Ensitreffit Alttarilla Official 2019
Kommentit (7445)
Olen ihmetellyt, että miksi Olli ei yritä saada Katjaa ihastumaan itseensä. Eli kehuisi Katjaa, yrittäisi ottaa kosketuskontaktia, juttelisi mukavia kevyitä asioita (politiikka, elokuvat Ym.) Olisi mukava ja vanhanaikaisesti sanottuna ”kosiskelisi” Katjaa. Yrittäisi saada Katjan rentoutumaan.
Ei välittäisi yhtään Katjan kommenteista.
Nyt näyttää tavallaan, että Olli vain haluaa, että Katja haukkuisi häntä ja kertoisi, mihin Katja on pettynyt. Olli haluaa olla marttyyri.
Nyt hän kiukuttelee, että Katja ei tykkää hänestä tarpeeksi. Ja analysoi ja arvostelee Katjan luonnetta.
Aargh, miksi Ollin pitää ylianalysoida jo pelkkää suppailua?! Jos siinä tilanteessa edes on tarve puhua niin keskittyisi ennemmin vaikka ihastelemaan luontoa ja maisemaa. Mä olin aluksi team-Olli, mutta nyt alan myös kääntää takkiani. Olli on raskas ihminen, jonka seurassa itsekin olisin koko ajan varuillani.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt, että miksi Olli ei yritä saada Katjaa ihastumaan itseensä. Eli kehuisi Katjaa, yrittäisi ottaa kosketuskontaktia, juttelisi mukavia kevyitä asioita (politiikka, elokuvat Ym.) Olisi mukava ja vanhanaikaisesti sanottuna ”kosiskelisi” Katjaa. Yrittäisi saada Katjan rentoutumaan.
Nyt näyttää tavallaan, että Olli vain haluaa, että Katja haukkuisi häntä ja kertoisi, mihin Katja on pettynyt. Olli haluaa olla marttyyri.
Nyt hän kiukuttelee, että Katja ei tykkää hänestä tarpeeksi. Ja analysoi ja arvostelee Katjan luonnetta.
Jatkan vielä.
Omalla kohdallani kävi juuri niin, että rakastuin mieheeni, kun hän taisteli suhteemme puolesta, vaikka itse olin alussa epävarma voimmeko onnistua. Hän ei lannistunut vaan näki, että meillä on mahdollisuus yhteiseen tulevaisuuteen.
Eli onko Olli itse asiassa jo luovuttanut ja ymmärtänyt, että heistä ei tule paria. Mutta hän yrittää saada Katjan tekemään lopullisen päätöksen ja tavallaan syyttää koko ajan, että Katja ei yritä. Tämä suhde on kyllä todella kiinnostava
Ehkä Olli on vähän traumatisoitunut erosta tai jostain muusta. Silloin menee helposti tuolla lailla lukkoon ja ylianalysoivaksi negatiivissävytteisesti. Hän tarvitsisi vastapuolelta rentoa otetta ja hyväksyvää signaalia.
Nyt parista kumpikaan ei pysty auttamaan toistaan vaan saa huonoimmat piirteet nousemaan pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi on tosi lapsellinen ikäisekseen. Puhuu lapsen äänellä, pinkkiä, kännykkäkuvaa kaikkea, epävarma tunteistaan....
Minusta Oskari on huomattavasti lapsellisempi ja epävarmempi, kun jokaisessa kohdassa odottaa ensin, että mitä Heidi on asiasta mieltä ja sen jälkeen uskaltaa vasta itse olla sitä samaa mieltä.
Myös tuo läsdyttäminen ja yltiö paapominen on täysin yhtä sen kanssa, kuin hän laulaisi päättymättömästi Mamban 'älä jätä minua' kappaletta. Huomaa Heidistä, että laipaa Oskarilta muutakin kuin tuota lässytystä. "haluan tutustua arki-Oskariin - ei kukaan voi olla aina tuollaisella päällä" julistaa Heidi ja siihen vastaa Oskari taas lässyttävällä äänellä "mä en tiedä mitä Heidi tuolla tarkoittaa ja se musertaa minua"Katsopa eteenpäin jaksoja, Oskaria ei minusta voi mitenkään pitää lapsellisena, yrittää auttaa Heidiä tunnemyrskyissään ja rauhoittaa päätöntä häsellystä, Heidi arvostaa tuota Oskarin turvallisuutta mutta eipä hän hetkessä muutu aikuiseksi kun ei 40 vuodessa tuoksi kasvanut. Eikä Oskari mitenkään epätoivoisesti Heidissä roiku, seurailee touhua, tekee omia johtopäätöksiä vaikkei niitä ääneen suoraan sano ja pitäytyy herrasmiesmäisyydessä.
"jaksoja eteenpäin" Mistä niitä jaksoja näkee noin niin kuin oikein monikossa? Tietääkseni vain osallistujat ovat jaksot nähneet ja muut näkevät cmoresta vain yhden jakson ennakkoon. Ja Heidi tuskin kirjoittaa moista, joten kuka jää jäljelle, joka noin itseään puolustaa?
:D No ei ole oskari täällä, jos ei ole sitten metamorfoosissa saanut keski-ikäisen tädin muotoa :D Minulla C+, ja siinä on lopussa klippejä seuraavasta, tuossa Oskarin mietteitä, noiden perusteella kommentoin.
Epäreilua laittaa eronnut ohjelmaan, koska se vaikuttaa hänen omaan kantokykyynsä eikä tilanne myöskään miellytä puolisoa.
Voi miten surkean, suorastaan masentuneen näköinen oli Lahden poika suppaillessaan. Vaimo oli taas äkämystyneen oloinen ja tympääntynyt kaikkeen. Sääliksi kävi.
Ollin ei tarvitse muuttua. Hän tulee löytämään itselleen ihanan, empaattisen ja hyvän puolison.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin uusimman ilmaisen jakson.
Oskari puhui Mariannan luona mielestäni tosi kivasti, avoimesti ja pehmeästi, tuntemuksistaan ja siitä kuinka välillä Heidin arvaamattomuus aiheuttaa hänelle pelkotiloja. Sanoi vielä että vaikka se ei välttämättä ulospäin näy, niin sisäisesti hän kuitenkin kokee näin. Heidi vaikutti puolestaan reagoivan tähän kommenttiin pelolla, ikään kuin hänellä olisi aiempia huonoja kokemuksia ja olisi ahdistunut siitä, että taas kävisi samoin kuin aiemmin. Voi kun hän pystyisi suhteuttamaan tuon kommentin niin, että ei menisi ihan pois tolaltaan! Oskari ei yhtään vaikuta siltä että olisi luovuttamassa, vaan mielestäni heidän kemiansa ja persoonansa toimivat tosi hyvin yhteen ja uskon Oskarin itse asiassa tykkäävän ja nauttivankin tuosta Heidin jossain määrin lapsekkaasta elämänasenteesta. Ehkä selfieitä voisi ottaa vähemmän, mutta noin yleisesti ottaen. Tosi hyvän oloinen pari, tarvittaisiin vain riittävän monta kokemusta siitä että toiseen voi ihan oikeasti luottaa. Heidikin puhuu tunteistaan kivan avoimesti. Kun hän vain osaisi olla ripustautumatta liikaa! Toivon kovasti, että asiantuntijat auttaisivat parhaansa mukaan. Itse asiassa harmittaa sekä tämän parin että Katjan ja Ollin kohdalla, että asiantuntijat tulivat vasta näin myöhään mukaan.Katjalla ja Ollilla perusongelma on se, että he eivät vain sovi yhteen. Olli on aivan ihana mies ja ihminen monella tavalla - pidän hänen pehmeydestään ja feminiinisistä puolistaan, ja kyvystään pukea tunteitaan sanoiksi. Mutta Katja jää näistä ihanuuksista nyt aivan osattomaksi, kun Olli ei saa itsestään todellista persoonaansa irti saatuaan Katjalta tätä paljon puhuttua "kritiikkiä" (joka ei ole todellakaan niin pahaa, että siitä kuka tahansa loukkaantuisi, mutta ymmärrän hyvin miksi joku - esim. Olli - voi loukkaantua). Sellainen piirre miehessä (/ihmisessä), että tämä on sinut itsensä kanssa ja uskaltaa antaa itsestään heillekin jotka nyrpistelevät nenäänsä ja ovat lukossa itsensä kanssa, on itselleni ehkä tärkein yksittäinen vetovoimaa synnyttävä tekijä. Jos kuvittelen itseni Katjan asemaan, niin minullekin olisi tullut valtava pettymys hääpäivänä siitä, että Ollilla ei tätä yhtä ominaisuutta ole, ja se olisi vaikuttanut välejä viilentävästi. Se on kuitenkin asia, jota ei ihan hetkessä muuteta, eli jos jäisin liittoon tällaisen ihmisen kanssa, minun olisi hyväksyttävä se tosiasia että puolisoni on sellainen ehkä loppuelämänsä, ja tämä olisi minulle kyllä tosi vaikeaa. Olli sopisi valtavan hyvin kumppaniksi monenlaisille naisille, mutta ikävä kyllä ei Katjan kaltaiselle.
Ei kyllä noin feminiininen mies kuten Olli kaikenlaisia naisia innosta. Suomessa ihmeellisen feminiinisiä ”miehiä” muutenkin, jos vaikka vertaa Keski-Eurooppaan.
Kannattanee miettiä, mikä täkäläisessä kasvatuksessa on sellaista, joka tekee miehistä tavallista feminiinisempiä. Tuskin se geeneistä tulee vaan ympäristöstä.
Kertoisitko, millä tavalla Olli on feminiininen, kun itselläni on vaikea nähdä hänessä feminiinisyyttä sillä tavalla kuin itse asian ymmärrän, mutta jos sinulle miehisyyttä edustaa vain joku cannonball-tyyppi, niin toki sivistynyt Olli on sellaisesta aika kaukana.
T. Mies
Olen eri vastaaja.
Mun mielestä Ollin luonteessa pitäisi olla enemmän jämäkkyyttä ja ajattelee liian tunteellisesti mieheksi. Omaan makuuni siis, ei minulla ole Ollia mitään vastaan.
Olen itse aika herkkä ja pohdiskelen asioita, tykkään kun oma mies suhtautuu asioihin niin tyynesti eikä stressaa turhia.
Tarvitsen miehen joka on varma, se luo minulle turvallisen tunteen. Enkä tarkoita mitään ääripäätä, vaan terveessä mielessä.
Tällä minun logiikkalla toki voisi heidän olettaa olevan hyvä mätsi, mutta Katjaa se tuntuu häiritsevän.
En itsekään ole sitä mieltä, että Olli on erityisen feminiininen. Hän on vain pohdiskelevaa miestyyppiä. Naiset toki keskimäärin analysoivat enemmän ihmissuhdeasioita, mutta mielestäni tällainen analysointi on miehessä vain positiivinen piirre. Tätähän naiset aina peräänkuuluttavat, että asioista puhuttaisiin. Nyt kun on mies, joka sitten oikeasti keskustelee asioista niiden oikeilla nimillä, niin täällä kritisoidaan??? ""Liian tunteellinen"....hohhoijaa. Oma mieheni on erittäin keskustelutaitoinen ja tunteellinen kuten Ollikin. Hänen ei todellakaan tarvitse todistella miehisyyttään millään äijäilymeiningeillä. Miehisyyttä kun löytyy muutenkin ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olli on ripustautuva ja heikko itsetuntoinen. Kumpikaan ei ole mikään viehättävä ominaisuus.
Katjasta en ota selvää onko hän vain ärsyyntynyt, vai oikeasti ilkeä.
Mietin, että onko Olli lähtenyt tähän ohjelmaan vielä liian aristavien, edellisen liiton päättymisen aiheuttamien haavojen kanssa. Mielestäni hän vaikutti jo ennen häitä kuvatussa jaksossa hieman ilottomalta, ellei jopa masentuneelta ja siltä, että ei ole parhaassa tilanteessa kohtaamaan näin isoa haastetta.
Tietysti Katja on myös aivan selvästi vaikuttanut siihen, että epäonnen kierre on syventynyt, mutta pohjalla ollut alavire on voinut osaltaan johtaa siihen, että meno on ollut liian totista ja karkoittanut Katjaa yhä etäämmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä.
Omalla kohdallani kävi juuri niin, että rakastuin mieheeni, kun hän taisteli suhteemme puolesta, vaikka itse olin alussa epävarma voimmeko onnistua. Hän ei lannistunut vaan näki, että meillä on mahdollisuus yhteiseen tulevaisuuteen.
Eli onko Olli itse asiassa jo luovuttanut ja ymmärtänyt, että heistä ei tule paria. Mutta hän yrittää saada Katjan tekemään lopullisen päätöksen ja tavallaan syyttää koko ajan, että Katja ei yritä. Tämä suhde on kyllä todella kiinnostava
Epävarmuus on yksi juttu, vihamielisyys toinen. Näyttäisi, että Katjan suhtautuminen Olliin on jo enemmän tuota jälkimmäistä. Ilmoitti Mariannan luona kuinka halaaminen on hänelle OK, katsopa seuraavassa jaksossa kuinka suhtautuu kun Olli haluaa halata. Tuo on taistelu jota Olli ei voi voittaa, eikä taida enää halutakaan, sen verran on tainnut lietettä niskaansa saada. Se keskustelu kun on varmasti paljon viiltävämpää kun kamerat ei ole päällä. harva on niin masokisti, että laittaa täysin itseään likoon jos vastapuoli vain ilkeilee. Kauppakassit on kevyttä, mutta oli nostanut esille esim. Ollin lyhyyden suhteessa itseensä, ja sehän näyttää jo tämän palstan perusteella olevan yhtä arka pilkan kohde miehille kuin liikakilot tai kasvojen kauneus naisille.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin monikaan jaksaisi kosiskella sellaista henkilöä, joka käyttäytyisi todella kylmästi ja torjuvasti. Tuollaisen kosiskelun ymmärtää, jos siellä toisen suojamuurien takana vaikuttaa olevan jonkinlaista kiinnostusta, mutta tässä tapauksessa kiinnostus taitaa olla puhdas nolla.
Tuo kohtaus psykologin kohdalla oli kuin psykologian oppikirjasta parien kehonkielestä. Olli ja Katja istuivat kaukana toisistaa jäykkinä eikä katsekontaktia, puhumattakaan koskettamisesta ollut ollut paljoakaan. Oskari ja Heidi olivat lähempänä toisiaan ja katsoivat toisiaan paljon mutta kosketusta ei ollut niin paljon. Ville ja Anniina sen sijaan röhnöttivät osan ajasta luontevasti toistensa kainalossa, ja muutenkin oltiin paljon käsi kädessä.
Ei tarvitse kummoista koulutusta tajuta miten tämä korreloi parien liittojen tilan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä.
Epävarmuus on yksi juttu, vihamielisyys toinen. Näyttäisi, että Katjan suhtautuminen Olliin on jo enemmän tuota jälkimmäistä. Ilmoitti Mariannan luona kuinka halaaminen on hänelle OK, katsopa seuraavassa jaksossa kuinka suhtautuu kun Olli haluaa halata. Tuo on taistelu jota Olli ei voi voittaa, eikä taida enää halutakaan, sen verran on tainnut lietettä niskaansa saada. Se keskustelu kun on varmasti paljon viiltävämpää kun kamerat ei ole päällä. harva on niin masokisti, että laittaa täysin itseään likoon jos vastapuoli vain ilkeilee. Kauppakassit on kevyttä, mutta oli nostanut esille esim. Ollin lyhyyden suhteessa itseensä, ja sehän näyttää jo tämän palstan perusteella olevan yhtä arka pilkan kohde miehille kuin liikakilot tai kasvojen kauneus naisille.
Ja jos halaaminen on ok, miksi ei sitten itse ole kertaakaan oma-aloitteisesti halannut Ollia? Niin, koska halaaminen ei oikeasti ole hänelle ok. Ei se "halaaminen on ok" voi tarkoittaa, että "vastentahtoisesti siedän, jos minua halataan, mutta siinä meneekin sitten se raja".
Vierailija kirjoitti:
Tuo kohtaus psykologin kohdalla oli kuin psykologian oppikirjasta parien kehonkielestä. Olli ja Katja istuivat kaukana toisistaa jäykkinä eikä katsekontaktia, puhumattakaan koskettamisesta ollut ollut paljoakaan. Oskari ja Heidi olivat lähempänä toisiaan ja katsoivat toisiaan paljon mutta kosketusta ei ollut niin paljon. Ville ja Anniina sen sijaan röhnöttivät osan ajasta luontevasti toistensa kainalossa, ja muutenkin oltiin paljon käsi kädessä.
Ei tarvitse kummoista koulutusta tajuta miten tämä korreloi parien liittojen tilan kanssa.
Villen ja Anniinan luontevaa olemista toistensa seurassa siinä sohvalla oli kyllä ilo katsella.
Ei Ollikaan normielämässä välttämättä analysoi tunteella joka asiaa. Mutta tässä ohjelmassa se nyt vain on pelin henki, että fiiliksiä availlaan koko ajan ja mahdollisimman monisanaisesti.
Mihin realitysarjaan Oskari osallistuu seuraavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei Ollikaan normielämässä välttämättä analysoi tunteella joka asiaa. Mutta tässä ohjelmassa se nyt vain on pelin henki, että fiiliksiä availlaan koko ajan ja mahdollisimman monisanaisesti.
Tunnen Ollin ja hän nimenomaan tekee sitä normielämäSsä ja siksi hän on sinkku
Noi asiantuntijat on kyllä huvittavia. Jakelevat ohjeita jotka normi ihmisille on itsestäänselvyyksiä
Ei minua häiritse tai vaivaannuta Villen nauru, ja kyllähän Anniinakin nauraa höröttää tosi paljon. Heillä vaikuttaa olevan luontevaa yhteistä huumoria ja kommunikaatiota, koskevat toisiaan luontevasti ja katsovat toisiaan lempeästi, ihastuneena. Tykkään paljon tästä parista.