Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fitline -hömpötyksen fläsäri on myrkytysreaktio - HS tänään - varokaa!!!

Vierailija
27.08.2019 |

Maisa osti naiselta ”optimaalisetin”, joka on Fitlinen eräänlainen aloituspaketti. Se maksaa nettikaupan mukaan 122 euroa.

Fitlinen tuotteiden eli veteen sekoitettavien vitamiinijauheiden käyttö opastettiin aloittamaan asteittain.

Kun Maisa pääsi täysannokseen, hän alkoi tuntea kasvoillaan kihelmöintiä, kutitusta ja kuumotusta. Käsiin ja kasvoihin ilmestyi punaisia laikkuja.

”Soittelin paniikissa perheenjäsenilleni ja ajattelin, että pitää lähteä päivystykseen.”

Maisa kysyi reaktiosta myös naiselta, jolta oli ostanut jauheet.

”Hän kertoi, että niin tuotteiden kuuluukin vaikuttaa, ja kertoi reaktion olevan merkki siitä, että tuote vaikuttaa solutasolla asti, menee pintaverenkiertoon ja uudistaa soluja.”

Fitlinen tuotteita mainostavilla on reaktiolle nimikin: fläsäri eli flush-reaktio.

Juhani Knuuti kertoo, että reaktiossa on kyse niasiinin eli B3-vitamiinin haittavaikutuksesta.

”Jos sitä on kerta-annoksena kolmen vuorokausiannoksen verran, kuten Fitlinen tuotteissa on, se aiheuttaa juuri tuollaisen kuvatun haittavaikutuksen. Se aiheuttaa suolistossa ja ihossa mikrosuonten hetkellisen toimintahäiriön.”

Knuuti pitää erikoisena sitä, että haittavaikutus on käännetty Fitlinen tuotteiden tapauksessa jonkinlaiseksi todisteeksi tuotteiden tehosta.

”Näillä ihopunoituksilla yritetään saada se tunne, että ’tämähän toimii, kun veri kiertää naamassa’. Se on se jippo – saadaan todellinen, näkyvä reaktio, niin ihmiset ajattelevat, että näissä on tosiaan jotain erilaista.”

Punoitusreaktiosta on oltu yhteydessä myös Vantaan elintarvikevalvontaan.

Reaktion jälkeen Maisa lopetti tuotteiden käytön. Siihen loppui myös Facebook-ryhmästä alkanut kaverisuhde.

”Se oli mielestäni todella epämiellyttävä tunne, joten tuntui aika hullulta, että he nauttivat siitä.”

Maisaa ärsyttää, ettei hän ikinä saanut kysymyksiinsä tuotteista tarpeeksi selkeitä vastauksia.

”Somessa kysymyksiin ei vastata tai kysyjä blokataan.”

Nyt kolme vuotta myöhemmin Maisa pitää näin aggressiivista suoramarkkinointia hurjana.

”Jäi vähän hyväksi käytetty olo.”

https://www.hs.fi/talous/art-2000006217250.html?share=1cf875b374abbf63a…

Kommentit (1104)

Vierailija
81/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tämä joku MLM? Jos on, niin älkää hyvät ihmiset haksahtako ostamaan näitä tuotteita tai luoja paratkoon alkamaan itse myyjäksi, se on kaikki ihan täyttä kusetusta

Vierailija
82/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että viimeinkin on kritiikkiä ko.brändistä nostettu esille.

Itse kokeilin tuotteita tuon kolme kuukautta ja vähän päälle, koko ajan painostettiin ostamaan enemmän. Kun lykkäsin mun kuukausitilausta, minut erotettiin facebook-ryhmästä. Joku siis seurasi minun tilaustani mun tietämättä.

Ja sainkin hyötyä vitamiineista??

Ennen Fitlinea söin laadukkaita kotimaisia Nordiq nutritionin, tai Terranovan vitamiineja. En sairastanut moneen vuoteen.

Vaihdettuani Fitlineen olen sairastanut vuosikymmenen pisimmän flunssakauden. Vaikka oli myös "solunsuoja" käytössä. Eli vahvasti epäilen tuotteiden tehokkuutta.

Ja miksi kokeilin? Ihan huvin vuoksi. Mutta olen hyvin kriittinen ja totesin tuotteiden tehottomuuteen itse.

Toinen asia mikä ihmetyttää on se, että nämähän ovat terveystuotteita. Silti "alan huiput" viettävät jatkuvasti kosteita bileitä ja istuvat viinilasi kädessä koko ajan. Habituksesta huomaa että on vedetty muutakin kuin aamujuomaa. Ja itse bisnes tuntuu olevan tärkeämpää kuin hyvinvointi, minkä koko kulmakivi näiden vitamiinien pitäisi olla!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kasvit tarvitsee ravinteet joka tapauksessa omaan kasvuunsa ja lisääntymiseensä. Ei ole mitään "köyhiä kasveja", on vain yksipuolisia ruokavalioita.

Kerro se meille kaikille kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiville.

:DDDD

"Niin siis kai tiesit että ei ole olemassa mitään köyhiä kasveja vaan yksipuolisia ruokavalioita?"

"MUT MULLA ON KILPPARIN VAJAATOIMINTA"

Minullakin on kynsisieni, se viimeistään todistaa sen että maaperä on köyhä!

Vierailija
84/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle annettiin testiin sitä Zinzinon ihme-eliksiiriä, karmean makuista paloöljyä, josta sain uskomattoman närästyskorvennoksen rintaan. Burana ja Rennie ei auttanut edes. Tuotetta minulle spämmännyt poppanainen vakuutti, että olo menee ohi jatka vaan käyttöä. Selvittelin vähän ja tulin siihen lopputulokseen, että jos on onnistuttu yhdistämään vesi ja öljy yhdeksi eliksiiriksi, on siinä käytetty väkisinkin jotain happoja.  En tietenkään hankkinut sitä kuraa lisää.

Suosittelen ihmisiä käyttämään maalaisjärkeä. Minkään vitamiinin ei pitäisi aiheuttaa tuskaa.

Vierailija
85/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni joutuu turhaan maksanvaihtoon kun vetää kaikenmaailman huuhaatuotteita. Miettikää nyt vähän mitä vedätte kitusiinne ja ostakaa ne vitamiinit apteekista, farmaseutin avustuksella tietysti. 

Vierailija
86/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Kävin Torpan instassa. Siellä on eräs Fitline leidi joka käy Torppaa kannustamassa.

Vierailija
87/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo myyjät vaan niin rahan ahneita, että eivät välitä ja valehtelevat esim.tuosta verenkiertohommasta.

En käsitä tommosia ihmisiä 😳

Mun yks tuttu myy näitä aelä young living öljyjä. On niin aivopesty ihminen että huhu. Luulee että elää paremmin kuin muut kun käyttää ja myy näitä huuhaa tuotteitaan.

Anna luulla, ei oo sulta pois.

Tietyllä tapaa on koska suuri osa palstailijoista on veronmaksajia. Julkinen terveydenhuolto näitä vitamiinipillerien, litkujen, käärmeöljyjen aiheuttamia vahinkoja korvaa.

Vierailija
88/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo myyjät vaan niin rahan ahneita, että eivät välitä ja valehtelevat esim.tuosta verenkiertohommasta.

Mun yks tuttu myy näitä aelä young living öljyjä. On niin aivopesty ihminen että huhu. Luulee että elää paremmin kuin muut kun käyttää ja myy näitä huuhaa tuotteitaan.

Että mua raivostuttaa tämä "ei se oo sulta pois" -puolustelu. Ei niin ole multa pois, koska en ole sortunut tähän pyramidihuijaukseen. Mutta se on niiltä pois, jotka syytävät rahojaan ylihintaisiin tuotteisiin ja pyramidin ylätason elättämiseen. Eikö näitä mlm-vedätyksiä saisi siis kritisoida, ellei ole itse mukana niissä? 

Vierailija
89/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan yhtä puolituttua instassa, joka hurahtanut FitLineen. ”Vitukkaa” markkinoi melkein jokaisessa postauksessa ylipirteästi. Jauhepurkkeja pitää raahata joka paikkaan mukaan. Kaikista koomisimpia on herätyskokouksia muistuttavat koulutukset ym. kokoontumiset. Onneksi en tunne henkilöä lähemmin, yrittäisi varmaan myydä väkisin noita tuotteita.

Ihmeen suosittuja on nämä vitskufirmat, näköjään hyväuskoisia asiakkaita löytyy.

Vierailija
90/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja törkeetä jos se on totta, että otetaan oma mies tai muu läheinen omaan alalinjaan, jonka alaisuuteen laitetaan sitten uudet asiakkaat

Vierailija
91/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo_vaan kirjoitti:

Seuraan yhtä puolituttua instassa, joka hurahtanut FitLineen. ”Vitukkaa” markkinoi melkein jokaisessa postauksessa ylipirteästi. Jauhepurkkeja pitää raahata joka paikkaan mukaan. Kaikista koomisimpia on herätyskokouksia muistuttavat koulutukset ym. kokoontumiset. Onneksi en tunne henkilöä lähemmin, yrittäisi varmaan myydä väkisin noita tuotteita.

Ihmeen suosittuja on nämä vitskufirmat, näköjään hyväuskoisia asiakkaita löytyy.

Joo, tuo touhu muistuttaa lähinnä jotain uskontoa kongresseineen. Varsinkin, kun ainesosat ovat miltei pelkkää sokeria.

Vierailija
92/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että mua raivostuttaa tämä "ei se oo sulta pois" -puolustelu. Ei niin ole multa pois, koska en ole sortunut tähän pyramidihuijaukseen. Mutta se on niiltä pois, jotka syytävät rahojaan ylihintaisiin tuotteisiin ja pyramidin ylätason elättämiseen. Eikö näitä mlm-vedätyksiä saisi siis kritisoida, ellei ole itse mukana niissä? 

Ai ne lähtee sun kukkarosta ne rahat?

Vierailija
93/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kasvit tarvitsee ravinteet joka tapauksessa omaan kasvuunsa ja lisääntymiseensä. Ei ole mitään "köyhiä kasveja", on vain yksipuolisia ruokavalioita.

Kerro se meille kaikille kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiville.

:DDDD

"Niin siis kai tiesit että ei ole olemassa mitään köyhiä kasveja vaan yksipuolisia ruokavalioita?"

"MUT MULLA ON KILPPARIN VAJAATOIMINTA"

Minullakin on kynsisieni, se viimeistään todistaa sen että maaperä on köyhä!

Hiukkasen meni ohi taas.

Vierailija
94/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää fitskuhomma ei olis näin tunnettu ja levinnyt ellei temppari Eve olisi siellä ylälinjassa hommissa. Eli syyttävä sormi siihen suuntaan.

En syyttäisi Eveä. Hän ei ole näiden fitlinen aivopierujen ja sokeripussien luoja, vaan hänen toimintansa on pieni osa paljon laajempaa kokonaisuutta. Jos syyllistä etsitään, niin se on yksinkertaisesti se, että ihmiset ovat oikeasti erittäin tyhmiä! Eve vain otti tilanteesta kopin ja keräsi potin talteen. Jos ihmiset osaisivat lukea ainesosaluetteloa niin tämä Fitline huijaus ei olisi ollenkaan ottanut tuulta alleen ja ihmisten huijaus olisi jäänyt aika marginaaliseksi. Tärkeää olisi nyt se, että Fitline lahkosta kerrotaan tietämättömille totuus niin valehtelusta, tuotteiden ainesosista kuin toiminnastakin, ja huijatuksi tulleet ottaisivat opikseen.

Vierailija
95/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää fitskuhomma ei olis näin tunnettu ja levinnyt ellei temppari Eve olisi siellä ylälinjassa hommissa. Eli syyttävä sormi siihen suuntaan.

En syyttäisi Eveä. Hän ei ole näiden fitlinen aivopierujen ja sokeripussien luoja, vaan hänen toimintansa on pieni osa paljon laajempaa kokonaisuutta. Jos syyllistä etsitään, niin se on yksinkertaisesti se, että ihmiset ovat oikeasti erittäin tyhmiä! Eve vain otti tilanteesta kopin ja keräsi potin talteen. Jos ihmiset osaisivat lukea ainesosaluetteloa niin tämä Fitline huijaus ei olisi ollenkaan ottanut tuulta alleen ja ihmisten huijaus olisi jäänyt aika marginaaliseksi. Tärkeää olisi nyt se, että Fitline lahkosta kerrotaan tietämättömille totuus niin valehtelusta, tuotteiden ainesosista kuin toiminnastakin, ja huijatuksi tulleet ottaisivat opikseen.

Mikä niissä aineosissa on ihmeellistä?

Vierailija
96/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitlinen porukoissa on muuten todella paljon terveydenhuollon ihmisiä: sairaanhoitajia ja terkkareita. 

Juhani Knuuti on kyllä ihan idiootti noin yleisesti ottaen, maksettu lääketeollisuuden marionetti. Tässä fitline-hömpässä kyllä oikeassa. Sattuuhan sitä, että hölmöläinenkin joskus osuu oikeaan, kun oikein paljon sohii.

Vierailija
97/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni joutuu turhaan maksanvaihtoon kun vetää kaikenmaailman huuhaatuotteita. Miettikää nyt vähän mitä vedätte kitusiinne ja ostakaa ne vitamiinit apteekista, farmaseutin avustuksella tietysti. 

Tää tais olla vitsi? Lääkekuolemat on länsimaissa kuolinsyytilastoissa kolmosena. Suurin osa maksavaurioista on ihan alkoholin, sokerin ja reseptilääkkeiden aiheuttamia. Sori siitä. Vitamiineja taas ei kannata synteettisinä ostaa yhtään mistään, ne on keholle yhtä vieraita kuin lisäaineetkin, samaa paskaa. Vitamiinit pitää pyrkiä saamaan ravinnosta ja suolisto pitää hoitaa siihen kuntoon, että se pystyy ne vitamiinit ja muut ravintoaineet ottamaan siitä ruuasta. Parhaita lisäravinteita on mahdollisimman luonnolliset, esim. nokkosjauhe, marjajauheet, luuliemi, mutta kohtuus niissäkin. Ihmiset on vaan ihan älyttömän pölkkypäitä. Pistetään rahaa näihin pyramidi-sotkuihin ja apteekin myrkkyihin, kun ratkaisu on paljon halvempi, mutta ehkä vähän työläämpi, eli hyvä ruoka, liikunta, riittävä uni ja itsensä hoitaminen. Ei tarvita silloin lisäravinteita eikä apteekkien mömmöjä, eikä pahemmin lääkäreiden määräämiä myrkkyjäkään. 

Vierailija
98/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fitlinen porukoissa on muuten todella paljon terveydenhuollon ihmisiä: sairaanhoitajia ja terkkareita. 

Juhani Knuuti on kyllä ihan idiootti noin yleisesti ottaen, maksettu lääketeollisuuden marionetti. Tässä fitline-hömpässä kyllä oikeassa. Sattuuhan sitä, että hölmöläinenkin joskus osuu oikeaan, kun oikein paljon sohii.

Ilmoittakaa tuollaiset "terveydenhuollon ammattilaiset" Valviralle! Ei sairaanhoitaja tai terkkari saa myydä Fitlinejä ammattinsa puolesta, tuo on jo erittäin TÖRKEÄÄ ammatillisen aseman väärinkäyttöä!!

Vierailija
99/1104 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittakaa tuollaiset "terveydenhuollon ammattilaiset" Valviralle! Ei sairaanhoitaja tai terkkari saa myydä Fitlinejä ammattinsa puolesta, tuo on jo erittäin TÖRKEÄÄ ammatillisen aseman väärinkäyttöä!!

Perustuen mihin?

Vierailija
100/1104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuen mihin?

Sehän oli jo mainittu tuossa kommentissa.