Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkea verenpaine, olisiko jollain kokemuksia miten saada sitä kotikonstein alemmas?

Vierailija
26.08.2019 |

Oli aika hurjat lukemat tänään tarkastuksessa, ja olen itsekin vähän ymmälläni. Viikon seuranta kotona ja sitten lääkäriin.
Kerro miten olet saanut alennettua ilman lääkkeitä?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään puoli kiloa rehuja päivässä. Siis puoli kiloa on MINIMI. Rehuista saat kaliumia ja magnesiumia. Kannattaa myös ottaa hyvin imeytyvä magnesiumvalmiste käyttöön ja illalla sitten sitä lisämagnesiumia. Magnesium nimittäin auttaa kaliumia imeytymään ja laskee sitä kautta verenpainetta. Minulla käski ihan sisätautilääkäri ottaa päivittäisen magnesiumtabletin käyttöön. Ja natrium tietysti minimiin, ihan tolkuttoman määrän natriumia saa päivässä jo ihan pelkästään leivästä ja juustosta, eli ei kannata lisäillä enää mihinkään ruokiin. Myös valmisruoat kannattaa jättää pois kokonaan tai tarkistaa että suolaa 1% tai alle. Joka päivä lusikallinen kylmäpuristettua oliiviöljyä, joko salaattiin tai ihan vaikka sellaisenaan naamariin. Jostain syystä oliiviöljy vaikuttaa enemmän sydänterveyteen kuin mitkään muut öljyt, yhden teorian mukaan johtuu siinä olevasta lehtivihrestä. Voi tietysti olla ettei vaikuttavaa tekijää ole vielä löydetty. Niin ja älä kuumenna kylmäpuristettua öljyä! 

Vierailija
22/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16 tunnin paasto joka päivä. Minulla toimii.

Mutta nuo arvot ovat niin kovat, että kannattaa kyllä suostua siihen lääkitykseenkin. Ja käyttää ne muut keinot.

Kovat on lukemat. Mun lekuri oli huolissaan jo yläpaineesta 131.

Laihdutin, tein pientä viilausta ruokavalioon. En polta. Vähensin hieman alkoholia (kesällä vähän repsahti taas). Aloin hieman liikkua. Ja muutamassa kuukaudessa arvot tippuivat ns. normaaliksi. Olen 50+

Tuohon paineeseen lääkkeet ensin. Kun saat lääkkeillä alas ja siinä sivussa, teet pientä ruokaremskaa, liikut edes vähän jne. Pieniä muutoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Normaalipainoom pyrkiminen

2) Vähäsuolainen ruokavalio

3) Säännöllinen liikunta

4) Riittävä uni ja palautuminen

5) Stressin välttäminen/hoitaminen

Yllätys että nämä asiat vaikuttavat terveyteen!

Vierailija
24/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja pätkäpaastoa tai osittaispaastoa kannattaa kokeilla!

Vierailija
25/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIIT

Vierailija
26/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suola pois ruokavaliosta (ja tuon kanssa saa oli todella tarkkana, sitä on IHAN KAIKESSA), kahvi pois, alkoholi pois, lopeta tupakointi, laihduta ja aloita liikunta. Kunnon päivärytmi eli säännöllinen ruokavalio ja riittävä lepo.

Kahvia ei tarvitse lopettaa päinvastoin, jos ei ole kofeiinille herkkä.

Kahvissa on sitäpaitsi kaliumia runsaasti.

Vierailija
27/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku enemmän, syö vähemmän. Tee muutakin kuin tänne kirjoittelua...

Vierailija
28/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä ja tarpeeksi. Liikuntaa pari tuntia viikossa ainakin.

Vierailija
29/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punajuuri myös. Sen nitraatin vuoksi.

Lääke auttaa vain, jos elintavat eivät ole ihan persiillään. Tulet saamaan sen alemmaksi, meitä on paljon.

150/115 terv.hoitajalla, kotona ok lääkkeillä.

Silloinhan niitä lääkkeitä just tarviikin jos elämäntavat on persiillään, niitä vaan otetaan enemmän silloin.

No mutta...

Lääkettä ei tarvita niin suurta määrää, jos on yhdistelmälääke vaikkapa. Keinot siis löytyy, moni on saanut vähennettyä lääkitystä myös ajan kanssa.

Itse en ole vielä onnistunut tuossa vähentämisessä. Kaikki sukulaiset menehtyneet endoteelin heikkoon rakenteeseen perustuvaan haurastumiseen.

Vierailija
30/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alapaineet noin sata ja yläpaineet lähes normaalit mutta jouduin ottamaan lääkkeet töiden takia. En juuri käytä kiellettyjä aineita, liikunta hyvällä mallilla, mutta eivät juuri laskeneet tuosta kotikonstein. Ikää reilut 45

Vierailija
31/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

116/190 oli. Nyt kotonakin alapaine yli sata. 

Mulla on painoideksi 28, eli sitä alemmas. Suola ja alkoholi kai kanssa pois, plääh.

-ap

Sulla saattaa olla refluksitauti joten googlaa ja valitse ruuat sen mukaan, turvonnut maha nostaa verenpainetta ja muutenkin on haitaksi koko elimistölle.

Vierailija
32/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on painoideksi 28, eli sitä alemmas. Suola ja alkoholi kai kanssa pois, plääh.

-ap

Sun yläpainehan on todella hyvä! Alapaine sitten kyllä huono. Olet saanut hyviä neuvoja, aika helposti arvot saattaa korjaantua.

Näin mulle sanottu:

Ihanne alle 120/80

Normaali alle 135/85

Tyydyttävä 130-139/85-89

Koholla yli 140/90

Diabeetikolla pitäis olla alle 130/80 (itse kuulun tähän ryhmään, on lääkitys)

Tsemppiä

Vierailija
33/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, jos kukaan ei ole maininnut, niin laku ja salmiakki nostaa verenpainetta hurjasti. Ainoat karkit, joita rakastan. Melkein itku tulee, kun kaupassa pakko mennä noitten ohi.

T. edellinen (nr 32)

Vierailija
34/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 taisi sulla mennä jotain sekaisin kun kuo arvot on tuolla väärinpäin.😊

Vierailija
35/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32 taisi sulla mennä jotain sekaisin kun kuo arvot on tuolla väärinpäin.😊

No ei kyllä ole väärinpäin, kirjalliset hoitotavoitteet on nuo kirjoitta mani. Terkkarissa saatu. Samat löytyy netistä useilta sivustoilta.

Vierailija
36/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marja-aronia laskee verenpainetta tutkitusti, siitä voi tehdä vaikka mehua. On juuri nyt kypsää joten ei kun poimimaan!

Vierailija
37/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punajuuri myös. Sen nitraatin vuoksi.

Lääke auttaa vain, jos elintavat eivät ole ihan persiillään. Tulet saamaan sen alemmaksi, meitä on paljon.

150/115 terv.hoitajalla, kotona ok lääkkeillä.

Silloinhan niitä lääkkeitä just tarviikin jos elämäntavat on persiillään, niitä vaan otetaan enemmän silloin.

No mutta...

Lääkettä ei tarvita niin suurta määrää, jos on yhdistelmälääke vaikkapa. Keinot siis löytyy, moni on saanut vähennettyä lääkitystä myös ajan kanssa.

Itse en ole vielä onnistunut tuossa vähentämisessä. Kaikki sukulaiset menehtyneet endoteelin heikkoon rakenteeseen perustuvaan haurastumiseen.

Mulla on yhdistelmälääkkeet ja vielä muitakin siihen päälle. Ihan tapissa on. Maxvahvuudet.

Vierailija
38/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Sun yläpainehan on todella hyvä! Alapaine sitten kyllä huono. Olet saanut hyviä neuvoja, aika helposti arvot saattaa korjaantua.

Näin mulle sanottu:

Ihanne alle 120/80

Normaali alle 135/85

Tyydyttävä 130-139/85-89

Koholla yli 140/90

Diabeetikolla pitäis olla alle 130/80 (itse kuulun tähän ryhmään, on lääkitys)

Tsemppiä

Mä kyllä veikkaan että ap heitti noi paineensa väärinpäin, eli 190/116 kuulostaa uskottavalta paineilta. Ei toisinpäin.

Vierailija
39/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin kamalaa ole jos joutuu aloittamaan lääkityksen.

Vierailija
40/46 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painolla ei ole mitään merkitystä. Parhaan tulokseen pääse kahden tekijän optimoinnilla: a) stressi ja b) hiilihydraatit. Käytännössä verenpaine laskee viikossa optimiin kun jätät hiilarit minimiin. Stressin hoitamiseen menee pidempi aika. Nimim. söin vp-lääkkeitä kunnes karppasin. Nyt lääkkeettömänä jo lähes vuosikymmenen.