Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BIG Brother 2019 —Official—

Vierailija
29.08.2019 |

No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?

Kommentit (90773)

Vierailija
22201/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meniköhän Eeviksellä Mensa ja menkat sekaisin? Ainakaan käytös ei viittaa älykkyyteen.

Asberger..siis lievä autismi. Voi olla helvetin älykäs mutta sosiaalisesti ihan pihalla.

Eevis lohdutti Tarinaa tänään. Eevis kuten Tarinakin tarvii omaa tilaa. Eevis on keskusteluissa mukana. Itse oon puhelias ja tarvin omaa tilaa. Ei oo diagnoosia. Osaan itkeä ja varsinkin nauraa. Oon paljon kuunnellut Eevistä ja älykäs on.

Eevis on myös aivan loistava diplomaatti. Koska hänestä välittyy niin vahvasti se ettei hän häpeä eikä tuomitse, ei itseään eikä toista. Pystyy ajattelemaan asiat molemmista näkökulmista. Uskaltaa sanoa toiselle mutta tekee sen niin ettei siitä loukkaannuta.

Vierailija
22202/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ajattelen, että tämän vuoden bb-tuotannossa ja isoveljen pöljäilyssä näkyy Christal Snown hajanainen ote.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22203/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin tota Krisun ja Tarinan sopimista. Krisu on huomattavasti fiksumpi kuin Tarina. Vitsit kuinka pitkä pinna Krisulla on. Tarina ei pysty myöntämään virheitään, Krisu pystyy.

Vierailija
22204/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntaina kun Elina kertoi lähetyksen lopussa tulevan "viikkotehtävän" tarkoituksen, se kuulosti kivalle koska luulin että asukkaita trollataan esim. oudoilla äänillä, keskiyöllä tulisi jotain pelottavaa ääntä, joku taulu tippuisi tai mitä tahansa muuta jännää ja erikoista.

Nyt koko jutun ydin on ollut siinä, että tehtäväalueella on joku päätön pulma ratkaistavana. Niin tylsää, missä tuotannon mielikuvitus?

No tuleehan tuolla ääniä viime yönäkin!

Vierailija
22205/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meniköhän Eeviksellä Mensa ja menkat sekaisin? Ainakaan käytös ei viittaa älykkyyteen.

Asberger..siis lievä autismi. Voi olla helvetin älykäs mutta sosiaalisesti ihan pihalla.

Eevis lohdutti Tarinaa tänään. Eevis kuten Tarinakin tarvii omaa tilaa. Eevis on keskusteluissa mukana. Itse oon puhelias ja tarvin omaa tilaa. Ei oo diagnoosia. Osaan itkeä ja varsinkin nauraa. Oon paljon kuunnellut Eevistä ja älykäs on.

Miten toi bluffi menee läpi. Eevishän nimenomaan haluaa huomiota, eikä viihdy yksin ollenkaan, vaan hakeutuu aina jukan kylkeen tai ihmisten sekaan.

Muut ovat makkarissakin yksin maanneet lukemattomia kertoja, eevistä en ole siellä koskaan yksin nähnyt. Pihalla oli joskus muutaman sekunnin yksin, mutta lähti äkkiä muiden perässä sisälle makaamaan.

Joku on nyt mennyt "olen älykäs introvertti asperger" ratkuun ja pahasti.

Käytös kertoo aivan muusta.

Vierailija
22206/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nikotiinikielto tehnyt Krisun äreäksi. Onko kukaan nuuskaa laittanut salaa, esim veskissä. Eihän isovelikään näkis.

Kyllä siellä vessassa on kamerat mutta niitten kuvaa ei näytetä katsojille. Varmistavat kameroilla ettei siellä touhuta mitä sattuu just nimenomaan näitten kaikenlaisten kieltojen aikana.

Tuskin isoveli nyt ottaa tätä noin haudanvakavasti. Pääasia etteivät katsojat nää ja show goes on.

Vierailija
22207/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollainen pakonomainen hinkkaaminen on sairasta ..lisäksi totaalisen epäkunnioittavaa toisia kohtaan. Miehen vielä ymmärrän mutta naisessa on jotain pielessä.

Samaa mieltä, ei tollanen himo joka päivä ole naiselle normaalia, naisella on kiima vain ovulaatioaikana.

Mutta toihan syö jotain pillereitä... vaikka selvästi on kyllä ihan päävika kyseessä että enpä usko että ne noin vaikuttaisi, siis ne e-pillerit.

on se normaalia että himottaa naisrlkakin ja noihan tunteneet ylic2 viijkoa eli vähän aikaa. Kyllä se seksibon vaan tärkeää ja hyvää tekee.

Vierailija
22208/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin tota Krisun ja Tarinan sopimista. Krisu on huomattavasti fiksumpi kuin Tarina. Vitsit kuinka pitkä pinna Krisulla on. Tarina ei pysty myöntämään virheitään, Krisu pystyy.

Asiaa mutkistaa se että Tarina on periaatteessa oikeassa vaikka ilmaisee ja perustelee sen ihan hemmetin ärsyttävästi. Krisulla on siis myös virheissään myöntämistä. Kuten myös Tarinallakin.

Vierailija
22209/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissimies kirjoitti:

Onko missään talon naisista tissikuvia?

Kiinnostaisi kyllä eevis alasti nähdä, samoin anu ja tarina, onko millaiset tissit noilla?

Minua taas kiinnostaa Tupun tissit ja vi*tu. Ihana kuuskymppinen!

T: Mies 26 v

Vierailija
22210/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukalla oli vaihtoehtona mennä Temppareihin niin että kyllä tuo on ihan mieluisaa touhua hänelle mitä nyt tekee bbssä. Kyllä mä suuresti ihmettelen että joku ihmettelee Eeviksen seksihaluja, ihan normaalia tuo on. Ja jos sitä on aiemminkin harrastettu tuolla niin miksei nytkin. Eikä edes näytetä kaikelle kansalle niin mitä väliä. Ja tuollahan on ihan saakelin tylsää muuten.

Vierailija
22211/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompikumpi ulos ensi sunnuntaina, eevis tai jukka, loppuu se tautivärkkien hinkkaaminen. Tarina jääköön vielä viikoksi.

Vierailija
22212/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän megalomaaninen ketju tästä tulee. Reilu kaksi viikkoa taloa ja nyt jo 1111 sivua keskustelua.

Vierailija
22213/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä tämä BB talo on kyllä. Olin vähällä hakea tuonne. Olisin kertonut silloin itsestäni, että olen tunneälyinen, empaattinen rauhaa rakastava pullantuoksuinen äiti ja vaimo. Olisin alleviivannut sitä, että erittäin huumorintajuinen ja viihdyn isossa porukassa.

Kuitenkin, jos totta puhutaan, niin olisin jyrä, joka sanoisi esim. Anulle” et viitsisi ottaa veistä käteen ja ala pilkkomaan muiden mukana noita kaloja.

Tupulle:” nyt on mun köökkivuoro,

Sotkeutuisin jokaiseen väittelyyn ja hyvin nopeasti muodostaisin kuppikunnan. Oikein kunnon läyhääjä -porukan joka puhuu selän takana kaikista kaikkea.

Noi Eevis ja Jukkis ei tasan tarkkaan nukkuis olkkarissa. Ja tekemässä tota mitä ne nyt harrastaa.

Villelle sanoisin:” kukin taplaa tyylillään”.

Mitäs Tarinalle sanoisin ? Varmaan sanoisin tunnin välein” lopeta jo toi jankkaaminen ja älä kiltti nuppu pidä jalkojasi pöydällä.”

Vierailija
22214/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jukalla oli vaihtoehtona mennä Temppareihin niin että kyllä tuo on ihan mieluisaa touhua hänelle mitä nyt tekee bbssä. Kyllä mä suuresti ihmettelen että joku ihmettelee Eeviksen seksihaluja, ihan normaalia tuo on. Ja jos sitä on aiemminkin harrastettu tuolla niin miksei nytkin. Eikä edes näytetä kaikelle kansalle niin mitä väliä. Ja tuollahan on ihan saakelin tylsää muuten.

Jos toi on "normaalia" käytöstä, onneksi olen epänormaali.

Onnea vain eevikselle bb:n jälkeen.

Vierailija
22215/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarinalla taas korkealentoista analysointia. Hänen logiikka on kyllä kovin narsistinen.

Pahaa mieltä herättävässä tilanteessa tavallinen ihminen sanoisi toiselle esimerkiksi: "Olet tosi ärsyttävä."

Samassa tilanteessa Tarina sanoo jotain tällaista: "Olen loukkaantunut." Eli sitä, mitä tuo tavallinenkin ihminen kokee, mutta tavallinen ihminen ei sano mitä oikeasti tuntee, koska joko ei uskalla tai ei tiedosta.

Tarina ei ole tainnut huomata, että ei kannattaisi käyttää kieltä, mitä muut eivät ymmärrä. Tavallinen ihminen ei puhu siitä, mitä tunteita hänessä herää, muuten kuin epäsuorasti. Tavallinen ihminen loukkaantuessaan alkaa esimerkiksi kiroilla tai haukkua toista, eikä sano miltä hänestä tuntuu. Jos mainitsee minänsä tuntemuksista, tulkitaan itsekeskeiseksi tai muuta vastaavaa. Jos Krisu puhuisi samoin kuin Tarina, Krisu sanoisi vaikkapa näin: "Minuun sattui, kun minua kritisoitiin. Tämä tuntuu nöyryyttävältä, minua pelottaa, koska joku kyseenalaistaa hyvän käsityksen itsestäni" tms. Mutta kun niin ei vain ole tavallista puhua.

Tarinalle on varmaan opetettu tuota tunnepuhumista. Että sen sijaan että kivahdettaisiin tai ärjyttäisiin, pitäisi sanoa miltä itsestä tuntuu. Oikeassa elämässä se ei kuitenkaan näytä toimivan. Ehkä tuo voisi olla hyvä puhumistapa suhteessa, jos molemmat puhuvat samalla tavalla, mutta yleensä olisi hyödyllisempää esittää, että on tilanteessa kuin tunteeton sivustakatsoja.

Juu juu. Tarina heittää kaikki kritiikit, kommentit ja toivomukset olankolauksella "musta tuntuu pahalta" kortilla. Ei voi yksinkertaisesti keskustella jos puhutaan vaan aina tarinan tunteista. Krisu yritti esim kertoa tarinalle tämän kaksinaismoraalista, mutta tarinasta tuntuu pahalta, että hänen persoonaa kritisoidaan. Tarina ampiaisepisodin jälkeen palasi samaan asiaan miljoona kertaan, mutta oli syvästi ihmeissään kun Krisu sano palapelistä peräti kaksi kertaa erikseen. Tarina ei ota mitään vastuuta omasta käytöksestään tai niistä paljon puhutuista omista tunteistaan. 

Tarinan kanssa ei voi keskustella, koska tarinan narratiivissa hänestä tuntuu aina pahalta, hän on aina uhri oli sattunut mitä tahansa. Ja muiden pitää olla samaa mieltä ja puolustaa tarinaa.

Tuossapa juuri hyvä esimerkki siitä, että tunnepuhumista ei ymmärretä. Jos muut sanoisivat todelliset tunteensa eri tilanteissa eivätkä jättäisi niitä muiden tulkittaviksi, he kuulostaisivat yhtä itsekeskeisiltä. Tarina yrittää kuvailla tunteitaan niin tarkkaan kuin pystyy.

Tekstissäsi on paljon epätosia väitteitä. Tarinasta ei tunnu aina pahalta, koska hänhän on monesti kertonut miten iloinen on jostain asiasta. Se ilo suorastaan säteilee hänestä.

"tarinasta tuntuu pahalta, että hänen persoonaa kritisoidaan". Krisustakin se tuntuu pahalta, mutta hän ei sano niin. Tarina on tässä nyt se pahis, koska hän kertoo mitä tuntee, vaikka hänen tunteensa eivät ole kovinkaan epänormaaleja. Epänormaalia on vain se, että hän kertoo mitä tuntee. Tarina ei pidä hänen tunteitaan tärkeimpänä, vaan myös muiden, mutta kun muut eivät puhu tunteista samoin kuin hän. Hän olisi varmasti todella iloinen, jos muutkin rupeaisivat tunnepuhumaan tuolla talossa, mutta kun eivät rupea. Tarinan pitäisi mukauttaa puhetapaansa tuonne sopivammaksi.

Vierailija
22216/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jompikumpi ulos ensi sunnuntaina, eevis tai jukka, loppuu se tautivärkkien hinkkaaminen. Tarina jääköön vielä viikoksi.

TÄMÄ.

Vierailija
22217/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisu ravaa ympäriinsä jotenkin levottomasti ja uhkaavasti paremman sana puutteessa. Arvaamaton jätkä jotenkin.

Vierailija
22218/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisulla pitkä pinna? Palaverissa huuti ja syytteli Tarinaa palapelin sotkemisesta (vaikka oli Anun ehdotus, oli siinä mukana) Muut sanoi, että ei syytellä ketään. Krisu meni ulos itkemään, että kun "Tarina sekoitti palapelin ja vtun lehmä, miten taloon on valittu tollasia idiootteja. Vttu mikä mielensäpahoittaja, pysyis kaukana minusta" ja "haluan vttu pois täältä"

Vierailija
22219/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarinalla taas korkealentoista analysointia. Hänen logiikka on kyllä kovin narsistinen.

Pahaa mieltä herättävässä tilanteessa tavallinen ihminen sanoisi toiselle esimerkiksi: "Olet tosi ärsyttävä."

Samassa tilanteessa Tarina sanoo jotain tällaista: "Olen loukkaantunut." Eli sitä, mitä tuo tavallinenkin ihminen kokee, mutta tavallinen ihminen ei sano mitä oikeasti tuntee, koska joko ei uskalla tai ei tiedosta.

Tarina ei ole tainnut huomata, että ei kannattaisi käyttää kieltä, mitä muut eivät ymmärrä. Tavallinen ihminen ei puhu siitä, mitä tunteita hänessä herää, muuten kuin epäsuorasti. Tavallinen ihminen loukkaantuessaan alkaa esimerkiksi kiroilla tai haukkua toista, eikä sano miltä hänestä tuntuu. Jos mainitsee minänsä tuntemuksista, tulkitaan itsekeskeiseksi tai muuta vastaavaa. Jos Krisu puhuisi samoin kuin Tarina, Krisu sanoisi vaikkapa näin: "Minuun sattui, kun minua kritisoitiin. Tämä tuntuu nöyryyttävältä, minua pelottaa, koska joku kyseenalaistaa hyvän käsityksen itsestäni" tms. Mutta kun niin ei vain ole tavallista puhua.

Tarinalle on varmaan opetettu tuota tunnepuhumista. Että sen sijaan että kivahdettaisiin tai ärjyttäisiin, pitäisi sanoa miltä itsestä tuntuu. Oikeassa elämässä se ei kuitenkaan näytä toimivan. Ehkä tuo voisi olla hyvä puhumistapa suhteessa, jos molemmat puhuvat samalla tavalla, mutta yleensä olisi hyödyllisempää esittää, että on tilanteessa kuin tunteeton sivustakatsoja.

Juu juu. Tarina heittää kaikki kritiikit, kommentit ja toivomukset olankolauksella "musta tuntuu pahalta" kortilla. Ei voi yksinkertaisesti keskustella jos puhutaan vaan aina tarinan tunteista. Krisu yritti esim kertoa tarinalle tämän kaksinaismoraalista, mutta tarinasta tuntuu pahalta, että hänen persoonaa kritisoidaan. Tarina ampiaisepisodin jälkeen palasi samaan asiaan miljoona kertaan, mutta oli syvästi ihmeissään kun Krisu sano palapelistä peräti kaksi kertaa erikseen. Tarina ei ota mitään vastuuta omasta käytöksestään tai niistä paljon puhutuista omista tunteistaan. 

Tarinan kanssa ei voi keskustella, koska tarinan narratiivissa hänestä tuntuu aina pahalta, hän on aina uhri oli sattunut mitä tahansa. Ja muiden pitää olla samaa mieltä ja puolustaa tarinaa.

Tuossapa juuri hyvä esimerkki siitä, että tunnepuhumista ei ymmärretä. Jos muut sanoisivat todelliset tunteensa eri tilanteissa eivätkä jättäisi niitä muiden tulkittaviksi, he kuulostaisivat yhtä itsekeskeisiltä. Tarina yrittää kuvailla tunteitaan niin tarkkaan kuin pystyy.

Tekstissäsi on paljon epätosia väitteitä. Tarinasta ei tunnu aina pahalta, koska hänhän on monesti kertonut miten iloinen on jostain asiasta. Se ilo suorastaan säteilee hänestä.

"tarinasta tuntuu pahalta, että hänen persoonaa kritisoidaan". Krisustakin se tuntuu pahalta, mutta hän ei sano niin. Tarina on tässä nyt se pahis, koska hän kertoo mitä tuntee, vaikka hänen tunteensa eivät ole kovinkaan epänormaaleja. Epänormaalia on vain se, että hän kertoo mitä tuntee. Tarina ei pidä hänen tunteitaan tärkeimpänä, vaan myös muiden, mutta kun muut eivät puhu tunteista samoin kuin hän. Hän olisi varmasti todella iloinen, jos muutkin rupeaisivat tunnepuhumaan tuolla talossa, mutta kun eivät rupea. Tarinan pitäisi mukauttaa puhetapaansa tuonne sopivammaksi.

Hyvin selitetty.

Vierailija
22220/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollainen pakonomainen hinkkaaminen on sairasta ..lisäksi totaalisen epäkunnioittavaa toisia kohtaan. Miehen vielä ymmärrän mutta naisessa on jotain pielessä.

Samaa mieltä, ei tollanen himo joka päivä ole naiselle normaalia, naisella on kiima vain ovulaatioaikana.

Mutta toihan syö jotain pillereitä... vaikka selvästi on kyllä ihan päävika kyseessä että enpä usko että ne noin vaikuttaisi, siis ne e-pillerit.

on se normaalia että himottaa naisrlkakin ja noihan tunteneet ylic2 viijkoa eli vähän aikaa. Kyllä se seksibon vaan tärkeää ja hyvää tekee.

Ei ole normaalia, en ole missään nähnyt että selvinpäin olevat naiset esim julkisissa tiloissa runkkaisivat miehiä ja kinuaisivat panoa.

Ketju on lukittu.