Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on matala verenpaine

Vierailija
29.08.2019 |

Miten estätte huonon olon?

Mulla on aina ollut matala verenpaine, mutta lapsena siitä oli vain toisinaan vaivaa. Esim. ylös noustessa tai pitkään seisoessa. Nyt aikuisena se vaivaa melkein joka päivä. Juon paljon vettä ja lisään ruokaan runsaasti suolaa. Ei silti helpota. En voi enää käydä saunassa, kun tulee paha olo. Kesät ovat tuskaa, kun on niin kuuma. Mitään vinkkejä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön salmiakkia ihan säännöllisesti, aika hyvin auttaa.

Vierailija
2/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolan lisääminen ei ole oikea tapa hoitaa matalaa verenpainetta. Tasainen, ei-kovin-rasittava, pitkäkestoinen liikunta ( cardio) päivittäin harrastettuna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolan lisääminen ei ole oikea tapa hoitaa matalaa verenpainetta. Tasainen, ei-kovin-rasittava, pitkäkestoinen liikunta ( cardio) päivittäin harrastettuna

Kiitos vinkistä! Tätä en tiennytkään. -Ap

Vierailija
4/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tosi matala verenpaine mutta ei silti ongelmia jostain syystä.

Vierailija
5/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ohjeet joita annetaan korkeasta verenpaineesta kärsiville, tee sitten sitä mitä he eivät saa tehdä. Tietty kannattaa miettiä mikä on järkevää. Itse juon kahvia, syön lakua/salmiakkia, sykettä nostavaa liikuntaa yms

Vierailija
6/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko, että huono olo johtuu verenpaineesta. minulla on aina ollut alhainen ja ainoa vaikutus on että hetken huimaa jos nousen liian nopeasti.

Vierailija
7/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös liikunta laske vetenpainetta? Että en ihan tuohon liikunta juttuun 10 uskoisi.

Vierailija
8/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka matalia teidäm verenpaineet on? Itselläni on luokkaa 90-100/50-55. Mulla ei muita ongelmia kuin huimaus, jos nousen ylös liian nopeasti.

Vierailija
9/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liikuntataustasta 35 vuotiaana miehenä aika pienehkö pulssi, joka on 42-50. Nukkuessa 33-38.  Mitannut arvot polarilla.

Paineet 100-110 ja 60-68

Tuo on ihan normaalia ja ei tarvi pelkää ellei ole niin pahaa huimausta, että alkaa pyöryttää. Tosin pyöryttävä olo voi johtua myös paniikkihäiriöstä, jota voi tulla jos miettii jatkuvasti negatiivisia asoita (terveyttä liikaa). Voi olla myös hyvälaatuinen asentohuimaus.

Tässä on aiheesta hyvä video: https://www.youtube.com/watch?v=HGsYpBNMjdQ

Vierailija
10/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tosi matala verenpaine mutta ei silti ongelmia jostain syystä.

Se on yksilöllistä. -Ap

Vierailija
11/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka matalia teidäm verenpaineet on? Itselläni on luokkaa 90-100/50-55. Mulla ei muita ongelmia kuin huimaus, jos nousen ylös liian nopeasti.

80-95/50-65 -Ap

Vierailija
12/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kahvi ja salmiakki/laku päivittäin käytössä.

Vierailija
13/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enz kirjoitti:

Mulla on liikuntataustasta 35 vuotiaana miehenä aika pienehkö pulssi, joka on 42-50. Nukkuessa 33-38.  Mitannut arvot polarilla.

Paineet 100-110 ja 60-68

Tuo on ihan normaalia ja ei tarvi pelkää ellei ole niin pahaa huimausta, että alkaa pyöryttää. Tosin pyöryttävä olo voi johtua myös paniikkihäiriöstä, jota voi tulla jos miettii jatkuvasti negatiivisia asoita (terveyttä liikaa). Voi olla myös hyvälaatuinen asentohuimaus.

Tässä on aiheesta hyvä video: https://www.youtube.com/watch?v=HGsYpBNMjdQ

Tiedän sen olevan normaalia ja terveellistä, mutta mulla tulee siitä huono olo. Olen tyytyväinen terveyteeni, koska mulla ei ole mitään sairauksia ja kaikki kokeiden tulokset ovat aina loistavat. -Ap

Vierailija
14/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voi olla paineet välillä jopa 70/50 ja kyllä muuten sillon heikottaa ja meinaa taju lähteä. Välillä hetkeksi lähteekin. (Ennen kuin joku tulee pätemään niin on tutkittu aivojen ja niskan magneettikuvat, tehty kardiologiset tutkimukset jne. mutta ei löydy mitään elimellistä vikaa. Mulla nyt vain on matala verenpaine, jota on muillakin suvussa)

Lääkäri antoi mulle joskus ohjeeksi syödä salmiakkia tai Vichy-vettä, juurikin koska suola nostaa tehokkaasti verenpainetta. Joku lääkityskin olisi olemassa, mutta sillä on kuulemma hirveästi sivuvaikutuksia.

Vierailija
15/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kesäaikaan paineet n. 90/55, ja en kestä yhtään hellettä, saunomista tms. Heikottaa ja on huono olo. Tämän kesänkin hellejaksot olivat tuskaa, kun tuntui etten jaksa mitään. Syön paljon suolaa, koska siihen on ihan himo, mutta ei tunnu auttavan. Joskus olen kysynyt eri lääkäreiltä vinkkejä muun käynnin yhteydessä, mutta kukaan ei ole osannut sanoa mitään.

Vierailija
16/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei salmiakki auta yhtään, tulee vain huono olo sokerista. Syön normaalisuolattua ruokaa mutten lisää siihen suolaa koska ei ole myöskään hyvä tapa hoitaa matalaa painetta. Liikuntaa tulee kuitenkin oman jaksamisen mukaan harrastaa. 

Kahvia en juo, mutta yritän kuitenkin muistaa juoda riittävästi nesteitä, siitä on jonkun verran apua. Minulla paineet liikkuu siinä 90-110/50-60.

Vierailija
17/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 115-110/ 50-48 ja huono olo aina aamulla ennekuin saan vahvaa kahvia ja sen kanssa syön joka aamu lakupötkön, ruokaan lisään suolaa. Silti usein huimaa ja en mielelläni mene yksin korkeille paikoille ja uuteen paikkaan. "Turvamies" on onneksi usein mukana. Saunomista kestän hetken lievässä lämmössä (60 astetta) , mutta hellettä en yhtään, enkä kuumuutta huoneissa. Lenkkeily ei sovi ollenkaan, tunti sen jälkeen huimaa vielä pahemmin! Kahvi ja suola ja lakritsi on mun lääkkeeni. N63

Vierailija
18/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoa.

Vierailija
20/23 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri neuvoi suolaveden juomisen päivittäin. Muutenkin pidän suolaisesta. Ja kahvi tasaa lloa.

Mulle tulee huono olo saunassa mutta nämä helteet on olleet ihania, ei yhtään rasita

Lapsuudessa huippasi herkästi mutta ei enää. Normaali verenpaine 98/55, tunnen heti jos joskus esim rasituksessa nousee 120/70 paikkeille. Tulee päänsärkyä ja paineen tunne päähän

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi