Mistä niitä töitä nyt sitten saa jos niitä kerran kenelle tahansa on?
Kun Hjallis sanoi että kyl sä saat töitä jos sä todella haluut. Sit jos sä et haluu nii et sä sillon myöskään saa.
Jälkimmäisestä lauseesta olen kyllä samaa mieltä, mutta pelkällä haluamisellako minä täysin varmasti löydän työpaikan? Entä jos sellaista EI OLE! Asia erikseen on se, että itse nollasta luo itselleen toimeentulon yrittäjyydellä, jolloin pitäisi löytää oikea markkinarako josta voi tuottaa voittoa, eikä kaikilta voi odottaa tällaista kykyä.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Meille on koko ajan useampi työpaikka auki, jatkuva haku päällä. Riittää suunnilleen, ettei ole ollut itsetuhoinen viimeisen vuoden aikana niin otetaan sisään - ja siinä se ongelma onkin, että vaikka kaikki opetetaan alusta alkaen niin kys. työ ei sovi kaikille.
Kyseessä suuri siivousalan firma, asiakas elintarvikelaitos joten työ on fyysisesti rankkaa ja tarkkaa, työajat ovat ilta- ja yöpainotteisia eikä valitettavasti palkka kompensoi tarpeeksi.
Joka tapauksessa, meille otetaan käytännössä kaikki töihin mutta jos 15 aloittaa niin noin 2 on vuoden päästä vielä talossa.
Jos palkkaa nostaa vaikka 20% on 2 vuoden päästä talossa ainakin 8. Helppoa. Jos palkka ei kompensoi tarpeeksi niin ihminen ei jaksa raataa ja etsii paremman paikan tai jää kotiin lepäämään vaikka kuinka pienellä rahalla. Jos on vaihtoehdot kituuttaa 500 eurolla 4 viikkoa tai tehdä fyysisesti raskasta työtä joka vie fyysisen ja sitten myös henkisen terveyden ja käteen jää tonni enemmän niin kumman valitset.
Mulla on ollut asiakkaana näitä avustettavia, tulleet avustajensa kanssa pikalle. Käyttäytyvät aivan yhtä kamalasti kaikkia avustajiaan kohtaan, myös niitä jämäköitä. Siis ei huutamista, mutta toisen ihmisen aliarvostamista ja haukkumista ja kaikenlaista lyttäämistä. Avustajat vaihtuvat tuollaisilla tiheään.