Te joilla on matala verenpaine
Miten estätte huonon olon?
Mulla on aina ollut matala verenpaine, mutta lapsena siitä oli vain toisinaan vaivaa. Esim. ylös noustessa tai pitkään seisoessa. Nyt aikuisena se vaivaa melkein joka päivä. Juon paljon vettä ja lisään ruokaan runsaasti suolaa. Ei silti helpota. En voi enää käydä saunassa, kun tulee paha olo. Kesät ovat tuskaa, kun on niin kuuma. Mitään vinkkejä?
Kommentit (23)
Miehelläni on liian korkea verenpaine jaolet mittaria testatakseniottanut omia tuloksia. Viimeksi lukemat oli 75, 41 ja pulssi 69. Ja mulla oli ohan normaali, hyvä olo. Voiko olla mahdollista ettei mun hapenottokyky voi koskaan tulla kovin hyväksi, kun sydämen paineet noin matalat? Ja selittääkö matala verenpaine sitä, että lepopulssikaan ei laske alle 60. Sydämen pakko tehdä töitä kun puristaa noin vähän?
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on liian korkea verenpaine jaolet mittaria testatakseniottanut omia tuloksia. Viimeksi lukemat oli 75, 41 ja pulssi 69. Ja mulla oli ohan normaali, hyvä olo. Voiko olla mahdollista ettei mun hapenottokyky voi koskaan tulla kovin hyväksi, kun sydämen paineet noin matalat? Ja selittääkö matala verenpaine sitä, että lepopulssikaan ei laske alle 60. Sydämen pakko tehdä töitä kun puristaa noin vähän?
välittömästi ensiapuun jos yläpaine alle 90. Se on hengenvaarallista, ei esim. munuaiset toimi ilman riittävää verenpainetta. Tai soita 112. ambulanssi. Mittaappa uudestaan useita kertoja. Kaikissa sanotaan että verenpaine täytyy pitää yli 90 tai 100 oikeestaan yläpaine, sairaalassa
minulla liikunta auttanut , kuntosali+pyöräily, jompikumpi jokapäivä, ja kunnolla.
ylipainoa ei ole mutta lekuri sanoi että se pahentaa.
toki säännöllinen ruokailu ja ei mitään surkeeta safkaa.