Ensitreffit Alttarilla Official 2019
Kommentit (7445)
Erityisesti seuraavan jakson katsottuani ymmärrän täysin, mistä suunnasta nämä häiriintyneet ja katkerat Oskaria koskevat viestit tänne tulevat. Todella epäkypsää käytöstä, niin ohjelmassa kuin täällä palstallakin.
Siis eikö tuo sekopää nuku ikinä? Illalla viimeiset viestit ovat sen näppäimistöltä ja aamulla taas ensimmäiset. Mene jo muualle, olet pilannut koko ketjun noilla Heidi/Oskari horinoillasi.
Vierailija kirjoitti:
Iltis paljastaa uudesta jaksosta: https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/104c58d6-0c4a-4853-976d-b6de74b…
Älä lue jos et halua tietää vielä.
H*itto sentään, että en tajua yhtään tota ton Heidin meininkiä. En sitten yhtään. Onko se oikeasti valmis heittämään kaikki hetkessä pois toisen menneisyyden vuoksi? Menneisyyden, joka ei sisällä mitään linnatuomioita tai muita rikoksia vaan hauskanpitoa? Mitä ihme munkkia se odotti itselleen? Olisi sanonut jo hakuvaiheessa, että jos miehellä on ollut menneisyys, niin hän ei ala! Ja polkenut jalkaa tai jotain yhtä kypsää.
No huh! Järkyttää ihan moinen Napakymppi-salailu. Kaamea menneisyys. Ymmärtäisin vaikka neljä aviotonta lasta mutta ettei kertonut napakymppimenneisyydestään?!
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Heidi jotenkin syvästi uskovainen vai pahasti mustasukkainen persoona vai miksi sille on ongelma, että Oskarilla on ennen heidän tapaamista ollut naisseikkailuja? Tavallista aikuista naista ei haittaa, että miehellä on ennen heitä ollut muita naisia vaan tavallinen aikuinen nainen pitää sitä täysin normaalina, neutraalina asiana.
Ja eihän se Oskarin vika ensinkään ole jos työkaverit ovat hänet Napakymppiin ilmoittaneet.
On ihmisiä, jotka ihan vilpittömästi ajattelee haluavansa parisuhteen ja haluavansa elää parisuhteessa. Ja haluavansa sitoutua elämänmittaiseen suhteeseen. Mutta sitten todellisuudessa he tuhoavat itse kaikki alkavat suhteensa jollain aivan pikkuasioilla, tekemällä ongelmia asioista, jotka eivät ole minkäänlaisia ongelmia. Ja he tekevät sen alitajuisesti, itseltään huomaamatta näin. Koska he eivät aidosti halua olla parisuhteessa, jollain tasolla haluavat kyllä, mutta toisella tasolla kuitenkaan eivät. Heillä aktivoituu parisuhteessa jokin paniikki tai inho tai mikä ikinä, joka saa heidät tuhoamaan sen ihan hyvän suhteen heti alkumetreillä. Tuhoamaan tavalla, jota eivät itse huomaa tekevänsä. Ja syyttävät siitä ja "ongelmista" sitä kumppania. Päätelkää itse ketä tällä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Heidi jotenkin syvästi uskovainen vai pahasti mustasukkainen persoona vai miksi sille on ongelma, että Oskarilla on ennen heidän tapaamista ollut naisseikkailuja? Tavallista aikuista naista ei haittaa, että miehellä on ennen heitä ollut muita naisia vaan tavallinen aikuinen nainen pitää sitä täysin normaalina, neutraalina asiana.
Ei kai siitä ole kysymys, eikä Napakymppiin osallistumisesta, vaan ettei Oskari kertonut asiasta. Minusta ainakin tuntuu, että neljän viikon aikana on puhuttu niin paljon että asian olisi voinut ottaa puheeksi. Mulle olisi ihan dealbreaker tuollainen mies joka ei pysty puhumaan avoimesti. Ja Heidissä varmasti on omat vikansa, mutta joku raja Heidin syyllistämisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siitä ole kysymys, eikä Napakymppiin osallistumisesta, vaan ettei Oskari kertonut asiasta. Minusta ainakin tuntuu, että neljän viikon aikana on puhuttu niin paljon että asian olisi voinut ottaa puheeksi. Mulle olisi ihan dealbreaker tuollainen mies joka ei pysty puhumaan avoimesti. Ja Heidissä varmasti on omat vikansa, mutta joku raja Heidin syyllistämisellekin.
Oletko tosissasi? Nuo on tunteneet tuossa kohdin 4 viikkoa ja molemmilla on 40 vuotta elettyä elämää ja elämänkokemuksia takana. Luuletko oikeasti, että muutamassa viikossa ehtii kertoa aivan kaiken itsestään toiselle? Ei missään ihmissuhteessa ehdi. Kun siinä muutamassa viikossa kuitenkin pitää myös olla kepeää yhdessäoloa, hiljaisuuden hetkiä yhdessä ja olemista vain. Itse olen ollut avoliitossa jo viisi vuotta, mutta avomieheni ei vieläkään tiedä minusta aivan kaikkea (olen 40). En ole salannut mitään, mutta aivan kaikki ei ole vielä tullut puheeksi, enkä ole nähnyt tarpeelliseksi alkaa listaamaan hänelle jokaista yksityiskohtaa menneestä elämästäni, jos minun mielestä niillä ei ole yhtään mitään merkitystä. Ja ne asiat, jotka jollain tavalla liittyy edellisiin parisuhteisiini tai villiin sinkkuelämääni (kuten mahdollinen napakymppi) on sellaisia, että niistä puhun vasta jos ne tulee puheeksi ja toinen haluaa kuulla, en ala niistä spontaanisti kertoa, koska mielestäni se ei olisi kohteliasta eikä asiallista alkaa jauhamaan menneistä seikkailuista.
Vierailija kirjoitti:
Heidi jää ikisinkuksi tämän ohjelman jälkeen. Ei tuollaista prinsessaleikkiä ja teinimäistä kikattelua ja suuttumisia kukaan kauaa jaksa katsella.
Katjan osalta täytyy vähän kääntää kelkkaa. Pidin häntä Rosan kaltaisena ahdistujakotkana, mutta viimeisin jakso näytti Katjaa vähän toisessa valossa. Olli tosiaan pyytää omaa olemassaoloaan liian paljon anteeksi. Katja varmaan odotti miestä, joka vie jalat alta ja ottaa vaikka kysymättä takaapäin eteisessä.
Minulla on sama toive miesten suhteen. Se liittyy tiettyyn seksuaaliseen dynamiikkaan, jota haluan parisuhteeltani. Älkää käsittäkö väärin, ei mitään erikoista genreä vaan ihan sitä vain, että mies vie. Minulle on totaalinen turnoff jos esim. treffeillä mies pyytää lupaa halata tai pussata. Silleen arasti pyytää lupaa eikä osaa lukea tilannetta, että onko ok halata ja pussata. Siinä hetkessä katoaa kaikki kiinnostukseni tätä miestä kohtaan. Ehkä Katjallakin on tämä?
Heidiä ilmeisesti loukkasi erityisesti se, kun kuulemma häissäkin oli vitsailtu Napakympistä ja hän kuuli tästä omien kavereidensa kautta mökillä, kun olivat viettämässä juhannusta. En nyt tiedä onko sellaiset kaverit kovin "hyviä".
Ymmärsin, että Heidi vetää herneen nenään Oskarin Napakympistä, koska olettaa, että Oskari suhtautuu tähän ohjelmaprojektiin vastaavalla huumorilla.
Ollin täytyisi panostaa huonoon ryhtiinsä, päivittäiset punnerrukset auttaisi jo paljon. Hintelä kaveri, jolla on huono ryhti, ei ole ehkä se mitä Katja odotti.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin, että Heidi vetää herneen nenään Oskarin Napakympistä, koska olettaa, että Oskari suhtautuu tähän ohjelmaprojektiin vastaavalla huumorilla.
Ollin täytyisi panostaa huonoon ryhtiinsä, päivittäiset punnerrukset auttaisi jo paljon. Hintelä kaveri, jolla on huono ryhti, ei ole ehkä se mitä Katja odotti.
Voimakkaat oletukset toisen ajatuksista on erittäin omiaan rakentamaan toimivaa parisuhdetta.
Ei voi mitään, mutta mulla tulee Heidistä mieleen itseni ja naispuoleiset kaverini lukioikäisenä ja lukioikäisen seurustelusuhteissa.
Niin kuin joku aiemmin kommentoi: Oskari voisi edes joskus olla leikkisä ja suhtautua Heidiin kuin tuoreeseen vaimoon olisi sopiva suhtautua. Kaappaisi syliin eikä olisi niin pirun varovainen. Ei kai toinen jatkuvasti tenttaisi "miten sulla menee", jos ihminen itse kysymättä ilmaisisi joskus, että ihan ok meininki.
Toisaalta mua ärsyttää suuresti kehujen kerjääminen. Jos puoliso ei luontevasti sano kauniiksi ikään kuin palkaksi siitä, että häntä on sanottu komeaksi, niin voisiko vain tyytyä siihen. Jos minua kehutaan, menen yleensä hämilleni enkä varmasti vastaa siihen vastakehulla.
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä, jotka ihan vilpittömästi ajattelee haluavansa parisuhteen ja haluavansa elää parisuhteessa. Ja haluavansa sitoutua elämänmittaiseen suhteeseen. Mutta sitten todellisuudessa he tuhoavat itse kaikki alkavat suhteensa jollain aivan pikkuasioilla, tekemällä ongelmia asioista, jotka eivät ole minkäänlaisia ongelmia. Ja he tekevät sen alitajuisesti, itseltään huomaamatta näin. Koska he eivät aidosti halua olla parisuhteessa, jollain tasolla haluavat kyllä, mutta toisella tasolla kuitenkaan eivät. Heillä aktivoituu parisuhteessa jokin paniikki tai inho tai mikä ikinä, joka saa heidät tuhoamaan sen ihan hyvän suhteen heti alkumetreillä. Tuhoamaan tavalla, jota eivät itse huomaa tekevänsä. Ja syyttävät siitä ja "ongelmista" sitä kumppania. Päätelkää itse ketä tällä tarkoitan.
Juuri näin! Heidi, jos käyt täällä, kuten oletan, lue tuo teksti ajatuksen kanssa. Totuus sattuu, mutta jos et pysty muuttumaan, et voi ikinä solmia onnellista parisuhdetta.
Mitähän Katja tarkoitti sillä, että edes yhteiset piirteet Ollin kanssa eivät ole yhdistäviä? Tästä olisin halunnut kuulla lisää.
"Me ollaan jonkun verran samanlaisia...et se meiän samanlaisuus on huono juttu, mut tavallaan ---ne meiän erilaisuudetkin on sellasia, että ne ei kohtaa."
Katja käytti sanaa "ollaan eri maailmoista". En usko, että hän tarkoitti sllä pelkästään Ollin herkkyyttä, vaan myös paljon muuta.
Mitähän Katja tarkoitti sillä, että edes yhteiset piirteet Ollin kanssa eivät ole yhdistäviä? Tästä olisin halunnut kuulla lisää.
"Me ollaan jonkun verran samanlaisia...et se meiän samanlaisuus on huono juttu, mut tavallaan ---ne meiän erilaisuudetkin on sellasia, että ne ei kohtaa."
Katja käytti sanaa "ollaan eri maailmoista". En usko, että hän tarkoitti sllä pelkästään Ollin herkkyyttä, vaan myös paljon muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eihän se Oskarin vika ensinkään ole jos työkaverit ovat hänet Napakymppiin ilmoittaneet.
No kuule - vaikka olisi ihan itse sinne itsensä ilmoittanut, niin tiedoksi: se on kevyt hassu visailu hupiohjelma, jossa leikkimielisesti saadaan pari kysymysten ja vastausten perusteella ja jossa lähdetään yhteiselle palkintomatkalle ja se siitä. Oikeassa elämässäkin tehdään tällaisia juttuja, tutustutaan, reissataan ja miksi ei, vapaat ihmiset. Jos ei "tämän yli pääse", niin johan on. Jos mun uusi ihastukseni olisi ollut Napakympissä, haluaisin tietää kaiken - miten ohjelma tehdään, onko se niin kuin mitä katsojille näytetään, oliko vaivaannuttavaa lähteä vieraan ihmisen kanssa reissuun jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla Heidillä on järkky huono itsetunto. Kokoajan pitäisi tuon Oskarin olla kehumassa ja ylistämässä hänen " kaunista" ulkonäköään.
Heidillä on rautainen itsetunto ja sen takia osaa vaatia itselleen enemmän kuin vain sen, että Oskari sanoo häntä "ookooksi".
Mikä hemmetin "ok" on noin kaunis ja älykkään oloinen nainen? Jos saisin Heidin itselleni, niin hukuttaisin hänet kehuihin. Palvoisin häntä kuin Ville omaa puolisoaan. Oskarilla on aika paljon opittavaa Villestä ja Villen käytöksestä.
Jos Heidillä olisi uima-allas, olisi Oskari varmaan laittanut Heidin siivoamaan sen itse.
No jos nyt jotain noista jaksoista on ihmisistä oppinut, niin ainakin juuri tuon Heidin kehnon itsetunnon. Ei millään usko, että joku voisi olla hnestä oikeasti kiinnostunut, ei osaa ottaa kauniita huomionosoituksia vastaan, epäilee koko ajan. Tuolla neuroottisella, lapsellisella käytöksellä pilaa niin tämän suhteen kuin ne tulevatkin yritykset jos ei ymmärrä työstää itseään. Mutta ei taida siihen kyetä, seuraavassa jaksossa näkyy kuinka ei kykene ymmärtämään omaa osuuttaan parisuhdeongelmissa, hän on tehnyt kaikkensa ja kun ei onnistu vika toisessa.
Ihan samalla lailla Katjan mielestä hän on yrittänyt kaikkensa suhteen eteen. Ja jopa Katjan hyvät ystävät kysyvät häneltä olisiko hän voinut yrittää enemmän. Ei, ei muuttaisi mitään. OK. Ehkä ikä opettaa näkemään itsensä ja parisuhteet toisin. Olli sanoi hyvin: Olli oli etsimässä hyvää parisuhdetta, Katja ihanne miestä. Katja ei ihan tunnu hoksaavan mikä tuossa se ero - no se interaktio, omakin osuus parisuhteessa...
Toisaalta tuosta tuhoamispaniikista voi myös päästä yli, jos vastapuoli on oikea ja jaksaa rohkaista. Onnistuu Villen tyyppisen turvallisen ja rennon ihmisen kanssa, ei pidättyväisen ja jäyhän Oskarin tai epävarman Ollin.