Miehen naiskaverit - mielipiteitä ?
Mieheni on luonteeltaan ns. "kaikkien kaveri" ja hänen työpaikallaan on paljon naispuolisia työntekijöitä. Hän on toki ystävystynyt kaikkien kanssa, mikä on minulle OK enkä asiasta valita. Hänellä on paljon naispuolisia kavereita muutenkin.
Välillä hän saattaa kertoa minulle avoimesti kuinka joku nainen hänen töissään on kaunis/upea ja monet miehet katsovat tämän naisen perään. Olen sanonut etten minäkään kerro jostain duunipaikan miehistä ja heidän ulkonäöstään hänelle, eli hänenkään ei tarvitse.
No, pointti siis on, että mies myös whatsappailee näiden työkaverinaisten kanssa aina töiden päätyttyä. Tänään hän tuli minulle näyttämään kuinka "Tässä ystäväni Sanna (nimi muutettu), laittoi kuvan uudesta sisustuksestaan." Ja Sanna on tietysti tämä niin hyvännäköinen työpaikan nainen.
No enpä kommentoinut mitään koko asiaan. Alkoi vain ärsyttää että eka asia hänen tultuaan töistä on, että puhelin on liimautunut kiinni käteen ja viestittely käynnissä työkaverinaisen kanssa.
Itse olen äippälomalla ja vieläkin vähän shokissa tästä yhtäkkisestä sosiaalisen elämäni kapeutumisesta. Lisäksi minulla ei ole miespuolisia kavereita juurikaan. Exän kanssa olemme väleissä ja joskus vaihdamme kuulumisia, mitä mieheni vihaa yli kaiken. Sen sijaan minä olen kuulemma mustasukkainen ja ahdistava, kun sanon etten jaksa jatkuvaa viestittelyä noiden naisten kanssa. Sanoo vain ettei aio muuttua takiani. Kaverit ovat OK tiettyyn rajaan asti, mutta tämä on alkanut häiritä itseäni. Puhelin on miehellä lukossa enkä ole koskaan nähnyt viestien sisältöä. Omaa puhelintani en lukitse.
Mitähän tilanteessa pitäisi tehdä ettei se ala tosissaan rassata parisuhdetta, joka tätä lukuunottamatta on toimiva ja hyvä ..?
Kommentit (56)
Luulisi olevan sanomattakin selvää, että noiden naisten ulkonäön kehuminen on silkkaa kiusaamista. Joko miehesi on sosiaalisilta taidoiltaan täystollo tai sitten hän yrittää loukata tunteitasi tahallaan. Jos hänellä ei jo ole seksisuhdetta jonkun naisen kanssa, ainakin hän toivoo sellaista. Kaveruus on täysin eri asia kuin tuollainen käytös. Varsinkin jos hän ei kerran siedä että sinä olet yhteyksissä exääsi.
Minä sinun asemassasi alkaisin miettimään eroa. Ilmeisesti olet jo yrittänyt kertoa miehellesi että hänen käytöksensä loukkaa sinua ja hän ei ole kiinnostunut ottamaan tunteitasi tosissaan. Todennäköisesti alkaisin etsiä asuntoa itselleni ja lapselle ja kertoisin miehelle, etten aio edes yrittää pyytää häntä luopumaan näistä naispuolisista kavereitaan, koska hän on selväksi tehnyt heidän olevan sinua tärkeämpiä. Sanoisin myös, että minä en halua elää miehen kanssa, joka ei meidän parisuhdetta sitä vähää välitä kunnioittaa, ettei tahallaan minua loukkaisi.
Kai tuo on ok:n rajoissa, kun ei kuitenkaan salaa juttele. Kysäise joskus "ohimennen" että mistä juttelevat. Jos ei siinä ole mitään pahaa, niin voinee hyvin kertoakin - eikä ainakaan suutu kysymyksestä.
Miksi ap elät sosiaalisessa tyhjiössä ja laitat kaiken sosiaalisen elämäsi miehen varaan? Tässä nyt tuntuu olevan enemmän tämä ongelmana, että miehellä on muitakin kavereita ja elämää kodin ulkopuolella. Laita vaikka naamakirjan paikalliseen ryhmään x viestiä, että kahviseura kelpaisi kyllä. Tsemppiä!
Minulla naisena on työkavereina miehiä ja heidän kanssaan viestitellään paljon myös vapaa-ajalla. Enpä ole ajatellut että siinä olisi jotain väärää. Itse asiassa mieheni pitää myös yhteyttä muutaman naispuolisen ex-työkaverin kanssa, harvemmin tosin.
Eniten olisin huolissani siitä että olet nyt tuonut muutamankin kerran esiin että miehen puhelin on lukittu. Pitäisikö sinulla olla mielestäsi oikeus päästä miehen puhelimeen??? Omasta mielestäni puhelin on jokaisen yksityisasia eikä muille kuulu mitä sillä tehdään. En stalkkaa mieheni puhelinta enkä edes lasten. Jos mieheni menisi luvatta katsomaan puhelimestani viestit yms kokisin kyllä että rajat on ylitetty ja reippaasti, luottamus menisi täysin! Eikä kyse ole siitä että puhelimessani olisi jotain salattavaa, kyse on luottamuksesta.
No minusta on outoa että puhelin on lukossa, kun omani on aina auki. Joskus olen kysynyt mitä tekee/mistä juttelee ja ketä nämä kaikki naiskaverit oikein ovat. Vastaukseksi olen saanut että olen mustasukkainen eikä kuulu minulle tai etyä on joku töistä tms...
Onhan minullakin ystäviä ja omaa elämää, mutta äitiyslomalla olen huomannut että monilla on kiire töiden ja omien juttujensa kanssa. Ei tämä ehkä ole jutun pointti vaan melko erilaiset käsitykset siitä, mikä on sopivaa ja mikä ei. Kuten sanottu kaverit ovat minulle ok, kunhan edes suunnilleen tietäisin ketä ovat ja mitä viestittelyt koskevat.
Ja mies on suoraan sanonut, että osa ei edes töissä tiedä hänen jäävän isyyslomalle eikä tiedä, miten sanoisi asiasta. Tuskin siis tietävät minustakaan sen tarkemmin.
Totta sekin että olen yrittänyt puhua asiasta, mutta se ei ole johtanut muuhun kuin minun syyttelyyni kontrolloivaksi. Ei ole mitenkään tultu vastaan. Joten turha kai asiaa on enää puheeksi ottaa, kun en voi siihen vaikuttaa.
ap
Miehellä saa olla naispuolisia kavereita, joiden seuraan me olemme tervetulleita pariskuntana. Sama myös toisinpäin. Jos kommunikointi naisen kanssa muuttuisi yhtäkkiä salailevaksi ja mieheni viettäisi naisen kanssa aikaa enemmän yksilönä kuin pariskuntana kanssani, se häiritsisi minua, ja sama varmaankin myös toisin päin. Jos oma vaimo joutuu syrjään miehen naispuolisen ystävän kanssa, osoittaisi se sen, että niin miehellä kuin naisellakin on aika matala arvostus ja kunnioitus meidän parisuhdetta kohtaan. Se olisi ollut keskustelun paikka. Ja sama todennäköisesti myös toisin päin.
Olemme asiasta ilmeisen yksimielisiä, ja ollaan vältytty näiltä tilanteilta ja niistä johtuvilta keskusteluilta toistaiseksi, mutteihän elämästä koskaan tiedä mitä se tuo jatkossa tullessaan.
Toistaiseksi onnellisesti yhdessä, vuodesta 2014.
27 jatkaa.
Puhelimet salasanojen takana lasten takia (eivät pääse vanhempien puhelinta selaamaan). Puhelinten salasanat molempien tiedossa ja yhteisymmärryksessä käytämme niitä ristiin, jolloin kunpu tahansa voi halutessaan ratsata toisen puhelimen, mitä keskinäisen luottamuksen, arvostuksen ja kunnioituksen vuoksi emme todennäköisesti kuitenkaan juurikaan harrasteta. Tai no mistä mä voin mitään varmasti tietää miten ahkerasti mieheni puhelintani ratsaa - siitäkään ei ole tarvinnut keskustella, kpska olemme olleet toistemme luottamuksen arvoisia.
Ollaan vain kavereita, eikö ihmisellä saa olla kavereita, työkaveri tarvitsee tukea, mulla vaan on tapana pitää yhteyttä kavereihin, jne. Näihin uskon tasan silloin, jos viestittelee myös samaa sukupuolta olevien kaverien kanssa. Jos viestikaverit pelkästään vastakkaista sukupuolta, niin ei mene läpi. Lisäksi en naisena keksi yhtään syytä, miksi minun pitäisi vapaalla viestitellä jatkuvasti työkavereille, olivat naisia tai miehiä. Ja esitellä uutta sisustusta. Jooei.
Ykis hyvä testi puolison kaverisuhteiden luonteen selvitykseen on, jos itsekin alkaa tehdä vastaavaa ja katsoo, mitkä reaktiot sillä saa.
Sulla on ihan liikaa aikaa. Päiväsi kohokohta on kun mies saapuu kotiin ja sinua kiristää vielä enemmän kun tämä ei jatkuvasti huomioi sinua.
Miehen elämä ei ole juurikaan muuttunut, vielä, mutta sinun on.
"parisuhde on muilta osin hyvä"
Miltä osin? Jos mies viettää enemmän aikaa puhelimessa kuin kanssasi eikä välitä tunteitasi, mitä jää jäljelle?
Vierailija kirjoitti:
"parisuhde on muilta osin hyvä"
Miltä osin? Jos mies viettää enemmän aikaa puhelimessa kuin kanssasi eikä välitä tunteitasi, mitä jää jäljelle?
Silloin kun nukumme vierekkäin.
Naiskaverit täysin ok, kunhan minä olen prioriteetti numero yksi. En ole mustasukkainen luonne, joten jos tuntisin jääväni kakkoseksi olisi miehen käytöksessä takuusti korjattavaa
Minusta tuntuu että miehesi kaipaa positiivista, kevyempää ja ehkä myös syvällisempää keskusteluseuraa, eikä koe sitä sinulta saavansa. Anna sitä hänelle, kysy häneltä mitä hän kaipaa? Kysy mitä voisit tehdä että miehesi kiinnostuisi viettämään enemmän aikaa itsesi kanssa? Ei kaikkea kerralla mutta vähitellen. Keskustelu on tärkeintä ja oletukset, itsestään selvyydet ja muut kannattaa unohtaa ja heittää romukoppaan. Ihmiset muuttuvat eikä kukaan voi lukea ajatuksia tai ymmärtää ellei saa riittävän selkeää viestiä. Viestin perille meno kannattaa tärkeimmissä tapauksissa varmistaa kysymällä miten toinen sen kuuli ja tarvittaessa toistaa. Vähän kerrallaa yksi asia kerrallaan ymmärretysti perille vie eteenpäin.
Minä pelkään että mies saa tasoistaan älyllistä keskustelua työpaikan naisten kanssa ja jättää minut jonkun fiksun ja menestyneen takia
Eri
Vierailija kirjoitti:
Minä pelkään että mies saa tasoistaan älyllistä keskustelua työpaikan naisten kanssa ja jättää minut jonkun fiksun ja menestyneen takia
Eri
Kiinnostui kuitenkin aikanaan sinusta
Huolestuttavaa tuossa on ehkä se, jos miehesi ei oikeasti heille kerro, että hänellä on lapsi tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavaa tuossa on ehkä se, jos miehesi ei oikeasti heille kerro, että hänellä on lapsi tulossa.
Saattaa esittää heille nuorekasta eikä halua paljastua setämieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa esittää heille nuorekasta eikä halua paljastua setämieheksi.
Nuorekasta SINKKUA
Vaihtoon, jos luottamus ei ole 100% Eikä mitään isyystestejä sitten.
Miehesi tilannetaju on hakusessa. Sanna, se joku nainen miehesi töistä, voi aivan rauhassa esitellä uutta sisustustaan WA:ssa, mutta miehesi homma on valita aika jolloin siihen vastaaminen on "tärkeää".
Teillä on lapsi, sinä äippälomalla, niin olettaisi silloin lapsen isän huomioivan työpäivän päätteeksi perheensä ja sinut.Aktivoitua miettimään teidän kesken tekemistä ja olemista, innostua kotiasioista, kuin paeta jonnekin ns kavereiden maailmaan. Johan ne kaveritkin ovat ajattelemattomia, jos eivät tajua mistä miehesi on vastuussa. Onkohan kukaan niistä miehesi ns. kavereista edes kiinnostunut teidän lapsesta, miten sinä voit eli ylipäätään ottamassa huomioon, miten miehesi on muutakin kuin kaveri heille? Käsite kaveruus voi olla joskus sitäkin, että käytetään vain hyväksi toisen hyväntahtoisuutta ja sosiaalisuutta.
Kysele joskus ihan huviksesi, miten innostuneita ne ns hyvät kaverit ovat teidän vauvajutuista. Ja ylipäätään tirkisteleekö miehesi muiden elämää kuin kertoisi omastaan.