Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään et brexit hajoittaa meidän perheen :(

Vierailija
27.08.2019 |

Mun avomies on britti ja asunut Suomessa yli kymmenen vuotta vaikka tosin vähän epäsäännöllisesti. Välillä hän on ollut kotona Briteissä, Australiassa ja Uudessa Seelannissa töiden ym syiden takia. Mutta koti hänellä on ollut koko ajan täällä minun luona.

Mies ei uskalla rekisteröityä koska pelkää että rekisteröintiä ei hyväksytä ja hän siksi joutuu lähtemään maasta. Näyttää siltä että toimeentuloedellytys ei täyty ja perustelukin suomessa oleskelulle on muuttunut monta kertaa. Mutta tästä huolimatta, mihin hän menisi, kun puoliso koti ja perhe on täällä? (Siis mun kaksi lasta on meidän perhe, ja vaikka hän ei ole biologinen isä niin sosiaallinen isä hän on mitä suuremmissa määrin kahdelle teinipojalle.)

Tämä epätietoisuus on ihan raastavaa. Tekisi mieleni mennä ja haistatella byrokraateille ja Suomen valtiolle. Ei voi ollla oikein sellainen, että 10 vuoden jälkeen voi joutua lähtemään pois jonkun pikkuseikan takia.

Hän on minun elämäni kaikki kaikessa, enkä voi elää ilman häntä. Olemme ihan umpikujassa sen suhteen, mitä tehdä!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesti taitaa olla "britti" kun noin puolustelet miten ei voi ilmoittautua viranomaisille

Vierailija
22/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy töissä ympäri maailmaa mutta mitätön tuloraja ei täyty. Kyl suomestakin persaukisia miehiä löytyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla