Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhua lässyttääkö jotkut äidit lapsilleen läpi lasten iän? Miten vaikuttaa lasten kehitykseen?

Vierailija
27.08.2019 |

Meidän viereisessä rapussa asuu noin 7-8 vuotias lapsi jonka noin 40v äiti puhuu juuri tuolla tavalla ja on tartuttanut sen lapseensa! Noloa.

Se lapsi lässyttää ulkona muille lapsille samalla tavalla kuin äitinsä lässyttää hänelle.

Molempien lässyti lää -lässytysäänet kuuluu pihalta sisään saakka. Sellaisia kuin puhuisivat jollekin söpölle lemmikille tai puolivuotiaalle vauvalle.

Jopa toisen naapurin 4-6 vuotiaat puhuvat järkevämmin kuin tuo lässylapsi ja lässyäiti.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoset puhuu usein noin jotka saaneet lapsensa vähän vanhempana eli yli kolmekymppisinä.

Vierailija
2/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen äitivihaketju tälle päivälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi ärsyttävää, että jotkut äidit puhuvat lastensa puolesta tilanteessa, jossa lapset ovat jo n10 v.

Myötähäpeä lasten takia on vahva tunne, kun sitä kuuntelee.

Vierailija
4/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmonen äitivihaketju tälle päivälle.

Missä näet vihaa? Selittäisitkö tarkemmin vai oletko muuten vaan harhaluuloinen?

Vierailija
5/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän erään tapauksen, ja silloin lapsi ei oppinut sanomaan s-kirjainta kun sille lässytettiin että "titte tini mennään äitin kaa ottamaan kaupatta karkkia"

lapsen nimi oli vielä sini joten ei oppinut sanomaan edes nimeään alaluokilla.

Vierailija
6/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lässyttää, se tarkoittaa että tuntee hellyyttä ja hoivaviettiä kohdettaan kohtaan. Ihan luonnollista. Mutta kyllä sen vietin pitäisi lasten kasvaessa pikkuhiljaa hiipua kun lapset muuttuvat itsenäisemmiksi.

Vierailija
7/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle voi "lässyttää" . Kannattaa lukea paljon. Alle 7 v ei tarvi mitään pelejä pleikkaa sun muita härveleitä.

Vierailija
8/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tini ottaa kalkkia:D

Vierailija
9/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei tarvitse lässyttää "pskakielellä" ikinä.

Eri asia on se, että kun lapsi on pieni hänelle puhutaan eri tavalla. Pienelle lapselle ihmetellään asioita yhdessä hänen kanssaan, silloin sanavarasto ja havainnointi kehittyy.

Vierailija
10/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös naapurissa tuollainen äiti. Lapset 8- ja 5-vuotiaat ja puhuvat kuin taaperoikäiset. Tämä äiti lässyttää myös miehelleen ja meille muille aikuisille, joiden kanssa juttelee. Tavallaan ihan harmitonta, mutta on sitä myös älyttömän raskas kuunnella. Koko ajan odottaa, että milloin se alkaa puhumaan normaalisti. 

Tällä lässyttämisellä on myös ollut aika kurja seuraus. Isompaa lasta kuulemma kiusataan koulussa ja haukutaan vauvaksi. En puolusta kiusaajia, mutta minusta äiti on itse altistanut lapsensa tuolle, kun ei kohtele kuin ikäistään vaan pitää lastaan vauvana vielä 8-vuotiaana.

Vierailija
11/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen lapsen kohdalla lässyttäminen on suotuisaa lapsen kehitykselle.

Vierailija
12/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa lässytystä olen havainnut päiväkodin tädeillä. Pahimmillaan rooli jää täysin päälle ja lässyttävät myös aikuisille vapaa-aikanaan. 

Vierailija
13/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siinä murrosiässä loppuu. Ole huoleti.

Vierailija
14/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo niitä samoja mammoja jotka imettää lapsiaan kouluikään asti, ja lässyttää samalla?!?!?

Vierailija
15/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain oli jo 10 vuotta sitten tutkimus että vauvoista tulee älykkäämpiä jos heille puhuu vauvasta asti normaalilla äänellä. Siksi minä puhun aina sukulaisten ja tuttavien vauvoille omalla normiäänellä.

Vierailija
16/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en oo edes lässyttänyt, kun olivat pieniä=mä en osaa puhua niin

Siks mä harvoin puhun pienille lapsille nyt, kun omat jo ”isoja”, koska niiden äidit lässyttää lapsilleen ja mulle tulee olo, et mun pitäis myös ja en osaa

Vierailija
17/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain oli jo 10 vuotta sitten tutkimus että vauvoista tulee älykkäämpiä jos heille puhuu vauvasta asti normaalilla äänellä. Siksi minä puhun aina sukulaisten ja tuttavien vauvoille omalla normiäänellä.

Jossain oli 10 vuotta sitten :D Luotettava lähde taas ja oletko seurannut kuinka monta kertaa tuo muistisi mukainen tutkimus on sillä välin kumottu?

Vierailija
18/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pitää pärjätä itsenäisesti jo päiväkodissa. Ei siellä ole äitiä pitämässä kädestä kiinni ja sanomassa." Ottaako Loope puuloa, äittä antaa" tuukku auki"

Vierailija
19/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-mies lässyttää meidän 8-vuotiaalle tytölle. Todella ärsyttävän kuulosta. Tyttö itse ei huomaa tätä, eikä vissiin häiritse, olen kysynyt. Välillä tekis mieli huutaa exälle et hei haloo, se on 8, ymmärtää kyllä ihan normaaliakin puhetta!

Vierailija
20/50 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen omanarvontunne vähenee, jos hän ei saa itse ajatella.

Toki hän ei päätä esim ruuasta tai mitä vaatetta päälle.

Eikä hänen tarvitse huolehtia esim onko kaapissa ruokaa tai vaatteet puhtaina. Ne kuuluu vanhemmille tai vast. Ne eivät ole lapsen vastuulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän