Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään, että läheiseni on sekoamassa :(

Vierailija
27.08.2019 |

Käytös muuttunut pikkuhiljaa tässä tämän vuoden aikana. Alkoi alkuvuodesta puhua eri salaliittoteorioista ym, mutta en kiinnittänyt asiaan sen enempää huomioita koska kyllähän jotkut niistä on ihan pohtimisen arvoisia.

No tämä kuitenkin paheni vain ja aika nopeastikin alkoi tulkita unia, tähtiä, ennustuksia ym. Puhuu nykyään koko ajan vain noita salaliittoteorioita, siis aivan se ja sama mitä tapahtuu niin hän kertoo siitä jonkun salaliiton tai henkisen puolen.

Nyt puhuu myös ihan totena, että hänellä on ollut entisiä elämiä ja missä hän on silloin asunut ynnämuuta.

Aiemmin oli oikeasti ihan "normaali" ja järkevä eikä mitään merkkejä mistään tämmöisestä. Itsenkkin vielä pari vuotta sitten naureskeli tämmöisille ihmisille jotka puhui näitä juttuja.

On siis ihan aikuinen ihminen sun muuta. Pitääkö antaa olla ja seurata sivusta miten kertoilee näitä juttujaan totena ties kenelle vai mitä tässä voi tehdä..

En siis edes alkanut erittelemään tähän mitään asioita mistä puhuu kun ne on niin outoja.

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes terapeutit ei pidä tuollaisia juttuja hulluina. Mistäkö tiedän..

Vierailija
22/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosioireilua. Käyttääkö psykoaktiivisia lääkkeitä tai huumeita? Huumeet pois ja lääkitys oikeaksi, jos näin on. Kannattaa tarkkailla ja kysellä henkilöltä rauhallisesti ja ohimennen, mikä hänen vointinsa on, kokeeko ahdistusta tai pelkoa näiden ajatusten takia tai haittaavatko ne elämää. Ainakin sosiaalisia suhteita alkaa näemmä haitata.

Itselläni ollut näitä läheisissä useita. Useimmiten taustalla huumeet, kuten kannabis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuullisen helppoahan nuo salaliittoteoriat on kaataa. Pyydä häneltä todistusaineisto kaikille väitteilleen.

Hän huomaa itsekin sen jos mitään päteviä faktoja ei ole.

Esitä todistusaineistoa, että niin ei myöskään mitenkään voi olla.

Vierailija
24/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh eikös ne uskovatkin puhu kuvitteelliselle jumalalle, näe enkeleitä kuvittele suojelusenkeleitä. En olisi huolissani, mene kirkkoon niin huomaat olevasi hullujen keskellä, ei se hulluus niin harvinaista ole.

Vierailija
25/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kaverilla sekoaminen alkoi noin.

Nyt hän on ollut moneen kertaan pakkohoidossa. Hän syyttää myös nykyään minua aivan hulluista asioista ja uhkailee tuon tuosta. Pelkään, että käy harhaisena kimppuuni. (olen muka varastanut rahaa hänen Tililtään ja kuulun mafiaan ja paljon muuta hullua)

Mulle on käynyt myös noin. Kaveri kuvitteli minusta kummallisia asioita ja soitteli mun isälle kertoi juttujaan. Isä ei onneksi uskonut vaan ymmärsi, että kaverilla ei ole kaikki ihan hyvin. Kaveri myös soitti kymmene kertaa päivässä ja jätti vastaajaan uhkailuviestejä. hänen poikaystävä lopulta sai hänet toimitettua sairaalaan. Nykyään en tiedä missä menee ja kuinka pärjää, hänellä oli tuolloin ulkomaalainen poikaystävä ja sen olen kuullut, että tuo poikaystävä lähti kotimaahansa. 

Mä en ollut ainoa meidän kaveriporukasta, jota tämä yksi terrorisoi. Onhan se kamalaa kun kaveri sairastuu, mutta ei voi olla sellaisen kanssa missään tekemisissä, jos toinen on ihan kuutamolla. 

Vierailija
26/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava sairastui skitsofreniaan ja uskoi koko ajan että hallitus vakoilee häntä. Ennen pakkohoitoon joutumistaan näki ja kuuli jatkuvasti harhoja. Kun pääsi lataamosta lopetti lääkityksen seinään ja jatkoi kannabiksen polttelua. Kohta uudestaan osastolle...

Siis oikeasti, jos saat kannabiksesta vainoharhoja niin älä jatka polttamista! Sama pätee kaikkiin muihin lääkityksiin! 

Vierailija
27/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla paljon hulluja näemmä, jos eivät ymmärrä aloituksen kuvailun huolestuttavuutta. Ap, soita mielenterveyspalveluihin, kriisipuhelimeen tai polille vaikka, ja kuvaile tämä tilanne.

Ketään ei saa hoitoon ellei itse halua, ikävä kyllä, paitsi sitten kun psykoosi on jo vienyt jonnekin todella kauas. Kannattaa kysyä ystävältä, tunteeko hän itse olevansa ihan kunnossa. Ole hänen peilinsä ja kerro, että jutut ovat todella huolestuttavia.

Ne jotka ovat psykoottisia kohdanneet, tunnistavat nämä ensioireet kyllä. Muut puhuvat salaliittoteorioista normaaleina kiinnostuksenkohteina ja poistavat viestejä jotka varoittavat alkavasta skitsofreniasta. Valitse tarkkaan ketä kuuntelet.

Vierailija
28/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus myös aivokasvain voi oireilla ensimmäisenä hallusinaatioilla ja harhakuvitelmilla. Tosi harvinaista onneksi. Vanhoilla ihmisillä ihan tavallinen virtsatietulehdus voi aiheuttaa sekavuutta. 

Vierailija
29/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kaverilla sekoaminen alkoi noin.

Nyt hän on ollut moneen kertaan pakkohoidossa. Hän syyttää myös nykyään minua aivan hulluista asioista ja uhkailee tuon tuosta. Pelkään, että käy harhaisena kimppuuni. (olen muka varastanut rahaa hänen Tililtään ja kuulun mafiaan ja paljon muuta hullua)

Mulle on käynyt myös noin. Kaveri kuvitteli minusta kummallisia asioita ja soitteli mun isälle kertoi juttujaan. Isä ei onneksi uskonut vaan ymmärsi, että kaverilla ei ole kaikki ihan hyvin. Kaveri myös soitti kymmene kertaa päivässä ja jätti vastaajaan uhkailuviestejä. hänen poikaystävä lopulta sai hänet toimitettua sairaalaan. Nykyään en tiedä missä menee ja kuinka pärjää, hänellä oli tuolloin ulkomaalainen poikaystävä ja sen olen kuullut, että tuo poikaystävä lähti kotimaahansa. 

Mä en ollut ainoa meidän kaveriporukasta, jota tämä yksi terrorisoi. Onhan se kamalaa kun kaveri sairastuu, mutta ei voi olla sellaisen kanssa missään tekemisissä, jos toinen on ihan kuutamolla. 

Niin varmaan. :D

Vierailija
30/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuullisen helppoahan nuo salaliittoteoriat on kaataa. Pyydä häneltä todistusaineisto kaikille väitteilleen.

Mua häiriköi pitkään eräs mies, ystäväni teki juuri kuten pyysit, en pahemmin näe tätä ystävää enää, välillä mutta en usein. Papereissa en ole hullu, kyllä on tutkittu. Vaan luottamus ystävän tukeen meni.

Millähän todistat että työpaikalle soitellaan ynm. häiriöstä, josta ei jää jälkiä?

Vierailija
31/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla paljon hulluja näemmä, jos eivät ymmärrä aloituksen kuvailun huolestuttavuutta. Ap, soita mielenterveyspalveluihin, kriisipuhelimeen tai polille vaikka, ja kuvaile tämä tilanne.

Ketään ei saa hoitoon ellei itse halua, ikävä kyllä, paitsi sitten kun psykoosi on jo vienyt jonnekin todella kauas. Kannattaa kysyä ystävältä, tunteeko hän itse olevansa ihan kunnossa. Ole hänen peilinsä ja kerro, että jutut ovat todella huolestuttavia.

Ne jotka ovat psykoottisia kohdanneet, tunnistavat nämä ensioireet kyllä. Muut puhuvat salaliittoteorioista normaaleina kiinnostuksenkohteina ja poistavat viestejä jotka varoittavat alkavasta skitsofreniasta. Valitse tarkkaan ketä kuuntelet.

Näinpä. Fiksuja sanoja. 

T: Psykoosipotilaan perheenjäsen. 

Vierailija
32/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän new age -kannattaja? Uskooko vetovoiman lakiin tms?

Kuulostaa jotenkin tutulta, tosin itse en kyllä ole lukenut mitään salaliittojuttuja. Osa kyllä kai lukee noitakin? Itse siirryin takaisin uskovaksi oltuani kiinnostunut noista new age jutuista nuorempana. Johtui siitä ett luulin kohdanneeni sielunkumppanin. Silloin ne tuntui oikeilta, mut onhan ne ihan oikeasti melko höpöjä näin ulkopuolelta katsottuna.

Toi vaihe voi mennä ohikin. Ja osa noista new age-tyypeistä käyttäytyy hyvin ristiriitaisesti, se sai minutkin epäilemään koko hommaa. Esimerkiksi yksi tuntematon tyyppi netissä alkoi mulle puhumaan mun "egosta", mutta olin ollut häntä kohtaan ystävällinen eikä hän tiennyt minusta mitään. Sitten hän raivostui aivan yhtäkkiä, sanoi olevansa jonku xx tason master henkimaailmassa ja tyyliin oli kai kostamassa mulle jotenkin henkimaailman tasolla. Se oli todella outoa ja yllättävää käytöstä, en ollut sanonut mitään loukkaavaa. Oli sen verran pelottava tyyppi, että blokkasin ja päätin ottaa etäisyyttä koko new age -hommaan. Älytöntä!

Vierailija
33/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joutessani seurannut maailman menoa ja lueskellut sekä kuunellut juttuja näistä salaliittoteorioista.

Mielestäni nämä tyypit ovat oikeasti keskimäärin fiksumpia. Ap, koska luultavasti sinäkin olet fiksu, niin tee näin: kaada nuo kaikki salaliittoteoriat heiltä. Heidän kanssaan kannattaa keskustella. Hulluja he eivät kuitenkaan ole. Itsekin tykkään väitellä. Mm. minä ja veljeni intämme keskenämme erittäin kiivaasti ja koetamme  aina peitota toisen näkemykset.

Kato, sun pitää osata perustella se, mitä ikinä mistäkin väität. On älyllisesti epärehellistä leimata ihmisiä hulluiksi jos heillä on teorioita ja mielipiteitä. Keskustelkaa, väitelkää, perustelkaa!

Samaa mieltä. On aika masentavaa jos ja kun ihminen alkaa kyseenalaistaa vallitsevia "totuuksia" ja kaikkea mitä meille lampaille syötetään, niin HETI on joku hul luus d iagnoosi otsassa.

Samaan aikaan kuitenkin miljardit ihmiset saavat luvan kanssa palvoa mielikuvitus olentoa joka ki d u tti poikansa he ngiltä.

Jaaha ketjun alapeukuttaja löyty. Bongi kii ja polille, olisko mitään?

Vierailija
34/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten nuo jutut poikkeavat uskonnollisista ihmisistä, horoskooppeihin uskovista ja ennustajilla kävijöistä?

Yllättävän moni kuuluu johonkin noista mainitsemistani asioista uskoviin eli vähintään joka toinen vastaantuleva ihminen, passitetaanko kaikki samalla hullujenhuoneelle?

Vierailija
35/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vaikkapa työkaveri alkaa yhtäkkiä näkemään joka puolella näkymättömiä kameroita, niin ilmoitattehan työterveyteen? Monesti on vain sana sanaa vastaan ja sairastunut ihminen onnistuu vakuuttamaan terveydenhuollon että koko perhe on sekaisin oikeasti, hän on terve muut sairaita. Sairastunut voi olla hyvin vakuuttava, kyllähän ne harhat hänelle on täyttä totta. Moni pääsee osastolle vasta sitten kun on yrittänyt tehdä jotain itselleen tai jollekin muulle ja silloin toipuminen on paljon kivisempi tie kuin että söisi antipsykootteja jonkin aikaa heti ensioireiden iskiessä. 

Vierailija
36/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt vuosia terapiassa ja itse sinne hakeuduin. Muunmuassa hyväksikäytön vuoksi. Pakkohoidossa en ole koskaan ollut.

Vierailija
37/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosissa olevan kanssa ei ole mitään hyötyä väitellä. Äitini käänsi asian niin että me perheenjäsenet ollaan myös mukana jossain salaliitossa.

Vierailija
38/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pitäis saada hoitoon, mutta helpommin sanottu, kuin tehty. Ei ole varmaankaan vapaaehtoisesti lähdössä. Jos yrittäisit puhua hänelle. Yleensä näissä käy niin, että lopulta viedään ja psykoosista toipuminen vie aikaa, kun pahaksi pääsee.

Omakohtaista kokemusta on. Olin ihan sekaisin, mutta onneksi löytyi sopivat lääkkeet. Toki olin kuukausia sairaalassa. Toivuin kuitenkin jopa työkuntoiseksi, joten toivoa on.

Vierailija
39/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan aikaan ihmiset pitävät täysin normaalina uskoa mielikuvitus jumaliin, sielunkumppaneihin, kaksosliekkeihi (mikälie) ja horoskooppeihin, mutta salaliittoteoriat eivät sitten käykkään järkeen vaikka ne on teorioita joista osa varmistuu todeksi, eli eivät edes enää niin salaisi taikka teorioita, kuten esim. se p e d ofiili rinki hollywoodissa jossa liuta poliitikkoja ja muita vaikutusvaltaisia henkilöitä.

Ootte te hönttejä.

Vierailija
40/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Fiksuja sanoja. 

T: Psykoosipotilaan perheenjäsen. 

Samoin olen itse. Hoitoon en häntä saa, potilas osaa huijata hienosti. Paljon voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän