Ujostelen tapailemaani miestä
Olen siis aika ujo piimä, en usko että perusluonteeltaan ihan näin ujo olen mutta kiusaaminen ja muut rankat kokemukset ovat kolhineet herkkyyttäni ja saaneet vetäytymään kuoreeni.
Tapailen yhtä miestä johon olen todella ihastunut ja nähdään toistaiseksi vaihtelevasti, aika harvoin. Olen edelleen vähän tuppisuu enkä uskalla olla kovin luontevasti, "pidättelen" siis sitä puheliasta ja huumorintajuista puolta itsessäni jonkun verran miehen seurassa.:( Olen siis jo ihan hyvän matkaa aikuinen ihminen, että tämä ongelma on kyllä syvällä.
Ottaa niin paljon päähän tämä asia. En ole mikään hiirulainen mutta nyt taidan antaa itsestäni ainakin vähän sellaisen kuvan.
Antakaa hyvät ihmiset neuvoja ja suositelkaa vaikka jotain self-help teosta tähän ongelmaan liittyen. Mihinkään ammattiauttajalle en olisi vielä menossa, olen selvinnyt esim. masennuksesta omin neuvoin jotain vipstaakia tuolla päässä kääntämällä, ajattelun tietoisella muutoksella.
Mutta tämä ujousongelma on osoittautunut tosi vaikeaksi palaksi purra, mun olisi jo korkea aika kasvaa ulos kaikista turhista suojamuureista.
Olen enemmän kuin kiitollinen kaikesta avusta mitä saan❤️ toivottavasti saan :)
Kommentit (10)
Kerro toi kaikki sille miehelle. Kannattaa olla ihan avoin ja rehellinen, mies joko ymmärtää tai sitten ei. Tsemppiä ja rohkeutta sulle.
Mulle tuli mieleen, että osaatko olla miehen kans oma itsesi?
Mulla oli kerran sellanen suhde, jossa "ujostutti" ja se oli jälkikäteen varoitusmerkki, koska se mies osoittautui tosi itsekkääksi pissapääksi.
Siis jälkikäteen osoittautui varoitusmerkiksi.
En halua loukata, siis voihan toi sun mies olla oikeasti kiva! Mulle vaan kävi noin.
Olen miettinyt samaa. Ujostelen vain ja ainoastaan yhtä miestä ja olen miettinyt, johtuuko se siitä, että hän ei ole minulle sopiva vai siitä, että olen liian ihastunut vai jostain kolmannesta syystä.
Kuinka nopeasti pääset yleensä yli alku-ujoudesta uusien ihmisten kanssa? Siis semmoisten, joihin et ole ihastunut.
Sanot, että näette aika harvakseltaan. Luuletko, että tämä voi olla osasyy siihen, että vieläkin ujostuttaa? Itse olen hirveän ujo uusien ihmisten seurassa, mutta olen huomannut, että ainakin minulla toimii, jos näen uutta ihmistä vähän tiheämmin, ujous karisee nopeammin. Ehkä voisit ehdotella, että näkisitte vähän useammin?
Minulla oli täysin sama juttu yhden miehen kohdalla, johon olin todella voimakkaasti ihastunut. Harmitti etten ujoudeltani osannut olla yhtään oma itseni ja annoin itsestäni ihan vääränlaisen (huonolla tavalla) kuvan. Ja varsinkin miehen puolesta tuntui ikävältä, sillä kommunikointitilanteet eivät varmasti olleet hänelle helppoja.
Ehdottaisin myös samoja ratkaisuja kuin aiemmat kommentoijat, eli nosta asia pöydälle. Tiedän, vaatii rohkeutta, mutta uskoisin olevan sen arvoista. Mies on kyllä jo huomannut piirteesi mutta siitä jutteleminen voisi parhaimmillaan auttaa pahimpaan jännitykseen. Pyrkikää myös viettämään aikaa yhdessä niin paljon kuin mahdollista. Jo pelkkä toisen läsnäolo saattaa toimia.
Paljon tsemppiä! :)
Juttele syvällisiä kirjoittamalla netin kautta. Ehkä sitten myöhemmin on helpompi jatkaa juttua livenä?
Pystyisitkö ajattelemaan, että jos tämä mies on sinulle sopiva, hän kyllä hyväksyy sinut sellaisena kuin olet, olet sitten ujolla tai reippaammalla tuulella?
Itse olen ihan samanlainen kuin AP:kin uusien ihmisten seurassa. Mitään sen suurempaa neuvoa minulla ei ole siihen miten ujostelusta pääsee eroon, koska itse en ole päässyt eroon. Tai tarkemmin alku-ujostelusta en ole päässyt eroon, myöhemmin juttelen kyllä suunnilleen normaalisti ihmisten kanssa, mutta se vaatii sen luottamuksen syntymisen. Harvoin kohdallani sitä ihan täyttä luottamusta toiseen syntyy, koska se luottamus on niin monesti petetty.
Jos mies kestää ujosteluasi, niin eiköhän se siitä helpota kunhan alat luottaa häneen täysin. Tietysti voisit kertoa hänelle, että on rankkoja kokemuksia taustalla ja siksi olet vetäytyvän oloinen ja arka. Toisaalta sillä ujostelulla saattaa jossain vaiheessa antaa sen kuvan, että mies AP:ta kiinnosta missään vakavammassa mielessä. Mutta toisaalta taas oletteko sitten siinä vaiheessa, että olisi aiheellista avautua tilanteestasi miehelle?
Terveisin Naispelko26
Up