Poika väittää luokkatoverin "ahdistelevan" häntä
Mitenhän tähän oikein pitäisi suhtautua? Siis kuulemma kun opettajat ei näe niin kourii ja puristelee.
Kai tämä on nyt sitä teini-ikää sitten :D
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sukupuolella väliä? On tosi inhottavaa joutua ahdistelluksi, oli ahdistelija kuka vain.
Jos ahdistelija on poika, niin asiaan saatetaan jopa tarttua. Eli voi saada apua.
Jos ahdistelija on tyttö, niin ensin on saatava ympäristö ymmärtämään että kyseessä on ahdistelu. Sitten on todistettava että myös tässä asetelmassa ahdistelu on vahingollista.Yleinen mielipide on että pojan pitää olla tilanteesta vain iloinen.
Tyttö ehkä lopettaa kun tilanteesta tulee julkinen, mutta rangaistusta ei omana elinaikanaan tule saamaan.
Yhteisö voi tuomita tytön tyrkyksi tai horoksi. Poika tuomitaan epäkelvoksi hintiksi. Kumpi sitten pahempi, vaikea sanoa?
Ota selvää kuka ahdistelija on ja soita hänen vanhemmilleen, että kiusaamisen pitää loppua heti. Siis mikäli sanominen asiasta ahdistelijalle suoraan ei auta tai opettajat. Se on seksuaalirikos ja moni on tehny rikosilmoituksen, jos mikään muu ei auta. Naureskelu asialle on väärin, moni kärsii nuorena ahdistelijoista ja vielä aikuisenakin. Olisiko parempi että poika puolustautuu, vai onko kiusaaja isokokoinen? Entä ryöstöhälytin? Ei kannata ainakaan jäädä paikoilleen ihmettelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sukupuolella väliä? On tosi inhottavaa joutua ahdistelluksi, oli ahdistelija kuka vain.
Jos ahdistelija on poika, niin asiaan saatetaan jopa tarttua. Eli voi saada apua.
Jos ahdistelija on tyttö, niin ensin on saatava ympäristö ymmärtämään että kyseessä on ahdistelu. Sitten on todistettava että myös tässä asetelmassa ahdistelu on vahingollista.Yleinen mielipide on että pojan pitää olla tilanteesta vain iloinen.
Tyttö ehkä lopettaa kun tilanteesta tulee julkinen, mutta rangaistusta ei omana elinaikanaan tule saamaan.
Yhteisö voi tuomita tytön tyrkyksi tai horoksi. Poika tuomitaan epäkelvoksi hintiksi. Kumpi sitten pahempi, vaikea sanoa?
Ai että nykykoulumaailmassa ahdistelija tuomitaan epäkelvoksi h*ntiksi? Päin vastoin, jos ahdistelija on joku Tuure niin todennäköisemmin ahdisteltu haukutaan ja ahdistelija saa jatkaa touhujaan opettajien kannustamana.
Kouluun on otettu yhteyttä ja poika on ollut terkkarin puheilla. Ei juuri ollut hyötyä kun ei poika oikein kehtaa puhua asiasta. Mumisee vaan ja vilkuilee ympärilleen. Sen takia olen epäillyt että kertooko ihan kaiken mm. oman osuuden "ahdistelusta".
Koululla on tavallaan luovutettu asian suhteen, varmaan siksi kun ei poika halunnut puhua terkkarilla, niin ajattelevat että olkoon sitten.
Juttele asiasta lapsen kanssa vielä uudelleen.
Soita sitten suoraan luokanvalvojalle.
Kerro asia.
Paras on puuttua, koska tuo sen esiin. Pyytää apua.
Vierailija kirjoitti:
Kouluun on otettu yhteyttä ja poika on ollut terkkarin puheilla. Ei juuri ollut hyötyä kun ei poika oikein kehtaa puhua asiasta. Mumisee vaan ja vilkuilee ympärilleen. Sen takia olen epäillyt että kertooko ihan kaiken mm. oman osuuden "ahdistelusta".
Koululla on tavallaan luovutettu asian suhteen, varmaan siksi kun ei poika halunnut puhua terkkarilla, niin ajattelevat että olkoon sitten.
No, mitä poika sinulle kertoo?
Mene ja Uta. Sanoista terkkarille, kuraattorilla, luokanvalvojalle, niille opettajille keiden tunnilla tapahtuu, rehtorille, koulupsykologille. Kai siellä joku tarttuu asiaan?
Ole lapsesi äänitorvi.
Onhan tuo ahdistavaa kertoa. Sanoista sinä.
... siis sanoita sinä se lapsen asia, kun hän ei pysty. Sinulle kai on kertonut?
Pyydä näyttämään, että mitä se toinen tekee.
Sanoita poikasi puolesta. Ei vaan pysty vieraalle kertomaan. Onhan se nolon tunteen aikaan saava.
Pyydä näyttämään mitä se tyyppi tekee.
Kyllä joku aikuinen koulussa asiaan tarttuu. Etsi hänet.
Vierailija kirjoitti:
Onko ahdistelija tyttö vai poika?
Mitä väliä sillä on? Molemmat yhtä tuomittavia.
Rivien välistä näkee miksi koulu on luovuttanut asian suhteen...
Vierailija kirjoitti:
Hymiöt paljastavat trollin. Tosielämässä vanhemmat eivät tällaisia arvo, vaan ottavat heti yhteyttä kouluun. Ei tällaista urpoilua katsota hetkeäkään.
Toivottavasti on trolli. Jos on totta, niin jo on pojalle hirviö osunut äidiksi, eikä isässäkään ole kehumista. Äiti nauraa pojan avunpyynnöille ja isän mielestä pojan pitää itse selvitä ahdistelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koululla on tavallaan luovutettu asian suhteen, varmaan siksi kun ei poika halunnut puhua terkkarilla, niin ajattelevat että olkoon sitten.No, mitä poika sinulle kertoo?
Mene ja Uta. Sanoista terkkarille, kuraattorilla, luokanvalvojalle, niille opettajille keiden tunnilla tapahtuu, rehtorille, koulupsykologille. Kai siellä joku tarttuu asiaan?
Ole lapsesi äänitorvi.
Onhan tuo ahdistavaa kertoa. Sanoista sinä.
Poika on minulle kertonut että pää ahdistelija kourii ja puristelee häntä päivittäin haaroista, niin kovaa että sattuu, kuulemma ja kähmii rinnasta. Enempää ei ole sanonut. Ei halua mennä kouluun, ei halua puhua kenellekään asiasta. Mies pakottaa kuitenkin kouluun. Pojan kertomukset on kuitenkin melko sekavia ja hän yksi ilta rupesi itkemään asian takia, joten siksi mietin että kertooko kaiken, olisiko jotain muuta taustalla. Mies ei oikein usko tuohon "ahdistelujuttuun" kun poika ei halua selvittää. Ei mieskään siitä halua puhua, mutta kun poika ei halua kouluun.
Koululla olen itse kertonut pojan puolesta asiasta kun ei halua puhua asiasta.
Sääliksi käy lasta..toinen avautuu vaikeasta aiheesta, ja mikä on vastaanotto? Ei hitto mitä touhua. Olispa hänellä ollu äitinä joku muu, tai paremminkin olisitpa sinä osannu suhtautua asiaan oikein niin ehkäpä poikakin ois rohkaistunut puhumaan enemmän. Ai että harmittaa pojan puolesta. Toivottavasti saa apua ja luotettavan aikuisen jolle uskaltaa puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymiöt paljastavat trollin. Tosielämässä vanhemmat eivät tällaisia arvo, vaan ottavat heti yhteyttä kouluun. Ei tällaista urpoilua katsota hetkeäkään.
Toivottavasti on trolli. Jos on totta, niin jo on pojalle hirviö osunut äidiksi, eikä isässäkään ole kehumista. Äiti nauraa pojan avunpyynnöille ja isän mielestä pojan pitää itse selvitä ahdistelusta.
Melko kohtuutonta väittää minua hirviöksi kun yritän asiaa selvittää. Vaikeaa on kun ei poika tule yhtään vastaan.
Suurin ongelma on nyt se ettei poika halua kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko kohtuutonta väittää minua hirviöksi kun yritän asiaa selvittää. Vaikeaa on kun ei poika tule yhtään vastaan.
Suurin ongelma on nyt se ettei poika halua kouluun.
Ja tarkoitan tuolla vastaan tulemisella että puhuisi asiasta edes minulle. Uskon ettei hän kaikkea asiasta kerro.
Joo kyllä tytötkin kourii ja lääppii.
T: entinen poka
Meilläkin poika väittää että tytöt kiusaa ja on puristelleet per*eestä😂😂😂
Pojan luokalla on 20 tyttöä ja 5 poikaa ihan peruskoulussa.
Mun veli sai haukkumalappuja reppuunsa, näin ne ja kysyin mitä ihmettä, kiusataanko sua. Äiti ja veli molemmat kiisti koko asian täysin, ei kiusata. Asia lakaistiin maton alle. Ihan käsittämätöntä. Ehkä oli helpoin uskotella että kiusaaminen ei ole kiusaamista, ettei tarvitse tehdä asialle mitään.
Vanhempien vähättelevän ja laiskan kasvatustyylin takia en koskaan itse kertonut heille omasta kiusaamisestani, kuten arvelin, he eivät olisi puuttuneet. Pikkuveljen asiat ihan rappiolla.