Mitä voi tehdä vallanhaluiselle isälle?
Siis aikuiselle miehelle, jonka elämän sisältö on päteä lapseen liittyvissä ratkaisuissa, jotka yleensä kai olis hyvä tehdä yhdessä. Mies ulkoilee lapsen kanssa noin kerran kuukaudessa ja haluaa ehdottomasti päättää, minkälaiset ulkoiluvaatteet ostetaan, vaikka kotiäidillä ehkä olisi kokemusta ulkoiluvaatteiden toimivuudesta. Pikkujuttu, mutta kun niitä on kymmeniä sellaisia, joihin ei auta äidin kokemus tai mielipide tipan tippaa. Jos asiasta yrittää keskustella, tulee huutoa, että noin sitä poljetaan isää maan rakoon. Nyt ei lapselle tarjottu äidin mielestä tosi hyvä päiväkoti kelpaa, vaan pitää hänen saada päättää, mihin lapsi menee. Miten voi äitinä toimia parhaiten näissä tilanteissa? Tähän asti olen antanut isälle tahtonsa läpi, en jaksa tapella. Mutta nyt kun alkaa tuleen jo tollasia isoja asioita, pelottaa, mihin tässä vielä joudutaan. Ymmärtääkö kukaan, mistä puhun vai olenko ainoa nainen maailmassa, joka joutuu tällaisen asian kanssa pähkäämään? Kyllä, olen jättänyt tuon miehen jo pari vuotta sitten, mutta ollaan tekemisissä lapsen takia tietenkin.
Kommentit (4)
ja hakisin yksinhuoltajutta sillä perusteella, ettette pysty sopimaan lapsen päivittäisistä asioista sovussa. On tietysti tapauskohtaista jaksaako huoltajuudesta alkaa riitelemään, mutta yleensä nuo vallanhaluiset miehet vain kiusaavat eivätkä tosipaikan tullen haluaisi kuitenkaan lapsen huoltajuutta.
miehiä on myös ehjissä perheissä, ystäväperheeni esimerkkinä: ukko päättää ihan kaiken perheessä ja varsinkin lapsia koskevat asiat. Olen ihmetellyt, miksi ystäväni ei eroa ukosta, mutta ero ei varmaan helpottaisi tilannetta. Sama homma voi näköjään jatkua eron jälkeenkin. Mutta et siis ole yksin tollasten kanssa. Neuvoja en kyllä osaa antaa, päivittelen vaan, että kyllä on arki raskasta tollasen kanssa.
mutta olitkin ehtinyt sen jo tekemään. Kuulostaa heikolta itsetunnolta ja ehkä psykopaattiselta yksilöltä.