Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako ja kannattaako mainita työhaastattelussa?

Vierailija
26.08.2019 |

Että on perusterve? Terveydestä ei yleensä puhuta, mutta entä jos on hyvin terve, eikö sitä kannattaisi mainita? Olen harvoin sairaana. En edes joka vuosi flunssassa tms.

Terveys näkyy osittain päällepäin. Olen normaalipainoinen, minulla on tarkka näkö, hyvä työmuisti ja olen liikkeissäni nopea, enkä osaa tehdä töitä hitaasti.

+40 v

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuosta haittaakaan ole. Jokainen työnantaja joutuu miettimään palkattavan henkilön terveydentilaa, kun harvassa firmassa on varaa palkata saikuttelijoita.

Vierailija
2/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole työnantajalle suuri plussa, jos tyyppi on sellainen joka on viimeksi flunssatellut 10v sitten, jos verrataan tyyppiin joka sairastuu parin kk välein.

Mutta eri asia miten se kannattaa tuoda esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron harrastavani avantouintia jo kymmenettä vuotta. Siitä yleensä kehkeytyy keskustelu, että et ole sitten pahemmin flunssassa. Totean, että en todellakaan.

Vierailija
4/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa todeta ja kannattaakin, jos tulee sopiva tilanne mainita asiasta.

Vierailija
5/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on perusoletus, että ihminen on perusterve. Minusta tekee pmitisen vaikutelman, jos joku alkaa korostaa sitä - ihan kuin hänelle se ei olisikaan perusolettamus. Ja sittn herää kysymys, että miksei se hänelle ole? Onko sittenkin itse sairas, vai onko lähipiirissä joku joka on?

Vierailija
6/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä osaa kuvitella, miten ja missä yhteydessä asian voisi järkevästi mainita ilman että vaikuttaa omituiselta.

Vierailija
7/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku mainitsee asian noin, mietin heti, että miksi. Me olemme oletusarvoisesti perusterveitä, ei sitä mainosteta kuin silloin, kun ollaan leikkausjonossa.

Vierailija
8/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa hommissa ei ole lainkaan eduksi se, että osaa työskennellä ainoastaan nopeasti 🤣

Vierailija
9/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen perusterveidenkin joukossa poikkeuksellisen terve: olin viimeksi sairauslomalla viitisentoista vuotta (kaksi päivää) ja sitä ennen joskus 90-luvun alussa. Minulla ei ole koskaan esimerkiksi tavallista flunssaa tai edes päänsärkyä. Haluaisin kertoa tämän työhaastattelussa, koska ikäistäni varmaan jo lähtökohtaisesti pidetään raihnaisena. Mutta miten kertoisin?

Vierailija
10/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös sanoa, että olet iloinen, reipas, ahkera, työteliäs sekä toimeen tarttuva....

Vierailija
11/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen maininnut tuleville työnantajille että "en ole koskaan ollut saikulla, mutta eihän sitä koskaan tiedä koska työterveyttä tarvitsee." Tämä on yleensä tullut ilmi kun olen pyytänyt kertomaan jotain työpaikasta ja ovat kertoneet että työterveys on järjestetty paikassa x. 

Ja jokaisen paikan olen saanut eli ei tuosta maininnasta ainakaan isompaa haittaa ole ollut.

Vierailija
12/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen perusterveidenkin joukossa poikkeuksellisen terve: olin viimeksi sairauslomalla viitisentoista vuotta (kaksi päivää) ja sitä ennen joskus 90-luvun alussa. Minulla ei ole koskaan esimerkiksi tavallista flunssaa tai edes päänsärkyä. Haluaisin kertoa tämän työhaastattelussa, koska ikäistäni varmaan jo lähtökohtaisesti pidetään raihnaisena. Mutta miten kertoisin?

Mulla on työkaveri joka aina hehkuttaa tätä että ikinä en ole pois. Viiteetoistavuoteen ei yhtään sairaslomapäivää.

Oikeesti työnantajaa kiinnostaa enemmän se, miten hommansa hoitaa ja millä asenteella työtä tekee kuin se, onko kerran vuodessa päivän tai pari poissa flunssan takia.

Vierailija
13/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää kaikki terveydentilasta sanomiset pois, koska niistä voi lukea väärin rivien välistä. Jos sinun pitää alleviivata olevasi perusterve = valehtelet, koska tuo on ihan perusolettamus. Sama tuo "en ole koskaan saikulla" = tulet sairaana töihin ja sairastutat muut. Ennemmin kannattaa vihjata noista muilla tavoin, esim. mainita liikunnallisuudesta, koska liikunta yleensä parantaa immuunipuolustusta.

Vierailija
14/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työkaveri joka aina hehkuttaa tätä että ikinä en ole pois. Viiteetoistavuoteen ei yhtään sairaslomapäivää.

Oikeesti työnantajaa kiinnostaa enemmän se, miten hommansa hoitaa ja millä asenteella työtä tekee kuin se, onko kerran vuodessa päivän tai pari poissa flunssan takia.

Mutta jospa haluaa erottautua positiivisesti hakijajoukosta, joka ainakin omien sanojensa mukaan myös tekee hommansa hyvin ja halutulla asenteella? Ikäsyrjintä on sallittua ja laajalti käytössä, joten minun ikäiselläni on oltava muutakin aseita kuin vain ylivoimainen kokemus ja pätevyys, jotka kompensoituvat sillä, että olen sääntöjen mukaan myös huomattavasti kalliimpi kuin kolmikymppiset kilpailijani.

# 9

Vierailija
15/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jättää kaikki terveydentilasta sanomiset pois, koska niistä voi lukea väärin rivien välistä. Jos sinun pitää alleviivata olevasi perusterve = valehtelet, koska tuo on ihan perusolettamus. Sama tuo "en ole koskaan saikulla" = tulet sairaana töihin ja sairastutat muut. Ennemmin kannattaa vihjata noista muilla tavoin, esim. mainita liikunnallisuudesta, koska liikunta yleensä parantaa immuunipuolustusta.

Tai koska rekrytoijat eivät yleensä ole toivottoman tyhmiä, kannattaa vihjailemisen sijasta sanoa asiat ihan suoraan. Liikunnallisuuden alleviivaamisen ja immuunipuolustuksesta implikoimisen sijaan voi siis kertoa, että ei ole koskaan sairas, joten ei ole tarvetta olla sairaslomalla sen enempää kuin tulla töihin sairastuttamaan muita.

# 9

Vierailija
16/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei se mitään haittaa kuinka paljon olet flunssassa. Jos teet toimistotöitä niin otat vain läppärin kotin ja työskentelet siellä. Näin meidän firmassa.

Vierailija
17/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ei se mitään haittaa kuinka paljon olet flunssassa. Jos teet toimistotöitä niin otat vain läppärin kotin ja työskentelet siellä. Näin meidän firmassa.

No, otetaan sitten huomioon myös migreeni- ja oksennustautipotilaat, jotka eivät varmasti pysty tekemään etätöitä.

Vierailija
18/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lähtisin ennemmin korostamaan (ohimennen, cv:ssä) jotakin harrastusta, joka kertoo siitä että olet hyvässä kunnossa (korreloi terveyden kanssa). Esim. just tuo avantouinti, tai maratonjuoksu, kuntosali, tai mitä nyt harrastatkaan.

Vierailija
19/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai koska rekrytoijat eivät yleensä ole toivottoman tyhmiä, kannattaa vihjailemisen sijasta sanoa asiat ihan suoraan. Liikunnallisuuden alleviivaamisen ja immuunipuolustuksesta implikoimisen sijaan voi siis kertoa, että ei ole koskaan sairas, joten ei ole tarvetta olla sairaslomalla sen enempää kuin tulla töihin sairastuttamaan muita.

# 9

Missä tilanteessa tuon voi sanoa luontevasti? Vahvuuksissa? Kerro itsestäsi? Molemmissa se kuulostaa aika tönköltä. "Olen positiivinen, nopea oppimaan, en ole koskaan sairas..." Sen sijaan vaikka sen liikunnallisuuden voi ujuttaa melkein mihin kohtaan tahansa, jopa heikkouksiin.

Vierailija
20/25 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

# 9

Missä tilanteessa tuon voi sanoa luontevasti? Vahvuuksissa? Kerro itsestäsi? Molemmissa se kuulostaa aika tönköltä. "Olen positiivinen, nopea oppimaan, en ole koskaan sairas..." Sen sijaan vaikka sen liikunnallisuuden voi ujuttaa melkein mihin kohtaan tahansa, jopa heikkouksiin.

Vaikka siihen, kun kysytään, mitä haluaisit vielä kertoa meille tähänastisen keskustelumme ulkopuolelta.

Tunnen muuten aika monta ihmistä, jotka ovat erittäin liikunnallisia mutta jatkuvasti kulkutaudeissa. Mitä minä voin kertoa, kun olen erittäin terve, mutta en yhtään liikunnallinen?

# 9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme