Mitä horoskooppia narsisti/psykopuolisosi on edustanut?
Siis sellainen kusipäämies vähintään tai miksen nainenkin?
Kommentit (106)
En ollenkaan usko että pelkän aurinkomerkin perusteella voi päätellä yhtään mitään.
Vaikein mieheni oli kaksonen mutta tunnen myös hyviä kaksosia.
Leijona. Raivokas ja joustamaton. Mahtaileva mitätöijä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksonen. Käytti henkistä väkivaltaa ja aina löysi aihetta riitelyyn. Lopulta kun pääsin tyypistä eroon, oli heti jo uusi nainen valmiina. Ei ollut edes hyvän näköinen tai miellyttävä persoona. En tajua, mitä hänessä näin, mutta olinkin nuori ja epävarma.
Täysin sama
Kaksosmiehet ovat aika vaikeita. Naisissa kaksosmerkki ei ole niin paha.
Minä nainen ja täytyy sanoa että jos tulisi rapu- tai härkä-mies vastaan, kiertäisin kaukaa. Järkyttävän manipuloivia minä minä -tyyppejä!
Toisaalta mulla ollut härkä kaverina (nainen) ja vaikka hän oli valmis viemään muiden naisten miehet jos mieheen rakastui, oli kuitenkin samalla myös reilu ja empaattinen ihminen noin muuten ; )
Vierailija kirjoitti:
Kaksosmiehet ovat aika vaikeita. Naisissa kaksosmerkki ei ole niin paha.
Kaksosnaisista, useammasta, kokemus että ovat epävakaita ja merkkinsä mukaan kaksinaamaisia.
Kaksonen. Täysin epävakaa ja empatiakyvytön. Mies.
Onkohan tässä nyt kaksosen taipumus tapailla montaa yhtäaikaa eli heikkous pettämiseen liitetty narsismiin? Pesunkestävän narsistin ykkösprioriteetti ei ole pettäminen vaan toisen ihmisen kontrollointi ja hallinta etenkin henkisesti. Pettäminen veisi narsistista liikaa energiaa, jotta johdonmukainen kontrolli ja hallinta onnistuisi. Älkää siis erehtykö esim. kaksisuuntaisen mielialahäiriön ja narsistin piirteissä. Edellämainittu tekee ajoittain kevytkenkäiseksi, mutta narsismi on harkittuja, järjestelmällisiä tekoja: näetkö mitä edessäsi ja takanasi tapahtuu? Todennäköisesti et.
Kaksonen, patologinen valehtelija ja selittelijä. Ei ole ikävä.
Eksien diagnosoimia "psykopaatteja" ja "narsisteja" näyttäisi löytyvän jälleen joka merkistä.
Ensimmäiseksi, oletko koskaan arvioinut itseäsi yhtä kriittisellä silmällä kuin eksääsi? Arvatenkin et. Älä luota tässä yhteydessä ystäviesi tai lähiomaistesi imarteluihin ja puolueelliseen sanaan.
Moni meistä tunnistaa itsekkyyttä ja tunnekylmyyttä muissa, mutta ei itsessään. Kuitenkin tämänkin palstan eri aihepiirien mukaisesti suurin osa palstalla kävijöistä vaikuttaisi sortuvan itsekkyyteen tai välinpitämättömyyteen, kuka missäkin asiassa ja aiheessa.
Rakastaakin voi itsekkäästi ja yleensä juuri niin me rakastamme. Tavoittelemme omaa onneamme, mutta emme osaa havainnoida, onko oma onnellisuutemme lainkaan harmoniassa muiden onnellisuuden kanssa. Emme edes tiedosta oman rakastamisemme vaikuttimia. Jos joku ei onnistu täyttämään Meidän tarpeitamme, hän voi pian olla ex ja saada narsistin tai psykopaatin leiman otsaansa.
Moni on näkevinään tunnekylmyyttä ex kumppanissaan, vaikkei itsekään välittäisi tuon taivaallista vaikkapa maailman miljoonista kärsivistä ja sairaista. Kenestä hän siis todellisuudessa itse välittää?
Ihmisillä on tapana muuttua ja kehittyä ajan mittaan, joko parempaan tai huonompaan suuntaan. Ihminen oppii, jos oppii, virheidensä seurauksien kautta, joten missä ilmenee paljon virheellisyyttä, siellä ilmenee myös paljon mahdollisuuksia kypsyä ja kehittyä.
Joskus ihmiset näkevät tunteettomuutta siellä missä sitä ei tosiasiassa ole olemassa. Yliherkkä ja ylitunteellinen ihminen saattaa kokea tasapainoisemman ja pidättyväisemmän luonteen tunteettomana, jopa kylmän etäisenä.
Ajassamme korostuu nyt ylitunteellisuus - ja herkkyys sekä minä keskeisyys. Tunteet ja halut hallitsevat ihmisiä, eivätkä ihmiset halujaan ja tunteitaan. Tunteet ovat kuitenkin hyvästä vain silloin kun ne ovat ihmisen hallinnan alaisia ja epäitsekkäitä luonteeltaan.
Mitä roskaa nämä merkit ja diagnoosit!
Mä olen itse vaakanainen mutta väitän että miehillä vaakamerkki näkyy itsekkäämpänä.
Isäni on vaaka kuten minäkin mutta huomattavasti vaikeampi versio minusta.