Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Torin ostajat kerjäävät.

ahneusonsynti
26.08.2019 |

Mulla menee luottamus ihmiskuntaan, kun yritän torissa myydä tavaroita ja ihmiset ovat niin uskomattoman ahneita. Laitan aivan uusille esineille tosi matalat hinnat ja silti ruvetaan tinkimään, saako pari euroa halvemmalla + halutaan, että minä vielä vien tavarat heille kotiovelle. Eikö ne ymmärtää, kuinka alentava se on? Kuinka matala? Sen sijalla, että olisivat onnellisia, että saavat jotain tosi halvalla, yrittävät silti saada jopa melkein ilmaiseksi. Suosittelen, että sellainen ostaja ymmärtäisi, että myös AIKA on jotain väärti. Miksi haluaisin tehdä hyväntekeväisyyttä ihan vieraille ihmisille ja mennä vitosen takia johonkin kauas kuljettama tavaraa toisen ihmisen ovelle? Siis oikeasti, MITÄ sellaisten ihmisten päässä liikkuu? Ei osaa laittaa itsensä myyjän asemaan vai? En ymmärrä. En vaan ymmärrä. Jos täällä on joku sellainen ahneuden esikuva - voitko selittää?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilla tinkiminen on sallittua. Jos et kestä sitä, älä myy vaan pidä itse tavarasi. T: ostaja

Vierailija
22/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä paljon myyjiä, jotka myyvät huonokuntoista tavaraa ylihintaan. Kuvittelevat, että kun on itselle käynyt sen laatuisena niin kyllä varmasti käy muillekkin.

Itse yleisemmin kysyn ihan sen takia alempaa hintaa, koska en itse koe että tavara on juuri sen arvoinen kun se on listattu. Eihän siihen kyselyyni tarvitse vastata, jos alempi hinta ei kiinnosta.

Sellaiset henkilöt varmaan kyselevät kuljetusta, joilla ei ole autoa.

En ymmärrä miksi niin paljon pitää ottaa hernettä nenään, kun ihmiset kysyvät. Parempi se on yleisemmin kysyä, kun jättää kysymättä.

Jos ilmossa sanotaan että VAIN NOUTO niin silti aletaan jankkaaan että pitäis tuoda.

Hinnan kysyminen tai tinkaaminen ei sinäänsä haittaa, mut se vinkuminen ja jankkaaminen kun olet sanonut että hinta x on alin.

Tai just toi et aletaan 2€ tavarasta tinkomaan.

Tai aletaan valittamaan jopa ilmaistavarasta. Jos se ei sua miellytä niin älä sitten kysele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eräs nainen pyysi vaatteen postikuluiksi 3e. Ilmoitin 5,90e. Ja ilmoituksessa lukee selvästi, että postikulut ostajalle. Ilmoitin kokonaissumman. Maksoi vain itse päättämänsä summan. Kun vaatteesta  oli pari ommelta mennyt, oli syy. Tämä oli jo hinnassa muutenkin huomioitu. Vitutti, kun meni turhaa aikaa tuollaisen pöllön rahojen takaisin siirtämiseen. Vähän ajan päästä nostin tuotteen hintaa ja meni heti kaupaksi, postikuluineen. Oli kyllä upeat housut, olisin pitänyt itselläni, mutta kun kaapissa on  vielä uusiakin  housuja käyttämättä.

Vierailija
24/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä paljon myyjiä, jotka myyvät huonokuntoista tavaraa ylihintaan. Kuvittelevat, että kun on itselle käynyt sen laatuisena niin kyllä varmasti käy muillekkin.

Itse yleisemmin kysyn ihan sen takia alempaa hintaa, koska en itse koe että tavara on juuri sen arvoinen kun se on listattu. Eihän siihen kyselyyni tarvitse vastata, jos alempi hinta ei kiinnosta.

En ymmärrä miksi niin paljon pitää ottaa hernettä nenään, kun ihmiset kysyvät. Parempi se on yleisemmin kysyä, kun jättää kysymättä.

Koska mulla on myynnissä oikeasti uudet tavarat halvalla - siksi.  Ja kun on myynnissä paljon juttuja ja sitä tinkimistä tulee JOKAISELLA kerralla, sitten se alkaa väsyttää ja tuntuu, että minua halutaan käyttää hyväksi. Miksi pitää kysyä, saako vielä halvemmalla? Mistä sellainen sääntö on peräisin? Jostain ahneuden oppikirjasta? Itse ostajana olen aina ostanut sillä hinnalla, mitä tuotteesta halutaan, koska kunnioitan myyjää sen verran, että arvostan sitä, kun hän myy jotain paljon halvemmalla. Kyllä niistä valokuvista näkyy aika hyvin, missä kunnossa joku esine on ja sumuisia valokuvia en edes ala tutkimaan. Itse kirjoitan ilmoitukseen aina kaikki informaation tuotteesta - tutkin esineen ja katson, onko siinä naarmuja jms ja jos on jotain - kirjoitan sen ilmoitukseen. Sitä on tapahtunut kerran - kuten kirjoitin - mulla on myynnissä uudet tavarat. Jos Marimekon mekosta, jossa ON LAPPU jms ja jota ei ole kertakaan edes sovittu, pyydän 25 euroa ja sitten saan viestin, myytkö vitosella - onko se mielestäsi ihan ok? Että aina saa kysyä? Ihan sama hyvät käytöstavat, ihan sama kunnioitus toista ihmistä kohtaan?

Vierailija
25/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tää on hassua miten harva ostaja on valmis näkemään yhtään vaivaa ostoksensa eteen. Yksi jäi pohdiskelemaan, että miten hän oikein voi sen tavaran saada, kun en luvannut tuoda kotiovelle. Se oli ihan siis laukkuun mahtuva tavara ja olin jo luvannut, että laitan sen puolisoni työpaikalle mukaan, jonne hänelle oli alle kilometri matkaa, ettei tarvinnut noutaa kotoani 40 kilometrin päässä. Ei olis voinut tätä alle kilometrin matkaa taivaltaa millään tavalla. Bussillakin olisi päässyt, jos ei viitsi kävellä. 

Vierailija
26/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nuoren äidin, jonka olisi pitänyt saada uudehko tripp trapp, babyset ja pehmuste 30 €, pyyntihinta oli kyllä enempi. Olisi heti tullut hakemaan, siksi olisi pitänyt saada hyvä alennus. Kerroin, että tuolla hintaa ei lähde. Sitten alkoi nyyhkykertomus, kuinka on yh ja rahat lopussa ja ihan on unelmoinut juuri sellaisesta tripptrappista, mikä mulla on myynnissä. Kehotin hankkimaan lisää rahaa tai jatkamaan unelmointia. Lopulta möin nuo erikseen, ja sain yhteensä enemmän kuin alkuperäinen pyynti oli.

Vierailija
27/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin joillain kodinkoneita ja elektroniikkaa myyvillä on liikoja odotuksia tavaroistaan. 20 vuotta keittiön nurkassa vinkuneesta sähkösyöpöstä pakastimesta pyydetään satasta, kun oikea osoite laitteelle on kierrätyskeskus. Ja saman verran 10-vuotiaasta telkusta, vaikka se ei ensi vuonna toimi enää antenniverkossakaan.

Vierailija
28/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkimistä enemmän mua ärsyttää lukutaidottomat ihmiset. Jos laitan ilmoitukseen, että vain nouto, se tarkoittaa että vain nouto. En postita enkä lähde viemään mihinkään, mieluummin heitän jonkun muutaman euron vaatteen roskiin, jos kukaan ei halua sitä meiltä noutaa.

Vierailija
29/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alan tavaraa postittamaan, niin ilmoitan postikulut. Enkä ala postitusta minään sentteinä antamaan, vain täysinä euroina. Kerran yksi ostaja haukkui minua huijariksi ja perui kaupat, kun ilmoituksessani olin 5,90 euron postikulut pyöristänyt 6 euroon:) Ja onhan siinä postituksessa muutakin vaivaa ja kulua kuin tuo postin osuus.

Vierailija
30/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmossa sanotaan että VAIN NOUTO niin silti aletaan jankkaaan että pitäis tuoda.

Hinnan kysyminen tai tinkaaminen ei sinäänsä haittaa, mut se vinkuminen ja jankkaaminen kun olet sanonut että hinta x on alin.

Tai just toi et aletaan 2€ tavarasta tinkomaan.

Tai aletaan valittamaan jopa ilmaistavarasta. Jos se ei sua miellytä niin älä sitten kysele.

Kaikissa ilmoituksissa ei kuitenkaan lue, että "vain nouto".

Vierailija
31/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri möi vaatteitaan hyvin edulliseen hintaan. Ostajaehdokas olisi halunnut, että vaatteet olisi tuotu hänelle sovitettavaksi työpaikalle lounastunnilla. Vaatteiden yhteishinta olisi ollut joku 4 €. Jostain syystä kaveri ei lähtenyt kuskaamaan paria paitaa toiselle puolelle kaupunkia, vaan kertoi että vaatteet ovat hänen kotonaan sovitettavissa. Ei käynyt ostajalle.

Vierailija
32/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiherranjes kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mulla on myynnissä oikeasti uudet tavarat halvalla - siksi.  Ja kun on myynnissä paljon juttuja ja sitä tinkimistä tulee JOKAISELLA kerralla, sitten se alkaa väsyttää ja tuntuu, että minua halutaan käyttää hyväksi. Miksi pitää kysyä, saako vielä halvemmalla? Mistä sellainen sääntö on peräisin? Jostain ahneuden oppikirjasta? Itse ostajana olen aina ostanut sillä hinnalla, mitä tuotteesta halutaan, koska kunnioitan myyjää sen verran, että arvostan sitä, kun hän myy jotain paljon halvemmalla. Kyllä niistä valokuvista näkyy aika hyvin, missä kunnossa joku esine on ja sumuisia valokuvia en edes ala tutkimaan. Itse kirjoitan ilmoitukseen aina kaikki informaation tuotteesta - tutkin esineen ja katson, onko siinä naarmuja jms ja jos on jotain - kirjoitan sen ilmoitukseen. Sitä on tapahtunut kerran - kuten kirjoitin - mulla on myynnissä uudet tavarat. Jos Marimekon mekosta, jossa ON LAPPU jms ja jota ei ole kertakaan edes sovittu, pyydän 25 euroa ja sitten saan viestin, myytkö vitosella - onko se mielestäsi ihan ok? Että aina saa kysyä? Ihan sama hyvät käytöstavat, ihan sama kunnioitus toista ihmistä kohtaan?

Ehkä otat asian liian henkilökohtaisesti, jos koet että siinä tilanteessa henkilö ei "kunnioittaisi" sinua, jos kysyy halvempaa hintaa. Tässä maassa monien on säästettävä ja jos mahdollisuus tinkimiseen on, he tottakai yrittävät sitä.

On onneksi kuitenkin myös myyjiä, jotka voivat asiallisesti laittaa viestiä takaisin, että alempi hinta ei tällä kertaa sovi. On varmasti myös sellaisia jankuttajia, jotka vaativat senkin jälkeen alempaa hintaa, mutta kyllä niitä asiallisia tinkijiäkin on joiden toiveena olisi saada tavara pikkuisen alempaan hintaan.

Sitä en kyllä ymmärrä, että jotkut täällä sanovat heittävänsä tavarat mielummin roskiin, kuin myyvänsä alennetulla hinnalla. Onko kyse siis jollakin tavalla jo omasta ylpeydestä, kuin että saataisiin tavaralle uusi koti ja näin vähemmän rasitusta luonnolle?

Vierailija
33/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mulla on toisenkilainen kokemus jaettavana: möin kerran torissa astioita, erästä - minulle käsittämättömästä syystä - keräilijöiden suosiossa olevaa sarjaa edulliseen hintaan. Olin tarkoituksella laittanut hinnan muita vastaavia reippaasti alemmaksi, koska ei kiinnostanut säilytellä mokomia kippoja yhtään pidempään. Tämän johdosta sain yhteydenoton, jossa minua haukuttiin tyhmäksi, kun myyn niin halvalla ja todettiin, että oikea hinta olisi kuulemma X euroa, joka oli siis reilusti enemmän, kuin minä pyysin. 

Totesin, että tehdään sitten kaupat hänen ehdottamallaan hinnalla, mutta en saanut siihen enää vastausta. Miksiköhän?

Vierailija
34/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita tinkaajia aina, välillä niin hölmöjä kyl että..ja en kans laita yleensäkään tinkivaraa myytäviin.

Multa joku yritti kerran ostaa 6 euron tuotetta 5 eurolla. Se juttu ei ollu ees vielä kauaa myynnissä. Ei tullut kauppoja.

Kerran myin merkkikenkiä, mitä olin pari kertaa käyttänyt ja hintaa laitoin samansuuntaisesti mitä muut oli vastaavista pyytäneet. Taisin laittaa n.120e. monia kyselijöitä tuli hyvään tahtiin, mutta joku mies yritti heti tyyliin puoleenhintaan saada. En edes vastannut sille. Sama ukko laitto useemman kerran viestiä niistä kengistä, en vastannut edelleenkään, välillä tais hänen tarjouksensa onnettomasti nousta. Mulla ei ollu aikomustakaan myydä niin alhasilla kun tiesin että saan paljon enemmän. No myyntihinnallahan ne meni kaupaksi + postikulut ostajalle. Ostaja oli nainen, kuten minäkin. Eikä oo muuten eka kerta kun joku ukko on koittanu ostaa multa kenkiä...hyi... Sit tää ukko vielä laitto jotain viestiä perään että hän osti jostain muualta ettei tarvitse olla yhteydessä :D Huvittavaa kun en kertaakaan ollut yhteydessä enkä aikonutkaan ja kaupat oli silloin jo hierottu oikean ostajan kanssa. Hän oli niin olevinaan rahoinensa :DD

Vierailija
35/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömimpiä on ANNETAAN ilmoitukset, lopussa lukee että tuo kaksi kahvipakettia tai vaihtuu suklaalevyyn ym. 

Mitä helvettiä? Miksei voi laittaa hinnaksi 3 euroa, 8 euroa. Huijausta sanon minä. Pah. 

Vierailija
36/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kinuttiin eläintä kolme viikkoa, tiputin hintaa, mutta lopulta olisi halunnut ilmaiseksi, ja kotiinkuljetuksen 200km päähän ilmaiseksi.

Millähän olisi eläintä ruokkinut, ilmeisesti pyhällä hengellä.

Vierailija
37/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri möi vaatteitaan hyvin edulliseen hintaan. Ostajaehdokas olisi halunnut, että vaatteet olisi tuotu hänelle sovitettavaksi työpaikalle lounastunnilla. Vaatteiden yhteishinta olisi ollut joku 4 €. Jostain syystä kaveri ei lähtenyt kuskaamaan paria paitaa toiselle puolelle kaupunkia, vaan kertoi että vaatteet ovat hänen kotonaan sovitettavissa. Ei käynyt ostajalle.

Oli varmaan Postin palkkalistoilla

Vierailija
38/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu nämä postituksen tai kuljettamisen ruikuttajat, vaikka ilmoituksessa lukee vain nouto.

Viimeksi sain kimpaantuneen viestin kun sanoin etten postita. Kun tällä ks. henkilöllä on niin ja niin pitkä matka että nyt jää kuule tuote ostamatta! No sitten jää. Saan kyllä tuotteen myytyä sellaisellekin, joka noutaa. Tällaisen ostajan varmaan kannattaisi katsoa vain niitä tuotteita, jotka on omalla paikkakunnalla myynnissä tai postittavat. Eihän se nyt minun ongelmani ole, jos toinen ei pääse sitä tuotetta paikan päälle ostamaan. Tavaran myynti ei ole hyväntekeväisyyttä, jossa tehdään itselle epämieluisia asioita jotta toiselle tulisi hyvä mieli.

Vierailija
39/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu nämä postituksen tai kuljettamisen ruikuttajat, vaikka ilmoituksessa lukee vain nouto.

Viimeksi sain kimpaantuneen viestin kun sanoin etten postita. Kun tällä ks. henkilöllä on niin ja niin pitkä matka että nyt jää kuule tuote ostamatta! No sitten jää. Saan kyllä tuotteen myytyä sellaisellekin, joka noutaa. Tällaisen ostajan varmaan kannattaisi katsoa vain niitä tuotteita, jotka on omalla paikkakunnalla myynnissä tai postittavat. Eihän se nyt minun ongelmani ole, jos toinen ei pääse sitä tuotetta paikan päälle ostamaan. Tavaran myynti ei ole hyväntekeväisyyttä, jossa tehdään itselle epämieluisia asioita jotta toiselle tulisi hyvä mieli.

Tää vika lause on paras. Juuri näin!

Vierailija
40/95 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se noin vaikeaa laittaa epämieluisa tinkaaja/kyselijä estetyksi puhelimessa, ja roskapostiksi sähköpostissa? Ei tarvi enää sen jälkeen ko. henkilön kanssa keskustella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi