Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja söin vahingossa pakastevihanneksia kuumentamattomina

Vierailija
27.08.2019 |

Millainen riski listeriatartunnalle voi olla?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan söit

Vierailija
2/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pitääkö tässä nyt odotella 70 vuorokautta pahinta?? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaaa

Vierailija
4/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudenkeskeytys on ainoa vaihtoehto, lapsesi on jo vammainen.

Toki voi olla aiheellista ilman niitä pakastevihanneksiakin, älynjättiläistä siitä ei tule, jos äitinsä perii.

Vierailija
5/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki voi olla aiheellista ilman niitä pakastevihanneksiakin, älynjättiläistä siitä ei tule, jos äitinsä perii.

Ei kai niitä suosituksia tyhjän takia ole laadittu? Kaikki suositellaan keitettäväksi. 

Vierailija
6/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niitä suosituksia tyhjän takia ole laadittu? Kaikki suositellaan keitettäväksi. 

Miksi?

Vierailija
7/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vastaileeko täällä pelkät miehet tai lapsettomat naiset? Et ole ilmeisesti koskaan nähnytään raskaiden ruokavaliolistaa. Listeriariskin takia. 

Vierailija
8/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta lasta synnyttäneenä -70-80 luvuilla, moisesta kukaan ei puhunut mitään.

Ainoastaan tupakka ja alkoholi oli kiellossa silloinkin.

Vierailija
9/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on suosituksia, ja toki niitä on hyvä noudattaa!

Monessa maassa ei ole näin tiukkia rajoituksia kuin Suomessa. Listeria on niissäkin harvinainen. Lisäksi nuo ruokasuositukset myös muuttuu kokoajan.

Itse söin raskaana mm. juustoja ja itse graavattua kalaa. Meni leipäjuustot, vuohenjuustoa ja tuorejuustot.

Et varmasti saa listeriaa tuosta. Älä stressaa.

Vierailija
10/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listeriariski on oikeasti aika pieni. Monesti olet saanut elämäsi aikana listerian tai tunnetko ketään, joka olisi saanut? Niinpä. Itse söin raskaana ihan huoletta raakaa kalaakin, vaikka suositus oli, että ei syötäisi. Ihan yhtä todennäköisesti sen listerian saa, vaikka salaatista kuin kalasta ja silti salaatti ei ole kielletty.

Vierailija
11/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vastaileeko täällä pelkät miehet tai lapsettomat naiset? Et ole ilmeisesti koskaan nähnytään raskaiden ruokavaliolistaa. Listeriariskin takia. 

En todellakaan ole nähnyt erityistä listaa raskaille. Miksi vastaat noin ylimielisesti?

Vierailija
12/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta lasta synnyttäneenä -70-80 luvuilla, moisesta kukaan ei puhunut mitään.

Ainoastaan tupakka ja alkoholi oli kiellossa silloinkin.

Totta. Sillon ei tosin tullut mieleenkään syödä pakastevihanneksia suoraan pussista.

Vierailija
13/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi ap.

Itse tein viimeviikolla omenapiirakkaa, ja ajattelemattomuuttani söin taikinakupin nuolijasta taikinaa: siis raakaa kypsentämätöntä kananmunaa. Hirveä pelko ja ahdistus päällä.

Lisäksi olen kesällä juonut useita jungle juice barin juomia. Niissähän ilmeisesti käytetään esim. ulkomaisia pakastemarjoja, joita ei luonnollisestikaan ole kypsennetty.

Hirveät tunnontuskat!

Vierailija
14/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten syödään vahingossa pakastevihanneksia?

Vierailija
15/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuskasi ap.

Itse tein viimeviikolla omenapiirakkaa, ja ajattelemattomuuttani söin taikinakupin nuolijasta taikinaa: siis raakaa kypsentämätöntä kananmunaa. Hirveä pelko ja ahdistus päällä.

Lisäksi olen kesällä juonut useita jungle juice barin juomia. Niissähän ilmeisesti käytetään esim. ulkomaisia pakastemarjoja, joita ei luonnollisestikaan ole kypsennetty.

Hirveät tunnontuskat!

Oikeasti, relaa!

Vierailija
16/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listeriariski on oikeasti aika pieni. Monesti olet saanut elämäsi aikana listerian tai tunnetko ketään, joka olisi saanut? Niinpä. Itse söin raskaana ihan huoletta raakaa kalaakin, vaikka suositus oli, että ei syötäisi. Ihan yhtä todennäköisesti sen listerian saa, vaikka salaatista kuin kalasta ja silti salaatti ei ole kielletty.

No eihän se listeria ole perusterveelle ihmiselle vaarallinen, todennäköisesti tartunnan saanut ei edes tajua saaneensa listeriaa, koska oireet ovat lieviä ja menevät minkä lie flunssan tai vatsataudin piikkiin. Ei niitä listeriatestejä teetetä jollei ole raskaana tai muuten riskiryhmää.

Mutta aloittajalle: Ei hätää, riski on kuitenkin pieni. Itselle kävi just sama moka, vaikka olin olevinani super varovainen. Terve lapsi syntyi.

Vierailija
17/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on suosituksia, ja toki niitä on hyvä noudattaa!

Monessa maassa ei ole näin tiukkia rajoituksia kuin Suomessa. Listeria on niissäkin harvinainen. Lisäksi nuo ruokasuositukset myös muuttuu kokoajan.

Itse söin raskaana mm. juustoja ja itse graavattua kalaa. Meni leipäjuustot, vuohenjuustoa ja tuorejuustot.

Et varmasti saa listeriaa tuosta. Älä stressaa.

Alkaa jo väsymään tähän jatkuvaan ruokien varomiseen. Ei kai sitä koskaan voi tietää osuuko se kohdalle vai ei kun näitä lipsahduksia tulee. 

Vierailija
18/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt ihan kaikkea raskaana ollessa, saavat kaikessa rauhassa suositella mitä suosittelevat. Ihan terveitä muksuja tuli eikä mennyt kesken.

Vierailija
19/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä välitä näistä trolleista ja pahan mielen kylväjistä! Ihan aiheesta olet huolissaan. Itsekkin söin kerran lounassalaatin ja vasta jälkeen päin tajusin, että siinä olleet herneet olivat pakasteesta! Että näinkin voi käydä!!! Selvisin kuitenkin seuraamuksitta, toivottavasti sinäkin ja vauva, tsemppiä!!!

Vierailija
20/22 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hypokondria on ikävä sairaus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan