Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maidosta nivelkipuja?

Vierailija
27.08.2019 |

Minulla on käsissä ja jaloissa nivelsärkyjä, jotka ilmeisesti liittyvät johonkin ruokaan. Kun olen ollut paastolla, niveletkin ovat olleet kivuttomat. Olen alkanut epäilemään maitoa.

Olin pari viikkoa ilman maitoa, ja nivelsärkyjä ei ollut. Tosin lähtötilannekin oli hyvä, eli nivelkipuja ei ole ollut nyt ehkä kuukauteen. Eivät siis ole aina kipeät, vaikkakin yleensä ovat.

Nyt olen taas syönyt maitotuotteita, eikä aluksi mitään oireita tullut. Nyt kuitenkin, vajaa kolme vuorokautta maitotuotteiden aloittamisesta, säryt pamahti taas kunnolla päälle. Netistä googlailin, eikä juuri löydy sellaista tietoa, että nivelkivut voisivat johtua maidosta.

Olisiko silti mahdollista? Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? Erityisesti ammattilaisten kommentit olisi tervetulleita! (Ei ole reumaa eikä vastaavaa, se on tutkittu.)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mahdollista, maitoa harva muutenkaan enää edes suosottelee käyttämään ja todella yleinen allergisoiva aine.

Vierailija
2/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että lääkäreille ei ole tullut tämä vaihtoehto mieleenkään. /ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voiko oireet siis tulla vasta vajaa kolmen vuorokauden päästä? Sellaisen ainakin netistä luin, että lisäaineallergioita tutkittaessa lappuja pidetään iholla 5 vrk.

Vierailija
4/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä joskus lukenut, että joillakin juuri olisi tullut maidosta noita niveloireita ja että olisivat kokonaan parantuneet jahka jättävät maidon pois. Olivat itse testailleet kuten sinäkin. Lääkärit ei ko asiaa tunnusta/ota huomioon.

Juon itse paljon maitoa eikä mulla ole mitään, mutten ole maito-fanaatikko puoleen tai toiseen.

Vierailija
5/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä joskus lukenut, että joillakin juuri olisi tullut maidosta noita niveloireita ja että olisivat kokonaan parantuneet jahka jättävät maidon pois. Olivat itse testailleet kuten sinäkin. Lääkärit ei ko asiaa tunnusta/ota huomioon.

Juon itse paljon maitoa eikä mulla ole mitään, mutten ole maito-fanaatikko puoleen tai toiseen.

Kiitos tästä tiedosta! /ap

Vierailija
6/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita ajatuksia? /ap

Vierailija
7/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita ajatuksia? /ap

Borrelioosi aiheuttaa nivelestä toiseen siirtyviä kipuja. 

Maito voi ylläpitää elimistön lievää tulehdusta, mutta poisjättäminen on vain ensiapu tai paremminkin diagnoosi, koska pitäisi päästä kiinni siihen itse ongelmaan, mistä johtuu. 

Vierailija
8/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikenissä ja hampaissa voi olla bakteereja jotka aiheuttaa koko kropassa tulehduksia erityisesti nivelissä.

Sokeripitoiset asiat antavat bakteereille ravintoa ja ne lisääntyvät räjähdysmäisesti.

Siinäpä todennäköisin syy ongelmaasi.

Hoida hampaasi kuntoon.

Vierailija
9/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljat on toinen asia, mikä aiheuttaa nivelkipuja.

Vierailija
10/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että lääkäreille ei ole tullut tämä vaihtoehto mieleenkään. /ap

Lääkärit eivät ravinnosta ymmärrä.

Vierailija
11/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikenissä ja hampaissa voi olla bakteereja jotka aiheuttaa koko kropassa tulehduksia erityisesti nivelissä.

Sokeripitoiset asiat antavat bakteereille ravintoa ja ne lisääntyvät räjähdysmäisesti.

Siinäpä todennäköisin syy ongelmaasi.

Hoida hampaasi kuntoon.

Voinhan mä hammaslääkärilläkin käydä. Aikaisemmin siellä ei ainakaan ole ollut mitään suurempaa ongelmaa joten tuskin nytkään. /ap

Vierailija
12/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita ajatuksia? /ap

Borrelioosi aiheuttaa nivelestä toiseen siirtyviä kipuja. 

Maito voi ylläpitää elimistön lievää tulehdusta, mutta poisjättäminen on vain ensiapu tai paremminkin diagnoosi, koska pitäisi päästä kiinni siihen itse ongelmaan, mistä johtuu. 

Mulla ei siirry nivelestä toiseen, ja borrelioosi on tutkittu. /ap

Vierailija
13/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viljat on toinen asia, mikä aiheuttaa nivelkipuja.

Tämä on kyllä ollut mielessä myös. Pitää varmaan sekin testata. Nyt taidan kuitenkin palata maidottomaan diettiin ainakin pariksi viikoksi. Ja katsoa mitä nivelet sanoo. /ap

Vierailija
14/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elimistössä on lievä tulehdustila, näkyykö se verikokeissa?

Vierailija
15/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voiko allergiaoireet tulla vasta kolmen vuorokauden päästä? 

Vierailija
16/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee sormiin ja varpaisiin pistäviä nivelkipuja ja kuumotusta kun syön kotimaisia viljoja. Niissä on jokin proteini, joka muistuttaa elimistön omaa nivelissä esiintyvää proteiinia. Elimistöni hyökkää näitä molempia proteiineja vastaan ja aiheuttaa nivelen tulehtumisen.

Vierailija
17/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tulee sormiin ja varpaisiin pistäviä nivelkipuja ja kuumotusta kun syön kotimaisia viljoja. Niissä on jokin proteini, joka muistuttaa elimistön omaa nivelissä esiintyvää proteiinia. Elimistöni hyökkää näitä molempia proteiineja vastaan ja aiheuttaa nivelen tulehtumisen.

Tuo kuulostaa tutulta. Pistäviä kipuja ja ennen kaikkea kuumotusta. Ja symmetrisesti käsissä ja jaloissa (tällä kertaa vain käsissä, lähinnä sormet). Lääkäri on ollut ihmeissään. Mutta epäilen edelleen itselläni että maito aiheuttaa, mutta hyvin samanlainen oire. /ap

Vierailija
18/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa tutulta. Pistäviä kipuja ja ennen kaikkea kuumotusta. Ja symmetrisesti käsissä ja jaloissa (tällä kertaa vain käsissä, lähinnä sormet). Lääkäri on ollut ihmeissään. Mutta epäilen edelleen itselläni että maito aiheuttaa, mutta hyvin samanlainen oire. /ap

Sun kannattaa kokeilla myös viljoista luopumista.

Vierailija
19/22 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kipua ja nivelturvotusta aiheuttaa kirjolohi ja täysjyväkauraleipä/sämpylä (en käytä lainkaan vehnää, ohraa tai ruista).

Vierailija
20/22 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa syömättä niin ei tuu kipuja mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän