Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtovuosi

Aloittaja
29.08.2019 |

Moi
haen vaihtoon mutta en tiedä haluanko sittenkään kun jos tulee päätös että vaihtoon lähdetään. Vaihto vuodessa jäisin jälkeen vuoden opinnoista ja valmistuisin lukiosta vuoden myöhemmin kuin kaverit. Vaihdoin paikkakuntaa kun lähdin lukioon opiskelemaan ja olen saanut täältä uusia kavereita ja pelkään kun palaan niin en saa uusia kavereita kun palaan. Toisaalta mietin että jos en hae niin kadun sitä koko loppu elämän ja jos pääsen tottakai saan super hienon kokemuksen ja pääsen kehittämään kieltä ja saan kokemusta ulkomailta asumisesta. Ajattelin lähettää hakemuksen ja vaikka en ole varma haluanko ja näin saan lisää aikaa miettiä ja voin perua sen jos haluan. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/4 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sinne, ja jos pääset - ja jos vanhempasi haluavat maksaa tai saat rahoituksen järjestäjän puolelta - niin lähde. Opit sinä vuonna valtavasti - itsestäsi, vieraasta kulttuurista ja siellä  elämisestä, uutta kieltä, selviytymistä.  Kaverit pysyvät ja saat uusia palatessasi, turha huolehtia siitä.  Omia lapsia on ollut sekä lukioikäisenä että opiskeluikäisenä vaihdossa ja se on erittäin arvokasta kokemusta heille.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiot lukion jälkeen korkeakouluun, hae vaihtoon vasta sitten, muutama vuosi myöhemmin.

Vierailija
4/4 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

En tiedä millainen tilanne tällä hetkellä. Löysin tämän nyt vähän liian myöhään. Itse kuitenkin ajattelin todella paljon samaa. Menin lukioon ja sain hirveästi uusia kavereita. Kuitenkin olin jo hakenut vaihtoon ja sinne olen nyt todennäköisesti tänä vuonna menossa. Itseä tietysti samalla harmitti, että yksi lukuvuosi jää välistä sekä mm. Wanhat. Oon myös paljon puhunut mun uusien ja vanhojen kaverien kanssa siitä, että mitä sitten kun oon vuoden poissa. Itse kuitenkin valitsin vaihtovuoden!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan