Kerroin miehelleni, ettei työsuhdettani jatketa ja
hän alkoi kertomaan kovaan ääneen juttuja omasta työpäivästään.
Olen sanaton.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä reagoit miehen pälätykseen?
Hermostuin, kihisin ja olin todella vihainen. Joten aloin täyttämään tiskikonetta ja mies lähti kuljettamaan lasta harrastukseen. Joo, en saanut ulos sanaakaan.
En halua, että lapset saavat tästä osansa, kun eivät mitään tilanteelle voi. Ei voi kyllä kukaan muukaan.
Äläpä paljoa puhele tänään niin onhan se hauskaa seurata hoksaako mies mitään. Joillakin se kestää vähän kauan olla edes minimaalisen empaattinen. Voisi olla hauskaa seurata sivusilmällä kun mies on ensin normaali, sitten vähän epäröivä onko tässä jotain pielessä, sitten vähän syyllisen näköinen ja lopuksi epämukavuusalueellaan kuin äkkiseltään joutuisi käyttämään stringejä boksereiden asemasta.
Mua nauratti jo toi viimeinen lause. Ehkä se tästä. Eniainakaan yhtä vihainen olo kun hetki sitten, mutta en haluaisi nähdä miestä enää tänä iltana. Tulee kuitenkin taas vihainen olo, kun näen pian. Enkä sitäkään halua, että lapset joutuvat murehtimaan tätä, riittää oma kurja olo.
Nukkumaan käydessä ajattelen:
Huomenna minä lämmitän saunan,
pidän itseäni hyvänä,
kävelytän, uitan, pesen,
kutsun itseni iltateelle,
puhuttelen ystävällisesti ja ihaillen, kehun:
Sinä pieni urhea nainen,
minä luotan sinuun.
- Eeva Kilpi -
Vierailija kirjoitti:
Minä opettelin puhumaan näin: "Tiedätkö, työsuhdettani ei jatkettu. Olen ihan romuna, voitko halia?" Sitten mies halii ja sanoo että pärjätään kyllä, varmasti löytyy pian uusi työ.
Mutta miksi mies ei voi sitä itse tajuta? Täytyykö kaikki vääntää rautalangasta? Kyllä mun naamasta täytyi näkyä kaikki pettymyksen tunteet.
Ja musta tuntuu nyt, etten pysty olemaan ihan noin tyynenä. Mitän tää voi olla näin vaikeaa, siis mullekin. En usko, että saan mitään enää tänään itsestäni ulos, ihan tukkonen olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä reagoit miehen pälätykseen?
Hermostuin, kihisin ja olin todella vihainen. Joten aloin täyttämään tiskikonetta ja mies lähti kuljettamaan lasta harrastukseen. Joo, en saanut ulos sanaakaan.
En halua, että lapset saavat tästä osansa, kun eivät mitään tilanteelle voi. Ei voi kyllä kukaan muukaan.
Äläpä paljoa puhele tänään niin onhan se hauskaa seurata hoksaako mies mitään. Joillakin se kestää vähän kauan olla edes minimaalisen empaattinen. Voisi olla hauskaa seurata sivusilmällä kun mies on ensin normaali, sitten vähän epäröivä onko tässä jotain pielessä, sitten vähän syyllisen näköinen ja lopuksi epämukavuusalueellaan kuin äkkiseltään joutuisi käyttämään stringejä boksereiden asemasta.
Mua nauratti jo toi viimeinen lause. Ehkä se tästä. Eniainakaan yhtä vihainen olo kun hetki sitten, mutta en haluaisi nähdä miestä enää tänä iltana. Tulee kuitenkin taas vihainen olo, kun näen pian. Enkä sitäkään halua, että lapset joutuvat murehtimaan tätä, riittää oma kurja olo.
Nukkumaan käydessä ajattelen:
Huomenna minä lämmitän saunan,
pidän itseäni hyvänä,
kävelytän, uitan, pesen,
kutsun itseni iltateelle,
puhuttelen ystävällisesti ja ihaillen, kehun:
Sinä pieni urhea nainen,
minä luotan sinuun.
- Eeva Kilpi -
Lohduttava runo, kiitos. Pidän samoin Eeva Kilven tuotannosta.
Sano miehelle suoraan "Minulla on todella p-aska olo koska työt ei jatkuneet", ei mitään muuta. Anna hänelle vielä mahdollisuus näyttää empaattisuus. Jos ei tuohonkaan reagoi mitenkään niin vedä raivarit!!..No älä, vaan yritä myöhemmin puhua kuinka loukkaantunut olet. Itsehän vetäisi nuo raivarit, mutta yritän nyt antaa hyviä neuvoja:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä opettelin puhumaan näin: "Tiedätkö, työsuhdettani ei jatkettu. Olen ihan romuna, voitko halia?" Sitten mies halii ja sanoo että pärjätään kyllä, varmasti löytyy pian uusi työ.
Mutta miksi mies ei voi sitä itse tajuta? Täytyykö kaikki vääntää rautalangasta? Kyllä mun naamasta täytyi näkyä kaikki pettymyksen tunteet.
Ja musta tuntuu nyt, etten pysty olemaan ihan noin tyynenä. Mitän tää voi olla näin vaikeaa, siis mullekin. En usko, että saan mitään enää tänään itsestäni ulos, ihan tukkonen olo.
Kyllä mä jotenkin ymmärrän, ettei sun sopparia uusittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä jotenkin ymmärrän, ettei sun sopparia uusittu.
Ootpa inhottava tyyppi. En ole ap mutta oli pakko kommentoida. Jos sulla on ystäviä niin mihin ne vihollisia tarvis kun niillä on sinunlaisesi ystävä. Tyylikäs kommentti, kettuilu, aivopieru, mikä lie mutta olet suhteellisen paska ihminen.
Tuo, mitä kerroit täällä, oli sinun näkökulmasi tilanteeseen.
Miehen näkökulma voi olla esim. seuraava: "Vaimo kertoi, että hänen työsuhdettaan ei jatketakaan. Ihan hyvä, koska hän on antanut ymmärtää, ettei viihdy siinä paikassa yhtään. Kyllä hän varmaan pian löytää paremman paikan."
Vierailija kirjoitti:
Tuo, mitä kerroit täällä, oli sinun näkökulmasi tilanteeseen.
Miehen näkökulma voi olla esim. seuraava: "Vaimo kertoi, että hänen työsuhdettaan ei jatketakaan. Ihan hyvä, koska hän on antanut ymmärtää, ettei viihdy siinä paikassa yhtään. Kyllä hän varmaan pian löytää paremman paikan."
Vaikee sanoa (valopää) kun miehet eivät ilmeisesti osaa muodostaa näkökulmiaan ääneen sanotuiksi lauseiksi. Not ap. Not mies. Sou not meedio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki vaan tajua, ja mökötys ei takuulla auta. Mä kerron suoraan rautalangalla että mulle kuuluu tätä, musta tuntuu tältä, toivon sinulta tätä toimintaa. Mies tykkää kun en edellytä ajatujsenlukutaitoa ja minä tykkään, kun saan miehen pysymään samalla sivulla, vaikka vähän avustettunakin. Muuten sekin olis vaikeissa tilanteissa hämillään ja onneton.
Vierailija kirjoitti:
Haahaa, sulla on tyhmä mies, mitäs otit jän-nik-sen
hahahahahahhaha...rassukka
Tämän takia ei kannata ottaa niitä sosiaalisia extroverttejä, on se kumma kun kunnollinen introvertti ei kelpaa. Sitten itketään kun mies on paha. Näin se vaan on, hiljaiset on niitä parhaita tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia ei kannata ottaa niitä sosiaalisia extroverttejä, on se kumma kun kunnollinen introvertti ei kelpaa. Sitten itketään kun mies on paha. Näin se vaan on, hiljaiset on niitä parhaita tyyppejä.
Oli pakko lukea koko ketju ja kaikki kommentit huolella niin mistä päättelit ap:n miehen olevan extrovertti? Ettekö te introvertit puhu kotonakaan sisätiloissa omille puolisoillenne yhtään mitään? Vai onko introvertilla aina pehmeä ääni? Avaatko vähän..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko lukea koko ketju ja kaikki kommentit huolella niin mistä päättelit ap:n miehen olevan extrovertti? Ettekö te introvertit puhu kotonakaan sisätiloissa omille puolisoillenne yhtään mitään? Vai onko introvertilla aina pehmeä ääni? Avaatko vähän..
No oletko hieman yksinkertainen? Kyllä se kuule kertoo kaiken, kun mies alkaa puhua pälpättämään omia juttuja, se on juuri extroverttien tyyliä jauhaa ja jauhaa vaan, eikä koskaan kuunnella mitä toinen sanoo, ne puhuu vaan niin että räkä lentää suusta! Kuin mitkäkin vesikauhuiset rakit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletko hieman yksinkertainen? Kyllä se kuule kertoo kaiken, kun mies alkaa puhua pälpättämään omia juttuja, se on juuri extroverttien tyyliä jauhaa ja jauhaa vaan, eikä koskaan kuunnella mitä toinen sanoo, ne puhuu vaan niin että räkä lentää suusta! Kuin mitkäkin vesikauhuiset rakit.
Olen huomannut ja todennut, että kaikki jotka puhuu paljon ja ovat extroverttejä, niin ovat osoittautuneet kieroiksi ja melkoisiksi ku-si-päiksi muutenkin, kokemusta on! Pas-kanpuhujia kaikki Ku-settajia.
Tilanne tuli miehelle yllätyksenä ja reagointi tuli selkärangasta. Luultavasti on häpeissään, mutta ei kehtaa ottaa omaa häpeäänsä nyt puheenaiheeksi, kun sulla on muutenkin kurja olo.
Naiset harvoin ymmärtävät sitä, että eivät miehet tahallaan yritä reagoida tyhmästi. Useat miehet kuitenkin tulevat reagoimaan oudosti yllättäviin tilanteisiin, koska heillä ei välttämättä ole ollenkaan käytännön kokemusta noista tilanteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin sinun tyylisi ilmaista itseäsi ei saa minuakaan innostumaan että kuuntelisin sinua. Kuvaisin tyyliäsi ns. räähkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut ja todennut, että kaikki jotka puhuu paljon ja ovat extroverttejä, niin ovat osoittautuneet kieroiksi ja melkoisiksi ku-si-päiksi muutenkin, kokemusta on! Pas-kanpuhujia kaikki Ku-settajia.
Just. Kaurapuurossa ja sun sanoissa täytyy olla totuus. Vaikea valinta, ottaako extrovertin kusipääkkösen vai Introvertin epävakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Kaurapuurossa ja sun sanoissa täytyy olla totuus. Vaikea valinta, ottaako extrovertin kusipääkkösen vai Introvertin epävakaan.
Kaikista paras valinta on niin kuin minä, joka olen siinä keskellä. Olen oikein mukava, osaan puhua ja olla hiljaa, kun tilanne vaatii.