Toivon siskolleni pahaa
Minulla on kymmenen vuotta nuorempi sisko, joka on aina ollut perheemme suosikki ja lellikki. Olen jo tottunut siihen, että silloin kun harvoin äitiäni ja isääni nään, puhuvat he vain tästä sisällöstäni ja hänen poikaystävästään. Minulla on kaksi pientä lasta, mutta eivät he niihin kiinnitä huomiota tai kysele heistä. Siskoni on jo muuttanut kotoaan omilleen, mutta edelleen häntä tuetaan rahallisesti. Siskoni ja äitini on kuin parhaat ystävät ja minä tunnen olevani unohdettu. Minulla on ihan hyvät väliin lapsuuden perheeseeni, mutta myönnän että kannan isoa kiveä sydämessäni, kun mietin tätä asiaa.
Siskoni on hyvin erilainen kuin minä, ja hän usein haukkuu minua esim.lessuksi (koska en meikkaa tai värjää hiuksia) ja haukkuu vaatteitani ja ammattinani yms. Olen pistänyt sen aina nuoruuden piikkiin, mutta nyt siskoni on jo yli 20 joten luulisi hänen ymmärtävän käyttäytyä.
Olen kateellinen siskoni suosimisesta ja hänen helposta elämästään. Nyt hän on löytänyt rikkaan poikaystävän ja he suunnittelevat häitä. Rehellisesti sanoen Toivon siskolleni tapahtuvan joskus edes jotain huonoa. Hän ei ansaitse ruusuista elämäänsä, koska on niin ilkeä ihminen.
Olenko hirviö??
Kommentit (7)
Siskosi vaan on tottunut käyttäytymään noin koska vanhempasi ovat sen mahdollistaneet.
Ja sinä toisaalta taas nautit uhriutumisesta. "mä en voi tehdä mitään kivaa koska siskoni sitä-ja-tätä"
Olisiko kuitenkin niin, että vanhempasi tietävät sinun pärjäävän elämässä ja siksi seuraavat enemmän pikkusiskoasi? Tietysti heidän pitäisi olla kiinnostuneita sinunkin voinnista, mutta ovat ehkä niin varmoja sinun ratkaisuistasi, että ne menevät aina oikein ja energiaa riittää vain kuopuksen.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kuitenkin niin, että vanhempasi tietävät sinun pärjäävän elämässä ja siksi seuraavat enemmän pikkusiskoasi? Tietysti heidän pitäisi olla kiinnostuneita sinunkin voinnista, mutta ovat ehkä niin varmoja sinun ratkaisuistasi, että ne menevät aina oikein ja energiaa riittää vain kuopuksen.
Heidän energia riittää vain kuopukseen.
Tuollaiset vanhemmat pilaavat käytöksellään sisarusten välit. Puhu asiasta vanhemmillesi.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset vanhemmat pilaavat käytöksellään sisarusten välit. Puhu asiasta vanhemmillesi.
Tai mitä jos puhuisi ihan kaikille yhdellä kertaa? Siskokin on jo kerta aikuinen niin kyllähän hän jo omasta käyttäytymisestään itse vastaa.
Puhelin näköjään muuttaa sanoja, tarkoitin että vanhempani puhuvat vain siskostani