Torin ostajat kerjäävät.
Mulla menee luottamus ihmiskuntaan, kun yritän torissa myydä tavaroita ja ihmiset ovat niin uskomattoman ahneita. Laitan aivan uusille esineille tosi matalat hinnat ja silti ruvetaan tinkimään, saako pari euroa halvemmalla + halutaan, että minä vielä vien tavarat heille kotiovelle. Eikö ne ymmärtää, kuinka alentava se on? Kuinka matala? Sen sijalla, että olisivat onnellisia, että saavat jotain tosi halvalla, yrittävät silti saada jopa melkein ilmaiseksi. Suosittelen, että sellainen ostaja ymmärtäisi, että myös AIKA on jotain väärti. Miksi haluaisin tehdä hyväntekeväisyyttä ihan vieraille ihmisille ja mennä vitosen takia johonkin kauas kuljettama tavaraa toisen ihmisen ovelle? Siis oikeasti, MITÄ sellaisten ihmisten päässä liikkuu? Ei osaa laittaa itsensä myyjän asemaan vai? En ymmärrä. En vaan ymmärrä. Jos täällä on joku sellainen ahneuden esikuva - voitko selittää?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä paljon myyjiä, jotka myyvät huonokuntoista tavaraa ylihintaan. Kuvittelevat, että kun on itselle käynyt sen laatuisena niin kyllä varmasti käy muillekkin.
Itse yleisemmin kysyn ihan sen takia alempaa hintaa, koska en itse koe että tavara on juuri sen arvoinen kun se on listattu. Eihän siihen kyselyyni tarvitse vastata, jos alempi hinta ei kiinnosta.
Sellaiset henkilöt varmaan kyselevät kuljetusta, joilla ei ole autoa.
En ymmärrä miksi niin paljon pitää ottaa hernettä nenään, kun ihmiset kysyvät. Parempi se on yleisemmin kysyä, kun jättää kysymättä.
Joillain se tavara kun on oikeasti on uudenveroista niin on todella rasittavaa saada monta yhteydenottoa joissa ehdotellaan jotain naurettavaa hintaa.
Käytetty on aina käytetty, ei koskaan uudenveroinen. Myös merkkivaate, se merkki ei kirpparilla merkkaa yhtään mitään.
Juurikin näin. Sitten kuitenkin ensimmäisenä ne silmät osuu niihin kivoihin, uudenveroisiin merkkivaatteisiin 😉 Jotka juuri sinun pitää saada superhalvalla kun mieli niitä kuitenkin tekee. Eikö vaan?
Kyllä mäkin voisin ostaa parilla eurolla esim gantin uuden hupparin, ei siinä mitään. Mutta ymmärrät kai että se on sille ostajalle ollut pikkuisen kalliimpi.
Menepä käytettyjen autojen liikkeeseen ja kävele muutaman vuoden vanhan mersun luo ja vaadi sitä itsellesi muutamalla satasella. Sehän on vaan käytetty auto. Merkillä niin väliä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä paljon myyjiä, jotka myyvät huonokuntoista tavaraa ylihintaan. Kuvittelevat, että kun on itselle käynyt sen laatuisena niin kyllä varmasti käy muillekkin.
Itse yleisemmin kysyn ihan sen takia alempaa hintaa, koska en itse koe että tavara on juuri sen arvoinen kun se on listattu. Eihän siihen kyselyyni tarvitse vastata, jos alempi hinta ei kiinnosta.
En ymmärrä miksi niin paljon pitää ottaa hernettä nenään, kun ihmiset kysyvät. Parempi se on yleisemmin kysyä, kun jättää kysymättä.
Joillain se tavara kun on oikeasti on uudenveroista niin on todella rasittavaa saada monta yhteydenottoa joissa ehdotellaan jotain naurettavaa hintaa.
Käytetty on aina käytetty, ei koskaan uudenveroinen. Myös merkkivaate, se merkki ei kirpparilla merkkaa yhtään mitään.
No mene sitten pois minun mini rodinin haalarin kimpusta ja siirry naapuripöydän peuhun haalaria hypistelemään!
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee kaikkia kirppiksiä. En enää jaksa edes Hietsuun tai Jäähallille mennä myymään, kun matkalaukkujen kanssa liikkuvat trokarit veisivät kaikki ilmaiseksi.
joo, suurin osa asiakkaista ok mutta aina joku joka vaatii että pitäisi saada 20 sentillä. Sanon silloin että vien mieluummin roskiin tai vaikka UFFille kuin myyn 20 sentillä. Joku roti sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Sitten kuitenkin ensimmäisenä ne silmät osuu niihin kivoihin, uudenveroisiin merkkivaatteisiin 😉 Jotka juuri sinun pitää saada superhalvalla kun mieli niitä kuitenkin tekee. Eikö vaan?
Kyllä mäkin voisin ostaa parilla eurolla esim gantin uuden hupparin, ei siinä mitään. Mutta ymmärrät kai että se on sille ostajalle ollut pikkuisen kalliimpi.
Menepä käytettyjen autojen liikkeeseen ja kävele muutaman vuoden vanhan mersun luo ja vaadi sitä itsellesi muutamalla satasella. Sehän on vaan käytetty auto. Merkillä niin väliä...
No jos mersusta puhutaan, niin se muutama satanen on oikeasti ihan käypä hinta. Paitsi tietty mersu-uskovaisille.
myin hyväkuntoista ruokapöytää (Ikean, mutta oli silti maksanut 200+ e ja kuin uusi) 15 eurolla ja kotiinkuljetusta ja alea napistiin vaikka olin selvästi ilmoittanut että vain haku paikasta X.
Kuulostaa erittäin keravalaiselta meiningiltä.
t. turkulainen
Peräkonttikirpparilla olisi pitänyt myydä uudenveroisia lasten vaatteita lähes ilmaiseksi. Yksikin "erilainen teiniäiti" ruikutti rahan vähyyttä tinkiessään. Pudotin hintaa ihan kohtalaisesti, mutta ilmaiseksi en rupea tavaraa antamaan. Rahaa hänellä oli ainakin röökiin, tatskoihin ja naamaläväreihin. Tuskin nekään ilmaisia olivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menepä käytettyjen autojen liikkeeseen ja kävele muutaman vuoden vanhan mersun luo ja vaadi sitä itsellesi muutamalla satasella. Sehän on vaan käytetty auto. Merkillä niin väliä...No jos mersusta puhutaan, niin se muutama satanen on oikeasti ihan käypä hinta. Paitsi tietty mersu-uskovaisille.
Joo niin on joo. En mäkään ostaisi paitsi jos halvalla saa 😅😂 Sama juttu kaikissa merkkijutuissa. Ei niin merkit kiinnosta enkä ole niiden perään eli myyjän pitää sen takia myydä ne minulle halvalla 👍
(Sarkasmia)
En minäkään en halua myydä netissä mitään, ei oo juurikaan täyspäisiä ostajia.
Itse ostan torista paljonkin tavaraa, lähinnä huonekaluja ja kodin tavaraa. Soitan tai laitan viestin, kysyn onko tuotteessa mitään mainittavaa mitä ei ilmoituksessa lue, milloin saa tulla kaupat tekemään jos tavara vastaa kuvia. Arvostan ilmoituksia missä hyvät kuvat. Otan yhteyttä vain silloin jos tiedän pääseväni hakemaan hetimmiten, mutta en ostajana jää odottamaan viikkoa että myyjälle käy. Käyn tavaran aina itse. En tykkää tinkimisestä joten sitä en tee. En kyllä ota yhteyttä alunperinkään jos hinta tuntuu liian korkealle.
Mukavasti on aina mennyt kaupat. Tavarat on aina olleet niinkuin on sanottu. Annan rahat ja kannan autoon. Joskus olen kysynyt kantoapua etukäteen ja se onnistui. Sekin pitää muistaa jos yksin lähtee isoa huonekalua hakemaan. Yleensä saan miehen mukaan. Täällä päin on hyvin yleistä että ostajaa odottaa kahvit ja kaikki, osa on varannut tavaran jo ulos.
Minusta parhaat kaupat on sellaiset että tavara on luvattua, rahat annetaan käteen, sanotaan kiitokset ja itse roudataan tavara autoon. Eikä tätä edellytä kuin muutaman viestin tai puhelun vaihto. Nopeimmat kaupat oon tehnyt siten että ei ole mennyt 2 minuuttiakaan myyjän aikaa.
Ostajan pitää muistaa että tavara on käytettyä. Tavaraa on pilvin pimein, jos hinta ei miellytä, odota uutta tavaraa tai hyväksy ettei sitä saa halvemmalla. Ja ihan peruskäytöstapoihin kuuluu ettei kummankaan aikaa tuhlata ja pommiteta kymmenillä viesteillä.
Mutta minusta on ok kysyä onko postitus ok jos ilmoituksessa ei mainintaa asiasta. Minua harmitti kun keräsin erästä astiassarjaa jota myynnissä paljonkin muttei lähellä. Moni ei laita ilmoitukseen mainitaa, mutta olisi kuitenkin fiksua edes vastata jos kohteliaasti kysyy onko mahdollista ja tarjoutuu maksamaan kulut.
00000 kirjoitti:
Ja siis, olen kyllä itsekin alentanut hintaa useasti. Esim vähän aikaa sitten oli 350 euron uudenveroinen esine myynnissä 125 eurolla ja myin sen satasella opiskelijalle, koska opiskelija. Ymmärrän tilanteen. Kyseessä siis ei mikään koti-elektroniikka, vaan muotoiluun liittyvä työväline. - Ap
Koska opiskelija mitä??
En muutenkaan ymmärrä tuollaista hyväntekeväisyyttä. Jos ei ole varaa johonkin niin sitten sitä ei osteta??
Vierailija kirjoitti:
No niinpä. Tarjouksia voin ottaa vastaan tuotteista mutta ottaa vähän päähän kun ne tarjoukset on tyyliin alle puolet pyyntihinnasta. Mullakin yleensä lähes uudenveroista tavaraa ja aina pitää tinkiä ja vängätä. Todella ärsyttävää.
Mä en edes vastaa tällaisiin ”tarjouksiin”. En myöskään lähde hinnasta neuvottelemaan siinä vaiheessa kun ostaja on ovella. Jos ei halua maksaa pyydettyä hintaa niin on sitten ostamatta! Ei oo mun ongelma että on sitten tehnyt hukkareissun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ihminen on nykyään laiska eikä viitsi itse edes tienata elantoaan ja kaikki täytyy saada ilmaiseksi ja mahdollisimman vähällä vaivalla. Ei nähdä eroa myöskään laadulla.
Liian paljon loisivia ihmisiä jotka lisääntyy ennen kuin on edes koulutusta ja työpaikkaa. Kun yhteiskunta purkaa hyvinvointia ja loisiminen loppuu myy nämä itseään ja tulevat kerjäämään ja varastelemaan. Nyt jo oireita siitä yhteiskunnassa.
No jaa. Olen huomannut taas, että aika usein hyvätuloisilla ihmisillä on rahat tiukassa. Esim. jos omainen on vanhainkodissa hoidossa - ei haluta sille vanhalle ja sairaalle isälle tai äidille ostaa edes joululahjaa - odotetaan vaan, että omahoitaja ostaa vähillä tuloillaan sen pakollisen suklaarasian tai joulukukan.
Ei omahoitaja osta lahjoja omilla rahoilla, vaan asukkaan/asiakkaan rahoilla. Ainakin virallisesti näin.
Terv. itsekin hoitaja
Pliiiis!!! Jaksakaa myydä torilla kaikkia vaikka siellä näitä kerjääjiä onki! Ite en oo facessa tai muussa vastaavassa ja tällä kylällä ei kirppistä ole lähimaillakaan niin tori on ainut paikka mistä saan ostettua kaikkee tarpeellista halvalla :D en ikinä tingi ja maksan postituksen jos on liian kaukana että hakisin itse ja meitä on varmasti muitakin!! Antakaa niitten kerjääjien valitukset mennä vaan korvasta sisään ja toisesta ulos ja sanotte että hinta on ilmoituksessa, piste!! Tai sitten ette vastaa niihin naurettavimpiin kerjäysyrityksiin mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ilmossa sanotaan että VAIN NOUTO niin silti aletaan jankkaaan että pitäis tuoda.
Hinnan kysyminen tai tinkaaminen ei sinäänsä haittaa, mut se vinkuminen ja jankkaaminen kun olet sanonut että hinta x on alin.
Tai just toi et aletaan 2€ tavarasta tinkomaan.
Tai aletaan valittamaan jopa ilmaistavarasta. Jos se ei sua miellytä niin älä sitten kysele.
Myin muutamia huonekaluja tosi halvalla kun halusin vain eroon. Laitoin ilmoituksiin vain nouto. Ensimmäiselle kuljetuksen pyytäjälle jaksoin vastata ettei minulla ole autoa, lopuille ei enää huvittanut vastata mitään kun oli niitäkin ostajia jotka osasivat lukea.
Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka myy roskiaan ylihintaan ja loukkaantuu sitten kun niistä ei haluta maksaa.
Mulle on täysin sama, mitä se sun vuonna 1999 ostettu takki maksoi uutena. Tai edes se viimevuoden "sukupolvelta toiselle kestävä, laadukas" merkkipaita, en maksa käytetystä sitä hintaa, jolla saisin alennusmyynnistä uuden. "puoleen hintaan" käytettynä on näkökulmastani usein huono kauppa.
Vähän rikkinäiset, uudehkot kalusteetkin halutaan myydä vähintään ostohinnalla vaikka ostajalla ei monesti ole edes samanlaista suojaa kuin kaupasta ostaessa.
Mulle kirpparipaikat ovat olleet tapoja päästä tavarasta eroon. Nykyään ne tuntuvat olevan useimmille liiketoimintaa. Olette väärällä alalla.
Ja se 50e on köyhälle paljon ja rikkaamaalle se ja sama "laadukkaasta, merkkituotteesta", jolloin järkevämpää on ostaa kokonaan uusi ja saada mahdolliset takuut ja alet käyttämättömästä tuotteesta.
Maailmani ei kaadu siihen, vaikka polttasitte rytkynne myynnin sijaan. Katson tuotteita sillon kun tarvitsen jotain ja haluan saada sen halvalla. En siksi, että voisitte uusia pershikiset ikuiset laatuvaateet ja kalusteet vuoden välein.
Ymmärrän, että se harmittaa, mutta sen enempää kuinnen itse voi pakottaa ketään myymään minulle yhtään mitään haluamallani hinnalla, ette te voi pakottaa ketään ostamaan vanhoja romujanne "ruhtinaallisilla" 5 promillen alennuksilla.
Sitten vielä ihmetellään mikseivät köyhät osta kirppareilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu nämä postituksen tai kuljettamisen ruikuttajat, vaikka ilmoituksessa lukee vain nouto.
Viimeksi sain kimpaantuneen viestin kun sanoin etten postita. Kun tällä ks. henkilöllä on niin ja niin pitkä matka että nyt jää kuule tuote ostamatta! No sitten jää. Saan kyllä tuotteen myytyä sellaisellekin, joka noutaa. Tällaisen ostajan varmaan kannattaisi katsoa vain niitä tuotteita, jotka on omalla paikkakunnalla myynnissä tai postittavat. Eihän se nyt minun ongelmani ole, jos toinen ei pääse sitä tuotetta paikan päälle ostamaan. Tavaran myynti ei ole hyväntekeväisyyttä, jossa tehdään itselle epämieluisia asioita jotta toiselle tulisi hyvä mieli.
Joo mä oon kanssa ihmetelly tätä, että useampi on vaan laittanu viestiä ja nälviny, kun en postita. Ei voi käsittää. Itse en tosiaan jotain muutaman euron tavaroita ala postittelemaan, ei vaan maksa vaivaa. Tai sitten pitää tosiaan laittaa hintaan jo vaivanpalkkaa enemmän, kun mitä tuotteen hinta noudettuna on.
Itse olen joskus kysellyt postitusta (en nyt ole varma lukiko siinä vain nouto) mutta päätellen siitä että myyjä ei vastannut. Kysyin koska samaa tuotetta ei ollut muualla ja olisin todella halunnut sen tuotteen. En kuitenkaan voi lähteä toiselle puolelle Suomea sitä hakemaan. Ei se minusta ole mitään hyväntekeväisyyden pyytämistä jos ostaja kuitenkin maksaa ne postikulut erikseen jne.
On se, ei se tuote ihan itsekseen sinne postiin, ärrälle tms. mene.
Sitten voi pyytää sitä vaivanpalkkaa, minä ainakin maksaisin jos todella haluaisin tuotteen. Mutta ei sitä saa jos ei kysy eikä vastaa viestiin ollenkaan.
No mutta jos ilmoituksessa lukee ”vain nouto” niin silloinhan se tarkoittaa ”vain nouto”. Turha siinä on erikseen enää mitään kysellä.
No ihan ostajan näkökulmasta kannattaa olla ottamatta yhteyttä jos tuote ylihinnoiteltu. Kyllä myyjä sen jossain vaiheessa tajuaa.
Ilmoituksia tulee koko ajan uusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu nämä postituksen tai kuljettamisen ruikuttajat, vaikka ilmoituksessa lukee vain nouto.
Viimeksi sain kimpaantuneen viestin kun sanoin etten postita. Kun tällä ks. henkilöllä on niin ja niin pitkä matka että nyt jää kuule tuote ostamatta! No sitten jää. Saan kyllä tuotteen myytyä sellaisellekin, joka noutaa. Tällaisen ostajan varmaan kannattaisi katsoa vain niitä tuotteita, jotka on omalla paikkakunnalla myynnissä tai postittavat. Eihän se nyt minun ongelmani ole, jos toinen ei pääse sitä tuotetta paikan päälle ostamaan. Tavaran myynti ei ole hyväntekeväisyyttä, jossa tehdään itselle epämieluisia asioita jotta toiselle tulisi hyvä mieli.
Joo mä oon kanssa ihmetelly tätä, että useampi on vaan laittanu viestiä ja nälviny, kun en postita. Ei voi käsittää. Itse en tosiaan jotain muutaman euron tavaroita ala postittelemaan, ei vaan maksa vaivaa. Tai sitten pitää tosiaan laittaa hintaan jo vaivanpalkkaa enemmän, kun mitä tuotteen hinta noudettuna on.
Itse olen joskus kysellyt postitusta (en nyt ole varma lukiko siinä vain nouto) mutta päätellen siitä että myyjä ei vastannut. Kysyin koska samaa tuotetta ei ollut muualla ja olisin todella halunnut sen tuotteen. En kuitenkaan voi lähteä toiselle puolelle Suomea sitä hakemaan. Ei se minusta ole mitään hyväntekeväisyyden pyytämistä jos ostaja kuitenkin maksaa ne postikulut erikseen jne.
On se, ei se tuote ihan itsekseen sinne postiin, ärrälle tms. mene.
Olen kyllä ostanut tarvitsemani tuotteen, jonka ilmoituksessa oli vaihtoehtona pelkästään nouto. Kysyin, paljonko otat postituksesta, ja maksoin siitä pyydetyt 20e siitä (postikulut 5,90e).
Kuitenkin on kohteliasta myynti-ilmoituksessa mainita mahdolliset toimitustavat.
Olen myynyt torissa kauan ja jaksan vääntää tinkaajien kanssa. Mittaan ja postitan. Mutta näihin gallupin tekijöihin menee nykyään totaalisesti hermo. Kun päivän viides ”onko tää vielä” viesti kilahtaa ja vastaat nätisti, että on ja haetko vai postitanko ja kukaan ei ikinä siihen vastaa enää. Joku ostaja voisi kertoa miksi jaksat kysyä tätä, mutta et vastauksen saatuasi kommentoi enää mitenkään. Oli vaan kiva tietää että se joku oli vielä myynnissä?
Ja siis, olen kyllä itsekin alentanut hintaa useasti. Esim vähän aikaa sitten oli 350 euron uudenveroinen esine myynnissä 125 eurolla ja myin sen satasella opiskelijalle, koska opiskelija. Ymmärrän tilanteen. Kyseessä siis ei mikään koti-elektroniikka, vaan muotoiluun liittyvä työväline. - Ap