Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko raskaushimot pitäneet paikkansa? Suolaista=poika, makeaa=tyttö?

Vierailija
25.08.2019 |

Minulla piti. Himoitsin raskauden aikana kaikkea suolaista. Loppuraskaudesta tosin halusin jatkuvasti erästä Pirkan mehujäätä, joka maksaa 55 senttiä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen käsitys, että esim. mansikoiden himoitseminen indikoi tyttöä tai taiteellista lasta, sitruunoiden tms. himoitseminen poikaa tai matemaattista lasta, suolakurkkujen himoitseminen puolestaan suojaisi sikiön aivoja äidin elintavoilta, jotka aihettavat sikiölle mielenterveydellistä uhkaa? Pelkkä mutu!

Itsellä yksi lapsi, tyttö. Himoitdin mansikkakarkkeja, kun ek ollut tuoreita mansikoita talvella. En muuten syönyt mitään karkkia.

Vierailija
2/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitänyt. Makea maistui, poikalapsia vain syntynyt.

Vierailija
4/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti paikkansa. Molemmissa raskauksissa söin kaikkea suolaista kuin viimeistä päivää ja poika tuli.

Vierailija
5/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitänyt. Suolaista teki mieli ja vatsan päälle tuli se 'kuuluisa' juova, joka muka on varma merkki pojasta. Tyttö tuli.

Vierailija
6/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi poikalasta ja söin mielettömiä määriä appelsiineja ja suklaata.

Vierailija
7/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaista söin ja kaikki sanoivat pojan olevan tulossa. En uskonut ennen rakenneultraa. Hyvä kun hoitaja edes sai anturin mahan päälle kun jo totesi että "kyllä täällä ihan selvästi poika on" ja pieni pipulihan siellä näkyi. Eli kohdallani tämä uskomus piti paikkansa.

Vierailija
8/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia ja juureksia, terveellistä mieli ja poika tuli. Makeaa ja tuli tyttö.

Vierailija
9/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi vasta ja hänen kohdallaan piti paikkansa. Sen takia tiesinkin jo raskausviikolla 6, että kumpi tulossa.

Suolaista siis teki mieli tai lähinnä lihaa (jauhelihaa, kinkkua ja broilerinfileitä), ja poika tosiaan tuli.

Normaalisti olen kasvissyöjä ja makean perään, joten aika suuri muutos tuli ruokavalioon raskauden aikana. Kaikki vegeversiot ruoista sai oksennuksen lentämään ja muuten himoitsin vain täyslihaa sekä kurkkua ja tomaattia lihan kanssa. Verenpaineeni oli silti koko raskauden matala ja pyörtyilin läpi raskauden, vielä synnytyssairaalassakin.

Vierailija
10/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitänyt. Molemmissa raskauksissa himoitsin alussa suolaista, tosin myös tuoreita mansikoita ja sitten myöhemmin makeaa kun pahoinvointi loppui. Tuloksina poika ja tyttö. Molemmissa oli myös poikavatsa, jotkut sanoivatkin että taitaa taas olla poika tulossa, no eipä tullut.

Vierailija
11/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla voi olla tyttömäiset aivot ja päinvastoin, siksi sukupuoli ei ole täsmällisin kriteeri.

Vierailija
12/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuulemma ”poika”maha, ”poika”syke jne. Siitäkin sain kuulla, että suolan himoni tietää poikaa. No tyttö tuli.

Vierailija
13/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita ns. vanhan kansan uskomuksia hauska lukea, mutta mikään niistä ei pitänyt kohdallani paikkaansa.

Vierailija
14/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut enemmän suolaisen kuin makean perään, myös raskaana ja kaksi poikaa tullut. En kuitenkaan kovin usko näihin juttuihin 😁

Vierailija
15/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsi vasta ja hänen kohdallaan piti paikkansa. Sen takia tiesinkin jo raskausviikolla 6, että kumpi tulossa.

Suolaista siis teki mieli tai lähinnä lihaa (jauhelihaa, kinkkua ja broilerinfileitä), ja poika tosiaan tuli.

Normaalisti olen kasvissyöjä ja makean perään, joten aika suuri muutos tuli ruokavalioon raskauden aikana. Kaikki vegeversiot ruoista sai oksennuksen lentämään ja muuten himoitsin vain täyslihaa sekä kurkkua ja tomaattia lihan kanssa. Verenpaineeni oli silti koko raskauden matala ja pyörtyilin läpi raskauden, vielä synnytyssairaalassakin.

Minuun iski myös raskauden aikana ihan kauhea lihanhimo vaikka yleensä en lihasta niin välitä. Varmaan jostakin puutoksesta kyse. Sain muuten tytön.

Vierailija
16/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän jutuissa ei ole mitään järkeä. 

Vierailija
17/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan kansan jutut on usein vailla tieteellistä pohjaa. Tosin en tiedä onko tämäkin vanhan kansan juttu:

- poikaraskaus, oksentelua vain 3 kl

-tyttöraskaus, oksentamista koko 9kk tauotta ja vielä synnytyssalissakin

Mulla tämä meni siis näin, 2 poikaa ja 3 tyttöä ja tytöistä pahoimvointi kesti koko raskauden. Se vanhan kansan sääntö ei tietenkään sano et koko ajan olsettaisi mutta että tytöstä pahemmin kuin pojasta.

Vierailija
18/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski raskauden aikana kauhea suklaadonitsi himo, poika tossa vieressä kuitenkin köllöttelee. Ei ainakaan minun kohdallani pätenyt mikään noista uskomuksista. Mutta niinkuin joku kirjoitti, niin niitä on kuitenkin hauska lukea. Samoin kiinalaisia uskomuksia.

Vierailija
19/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on 50/50 toteutuuko uskomukset.

Vierailija
20/48 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla appelsiinit, suklaa ja toffee ja tyttö tuli.