Sinä 40+ nainen! Miten paljon liikut ja millaisessa kunnossa olet?
Kommentit (17)
Lihaskunto on ihan ok. Käyn kaksi kertaa viikossa salilla, kaksijakoinen ohjelma. Se on kuntoa ylläpitävää, en treenaa nousujohteisesti.
Pyrkimys on ollut käydä myös lenkillä (juoksu) pari kertaa viikossa. Vielä toukokuussa olen juossut 9 km lenkin, mutta nyt kesällä kunto on tullut alas kuin lehmän häntä (eri syistä). Aerobinen kunto ei ole hääppöinen, nyt sopiva lenkki on hidasta tahtia 6 km. Kyllä se tietysti tästä vielä:)
Juoksu tuntuu kyllä kovemmin jaloissa tässä iässä ja palautuminen on hitaampaa.
N41
43 v. 3 krt viikossa salilla, vapaat painot käytössä. Juosta en jaksa, mutta 6-10 km kävelylenkit menee helposti n. 1-2 krt viikossa. Muuten kaikki liikkuminen tapahtuu pyörällä. En osaa arvioida kuntoani, keskitasoa ehkä.
Juoksen noin 40-50 km viikossa, lisäksi teen kotona lihaskuntoliikkeitä ja käyn pilates/joogatunneilla tai joogaan kotona youtube joogavideoiden mukaan Olen ihan hyvässä kunnossa ja ilmeisesti näytän ikäistäni nuoremmalta, vaikkei se olekaan tavoitteeni.
Kävelen päivittäin 5-10 km. Lihaskunto ei ole kummoinen, mutta olen normaalipainoinen.
44v. Käyn salilla 4-5 kertaa viikossa, lisäksi lenkkeilen 2-3 kertaa viikossa. Yritän näiden lisäksi ehtiä kerran viikossa joogaan, bodybalanceen tai venyttelyyn. Kuntoni on keskitasoa parempi, inbody-mittauksen mukaan kuntoindeksi 90.
Kerran viikossa jooga, muuten en liiku juurikaan. Tosin päivittäin tulee normaalia "kaupunkikävelyä" varmaan 5km.
Huono kunto. Liikun keväästä syksyyn pyörällä, mutta matkat eivät ole pitkiä. Harvakseltaan käyn kävelyllä/lenkillä. Olen luonnostaan hoikka, niin ei ole painon takiakaan tarvinnut harrastaa liikuntaa. Nyt on alkanut mietityttää enemmän terveydelliset näkökohdat. N46
Käyn salilla, joogassa, cross training ja nyrkkeily. Treeniä tulee n. 4 krt/vkossa, riippuen työvuoroista (vuorotyö).
Hyvässä kuosissa ja kroppa on paremmassa kunnossa kuin monen parikymppisen.😉
N44
Keskinkertainen kunto. Juoksen 2-4 lenkkiä viikossa, mutta ei-tavoitteellisesti, joten en paljon yli 5 km kuitenkaan räpistele menemään. Kävelyä tulee lisäksi useampi km päivässä. Lihasvoima luvattoman heikkoa, käyn muutaman kerran kuussa salilla koska ei ole intoa enkä järjestä aikaa useampaan kertaan, tämä näkyy tietysti olemuksessa. Uimassa käyn kerran kuussa, joogassa ehkä myös kerran kuussa. En venyttele, en tee mitään kehonhuoltoa kotona, en myöskään jumppaa.
Ei ylipainoa, muutoin terve, ikää 41. Haluaisin olla paremmassa kunnossa voinnin vuoksi, mutta en haluaisi tehdä sen eteen mitään...
Vierailija kirjoitti:
Olen 43. Käyn lenkillä satunnaisesti. En ole huippukunnossa. Enemmän pitäisi liikkua ja treenata lihaksia, mutta olen aina väsynyt. Kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaa kai tähän jonkin verran.
Mulla ikää 46v ja sama sairaus. Yleensä toisiaan varsin vetämätön olo, ei jaksa.
Fyssarin kanssa todettu, että se on se kävely, jota nämä nivelrikkoiset jäsenet kestää, joten kävelen lähes päivittäin välillä enemmän, välillä vähemmän. Painokin alkaa olemaan passeli, kunhan saa vielä tuon viimeisen vararenkaan pois, tosin se paino nyt ei ole kävelemällä pudonnut vaan lähinnä jättämällä herkut pois. Olisi kyllä ihanaa, jos vosi käydä juoksulenkeillä, mutta se rasitus niveliin on liian suuri, joten kävellään sitten vain.
Vierailija kirjoitti:
44v. Käyn salilla 4-5 kertaa viikossa, lisäksi lenkkeilen 2-3 kertaa viikossa. Yritän näiden lisäksi ehtiä kerran viikossa joogaan, bodybalanceen tai venyttelyyn. Kuntoni on keskitasoa parempi, inbody-mittauksen mukaan kuntoindeksi 90.
Eikö sulle tule palautumisen kanssa ongelmia, jos liikut noin paljon?
Juoksen neljä kertaa viikossa ja salilla käyn kahdesti. Hyvässä kunnossa, mutta naamasta toki näkee, etten ole enää nuorisoa.
41v
Oon 42 v. Käyn melkein päivittäin kävelyllä. Salikortti on mutta harvoin käytössä.. Joogassa ehkä käyn ehkä kerran viikossa, uimassa silloin tällöin.
Keskinkertainen kunto. Lihaskunto varmaan surkea, kestävyyttä ehkä enemmän. Ei mitään isompaa kremppaa vielä.
45 v hiukan ylipainoinen astmaatikko, silti loistavassa kunnossa, esim pef arvot ylittävät reilusti pituiseni terveen naisen normit oli minkä ikäinen hyvänsä. Lähinnä hyötyliikkunut + fyysinen työ.
Olen 43. Käyn lenkillä satunnaisesti. En ole huippukunnossa. Enemmän pitäisi liikkua ja treenata lihaksia, mutta olen aina väsynyt. Kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaa kai tähän jonkin verran.