Mikä on tekosyysi muuttaa suureen kasvukeskukseen?
Yleisin tekosyy taitaa olla työn löytäminen, mutta kun kysyn "mihin olet hakenut täällä pienemmässä kaupungissa?", mennään hiljaiseksi eli ei edes olla haettu mihkään. Kaikki tuntemani henkilöt jotka ovat hakeneet työtä täällä 70 000 asukkaan kaupungissa, ovat kyllä ennemmin tai myöhemmin löytäneet oman alan töitä.
Kommentit (11)
Kuka pöljäke tenttaa toisten syytä muuttaa? Mahdat olla rasittava henkilö IRL.
Määrittele suuri kasvukeskus, kun asut 70 000 ihmisen kaupungissa?
Vierailija kirjoitti:
En määrittele sellaista, jonka kaikki tietävät.
ap
Vierailija kirjoitti:
PK-seutu, Tampere tai Turku mihin yleensä kaikki hakeutuu vaikka töitä on hyvin muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PK-seutu, Tampere tai Turku mihin yleensä kaikki hakeutuu vaikka töitä on hyvin muuallakin.
Mitä se sinulle kuuluu? Hakeutuu mitä hakeutuu.
Työssä etenee paremmin kun työpaikkaa on myös mahdollista vaihtaa. Samalla palkka kehittyy. Kun jää johonkin poteroon pikkukaupunkiin, saa kökkiä siinä vaikka loppuelämänsä.
Mä olen alkanut harkita muuttoa kasvukeskuksesta pois. Pienissä kylissä hommat hoituu jotenkin sujuvammin, ei ole ruuhkia ja autonkin saa parkkiin helposti ja ilmaiseksi. Kasvukeskuksessa päivittäiseen kulkemiseen menee tuhottomasti aikaa ja kaikki pitää suunnitella etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hakeutunut. Toisaalta tuskinpa viihtyisin jossain hitaasti, mutta varmasti kuolevassa kaupungissa. En tarvitse kuitenkaan ostareita tai trendikahviloita arkeeni. Olen periaatteessa tyytyväinen, kun löytyy muitakin ruokaravintoloita kuin tylsät hampurilais-pihvipaikat ja pizza-kebabit. Nettipalveluita ja -kauppoja käytän todella paljon. Silloin kun pitää asioida, ruuhkattomuus ja parkkipaikkojen löytyminen on todella iso plussa.
Kefiiri ja kebab.