Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit Alttarilla Official 2019

Vierailija
30.08.2019 |

Mitä mieltä osallistujista? Juoruja?

Kommentit (7445)

Vierailija
5581/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kysymys.

Miksi Oskarin olisi pitänyt sanoa Heidiä kauniiksi?

Jospa ei halua valehdella päin naamaa.

Meitä oli saunaillassa monta miestä joista kenenkään mielestä tämä Heidi ei ollut kaunis.

Päinvastoin.

Rehellisyys maan perii.

Eikö Heidi ollut kaunis siinä hääkuvassaan teidän "saunaporukan" mielestä? Minuta Heidi oli kaunis siinä kuvassa, vaikkei muuten nyt ehkä erityisen kaunis ole. Mutta onnistui siinä kuvassa!

Sitäpaitsi, sääntö nro yksi: sano vaimoasi kauniiksi, vaikka se olisikin vale! Se on kiva kuulla vaikka itsekin ajattelisi, että toinen valehtelee. Inhorealistia ei kaipaa kukaan. Pieni kaunis ele, pieni valkoinen valhe, tämän kanssa oikea mies osannee elää.

Vierailija
5582/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveä prinsessa tuo Oskarin ”puoliso” ensiterrit alttarilla. Siis miten voi käyttäytyä noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5583/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oskari etsii vaimoa joka on äiti hänen lapsilleen. Perhettä. Heidin edesottamuksia ja juttuja kuunnellessaan, mm festarit, glitterit, bilekämppä jne Osku tajuaa että parempi hiljentyä, koska tämä ei tule johtamaan perhettä kohti. Heidi ei ole äitimatskua. Onhan tämä nyt selvää että heillä on fokuksessa vähän eri asiat. Tämä lämmöllä todettu, ilkeilemättä, ottamatta puolta.

Haha. Perhe-elämän kaipuu toteutettu hakemutumalla tällaiseen ohjelmaan. Olisiko ollut vaihtoehtoja?

Voisi ohjelmassa esitetystä materiaalista päätellä,  että toiveensa, äitimatskun hakemisen, Oskari on tehnyt ohjelmaa edeltävissä testeissä samaan tyyliin kuin ohjelmassa kommunikoimisen: "(Hiljaisuutta tai viivoja paperille). Muminaa. Kerron joskus. Ehkä."

Vierailija
5584/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, joidenkin mielestä Oskari siis vain kaipaa sitä perhettä ja lapsia, lusäbonuksena leppoisaa lehedenlukua sohvalla.

Tämähän on sinällään ihan normaali ja ymmärrettävä toive.

Mutta yksi asia unohtui. Oskari haluaa ne tekemättä itse oikeastaan mitään sen hyväksi. Ja sitten vielä marisee, että katsokaa nyt kun minua kohdellaan näin huonosti vaikka kaikkeni olen yrittänyt. Säälikää minua.

Ei "perhettä perusteta" eikä se tule valmiina syliin. Jos ei osaa kommunikoida ja on ja huono kertomaan tunteistaan, näyttämään, että tuntee toista kohtaan jotain, ei vastaa kun kysytään ja vastaa jos huvittaa ja milloin huvittaa, ei se nyt niin käy.

En sano, että Heidi on täydellinen, mutta hän ainakin näyttää tunteensa. Niin kotona kuin asiantuntijoille. Ja puhutut asiat ei muutu siinä matkalla.

Mnulle tulee kuva, että Oskari näyttää tunteensa ja sanoo sanottavansa vain kameroille ja silloin kun asiantuntijat ovat paikalla. Kotona Heidin kanssa on kuin simpukka tai mumisee jotain epämääräistä josta en minä ainakaan saisi tolkkua.

Ja tämä on kyllä raivostuttavaa jos yhtään ymmärtää parisuhteiden kemiasta.

Oskari on kuin kameleontti, kotona on toista, ei muka pysty sanomaan Heidin kanssa keskustellessa mitään. Mutta sanottavaa kyllä sitten löytyy kun on hänelle itselle eduksi ja saa sympatipisteitä.

Vierailija
5585/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistuntija kirjoitti:

Oumadkaad kirjoitti:

Aivan hirveä prinsessa tuo Oskarin ”puoliso” ensiterrit alttarilla. Siis miten voi käyttäytyä noin.

"Prinsessa" :D Hirviö ennemminkin sopisi kuvaukseen.

Luulen että ilman kameroiden läsnäoloa lasitavarat olisivat pirskaloituneet seinille, kun tämä nainen olisi niitä raivoissaan viskellyt.

Tuollaisen naiskokemuksen jälkeen moni mies saattaa ryhtyä jopa homoksi. itse ainakin harkitsisin jos mies olisin.

Kyllä kannattaa ryhtyä, koska ilmeisesti kirjoituksista päätellen monilla miehillä ei ole hallussaan edes parisuhteen alkeita eikä tietoa kuika naisen kanssa ollaan ja käyttäydytään.

Tai ylipäänsä kommunikoinnin alkeita yhtään kenenkään kanssa.

Kaksi törppöä tulee toimeen keskenään vallan mainiosti.

Ei tarvitse puhua eikä pukahtaa.

Vierailija
5586/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle epämääräinen epämääräisesti puhuva mumisija ja mutisijamies ei sopisi lainkaan.

Minua muutenkin suututtaa ihmiset jotka puhuvat liian hiljaa tai kohdistuvat puheensa johonkin epämääräiseen kohteeseen, eivät katso kohti puhuessaan tai puhuvat seinille.

Lisäksi jos sanoma on hyvin epämääräinen josta ei saa tolkkua tai siirretään epämääräiseen ajankohtaan, niin ei kiitos.

"Niin, hmph, tosiaan, mitenkähän nyt olisi, tavallaan, hmmm..."

Vierailija
5587/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ennen kuin Heidin ja Oskarin suhde kriisiytyi, heidän keskinäinen kommunikointinsa, puheensa, äänensä vaikutti siltä, etteivät he olleet aitoja ja läsnä itsessään. Tuli tunne kuin olisivat kylässä suorittamassa jotain kuten avioliittoa.

Vierailija
5588/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä näin miesnäkökulmasta tarpeiden ilmaisemisesta.

Älkää kertoko puolisollenne toiveistanne viittaamalla ideoihin ja abstrakteihin käsitteisiin. Kertokaa käytännöstä.

Jos tahdotte lisää huomiota, nimetkää tapoja, joilla puoliso voi osoittaa sitä. Jos tahdotte syliin, kertokaa, että tahdotte syliin. Jos tahdotte enemmän yhteistä tekemistä, kertokaa, mitä tekemistä tahdotte ja milloin. Jos tahdotte kukkia, sanokaa, että tulisin onnelliseksi, jos joskus vaikka töiden jälkeen toisit kimpun.

Suomi on täynnä miehiä, jotka ovat muuttuneet kuuroiksi puolisoilleen, koska he ovat oppineet, että puoliso suoltaa jatkuvasti toiveita, joista ei tiedä, mitä ne käytännössä tarkoittavat, ja joita ei kuitenkaan pysty koskaan täyttämään, koska ne ovat rajattomia.

a) Pohdi, mitä tahdot käytännössä.

b) Pohdi, onko vaatimus puolisolle kohtuullinen ja onko puolison mahdollista edes täyttää sitä omissa rajoissaan.

c) Pohdi, milloin vaatimus on täytetty, jotta ei synny tilannetta, että puoliso yrittää loputtomiin ja turhautuu, koska et itsekään tiedä, mitä haluat ja mikä riittää.

d) Pohdi, miten reagoit ja millaisia kompromisseja ehdotat, jos puolisosi ei niele ehdotustasi kokonaan.

e) Lopuksi kerro toiveesi lyhyesti ja selväsanaisesti rauhallisessa tilanteessa peittämättä sitä puhepuuroon.

f) Ja ihan viimeiseksi lopuksi muista kiittää puolisoasi siitä, että hän on tahtonut opetella huomioimaan sinua.

Kun kumpikin toimii samalla tavalla, kommunikointi kirkastuu ja suhteeseen rakentuu keskinäistä myönteisyyttä. Sietää miettiä, käyttääkö puolisoaan likasankona ja toivomuslähteenä vai yrittääkö hänen kanssaan ihan oikeasti rakentaa vastavuoroisuuteen perustuvan suhteen, jossa kumpikin täyttää toisen tarpeita omissa rajoissaan.

Ja jos maanantaina toivoo lisää syliä, niin loppuviikon voikin sitten olla hiljaa. Ei kukaan jaksa olla toiselle kaiken tarjoava palvelija, joka työntää omat tarpeensa syrjään toisen tarpeita täyttääkseen. Kumpikaan osapuoli ei saa olla rajaton. Toiveet täytyy toteuttaa yhdessä ja avoimesti neuvotelluissa rajoissa.

Yhteinen toimiva arki rakentuu myönteisyyden kautta vähitellen, pala palalta. Se ei synny kiivaasti puhumalla ja neuvottelemalla ja jaloja päämääriä sopien, vaan se syntyy pienten tekojen, sanojen, kosketusten ja kiitosten myötä. Mittakaava on vuosia. Hyvä olisi, kun myönteisyyttä oppisi vaalimaan heti suhteen alusta saakka, mutta valitettavasti monien lapsuudenkoti ei tähän eväitä tarjoa.

Tämä oli hyvä muistutus, ettei miehet ja naiset ole samanlaisia. Usein naiset sortuu ajattelemaan miestä ajatusmaailmaltaan samanlaisina kuin naiset on ja se on se pahin ongelma. Kun mies ei lähettele kesken työpäivän sydän hymiöitä ja ikävä viestejä, niin nainen ajattelee ettei se välitä yhtään. Kun taas miehen rakkaudenosoitus voi olla vaihtaa sille naiselle autoon talvirenkaat.

Vierailija
5589/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin Tuttu Jutun kakkosjakson ja pam! tajusin tämän: Heidi = kuin Saara Aalto!!

Tuskin Heidillä on yhtä upea ääni kuin Saaralla. Heidillähän on aivan järkyttävän ruma jo pelkkä puheääni.

Jollakuilla on kyllä paha mieli, joka purkautuu Heidiin mielivaltaisesti. Heidi ei missään tapauksessa ansaitse tätä kaikkea sontaa.

Glitteristä enkä pinkistä voi olla monta mieltä, mutta H. kantaa tyylinsä kivasti muuten.  Eikä ainakaan äijäile, sellaisiakin on tässä tuotannossa nähty vaimon paikalla.

Niin että Oskarinko ulkonäköä, ulosantia ja ties mitä ja ihan kaikkeako Heidin porukat eivät täällä ole törkeasti haukkuneet.

Kyllä ovat. Olen eri kuin tuo jolle vastasit, mutta oikeudenmukaisuuden vuoksi tähän pakko puuttua.

Mielestäni myös nämä ulkonäköasiat ainakin voisi jo lopettaa.

Näille ominaisuuksille kukaan ei mitään voi.

Kummatkin ihan ok ulkonäöltään mielestäni.

Vai että Heidin porukat. Minä en tunne Heidiä mutta tunnen Oskarin ja olen siksi arvostellut (mielestäni asiallisesti) hänen käytöstään täällä.

Hienoa, mikäli olet kritisoinut asiallisesti. Ketjussa on kuitenkin ollut erittäin runsaasti todella luokatonta ja asiatonta arvostelua, eikä se nyt sen paremmaksi muutu on sen takana sitten kuka tahansa.

Kannattaa muistaa mainita että SINUN MIELESTÄSI on ollut todella luokatonta ja asiatonta arvostelua. Koska kyseessä on SINUN MIELIPIDE. 

MINUN MIELESTÄ täällä ei ole ollut luokatonta ja asiatonta arvostelua vaan erittäin avointa ja hersyävää naurua toistuvasti esiin kutittelevaa keskustelua. Se mikä täällä on pistänyt silmään on pitkät kirjoitukset, missä ihmiset kuvittelevat olevansa jotakin asiantuntijoita parisuhderintamalla. Tuota asiantuntijuutta pönkitetään googlella löytyneillä ilmaisuilla kuten itsereflektointi.

No ei kyllä ihan noinkaan. Jos jostain henkilöstä kerrotaan valheita ja perustetaan esim. wikipediasivuja, on se kaikilla mittareilla kyllä asiatonta, ei suinkaan vain kenenkään mielipide.

Minä luin tuon wikipedia sivun eikä siinä ollut mitään asiatonta. Ihan perustiedot.

Wikipedia sivun perustamien ei ole minusta kiusaamista. Lukemattomista ihmisistä on sellainen. Tietenkin ei ole hyvä asia, että kirjoitetaan valheita, mutta koko ketju on täynnä väitteitä, joilla ei ole muuta totuuspohjaa kuin oma mielipide ja mututuntuma., eikä se näille kirjoittajille vaikuta olevan mikään ongelma.

Vierailija
5590/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä näin miesnäkökulmasta tarpeiden ilmaisemisesta.

Älkää kertoko puolisollenne toiveistanne viittaamalla ideoihin ja abstrakteihin käsitteisiin. Kertokaa käytännöstä.

Jos tahdotte lisää huomiota, nimetkää tapoja, joilla puoliso voi osoittaa sitä. Jos tahdotte syliin, kertokaa, että tahdotte syliin. Jos tahdotte enemmän yhteistä tekemistä, kertokaa, mitä tekemistä tahdotte ja milloin. Jos tahdotte kukkia, sanokaa, että tulisin onnelliseksi, jos joskus vaikka töiden jälkeen toisit kimpun.

Suomi on täynnä miehiä, jotka ovat muuttuneet kuuroiksi puolisoilleen, koska he ovat oppineet, että puoliso suoltaa jatkuvasti toiveita, joista ei tiedä, mitä ne käytännössä tarkoittavat, ja joita ei kuitenkaan pysty koskaan täyttämään, koska ne ovat rajattomia.

a) Pohdi, mitä tahdot käytännössä.

b) Pohdi, onko vaatimus puolisolle kohtuullinen ja onko puolison mahdollista edes täyttää sitä omissa rajoissaan.

c) Pohdi, milloin vaatimus on täytetty, jotta ei synny tilannetta, että puoliso yrittää loputtomiin ja turhautuu, koska et itsekään tiedä, mitä haluat ja mikä riittää.

d) Pohdi, miten reagoit ja millaisia kompromisseja ehdotat, jos puolisosi ei niele ehdotustasi kokonaan.

e) Lopuksi kerro toiveesi lyhyesti ja selväsanaisesti rauhallisessa tilanteessa peittämättä sitä puhepuuroon.

f) Ja ihan viimeiseksi lopuksi muista kiittää puolisoasi siitä, että hän on tahtonut opetella huomioimaan sinua.

Kun kumpikin toimii samalla tavalla, kommunikointi kirkastuu ja suhteeseen rakentuu keskinäistä myönteisyyttä. Sietää miettiä, käyttääkö puolisoaan likasankona ja toivomuslähteenä vai yrittääkö hänen kanssaan ihan oikeasti rakentaa vastavuoroisuuteen perustuvan suhteen, jossa kumpikin täyttää toisen tarpeita omissa rajoissaan.

Ja jos maanantaina toivoo lisää syliä, niin loppuviikon voikin sitten olla hiljaa. Ei kukaan jaksa olla toiselle kaiken tarjoava palvelija, joka työntää omat tarpeensa syrjään toisen tarpeita täyttääkseen. Kumpikaan osapuoli ei saa olla rajaton. Toiveet täytyy toteuttaa yhdessä ja avoimesti neuvotelluissa rajoissa.

Yhteinen toimiva arki rakentuu myönteisyyden kautta vähitellen, pala palalta. Se ei synny kiivaasti puhumalla ja neuvottelemalla ja jaloja päämääriä sopien, vaan se syntyy pienten tekojen, sanojen, kosketusten ja kiitosten myötä. Mittakaava on vuosia. Hyvä olisi, kun myönteisyyttä oppisi vaalimaan heti suhteen alusta saakka, mutta valitettavasti monien lapsuudenkoti ei tähän eväitä tarjoa.

Tämä oli hyvä muistutus, ettei miehet ja naiset ole samanlaisia. Usein naiset sortuu ajattelemaan miestä ajatusmaailmaltaan samanlaisina kuin naiset on ja se on se pahin ongelma. Kun mies ei lähettele kesken työpäivän sydän hymiöitä ja ikävä viestejä, niin nainen ajattelee ettei se välitä yhtään. Kun taas miehen rakkaudenosoitus voi olla vaihtaa sille naiselle autoon talvirenkaat.

Mun osalle osunut vielä huonommat miehet, kun yksi vaihtoi renkaat, toinen kerran kahdessa vuodessa ja yksi ei koskaan.

Ulkomaalainen mies kyllä muisti kertoa rakastavansa, johtuiko siitä, että siellä ajellaan samoilla renkailla kesät talvet?

Vierailija
5591/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A ja V lienevät vielä yhdessä. Ainakin Villen firman osoite on Loimaalla.

Vierailija
5592/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, joidenkin mielestä Oskari siis vain kaipaa sitä perhettä ja lapsia, lusäbonuksena leppoisaa lehedenlukua sohvalla.

Tämähän on sinällään ihan normaali ja ymmärrettävä toive.

Mutta yksi asia unohtui. Oskari haluaa ne tekemättä itse oikeastaan mitään sen hyväksi. Ja sitten vielä marisee, että katsokaa nyt kun minua kohdellaan näin huonosti vaikka kaikkeni olen yrittänyt. Säälikää minua.

Ei "perhettä perusteta" eikä se tule valmiina syliin. Jos ei osaa kommunikoida ja on ja huono kertomaan tunteistaan, näyttämään, että tuntee toista kohtaan jotain, ei vastaa kun kysytään ja vastaa jos huvittaa ja milloin huvittaa, ei se nyt niin käy.

En sano, että Heidi on täydellinen, mutta hän ainakin näyttää tunteensa. Niin kotona kuin asiantuntijoille. Ja puhutut asiat ei muutu siinä matkalla.

Mnulle tulee kuva, että Oskari näyttää tunteensa ja sanoo sanottavansa vain kameroille ja silloin kun asiantuntijat ovat paikalla. Kotona Heidin kanssa on kuin simpukka tai mumisee jotain epämääräistä josta en minä ainakaan saisi tolkkua.

Ja tämä on kyllä raivostuttavaa jos yhtään ymmärtää parisuhteiden kemiasta.

Oskari on kuin kameleontti, kotona on toista, ei muka pysty sanomaan Heidin kanssa keskustellessa mitään. Mutta sanottavaa kyllä sitten löytyy kun on hänelle itselle eduksi ja saa sympatipisteitä.

Täällä monet valittavat kuinka Heidin epävarmuus ja tunteiden ailahtelu vain lisääntyy kun Oskari ei puhu eikä kehu tarpeeksi. Minusta tuo on noidankehä: puhuminen ei taida olla Oskarille kovin helppoa, mutta puhuu kun kokee olonsa turvalliseksi - eikä koe Heidiä mitenkään turvalliseksi, vaan tunne-elämältään tasapainottomaksi, millaiseksi ainakin minä klippien perusteella myös hänet olen tulkinnut. Jos toinen nauraa ja itkee holtittomasti niin eipä siinä hirveästi tee mieli avautua. Mutta onko tuo naisten oikeus, olla epätasapainoisia, odottaa, että mies tukee, paijaa ja niistää nenän?

Vierailija
5593/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen tulee olla sen verran jämeri, että huolimatta siitä tai juuri sen vuoksi kun nainen itkee, on surullinen, turhautunut tai on suuttunut, niin MENEE sen naisen luokse, halaa ja lohduttaa.

"Ei mitään hätää, olen tässä, kaikki hyvin, rakastan sinua".

Miksi miehelle on niin suuri vaiva ja vaikeus mennä rakkaan ihmisen luokse jos huomaa, että toinen on poissa tolaltaan?

Jos sillä melko varmasti tilanne ratkaisi ja yhteys palaisi? Yksi halaus ja muutama lohduttavaa ja rauhoittava sana?

Moni puolustaa, että mies pelkää, no jos mies on niin pelokas ja arka niin enää ihmettele, että nainen tuntee turvattomuutta hänen kanssaan.

En minä ainakaa uskaltaisi parisuhteeseen niin kovin aran ja pelottavan miehen kanssa.

Joku viisas on jossain sanonut "rakasta minua silloin kun sitä vähiten ansaitsen".

Ei se niin voi olla, että silloin kun nainen käyttäytyy ihmisiksi ja kunnolla, niin ansaitsee sen halauksen ja hyvät sanat. Ja kun on jostain syystä tolaltaan ja itkee turhautumista, niin silloin mies ei ainakaan halaa ja lohduta. Vaan menee karkuun kun vaimo on niin kamalan vihainen hänelle.

Olisikohan viisasta silloin miettiä miksi ja mikähän mahtaa olla syy siihen vaimon vihaisuuteen?

Kyllä se mieskin voisi katsoa peiliin, sitähän on täällä Heidille tarjottu useaan kertaan.

Harva nainen on niin holtiton ja arvaamaton, että ihan vaan huvikseen suuttuu ja itkee. Syynä on usein juuri, että tuntee itsensä loukatuksi tai vastaavaa.

Se tunne on oikeutettu, ei miehen kannata alkaa järkeillä onko siihen nyt aihetta tai ei sun nyt pitäisi ollenkaa nyt...

Täällä puhuttiin auton renkaiden vaihdosta, siihen mies kyllä moni pystyy ja tekee.

Auttaisiko yhtään jos miehet ajattelisivat, että tämä halaus- ja lohdutustapahtuma kun vaimo on sen tarpeessa olisikin vähän samaa kuin se renkaiden vaihto?

Yhtä tarpeellinen, mutta saattaisi auttaa vielä enemmän?

Tietysti silti saa vaihtaa myös ne renkaat. ☺

Vierailija
5594/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin monet naiset tukevat, paijaavat ja jopa niistävät nenän kun mies on poissa tolaltaan tai on tuen tarpeessa. Ja paljon muuta.

Siihenhän parisuhde perustuu, olla toistensa tukena niin hyvinä kuin huonoina päivinä. Ei vai niinä huonoina tai silloin kun nainen tai mies on parhaimmillaan

Miksi sitten ei myös se mies voi näin tehdä?

Tämä nyt siis lähinnä sille joka loppukaneetissaan tätä asiaa kysyi.

Mies ja nainen voi ja niin pitääkin tehdä!

Jos haluavat olla hyviä toisilleen. Ja haluavat onnellista ja tasapuolista suhdetta. Ja rakastavat ja arvostavat toisiaan niinä huonoinakin hetkinä.

Vierailija
5595/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehen tulee olla sen verran jämeri, että huolimatta siitä tai juuri sen vuoksi kun nainen itkee, on surullinen, turhautunut tai on suuttunut, niin MENEE sen naisen luokse, halaa ja lohduttaa.

Miksi miehelle on niin suuri vaiva ja vaikeus mennä rakkaan ihmisen luokse jos huomaa, että toinen on poissa tolaltaan?

Jos sillä melko varmasti tilanne ratkaisi ja yhteys palaisi? Yksi halaus ja muutama lohduttavaa ja rauhoittava sana?

Moni puolustaa, että mies pelkää, no jos mies on niin pelokas ja arka niin enää ihmettele, että nainen tuntee turvattomuutta hänen kanssaan.

En minä ainakaa uskaltaisi parisuhteeseen niin kovin aran ja pelottavan miehen kanssa.

Joku viisas on jossain sanonut "rakasta minua silloin kun sitä vähiten ansaitsen".

Ei se niin voi olla, että silloin kun nainen käyttäytyy ihmisiksi ja kunnolla, niin ansaitsee sen halauksen ja hyvät sanat. Ja kun on jostain syystä tolaltaan ja itkee turhautumista, niin silloin mies ei ainakaan halaa ja lohduta. Vaan menee karkuun kun vaimo on niin kamalan vihainen hänelle.

Olisikohan viisasta silloin miettiä miksi ja mikähän mahtaa olla syy siihen vaimon vihaisuuteen?

Kyllä se mieskin voisi katsoa peiliin, sitähän on täällä Heidille tarjottu useaan kertaan.

Harva nainen on niin holtiton ja arvaamaton, että ihan vaan huvikseen suuttuu ja itkee. Syynä on usein juuri, että tuntee itsensä loukatuksi tai vastaavaa.

Se tunne on oikeutettu, ei miehen kannata alkaa järkeillä onko siihen nyt aihetta tai ei sun nyt pitäisi ollenkaa nyt...

Täällä puhuttiin auton renkaiden vaihdosta, siihen mies kyllä moni pystyy ja tekee.

Auttaisiko yhtään jos miehet ajattelisivat, että tämä halaus- ja lohdutustapahtuma kun vaimo on sen tarpeessa olisikin vähän samaa kuin se renkaiden vaihto?

Ilman muuta täytyy lohduttaa ja tukea - mutta molemmin päin. Ja kun tässä nyt ollaan vasta aloittamassa parisuhdetta on aika paljon vaadittu jos toisen täytyisi käyttää kaikki energiansa sen toisen pystyssäpitämiseen. Koska nuo kohtaukset taitavat olla tällä morsiamella normaali tapa elää, itsekin myönsi aiempien parisuhteidensa loppuneen ensimmäiseen riitaan, ja kiitteli kuinka olivat jo monesta selvinneet eteenpäin. Se maksu noista mitättömistä syistä syntyneistä suurista riidoista taitaa kuitenkin olla parisuhde, harvempi haluaa jäädä suhteeseen jossa ainoana tehtävänä vain pitää toinen kasassa, se vastavuoroisuus näyttää Heidin kohdalla olla aika vähäistä, terapeutti oli käskenyt Heidin antaa puheenvuoro Oskarille, Heidi nipistää suun kiinni ja sinnittelee hiljaa (kuuntelematta toista), ja C + jaksossa odottaa yhtä kärsimättömästi koska pääsee esittelemään Prvonissikuviaan ("minun vuoro, minun vuoro..."). Eipä taida Oskari haaveilla enää parisuhteesta Heidin kanssa, yrittää selvitä ilman räjähdyksiä viikot loppuun. Ja voiko häntä tuosta syyttää?

Vierailija
5596/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hyvä muistutus, ettei miehet ja naiset ole samanlaisia. Usein naiset sortuu ajattelemaan miestä ajatusmaailmaltaan samanlaisina kuin naiset on ja se on se pahin ongelma. Kun mies ei lähettele kesken työpäivän sydän hymiöitä ja ikävä viestejä, niin nainen ajattelee ettei se välitä yhtään. Kun taas miehen rakkaudenosoitus voi olla vaihtaa sille naiselle autoon talvirenkaat.[/quote]

Kuka aikuinen nainen odottaa mieheltä töistä sydänhymiöitä???! Mä olen itsekin päivät töissä ja pitäisin tuollaista käytöstä mieheltä ahdistavana. Riittää että lapset viestittelee ja soittelee ilman ns. syytä. Kyllä se renkaiden vaihto kelpaa mulle, ja tiedän että mieheni mua rakastaa ilman mitään sydänviestejä. Se osaa sanoakin sen ja vielä tärkeämpää, osoittaa sen teoillaan, ei lapsellisilla viesteillä.

Vierailija
5597/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämä ei ole vielä rakkaussuhde, tässä ollaan vielä käytännössä tuntemattoman ihmisen kanssa tekemisissä. Rakkaalta ihmiseltä sietää myös enemmän kuin tuntemattomalta. Sehän tässä tavallaan outoa onkin, että yleensä parisuhteessahan riidat ja muut tulevat kuvioon vasta kun on tunnettu jo jonkin aikaa ja voi luottaa, ettei tämä toinen häivy erimielisyyden tullen, mutta tässä konseptissa tällainen vieraskoreus näköjään joillain sivuuttuu täysin. Se voi ymmärrettävästi olla shokki, ja saattaa aiheuttaa epäilystä, mitä sieltä jatkossa on tulossa.

Vierailija
5598/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Tämä oli hyvä muistutus, ettei miehet ja naiset ole samanlaisia. Usein naiset sortuu ajattelemaan miestä ajatusmaailmaltaan samanlaisina kuin naiset on ja se on se pahin ongelma. Kun mies ei lähettele kesken työpäivän sydän hymiöitä ja ikävä viestejä, niin nainen ajattelee ettei se välitä yhtään. Kun taas miehen rakkaudenosoitus voi olla vaihtaa sille naiselle autoon talvirenkaat.[/quote]

Tosi alentava käsitys naisista... Ja tosi typerä yleistys että miehet on tietynlaisia ja naiset tietynlaisia. Itse en tunne yhtään naista joka tuollaisista asioista (sydänhymiöiden puuttuminen) ajattelisi että mies ei välitä, kyllä ne on paljon isompia asioita mun tuttavapiireissä...

Naiset ei (yleisesti) ole pikkutyttöjä jotka istuu kotona odottamassa viestejä the Mieheltä... 

Tietty joillekin naisille mies voi olla maailman keskipiste, mutta sellaisen olettaminen ei kuulu nykypäivään. 

Vierailija
5599/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä tavallaan rakkaussuhde. Esimerkiksi niissä kirjeissä joita kirjoitetaan ennen häitä puhutaan hyvin kauniisti, kaikki lähtevät mukaan sillä ajatuksella, että tuleva puoliso on rakas ja hänen kanssaan tullaan elämään avioliitonomaisessa suhteessa.

Hyvin moni kirjoittaa: rakas vaimoni/mieheni/puolisoni.

Ajatuksena ja toiveena on, että on rakkautta, siksi sitä pitäisi vaalia tai pitää yllä kaikin mahdollisimman tavoin.

Eikä niin, että eihän tässä nyt pitäisikään käyttäytyä kuin rakkaussuhteessa kun ollaan toisilleen outoja.

Eihän mistään näistä parista sitten tulisikaan mitään vaan koko ohjelma olisi turha?

Ihmiset menevät, tai ideana on, että menevät, tosissaan ja silloin pitäisi myös käyttäytyä, tai yrittää käyttäytyä, että ollaan tosissaan.

Vierailija
5600/7445 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin Tuttu Jutun kakkosjakson ja pam! tajusin tämän: Heidi = kuin Saara Aalto!!

Tuskin Heidillä on yhtä upea ääni kuin Saaralla. Heidillähän on aivan järkyttävän ruma jo pelkkä puheääni.

Jollakuilla on kyllä paha mieli, joka purkautuu Heidiin mielivaltaisesti. Heidi ei missään tapauksessa ansaitse tätä kaikkea sontaa.

Glitteristä enkä pinkistä voi olla monta mieltä, mutta H. kantaa tyylinsä kivasti muuten.  Eikä ainakaan äijäile, sellaisiakin on tässä tuotannossa nähty vaimon paikalla.

Niin että Oskarinko ulkonäköä, ulosantia ja ties mitä ja ihan kaikkeako Heidin porukat eivät täällä ole törkeasti haukkuneet.

Kyllä ovat. Olen eri kuin tuo jolle vastasit, mutta oikeudenmukaisuuden vuoksi tähän pakko puuttua.

Mielestäni myös nämä ulkonäköasiat ainakin voisi jo lopettaa.

Näille ominaisuuksille kukaan ei mitään voi.

Kummatkin ihan ok ulkonäöltään mielestäni.

Vai että Heidin porukat. Minä en tunne Heidiä mutta tunnen Oskarin ja olen siksi arvostellut (mielestäni asiallisesti) hänen käytöstään täällä.

Hienoa, mikäli olet kritisoinut asiallisesti. Ketjussa on kuitenkin ollut erittäin runsaasti todella luokatonta ja asiatonta arvostelua, eikä se nyt sen paremmaksi muutu on sen takana sitten kuka tahansa.

Kannattaa muistaa mainita että SINUN MIELESTÄSI on ollut todella luokatonta ja asiatonta arvostelua. Koska kyseessä on SINUN MIELIPIDE. 

MINUN MIELESTÄ täällä ei ole ollut luokatonta ja asiatonta arvostelua vaan erittäin avointa ja hersyävää naurua toistuvasti esiin kutittelevaa keskustelua. Se mikä täällä on pistänyt silmään on pitkät kirjoitukset, missä ihmiset kuvittelevat olevansa jotakin asiantuntijoita parisuhderintamalla. Tuota asiantuntijuutta pönkitetään googlella löytyneillä ilmaisuilla kuten itsereflektointi.

No ei kyllä ihan noinkaan. Jos jostain henkilöstä kerrotaan valheita ja perustetaan esim. wikipediasivuja, on se kaikilla mittareilla kyllä asiatonta, ei suinkaan vain kenenkään mielipide.

Sen sivunhan on voinut perustaa kuka tahansa vaikka Oskari itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme