BIG Brother 2019 —Official—
No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?
Kommentit (90773)
"olen yrittänyt vältellä suihkussakäyntiä" sanoi eevis.
Mensa ei testaa tunneälykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös Tarina on Mensan jäsen ja Tarinalla tuntuu olevan myös tunneälyä. Tässä kun mensalaisia yleistetään, niin en ole huomannut Trainan aliarvioivan ketään koulutuksen ym. perusteella.
Anna esimerkki Tarina tunneälystä, en ole huomannut.
Liityn nyt tähän keskusteluunne, minusta ainakin silloin Tarina toimi kivasta, kun Mira oli viime viikolla nimettynä. Meni pihalle perässä ja kysyi haluatko mieluummin, että jutellaan vai oletko ennemin ihan rauhassa. Mira sanoi, että haluaa olla rauhassa ja Tarina ei jäänyt siihen mitään empaattista selittelemään vaan jätti rauhaan.
Ja muistan myös tilanteen, jossa Anulla oli vähän paskat fiilikset, niin meni juttelemaan Anun ajatuksista ja pyysi kertomaan perheestään, minkä Anu tekikin niin mielellään, että palasi vielä takaisin pihalle Tarinan luo haettuaan sisältä lisää vaatetta päälleen
Tarina on tosi ristiriitainen persoona. Välillä ihan mainio, mutta välillä todella ärsyttävä. Juuri tuollainen ristiriitainen persoona on parasta BB-antia mielestäni. Toivon hänen pysyvän vielä talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alentava ilmaisu tuo karismaattinen amis.
Siinä on skitsofreenistä ristiriitaisuutta, toinen puoli kehuu ja toinen mollaa ja tuollainen lause jättää kohteensa hämmennykseen koska toinen puoli loukkaa ja toinen kehua. Eevalla on ongelmia ja yksi niistä on kylmyys ja traagisesti äly riittää selittämään ja manipuloimaan ongelmat toisaalle itsestään. Hän ei kohtaa niitä. En tiedä haluanko edes katsella hänen kohtaavankaan niitä tuolla.
Häh? Mikä siinä on alentava? Sinulla taitaa olla ongelmana pitää itseäsi parempana kuin ammattikoulun käyneet. Omituinen ajattelutapa. T. amis31
Kai tajusit että Eevan asenteesta puhuttiin, itse en amista pidä alentavana mutta tiedän mensalaisten keskuudessa se on niin.
Voi mitä paskaa taas, Eevis ei ole kertaakaan halveksinut amislaisia toisin kuin sinä. Puhu omasta puolestasi vaan, ihme mustamaalausta taas. Pane sinä vaa halveksimiasi ihmisiä, älä sekaannu muiden asioihin. Etkä tiedä mensalaisistakaan yhtään mitään, turha koettaa päteä, Eevis ei ole edes mensalainen.
Ei ollut paskaa, ja se miten Eevis kohteli Jukkaa on alentavaa myös. Mensalaisista tiedän tämän että amislaiset on heistä vähäsen palikoita.
Mensan jäsenistön näkökulmasta 98 % ihmisistä on enemmän tai vähemmän palikoita heihin verrattuna.
Bb-talossa suurimmat palikat ovat kaksi mensalaista. Arvostus ko. kerhoa kohtaan tuskin nousee kun katsoo heitä.
Kertoo VIISAUDESTA jotain, jos tekee suuria päätelmiä kahden bb:seen halunneen henkilön perusteella.
On myös omituista, että jankkaat, ettei amiksista saa ajatella pahaa, mutta sitten jatkuvasti haukut mensalaisia ja tuomitset heidät parin ihmisen perusteella vaikka miksi. Kukaan muu ei ole edes tuollaista vastakkainasettelua nytkään tehnyt, mutta kun uhriutuminen on niin kivaa.
Noi käy suihkussa antavat veden virrata mutta miten ne pesee alapään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen kuin Tupu mutta Eevis kiinnostaa.
Saa anteeksi jotkut asiat kun on niitä hyviäkin puolia.
Onhan Krisukin viihdettä ja silti mun arvot ei kohtaa Krisun kanssa.
Pidän siitä että ihminen on isolla persoona.
En ymmärrä some vihaa.Eräille maailma on kuin valintamyymälä josta poimia arvoherkkuja itselle sopiviksi, ja toisille kuten Krisulle varmaan maailma on vaan semmoinen kuin on eikä valintamyymälä. On vaan elettävä olipa se mitä oli.
Niinhän se on niin helpompi eläimiäkin rääkätä.
Oletko sinä valintamyymälässä jossa ei olisi tarjolla eläimien lihaa, nahkaa ja muuta? Jos olet elämäsi valintamyymälässä käyttänyt näitä et vi heittaa ekaa kiveäsi.
Ei ole ollenkaan sama asia.
Puolustat nyt eläinten kiduttamista.
Ei ihme että pahoja ihmisiä on.
Voin kertoa että olet kyllä harvassa.
Suorastaan oksettaa.No mietihän vielä kerta asiaa. Minä en käytä eläintuotteita edes.
Jos olet sama henkilö niin hyväksyt eläinten kiduttamisen.
Joku sulla viiraa päässä ja pahasti.
Ihan turha sun on jatkaa tätä sillä lähden nyt pihatöihin.
Eihan sinulla ole valtaa hahha määritellä minua mitenkään, etenkään kun et edes kuuntele mistä puhun.
Etkä sinä ole puhdas ihminen joka voi tuomita muita, etenkään jos käytät itse eläintuotteita. Minä en hyväksy kidutusta, koeta vaan saada tajuntaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krisun käytös on kuin suora throw back omaan teiniaikaan. Kännissä halaillaan, kehutaan ja rakastetaan jokaista ihmistä, muistetaan myös vähän väliä kertoa omasta humalatasostaan. Aamulla sitten oksennetaan ja valitellaan huonoa oloa kovaan ääneen.
Krisusta välittyy sellainen sodanlävistämä Suomi, näkyy kranaatinsirpaleita puissa ja tykkitulta. Isä ei pitänyt sylissä moneen sukupolveen. Mikään ei ollut varmaa vain tämä hetki vielä selvittävänä. Ymmärrän tätä mentaliteettia, se on niin dynaamisesti totta.
Krisusta välitty sellainen, että on huonon viinapään omaava alkoholisti jolle tulee herkäst krapula ja joka ei muuta osaa kuin valittaa krapuloissaan. Tyhmyyskin paistaa, miksi haluaa niin kovasti ryypätä, jos kerran lopputulos on tuollainen? Ei voi kuin ihmetellä.
Sodat ja sankaruus kaukana tuosta tyypistä.
Sivusta pakko sanoa, että sulta tais mennä edellisen kommentin pointti viuhuen ohi. Kirjoittaja taisi tarkoittaa ylisukupolvisia sotatraumoja.
Vierailija kirjoitti:
Aijjaa, Tarina on taas suuttunut Krisulle.
Kysyi, onko Krisu valmis sovitteluun, jos käy ekana meditoimassa ja hakee sitten Kimmon paikalle.
Mun mielestä toi Tarinan tyyli on todella alentava, aian kuin Krisu olisi tehnyt jotain väärää ja hänet nyt lynkataan porukalla, ihan vaan ilmoituksena teille kaikille muille.Juuri kun Krisu eilen sanoi fiilisringissä, että hänestä on parempi puhua kahden kesken suoraan eikä juoruta muille selän takana ja lynkata porukalla.
Tarinan tyyli on kamala. Hän ei salli Krisun olevan eri mieltä tai hyväksy tapaa, millä Krisu ajattelee ja toimii. Tarina ei hyväksy sitä että Krisu hyväksyy hänen erilaisuutensa ja tapansa toimia, Tarinalle ei riitä, että Krisu sanoo olevansa väärässä ja pyytelee hädissään anteeksi vaikkei ole tehnyt mitään väärää. Tarinan täytyy saada Krisu tuomiolle kaikkien edessä ja saada Krisu kaikkien edessä pyytämään anteeksi jotta saa oikein anulattua kuinka Krisu on taas väärässä ja hän oikeassa.
-Vaikka kyse on siis ihmisten erilaisuudesta ja luonteenpiirteistä, persoonasta ja tavasta toimia. Ei niissä pitäisi olla oikeaa ja väärää, mutta Tarinan on pakko saada ylentää itsensä ja alentaa Krisu. Kammottava ihminen.
Ville harmittelee, että hänen rukouksensa eivät ole talossa auttaneet sairaita. Yleensä hänen mukaansa usein auttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on skitsofreenistä ristiriitaisuutta, toinen puoli kehuu ja toinen mollaa ja tuollainen lause jättää kohteensa hämmennykseen koska toinen puoli loukkaa ja toinen kehua. Eevalla on ongelmia ja yksi niistä on kylmyys ja traagisesti äly riittää selittämään ja manipuloimaan ongelmat toisaalle itsestään. Hän ei kohtaa niitä. En tiedä haluanko edes katsella hänen kohtaavankaan niitä tuolla.
Häh? Mikä siinä on alentava? Sinulla taitaa olla ongelmana pitää itseäsi parempana kuin ammattikoulun käyneet. Omituinen ajattelutapa. T. amis31
Kai tajusit että Eevan asenteesta puhuttiin, itse en amista pidä alentavana mutta tiedän mensalaisten keskuudessa se on niin.
Voi mitä paskaa taas, Eevis ei ole kertaakaan halveksinut amislaisia toisin kuin sinä. Puhu omasta puolestasi vaan, ihme mustamaalausta taas. Pane sinä vaa halveksimiasi ihmisiä, älä sekaannu muiden asioihin. Etkä tiedä mensalaisistakaan yhtään mitään, turha koettaa päteä, Eevis ei ole edes mensalainen.
Ei ollut paskaa, ja se miten Eevis kohteli Jukkaa on alentavaa myös. Mensalaisista tiedän tämän että amislaiset on heistä vähäsen palikoita.
Mensan jäsenistön näkökulmasta 98 % ihmisistä on enemmän tai vähemmän palikoita heihin verrattuna.
En ole kyllä kertaakaan kuullut yhdenkään mensalaisen sanovan ketään palikaksi tai arvostavan vähemmän. Isäni, joka on mensalainen sanoo aina, että tätä maailmaa ei olisi olemassakaan jos olisi vain mensalaisia, koska he eivät osaa tehdä mitään muuta kuin filosofoida.
No, kärjistetty heitto tietysti tuokin mutta mensalaista huumoria.
Kärjistetty oli minunkin kommenttini. Minusta Eeviksen pituusvertaus oli tosi hyvä. Pitkät yltävät korkeammalle, ja ihan vastaavasti älykkäät pystyvät älyllisesti monimutkaisempiin asioihin.
Ei se tietenkään tee heistä yksiselitteisesti muita parempia ihmisiä, eikä todellakaan tee heistä samanmielisiä. Ihan sama olisi olettaa, että kaikki yli 180 senttiä pitkät ovat asioista samaa mieltä. Ei kuulosta kovin todennäköiseltä, eihän?
Kuitenkin maailman suurista saavutuksista lienee pitkälti kiitettävä keskimääräistä huomattavasti älykkäämpiä henkilöitä. Moni nero on myös ollut varsin kummallinen.
Vierailija kirjoitti:
Me vihataan mieheni kanssa BB:tä. Nyt päätettiin että ensimmäistä kertaa elämässä taistelemme läpi harmaan kiven ja katsomme ainakin ensimmäisen jakson. Mutta kaljaa se kyllä vaatii..
Mies varmaan hekumoi Millan perästä. Onhan se hyvin muodostunut. Jos pitää tuhdimmasta niin Miralla on.
Eevis sanoo että on pettynyt että hän ja yleensä hänenkaltaisensa ihmiset ehkä eivät tule hyväksytyksi, vaan epämiellyttävän käytöksen takia laitetaan ”kerrasta pois”.
Tämä vaikuttaa siltä, että hän niinkuin niin moni muu, hakee rakkautta: tulisinko hyväksytyksi juuri tällaisena, erilaisena ja hieman epämiellyttäviäkin tapoja omaavana. Tämä on asia, minkä onnekkaat voivat saada kokea lapsuudessaan, mutta todella monet jäävät vaille. Aikuisuudessa jatkavat etsintää, vaikkeivat edes ihan tiedä, mitä etsivät. Ja tietysti tämä on turhaa, aikuisena kukaan ei ole toisilleen velkaa mitään, eikä voikaan antaa toiselle oikeutta olemassaoloon.
Älykkäillä voi olla vaikea oppia tuntemaan itsensä, ei saa peiliä muista, jotka ovat niin eri aaltopituudella. Ja aikuisena ei enää yleensä saa toisilta suoraa palautetta. Jos ei osaa lukea hienovaraisia sosiaalisia merkkejä, niin eihän siinä kovallakaan analysoinnilla voi tulla oikeisiin päätelmiin.
Hämmentävää katsoa, miten moni käyttäytyy juuri niin kuin ei pitäisi, jos haluaa tulla toimeen muiden kanssa. Mutta myös hyvin kiinnostavaa.
Vierailija kirjoitti:
"olen yrittänyt vältellä suihkussakäyntiä" sanoi eevis.
"Olen käynyt suihkussa viimeksi keskiviikkona" sanoi krisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, miksi sinä mensalaisena ajattelet amislaisten olevan vähän palikoita, kerrp toki??
Itse Mensan jäsenenä kyllä arvostan amislaisia suuresti, olen itse peukalo keskellä kämmentä syntynyt nakkisormi ja ihailen ihmisten kädentaitoja ja osaamista yli kaiken. En ole huomannut ystävienikään koskaan halveksuneen amislaisia tai ajatelleen heidän olevan yhtään palikoita.
Netistä mensalaisten kommentteja lukiessa tuohon amispalikkaan törmäsin ja muuallakin sama asenne. itse korjialin asennetta myös joten eläpäs minua syytä, Eeviksellä oli samantapainen lihakimpale asenne Jukkaan. Myönnä. Noin ei arvosteta ihmistä.
Eeva on selkärangaton. Piste.
Itsrkin nauroi ja sanoi en nyt muista mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä kertaakaan kuullut yhdenkään mensalaisen sanovan ketään palikaksi tai arvostavan vähemmän. Isäni, joka on mensalainen sanoo aina, että tätä maailmaa ei olisi olemassakaan jos olisi vain mensalaisia, koska he eivät osaa tehdä mitään muuta kuin filosofoida.
Ne testit ei perustu filosofiaan vaan matemaattisuuteen. Loogisuuteen
Juuri niin. Ja ainoa joka heitti kehiin termin karismaattinen amis ylhäältä päin oli Eevis. Ja Jukka puhui ettei se loukkaa" mikä ilmaisu jätti tilan myös sille että voisi loukatakin.
Tässä tosiasiat.
Vierailija kirjoitti:
Ei Tarina oo mensan jäsen.
BB-esittely: Panseksuaaliksi itsensä määrittelevä Tarina seurustelee muunsukupuolisen kumppaninsa kanssa ja on mm. Mensan jäsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto tuo Eevis on sekaisin kun saunalyhty puhu sitä sun tätä,ei päätä eikä häntää toivottavasti ei saa lapsia koskaan!!
Mielikuva saunalyhdystä, joka sekaisin :'D
Se sanontahan on, että sammui kuin saunalyhty. Eli kirjoittaja itse oli nyt se, joka oli sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne testit ei perustu filosofiaan vaan matemaattisuuteen. Loogisuuteen
Juuri niin. Ja ainoa joka heitti kehiin termin karismaattinen amis ylhäältä päin oli Eevis. Ja Jukka puhui ettei se loukkaa" mikä ilmaisu jätti tilan myös sille että voisi loukatakin.
Tässä tosiasiat.
Onhan niillä suuri älyllinen ero.
Miksi miehille naisviha on vain hauska vitsi? Ihan jokaisessa BB:ssä naisviha tulee esiin. Naisia kohtaan ollaan paljon aggressiivisempia sekä talon sisällä, että ulkopuolella. Miehet puolustavat talossa sovinismiaan, ja kuittaa sen vitsiksi. Olen itse joskus vitsaillut miesten alkoholisoitumisella ja syrjäytymisellä, kommentit moderoitiin pois. Miehiin kohdistuvat vitsit ei saa kannatusta, vaan niitä pidetään mauttomina.
Eikö olekin jännä miten miehet käyttävät vapauttaan vitsailemalla naisten heikosta asemasta? Noin se koulukiusaaminenkin toimii. Kiusattu on muka huumorintajuton ja kiusaaminen pelkkä vitsi. Miksi miehet ei koskaan puolusta naisia? Miksi miehistä vitsailu tukahdutetaan heti?
Näette miten miehet ei tee mitään naisten eteen. Miksi kannatte näiden nimiä? Kannattaisi tajuta, että miesten vapaat valinnat ei teitä oikein suosi ;)