Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään, että läheiseni on sekoamassa :(

Vierailija
27.08.2019 |

Käytös muuttunut pikkuhiljaa tässä tämän vuoden aikana. Alkoi alkuvuodesta puhua eri salaliittoteorioista ym, mutta en kiinnittänyt asiaan sen enempää huomioita koska kyllähän jotkut niistä on ihan pohtimisen arvoisia.

No tämä kuitenkin paheni vain ja aika nopeastikin alkoi tulkita unia, tähtiä, ennustuksia ym. Puhuu nykyään koko ajan vain noita salaliittoteorioita, siis aivan se ja sama mitä tapahtuu niin hän kertoo siitä jonkun salaliiton tai henkisen puolen.

Nyt puhuu myös ihan totena, että hänellä on ollut entisiä elämiä ja missä hän on silloin asunut ynnämuuta.

Aiemmin oli oikeasti ihan "normaali" ja järkevä eikä mitään merkkejä mistään tämmöisestä. Itsenkkin vielä pari vuotta sitten naureskeli tämmöisille ihmisille jotka puhui näitä juttuja.

On siis ihan aikuinen ihminen sun muuta. Pitääkö antaa olla ja seurata sivusta miten kertoilee näitä juttujaan totena ties kenelle vai mitä tässä voi tehdä..

En siis edes alkanut erittelemään tähän mitään asioita mistä puhuu kun ne on niin outoja.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuntemuksiasi aloittaja. Ystäväni alkoi käyttäytyä samoin aloitettuaan huumeiden käytön. Alkoi ihan mielenkiintoisilla pohdinnoilla näistä tunnetuimmista salaliittoteorioista, itsekin osallistuin keskusteluun. Pikkuhiljaa jutut alkoivat lipua oudommiksi ja oudommiksi. Mukaan tuli kaikkia antisemitistisiä teorioita juutalaisten maailmanherruudesta ja sitten siirryttiinkin jo avaruusolioihin. Kunnolla huolestuin vasta siinä vaiheessa, kun ystäväni puhui, kuinka avaruusolennot vierailevat hänen luonaan ja keskustelevat hänen kanssaan. Uskoi siis saavansa jotain täysin ainutlaatuista informaatiota maailmankaikkeudesta noilta vierailijoilta, kun taas minulle jutut kuulostivat täysin mielisairailta. Valitettavasti täysi-ikäistä ihmistä ei saa hoitoon vain hullujen puheiden perusteella, mutta uskon hänen olleen psykoosissa. Onneksi kuitenkin ystäväni pääsi irti huumeista (enimmäkseen, kannabista polttelee edelleen), eikä nyt viime aikoina ole käyttäytynyt kummallisesti.

Koita aloittaja selvitellä voisiko sinunkin tapauksessa olla päihteiden tai jonkin muun asian aiheuttama yllättävä psykoosi. Toki myös alkava skitsofrenia on mahdollinen. Voimia tilanteeseesi, toivottavasti läheisesi saa tarvitsemaansa apua!

Kuvitteletko todella että maapallo on ainoa elettävä planeetta koko siis koko universumissa?

Voin kertoa että todennäköisyys sille on hyvin pieni

-vähän ohi mutta kysynpä kuitenkin

En toki kuvittele. Mutta näkisin asian niin, että on sangen epätodennäköistä, että jossain toisella planeetalla elävät olennot matkustaisivat maapallolle juttelemaan syntyjä syviä ystäväni kanssa.

Epätodennäköistä mutta ei mahdotonta.

Onhan noita avaruusolijoita piirrelty seinämille jo luolamis aikoihin.

Mä nyt vielä kerran lisään tän uskonto jutun tähän, jos joku uskoo tuohon ja toinen taas uskoo pyhän hengen puhuttelevan, saavansa viestejä taivaan isältä, miksi ensimmäinen olisi hullumpi kuin jälkimmäinen?

Antakaa ihmisten uskoa mihin uskovat, jos siitä ei muille haittaa ole.

Eikös tuosta uskovaisuudesta vs. hulluudesta ole ihan osuva ajatus: "Jos puhut jumalalle, olet uskovainen. Jos taas jumala puhuu sinulle, olet hullu." Itse en kyllä ole uskovainen, enkä heitä myöskään ymmärrä, joten kommenttisi on sinänsä turha minulle kohdistettuna.

Kaikkihan on mahdollista, mutta todennäköisin vaihtoehto on edelleen se, että ystäväni kärsi tilapäisestä mielenhäiriöstä. Kaikki oireilut (tai "vierailut") loppuivat huumeiden käytön lopettamisen myötä. Tämä puhuu mielestäni sen puolesta, etteivät ystäväni kokemukset olleet oikeita, vaan mielenhäiriön aiheuttamia harha-aistimuksia.

Vierailija
82/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuntemuksiasi aloittaja. Ystäväni alkoi käyttäytyä samoin aloitettuaan huumeiden käytön. Alkoi ihan mielenkiintoisilla pohdinnoilla näistä tunnetuimmista salaliittoteorioista, itsekin osallistuin keskusteluun. Pikkuhiljaa jutut alkoivat lipua oudommiksi ja oudommiksi. Mukaan tuli kaikkia antisemitistisiä teorioita juutalaisten maailmanherruudesta ja sitten siirryttiinkin jo avaruusolioihin. Kunnolla huolestuin vasta siinä vaiheessa, kun ystäväni puhui, kuinka avaruusolennot vierailevat hänen luonaan ja keskustelevat hänen kanssaan. Uskoi siis saavansa jotain täysin ainutlaatuista informaatiota maailmankaikkeudesta noilta vierailijoilta, kun taas minulle jutut kuulostivat täysin mielisairailta. Valitettavasti täysi-ikäistä ihmistä ei saa hoitoon vain hullujen puheiden perusteella, mutta uskon hänen olleen psykoosissa. Onneksi kuitenkin ystäväni pääsi irti huumeista (enimmäkseen, kannabista polttelee edelleen), eikä nyt viime aikoina ole käyttäytynyt kummallisesti.

Koita aloittaja selvitellä voisiko sinunkin tapauksessa olla päihteiden tai jonkin muun asian aiheuttama yllättävä psykoosi. Toki myös alkava skitsofrenia on mahdollinen. Voimia tilanteeseesi, toivottavasti läheisesi saa tarvitsemaansa apua!

Kuvitteletko todella että maapallo on ainoa elettävä planeetta koko siis koko universumissa?

En toki kuvittele. Mutta näkisin asian niin, että on sangen epätodennäköistä, että jossain toisella planeetalla elävät olennot matkustaisivat maapallolle juttelemaan syntyjä syviä ystäväni kanssa.

Mä nyt vielä kerran lisään tän uskonto jutun tähän, jos joku uskoo tuohon ja toinen taas uskoo pyhän hengen puhuttelevan, saavansa viestejä taivaan isältä, miksi ensimmäinen olisi hullumpi kuin jälkimmäinen?

Eikös tuosta uskovaisuudesta vs. hulluudesta ole ihan osuva ajatus: "Jos puhut jumalalle, olet uskovainen. Jos taas jumala puhuu sinulle, olet hullu." Itse en kyllä ole uskovainen, enkä heitä myöskään ymmärrä, joten kommenttisi on sinänsä turha minulle kohdistettuna.

Kaikkihan on mahdollista, mutta todennäköisin vaihtoehto on edelleen se, että ystäväni kärsi tilapäisestä mielenhäiriöstä. Kaikki oireilut (tai "vierailut") loppuivat huumeiden käytön lopettamisen myötä. Tämä puhuu mielestäni sen puolesta, etteivät ystäväni kokemukset olleet oikeita, vaan mielenhäiriön aiheuttamia harha-aistimuksia.

Nämä jumalalle puhuvat kyllä tuppavaat kiittämään myös jumalaa teoista, eli eikö teot ole yhtä kuin puhuminen vain sanatonta viestintää? Hömelöt vielä ajattelevat että tämä harhaolento sitten niihin rukouksiin vastaa, ei puhein mutta teoin ja näyin. Semmosta sallittavaa hulluutta. Ja jumalahan näkee kaiken, miten se eroaa näistä kamerat on kaikkialla tyypeistä? Ei mitenkään.

Aiheeni meni rutkasti ohi tekstisi pahoittelen sitä, mielenkiintoinen aihe, mutta todella hyvä että ystäväsi sai apua kerta sitä tarvitsi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä täällä oikein tapahtuu? Miksi AP saa näin paljon täysin perusteetonta aggressiota osakseen?

Kyllähän tuo kuulostaa todellisuudentajun hämärtymiseltä, eli luultavasti olisi syytä jutella lääkärin kanssa. Voi olla vaikea saada tällaista ihmistä lääkärin juttusille, kun näillä ei yleensä ole sairaudentuntoa vaan pitävät omia ajatuksiaan ihan normaaleina.

Missä viestissä oli perusteetonta aggressiota tai aggressiota ylipäätään?

Yksi haukkui trolliksi, se on ihan vakio tällä palstalla.

"perusteeton aggressio" on ilmeisesti sitä kun ei heti tullut 200 viestiä joissa olisi ollut juuri ap:n mielenmukainen vastaus.

Vierailija
84/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pyhät henget pahvinpalanmakuiset jumalanpojanliha "leivät" ovat isomman jengin kesken sovittuja juttuja. Menee vähän niinkuin huutoäänestys periaatteella mikä on hullua ja mikä jaloa ja pyhää uskovaisuutta.

85/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, läheisesi on psykoosissa, toimita hänet lääkäriin. 

Vierailija
86/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2677 kirjoitti:

Okei jos noin kerran on niin pitää tässä itse alkaa töihin. On nimittäin aika monta ihmistä sitten toimitettavana lääkäriin.

Vierailija
87/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2677 kirjoitti:

Okei jos noin kerran on niin pitää tässä itse alkaa töihin. On nimittäin aika monta ihmistä sitten toimitettavana lääkäriin.

Tuosta jo huomaa että nämä salaliittoteoreetkot eivät ole sekopäitä. Netissä leviää nää jutut.

Ne ovat erittäin loogisesti rakennettuja, siksi niihin on helppo uskoa. Omasta arvostelukyvystä riippuu, mihin kannattaa uskoa. Arvostelukyvyn puutehan ei ole hulluutta.

Vierailija
88/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2677 kirjoitti:

Jep ei muuta kuin hihat käärimään ja joka toinen hoitoon toimittamaan.

Vierailija
89/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2677 kirjoitti:

Tuosta jo huomaa että nämä salaliittoteoreetkot eivät ole sekopäitä. Netissä leviää nää jutut.

Ne ovat erittäin loogisesti rakennettuja, siksi niihin on helppo uskoa. Omasta arvostelukyvystä riippuu, mihin kannattaa uskoa. Arvostelukyvyn puutehan ei ole hulluutta.

No eihän se tarkoita että jos yhteen salaliittoteoriaan uskot, olisit salaliittoteoreetikko ja uskoisit kaikkeen, kuten ei uskovatkaan kaikkeen usko, uskovat siihen omaan vaikka hyvin epäloogisesti olisikin jutut laadittu, vedestä-viiniksi ja sitä rataa.

Vierailija
90/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2677 kirjoitti:

Dunning-Kruger

Vierailija
91/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2677 kirjoitti:

No eihän se tarkoita että jos yhteen salaliittoteoriaan uskot, olisit salaliittoteoreetikko ja uskoisit kaikkeen, kuten ei uskovatkaan kaikkeen usko, uskovat siihen omaan vaikka hyvin epäloogisesti olisikin jutut laadittu, vedestä-viiniksi ja sitä rataa.

Sellainen olisi tosiaan reilua että kukaan muu ei kenenkään puolesta päättäisi ja tietäisi paremmin mihin toinen uskoo.

Ei varmaan kenestäkään virallisesta uskovaisesta olisi mukavaa, jos ateisti sanelisi hänen puolestaan, että sinä siinä nyt uskot että se jumalasi on pilvenpäällä oleva parrakas ukko.

Ei ole myöskään kovin rakentavaa, jos toinen on varma vaikkapa 9/11 olevan jenkkien omia tekosia, niin hänet dumbataan johonkin lokeroon, jossa hän myös juottaa hopeavettä lapsilleen ja uskoo yksisarvisiin.

Vierailija
92/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MT-päivystykseen huomenna. Kyllä tuossa epäilys psykoosista on, psykkosi ei ole mikään harmiton tila vaan aidosti haitallinen aivoille. Kuvantamismenetelmin on pystytty todistamaan miltä aivot näyttävät ekan psykoosin ja miltä esim. kuudennen. Eipä ole kiva näky. 

t. psyk. sh.

Vierailija
93/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MT-päivystykseen huomenna. Kyllä tuossa epäilys psykoosista on, psykkosi ei ole mikään harmiton tila vaan aidosti haitallinen aivoille. Kuvantamismenetelmin on pystytty todistamaan miltä aivot näyttävät ekan psykoosin ja miltä esim. kuudennen. Eipä ole kiva näky. 

t. psyk. sh.

Sun jutut eivät enää vakuuta. Mene töihin. Ihmiset ovat liian joutilaita nykyään.

Vierailija
94/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta historian ihmisiä, jotka ovat osanneet ajatella "out of the box" tai ovat väittäneet niinkin hullua esim että maapallo on pyöreä eikä litteä on leimattu automaattisesti hulluiksi. Perustallaajan on näitä henkisiä asioita vaikea käsittää ja sitä mitä et itse ymmärrä tai näe, ei voi tietenkään olla olemassa.

Itse en näe siinä mitään väärää, että näkee asioissa sen "henkisen puolen" tai kyseenalaistaa vallitsevia käsityksiä, joita esim media ja koulut meille tuputtavat. Omilla aivoilla ajatteleminen ja oman tien kulkeminen voi näyttää peruspulliaiselta hullun touhulta. Näin on aina ollut ja tulee olemaan.

Jos ystäväsi ei vahingoita itseään tai muita ihmisiä, anna hänen olla ja jatka vaan Temppareiden katselua.

Vierailija
95/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni pakko-oireinen häiriö alkoi oireilla isosti juuri siten, että hitaasti vajosin New Age-teorioihin. Ajattelin, että minun on pakko ajatella 24/7 positiivisesti tai muuten manifestoin itselleni ja läheisilleni onnettomuuksia ja pahoja henkiä kotiini. Minun oli pakko aina ottaa tietyt kivet mukaan, koska kivissä oli "metafyysisiä voimia" ja ilman niitä olisin pulassa. Ajattelin, että horoskoopit ovat täysin vedenpitävä juttu, joka määrittelee ihmisen. Uskoin myös, että eräs todella kauhea mies oli minun sielunkumppanini ja olimme olleet veljiä entisessä elämässä -- tosiasiassa minulla oli häneen todella epäterve kiintymyssuhde, josta olisi pitänyt pyrkiä heti eroon.

Tämä kaikki huipentui melkein psykoosin kaltaiseen tilaan, kun ajattelin rosvojen olevan kotini pihalla ja henkien olevan asunnossani, ellen manifestoinut positiivista energiaa, "tehnyt suojataikoja" ja rukoillut enkeleille. Ajattelin myös valtion seuraavan toimintaani ja edelleen pelkään, että asunnossani on kameroita.

Ymmärsin onneksi, että spiritualistiset ajatukset vain pahensivat mielenterveyteni tilaa ja lopetin seinään melkein kaikki noista jutuista. Yritän aina ohjata ajatukset pakkoajatuksista pois ja korjata ne logiikalla. Ateistina elän paljon terveempää elämää, vaikka kummitukset ja salaliittoteoriat edelleenkin kiinnostaa. Nykyään nuo jutut vaan ovat enemmän kevyt mielenkiinnon kohde sen sijaan, että pitäisi pakon vuoksi toimittaa mitään rituaaleja ja pelätä, että karma tulee ja kostaa minulle "huonot" ajatukseni.

Vierailija
96/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kautta historian ihmisiä, jotka ovat osanneet ajatella "out of the box" tai ovat väittäneet niinkin hullua esim että maapallo on pyöreä eikä litteä on leimattu automaattisesti hulluiksi. Perustallaajan on näitä henkisiä asioita vaikea käsittää ja sitä mitä et itse ymmärrä tai näe, ei voi tietenkään olla olemassa.

Itse en näe siinä mitään väärää, että näkee asioissa sen "henkisen puolen" tai kyseenalaistaa vallitsevia käsityksiä, joita esim media ja koulut meille tuputtavat. Omilla aivoilla ajatteleminen ja oman tien kulkeminen voi näyttää peruspulliaiselta hullun touhulta. Näin on aina ollut ja tulee olemaan.

Jos ystäväsi ei vahingoita itseään tai muita ihmisiä, anna hänen olla ja jatka vaan Temppareiden katselua.

Tempparit? Onko ne jotain temppelinritareita vai mitä?

Vierailija
97/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleeko ääniä? Uskooko olevansa työkavereidensa pilkkaama? Sanonut itsensä irti työpaikastaan ja jättänyt vuokran maksamatta? Skitsofrenia puhjennut. Lääkäriin et valitettavasti saa ennen kuin tekee jotain riittävän outoa, jotta voidaan laittaa viikoksi pakkohoitoon. Sympatiat sulle ap, tsemppiä!

Vierailija
98/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä ne ohjelmat on, jotka on niin kamalan suosittuja Suomessa? Temptation Island tai Love Island...mitä näitä nyt on? Joku ihminen haluaa käyttää vapaa-aikansa maailman mysteerien tutkimiselle ja joku haluaa katsoa näitä ohjelmia vapaa-ajallaan. Kummassakaan ei ole mitään väärää, ei meitä kaikkia kiinnosta samat asiat tässä maailmassa. Eikä se tee kenestäkään automaattisesti hullua.

Vierailija
99/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tulemaan järkiinsä. Tietenkin nuo pikkuasiat ovat vain sumutusta. Valhe on paljon isompi.

Sinccis

Vierailija
100/134 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on jäänyt ihan täysin arvoitukseksi, kun en katso telkkaria ollenkaan.

Sinccis

Indiana Jonesin kyllä katsoin, missä oli temppeliritareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi