minä en 40-50 kymppisenä enään saa töitä mistään! enhän minä vanha ole!" jne. Ehkä kannattaisi olla avaramielinen näitten asioitten suhteen ja haastaa omia ennakkoluuloja.
Asiasta toiseen, Heidille sopisi mielestäni nuorempi ulkomaalainen kaveri, ehkä joku Britti tai Italiaano joka osaa myös ottaa rennosti. Parisuhde ei ole mikään ongelma, mutta lapset eivät ehkä ole mukana kuvioissa. Jo ensijaksosta lähtien olen ollut sitä mieltä että Oskari on ihan erityylinen eikä edes fyysistä kemiaa ole nähtävissä.
Ei yksittäinen festarikeikka varmastikaan ketään kummastuta. Mutta tuo ristiriita Heidissä: sanoo itsekin haluavansa perhettä, on 40 v, eli jos niitä lapsia haluaisi pitäisi heti alkaa asialle - ja elämäntapa on kuin myöhäisteinin. Kaupungeissa tuollainen ikisinkku elämäntapa yleistyy nopeasti, biletetään, matkustetaan, käydään ulkona syömässä kaveripiirissä. Kaikki tuo ihan OK - mutta jos oikeasti haaveilee omista lapsista joutuisi ainakin hetkeksi muuttamaan elämäntapaansa aika reippaasti, tuskin kukaan sukulainen nyt viittä iltaa viikossa jaksaisi lapsenvahtina olla ja vastasyntynyttä ei välttämättä ihan helposti pakata äkkilähdölle kaukomaille kuin hammasharjan tai kännykän. Yleensä parhettä haluavissa näkyy jonkinlainen tahto myös muuttaa hieman elämäntyyliään niin, että siihen mahtuu sekä se kumppani omine tapoineen, että ne mahdolliset lapset. Tällaista halua ei Heidissä näy, ne provinssipölyt, kaverisynttärit ja viikonloppumatkat taitavat kuitenkin olla niitä tärkeimpiä. Mikäpä siinä, mutta Heidi on vaan väärään formaattiin eksynyt, ja kuvannut toiveensa ja itsensä itselleen epärehellisesti.
Olet varmaan 16 vuotias, koska oikeasti kuvittelet, että nykyisin on jotkut ikärajat ja määritelmät mitä saa ja mitä ei tehdä missäkin iässä? Mitä väliä, jos sinkun elämäntapa on sama kuin myöhäisteinin? Noloa vai lapsellista vai ehkäpä itsekästä? Onpa kauheaa.
Musiikista pistäisi luopua ja matkoistakin mielellään? Vastasyntynyt on vastasyntynyt muutaman kuukauden ja äkkiä vuodet menee ja se lapsi on jo kykenevä olemaan jo vaikka viikkoja mummolassa, jos perhe, lapsi ja mummo niin haluaa,
Festareilla käynnin voi lopettaa vaikka tänä iltana. Samoin elokuvat ja illallisetkin kavereiden kanssa. Ei niiden mitään kuukausien valmistautumista tarvita.Viikkoja mummolassa kun äiti bilettää, niinkö? Oletko nyt ihan tosissasi?
Ei ole pitkä aika kun monet lapset viettivät parin kuukauden lomat mummolassa, ilman mitään ongelmaa. Se mitä vanhemmat kaupungissa tekivät sillä aikaa on aika epäolennaista. Näille lapsille ei käynyt mitään, korkeintaan oppivat itsenäisemmiksi ja auttoivat isovanhempiaan.
Se, kävikö lapsille "mitään" vai ei, riippui varmaankin aika paljon mummolasta sekä vanhemmista. Ei minusta ole mitenkään ok, että lapsi pannaan koko kesäksi pois silmistä ja nähdään seuraavan kerran syksyllä. Näin tehtiin meillä kotona toisen sisaruksen osalta eikä ollut ollenkaan ok se käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä musiikki ja festarit voivat olla voimaannuttava kokemus siinä missä luonnossa samoilu. Festareilla käymisen rajaaminen vain tietyn ikäryhmän oikeudeksi on ikärasismia.
Mutta hienotunteista ja tunneälykästä olisi ollut, ettei kokemusta ja kohtaamiaan vastakkaisen sukupuolen edustajia hehkuteta sille henkilölle, jota ei mukaan haluttu.
Eipä tietenkään saa ikärasistisesti ajatella, että pussikaljaa puistossa olisi jotenkin erityisesti teinien juttu tai että rollaattorin kanssa bingoon meneminen olisi vanhojen juttu. Tavallaanhan sen voi nähdä hauskana persoonallisuuspiirteenä, jos kumppani on innostunut festareista tai vaikka jenkkiautojen laittamisesta, mutta vaikeaa siitä on yhteistä kokemusta saada, jos ei itseä ko. toiminta kiinnosta ollenkaan.
Luulisi, että näin ahtaasta ajattelusta olisi jo päästy pois. Teinit juovat pussikaljaa, ei siksi koska he pitävät siitä, vaan koska heillä ei ole rahaa muuhun tai pääse sisään baareihin. Ei nämä rikkaat teinit metsäpubissa istu.
Sinulla on todella suppea käsitys yli nelikymppisistä. He bilettäisivät mielellään, mutta kun on aamulla noustava myös töihin ja lomaa on kuukauden verran. Mutta moni käy katkaisussa loman jälkeen, jos et tiennyt.
Se miksi teini ja aikuisten ryyppääminen on eri näköistä on raha ja jaksamiskysymys. Halu nauttia elämästä ei katoa nelikymppisenä. Moni lähtee uudelle kierrokselle, jos välissä on ollut taukoa lasten takia.Huom. Se mikä on Heidin ikäpolvelle normaalia ja kivaa ns. kreisibailaamista ei ole sitä enää esim. Heidiä 20 vuotta nuoremmille. Siinä tulee jo se ikäpolvien välinen kuilu esiin. Suurin osa nykynuorista ei enää näe kännäämistä mitenkään hohdokkaana ja pussikalja juominen on lähinnä noloa kuten kännissä oleminenkin. Toki on poikkeuksiakin. Tietysti keski ikäinen entinen nuori voi bilettää, mutta siinä pitäisi olla mukana se ripaus aikuisuutta. Muuten tulee vaikutelma että yrittää esittää nuorempaa kuin on ja se on noloa.
Mitä tämä ripaus aikuisuutta on? Minusta jo se, että käy töissä ja asuu omassa kodissa on ihan tarpeeksi aikuista. Se, että lähtee aamulla töihin on jo ihan aikuista ja, että osaa ottaa lomat silloin kuin haluaa mennä jonnekin nimettömään. Vai ei ole nykynuorista kivaa bilettää? Suunnilleen kaikki festarit tänä vuonna loppuunmyytyjä. Ehkä nykynuori ei biletä viinan voimin, mutta kyllä sitten kaiken muun kaman edestä.
Ja vaikka Ruisrockissa ehkä oli mukana 70+ tyyppejä, niin kyllä nämä kolmen päivän bilettäjät ovat muuta ikäryhmää.
Teinit tai henkiset teinit, jotka selittävät muille kuinka noloa on esittää jotain muuta kuin on. 😂😂😂. Koko Insta ja snap ei muuta ole, kuin sellaisen esittämistä, mitä ei oikeasti ole. Kaikki tekoripsistä alkaen feikki hymykuoppiin on oikein nykynuorison ilmentymä.
Mutta se ei taida olla noloa kun nuoret tekee? Leikitään pitkäripsistä ja isorintaista vaikkei oikeasti olla, mutta jos 38v. leikki nuorta, niin ihan hirveää.Nuorten hommaa on olla nuori ja hölmö koska he eivät muuta voi koska ovat nuoria ja vielä kehitys kesken kaikin puolin mm. tunne-elämä. Siitä 20 vuotta kun pistetään eteenpäin niin jo ihan biologisen kaaren mukaan tapahtuu kypsymistä ja aikuistumista mikäli kaikki on mennyt suht hyvin siihen asti. Eli nuoret ovat luontaisesti oman kehittymättömyytensä vuoksi sellaisia kun ovat. Jos aikuinen taas käyttäytyy kun teini tai itseään paljon nuorempi on jäänyt johonkin vaiheeseen elämässään jumiin.
And? Eikö jumissa oleminen ole sallittua? Pitääkö kaikki kehityksessään normista poikkeavat viedä saunan taakse vai pitäisikö heillekin antaa oikeus elää itsensä näköistä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin aiemmin Heidin ärsyttävyydestä ja joku sekoboltsihan sen tietty tulkitsi tahallaan väärin. Joo Heidi käy festareilla ja laittaa glitteriä ja kuvaa ylhäältä päin - ja tämä on ärsyttävää koska hän mehustelee festaria tällätavalla Oskarille jota kielsi tulemasta mukaan festareille (koska Heidi itse flippasi ihme jutusta). Eli turha nyt sotkea tätä tasa-arvoasiaksi. Muutoin mukavan ihmisen glitter-festari-meininki tuskin ärsyttäisi katsojaa.
Itseäni ärsyttää myös, että kun itse ei nähdä sitä kokonaiskuvaa, minkä perusteella muut kommentoivat, niin argumentointi typistetään "ai ei saa käydä festareilla" ja "naisten pitää vaan kotona leipoa pullaa" -tyylisiksi. Kun ei ole itse asiaan järkevää argumenttia, niin alkaa paapatus aiheen vierestä. Niin kuin tässäkin, kun on keskusteltu Heidin yleisestä kypsymättömyydestä.
No, anna sitten konkreettisia esimerkkejä yleisestä kypsymättömyydestä? Muuten se on vain sinun fiilikseen perusteella annettu tuomio.
Tuo kysymyksesi paljastaa, että on selvästi aivan sama, mitä kirjoitetaan ja vastataan, koska tulkitset ne haluamallasi tavalla kuitenkin Heidin hyväksi. En ala toistamaan täällä sataan kertaan todettuja asioita.
Mutta itse varmaan puolustelet Heidiä ihan fiilispohjalta? Koska muutenhan tunnet hänet henkilökohtaisesti.
Yritä nyt ymmärtää. Ensin annat esimerkeiksi ainoat asiat mitä Heidistä näytetään telkussa. Sitten kun ne kyseenalaistetaan alat puhua kokonaiskuvasta, jolloin taas olet pisteessä, joissa ainoat esimerkit ovat taas ne samat jotka jo torpattiin. Niitä et siis voi käyttää. Koska sinulla ei ole ainoatakaan konkreettista ja pätevää esimerkkiä millä todistaa Heidin kypsymättömyys alat jauhamaan minusta ja, että toistelet muka itseäsi.
Minä en väitä Heidin olevan jotain, mutta sinä välität hänen olevan jotain. Siinä on suuri ero. Minä yritän tuoda esille juuri sen mitä todellisuus on. Eli tekeekö festareilla oleminen 38-vuotiaasta kypsymättömän? Jos ei tee, niin mihin perustat väitteensä kypsymättömyydelle? Entä glitter? Tekeekö se? Jos ei niin, mikä sitten tekee...
Et saa esille vastausta, koska sellaista ei ole, vaan olet päässäsi päättänyt, että kokonaiskuva on nyt sellainen, että Heidi on kypsymätön.
Minäkin voi sanoa, että kokonaiskuvan perusteella olet heikkolahjainen. Ei ole antaa kunnon esimerkkiä, mutta lue näitä tekstejäsi ja vastauksiasi.
En tunne Heidiä, mutta haluan puolustaa ihmisten oikeutta olla muutakin kuin keskiarvo. Heidi ei tosiaan ole peruspirkko, mutta Heidikin oloisia tulee mahtua maailmaamme. 38-vuotiata provinssifaneja glittermeikillä.
Se taas tuntuu olevan kovin vaikeaa monelle hyväksyä ja siksi hänet olisi monesta saatava joko muutettua tai häntä ei olisi alkuunkaan saanut laittaa telkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Olli ja Katja jo ihan sopivat eroavansa siinä, kun puhuivat jatkosta ohjelman jälkeen. Kuinka olisivat aina käytettävissä, jos sellainen fiilis tulee. Eli olihan se tosi selvästi jo sovittu, että erotaan.
Annina alkaa tosissaan ihastua, Ville tulee aavistuksen epäröivänä perässä, mutta tulee kuitenkin, he jatkavat. Mutten ole ihan varma, miten heidän suhteensa kantaa, tuleeko siihen syvyyttä vai jääkö kaverelliseksi hassutteluksi?
Oskari ehkä haluaa jatkaa, koska haluaa niin kovasti perhettä, mutta Heidi sanoo toivottavasti ei, niin vapauttaa Oskarinkin löytämään itselleen oikeasti sopivan naisen.
Kaikille kuudelle toivon hyvää loppuelämää. Kaikki jäävät mieleeni omalla tavallaan sympaattisina ihmisinä, joille toivoo sopivia kumppaneita ja onnellisuutta. En minäkään ole täydellinen, kaikkea muuta ja tuollaiseen ohjelmaan osallustuminen olisi tosi vaikeaa. Rohkeita ovat nuo kaikki kuusi ja toivon, että he eivät kovasti kärsi tästä hieman kyseenalaisesta julkisuudesta. Kaikkea hyvää heille!
Muuten hyvä kirjoitus, mutta olen eri mieltä Villestä ja Anniinasta. Suhde ei missään nimessä ole "kaverillinen" vaan heillä on selvästi myös seksuaalista vetovoimaan toisiinsa. Koskettelevat toisiaan koko ajan. käsi on kädessä aina, jos vaan suinkin on mahdollista.
Tuo, miten helppoa ja rentoa heillä on keskenään hämää luulemaan, että kyse on jostakin pinnallisesta. mutta näin ei ole. Jos Anniinan ja Villen suhde ei kestä, niin sitten ei mikään.
Katja ja Olli ovat kavereita ja sen kyllä näkee. Seksuaalisuus puuttuu kokonaan. Tykkäävät toisistaan ihmisinä, mutta Katja ei nää Ollia miehenä.
Heidi ja Oskari. Jos Heidi kääntää kelkkansa ja alkaa käyttäytymään ihmisiksi, voisi heissä olla potentiaalia. Mutta ei tuolla menolla. Heidi pilaa suhteen temppuilemalla.
Elämä ei ole noin vaikeata, joe ei siitä sellaista tee.
Minäkään en kyllä lue Villestä ja Anniinasta kovin voimakasta seksuaalista vetoa. Sekin puoli menee varmaan naureskeluksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin Heidi, mua hävettäis oma käytökseni.
Jos olisin "asiantuntija", mua hävettäis, että sormien läpi on livahtanut henkisesti täysin epävakaa ja sairas ihminen ohjelmaan. Karmea kohtalo Oskarilla. Miten hän on varmasti odottanut, että nyt löytyy joku hänelle sopiva ihminen.
Vai onko jopa formaatin tarkoitus? Laitetaan yks hullu sinne pyörimään ja myrkyttämään toisen ihmisen elämää, niin saadaan pidettyä katsojat kiinnostuneina. Vastuutonta suorastaan.
Heidi tarvitsisi hoitoa ja vähän äkkiä.
Lue oma tekstisi ja mieti miksi pidän sinua sekä heikkolahjaisia, ahdasmielisenä, että huonokäytöksisenä.
Heidi on käsittämättömän keskenkasvuinen eli ei ihme että on (ja pysyy) sinkku. Ja nolo glitterteinibilehileineen.
Se kikattelijaparikaan ei varmaan pysy yhdessä. Teennäistä tuntuu olevan.
Harmi, että viihteen nimissä tehdään tällaista. "Asiantuntijat" etsivät mahdollisimman huonosti yhteensopivia pareja, että saadaan muka hyvä ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se ei taida olla noloa kun nuoret tekee? Leikitään pitkäripsistä ja isorintaista vaikkei oikeasti olla, mutta jos 38v. leikki nuorta, niin ihan hirveää.Nuorten hommaa on olla nuori ja hölmö koska he eivät muuta voi koska ovat nuoria ja vielä kehitys kesken kaikin puolin mm. tunne-elämä. Siitä 20 vuotta kun pistetään eteenpäin niin jo ihan biologisen kaaren mukaan tapahtuu kypsymistä ja aikuistumista mikäli kaikki on mennyt suht hyvin siihen asti. Eli nuoret ovat luontaisesti oman kehittymättömyytensä vuoksi sellaisia kun ovat. Jos aikuinen taas käyttäytyy kun teini tai itseään paljon nuorempi on jäänyt johonkin vaiheeseen elämässään jumiin.
And? Eikö jumissa oleminen ole sallittua? Pitääkö kaikki kehityksessään normista poikkeavat viedä saunan taakse vai pitäisikö heillekin antaa oikeus elää itsensä näköistä elämää.
Ilman muuta saa elää omanlaistaan elämää. Mutta kun haaveilee parisuhteesta on hankala löytää oman ikäistään kumppania joka jaksaisi innostua teinimäisesti käyttäytyvästä puolisosta. Niin kuin Oskari sanoi Heidin draamailusta "ehkä parikymmentä vuotta sitten olisi jaksanut tuota mutta ei enää". Ajatus kai, että se turha draamailu ja mustavalkoisuus olisi hieman hälventynyt vuosien varrella ja parisuhteessa kyetään olemaan ilman tyhjästä riidan tekemistä. Kun elämässä tulee niitä ihan oikeitakin vaikeita asioita vastaan jamitä pitempään elää ja niistäkin täytyy yrittää selvitä yhdessä jos pitkän parisuhteen haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on kymmeniä viestejä samalta ihmiseltä, joka suhtautuu pelottavan intohimoisesti Heidiin. Sama henkilö vastaa itselleen ketjussa. Herää huoli Heidin turvallisuudesta. Toivotaan, että kyseessä on vaan poikkeuksellisen innokas nettitrollaaja.
Ja höpö höpö. Peukuistakin päätellen täällä on vähän enemmän kuin yksi Heidi vastainen henkilö.
Uusimman jakson katsottuani tunnen surua sekä Oskarin että Heidin puolesta. Oskarin siksi, että hän haaveilee perheestä ja sai ohjelman sokkoarvonnassa puolisokseen keskenkasvuisen bileprinsessan. Heidin puolesta siksi, että hänkin väittää haaveilevansa puolisosta ja perheestä, mutta on täysin kyvytön näkemään asioita muista näkökulmista kuin omastaan. Niin kauan kuin Heidillä ei ole aavistustakaan, miksi Oskari ei lähtenyt kahvilassa täpöllä mukaan bilettämään provinssipölypilvessä, ei hänellä ole mitään toivoa saada toimivaa parisuhdetta. Koko kahvilakohtaus tuntui siltä, kuin olisi seurannut apeaa yh-isää ja tämän bilehile-teinitytärtä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta toi Heidi yrittää vaan viestittää että haluaa olla yksin. Ei mitään muuta.
No jos näin on, niin miksi helv.tissä tuo nainen on sitten Ensitreffit alttarilla ohjelmassa?
Ei ole pitkä aika kun monet lapset viettivät parin kuukauden lomat mummolassa, ilman mitään ongelmaa. Se mitä vanhemmat kaupungissa tekivät sillä aikaa on aika epäolennaista. Näille lapsille ei käynyt mitään, korkeintaan oppivat itsenäisemmiksi ja auttoivat isovanhempiaan.