Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähemmän kaunis lapsi= kaunis aikuinen

Vierailija
25.08.2019 |

Oletteko huomanneet, että ns.ruma tai vähemmän kaunis lapsi olisi aikuisena kaunis/komea? Tai toisinpäin, eli kauniista lapsesta tulisi ruma aikuisena?

Mietin vain, kun monesti missien ja kauniiden ihmisten lapset eivät mitenkään vastaa sitä odotusta, mitä heidän lapsiensa ulkonäöltä voisi olettaa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa vuosikausia työskennelleenä oon huomannut, että söpöimmistä lapsista ei tule kivan näköisiä kasvaessaan.

Itse myös lasten parissa työskennelleenä olen aivan eri mieltä.

Vierailija
22/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monista lapsinäytteljöistä kasvaa vähemmän viehättäviä aikuisia, esimerkkeinä Haley Joel Osement ja Tom Felton. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut. Tietynlaiset piirteet säilyvät koko ihmisiän.

Piirteet, jotka voivat olla söpöjä lapsena, eivät välttämättä kaunista aikuista. Toiset kauniit lapset ovat kauniita aikuisina, toiset, taas eivät.

Vierailija
24/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset on kauniita lapsia ja ovat myös aikuisena kauniita.

Toiset ovat rumia lapsia ja kaunistuvat iän myötä.

Toiset ovat rumia lapsuudesta aikuisuuteen.

Toiset ovat kauniita lapsina, mutta eivät enää aikuisina.

Suurin osa on keskivertoja aina.

Ei näihin yhtä kaavaa ole.

Kauniita / rumia - kenen mielestä - kuka päättää?

Vierailija
25/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena alle 4 v aika kaunis lapsi. Sitten sain kukoistaa ilman ulkonäköpaineita ja olin järkyttävän näköinen rölli about 13v asti. Sitten tsemppasin. Piirteet kasvoi kohtuullisen rumiksi (oli kyllä omalla tavalla kauniit) ja nyt 30v kohta ja laihtumisen myötä kohtaa kasvojaan niin kyllä on omituista. Missä välissä nenä on kasvanut ja oliko näin pieni leuka ja apua.

Että kaikki riippuu. Toisilla voi aika jotenkin muokata kauniimmaksi ja toisilta lähtee viimesetki lahjat tältä osalta.

Miesten kohdalla se on omituista. Söpöistä voi tulla omituisen näköisiä teininä mutta sitten vanhempana taas komea.

Elintavat on se iso osa kokonaisuutta.

Vierailija
26/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niistä joistain lapsena aivan possun näköisistä vaan on kasvanut suht kauniita naisia.

Vierailija
27/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika valjuja ja pehmeitä suomalaiset piirteiltään, eivät kovin kauniita lapsenakaan.

Vierailija
28/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus. Kaverini lapsi syntyi keskosena ja oli aina hassunnäköinen hörökorvainen menninkäinen, pienikokoinen lapsi. Nyt se on rippikoulun käynyt teini, luokkansa isokokoisempia, tosi komean näköiseksi kasvanut nuorimies.

Miksi "isokokoinen" korreloi automaattisesti komeuden kanssa? eikö hän voisi olla komea nuorimies vaikka olisikin kaikkia muita luokkansa poikia pienempi?

Itse varmaan suuttuisit jos joku väittäisi että kaverisi lapsi on nyt kauniimpi koska hän oli pienenä lihava mutta teininä laiha?

Vierailija
29/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ihmisillä on piirteet, jotka eivät lapsen kasvoilla näytä oikein näteiltä, mutta niihin ns. kasvetaan, eli aikuisena näyttävät sopusuhtaiselta ja hyvältä (kulmikkaat ja vahvat piirteet esim.). Toiset ovat heti lapsena suloisia ja aikuisenakin nättejä, sellaisella söpöllä tavalla (isot silmät, pitkät silmäripset, pyöreät kasvot). Sitten on sellaisiakin, jotka ovat lapsena ihan söpöjä, keskenkasvuisina vähän tulee sellainen "awkward" vaihe, jossa kasvot hakevat vielä muotoaan, ja aikuisina ovat hyvännäköisiä. Jotkut taas ovat kehdosta hautaan vaatimattoman näköisiä ja toiset puhkeavat nuoruudessa hetkeksi kukkaan ja sitten hohto himmenee nopeasti jo paljon ennen keski-ikää. Meitä on moneen junaan.

Vierailija
30/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa vuosikausia työskennelleenä oon huomannut, että söpöimmistä lapsista ei tule kivan näköisiä kasvaessaan.

Itse myös lasten parissa työskennelleenä olen aivan eri mieltä.

Miten usein tapaat ja tunnistat päiväkodin lapsia aikuisina?

Vierailija
31/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset on kauniita lapsia ja ovat myös aikuisena kauniita.

Toiset ovat rumia lapsia ja kaunistuvat iän myötä.

Toiset ovat rumia lapsuudesta aikuisuuteen.

Toiset ovat kauniita lapsina, mutta eivät enää aikuisina.

Suurin osa on keskivertoja aina.

Ei näihin yhtä kaavaa ole.

Kauniita / rumia - kenen mielestä - kuka päättää?

Katsoja.

Vierailija
32/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetellys69 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus. Kaverini lapsi syntyi keskosena ja oli aina hassunnäköinen hörökorvainen menninkäinen, pienikokoinen lapsi. Nyt se on rippikoulun käynyt teini, luokkansa isokokoisempia, tosi komean näköiseksi kasvanut nuorimies.

Miksi "isokokoinen" korreloi automaattisesti komeuden kanssa? eikö hän voisi olla komea nuorimies vaikka olisikin kaikkia muita luokkansa poikia pienempi?

Itse varmaan suuttuisit jos joku väittäisi että kaverisi lapsi on nyt kauniimpi koska hän oli pienenä lihava mutta teininä laiha?

Makuasioistahan näissä on kyse. Monista naisista pituus ja lihaksikkuus lisäävät miehen komeutta, eli nuo ominaisuudet korvaavat vähän sellaista muuten tavisnaamaa. Jos taas on pienikokoinen ja hoikka mies, se vaatii kasvoilta enemmän, täytyy olla todella komeat piirteet, jotta pidetään viehättävänä.

Vierailija
33/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin ystäväni tytärtä, joka lapsena oli aivan omituisen  näköinen, suuri konkkanokka, vitivalkoinen iho, tumma piikkisuora tukka, laihat luisevat kasvot, harittavat hevosenhampaat, laiha, pitkä keho. Hammasrautojen ja viidentoista vuoden jälkeen hänestä kasvoi aivan upea nuori nainen, mallimittainen ja ihastuttava, hieno kaartuva nenä, ei yhtään liian iso hänelle, päätkääntävä, luonnollisen kaunis nainen.

Vierailija
34/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää olikin mielenkiintoinen kysymys, jota piti oikein pohtia.

Omista sukulaisistani ne lapsena kaunoisimmat serkkuni ovat kyllä meistä kauneimmat nyt aikuisenakin.

Samoin luokkakavereistani.

Mutta uskon kyllä, että toisinkin on😊

Vierailija
35/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetellys69 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuasioistahan näissä on kyse. Monista naisista pituus ja lihaksikkuus lisäävät miehen komeutta, eli nuo ominaisuudet korvaavat vähän sellaista muuten tavisnaamaa. Jos taas on pienikokoinen ja hoikka mies, se vaatii kasvoilta enemmän, täytyy olla todella komeat piirteet, jotta pidetään viehättävänä.

Tämä on mielestäni aika masentavaa, eihän esimerkiksi pituudelle voi tehdä mitään.

Vierailija
36/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä. Veljeni oli todella söpö lapsi, mutta kasvoi vähemmän viehättäväksi (melko epäsäännölliset piirteet). Luokallani oli pullea, hyvin tavallisen näköinen tyttö, joka joskus lukiossa muuttui ihan mielettömän kauniiksi. 

Vierailija
37/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tuttu nainen, jolla on to-del-la voimakkaat ulkonäköpiirteet isältään, samoin kuin kaikilla sisaruksillaan, ovat aivan identtisen näköisiä isänsä kanssa, ja ne piirteet eivät millään mielikuvituksella ole mitkään kauniit - töpselinenät, vinot "siansilmät", pienet ryppyiset mutruhuulet ja taipumus melkoiseen ylipainoon. Hän sai lapsen ja kun ekaa kertaa pääsin näkemään, ajattelin mielessäni, että "pliis ole tullut isääsi, ole tullut isääsi", mutta oli IHAN äitinsä näköinen eli 100% samat piirteet. Ei ne siitä aikuiseksi kasvaessa mihinkään valitettavasti muutu.

Vierailija
38/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetellys69 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin vain kysymykseen, en ottanut kantaa muuhun enkä suuttuisi mistään. Ihan vaan sillä tuo isokokoisuus tuli mainittua, että kyseinen henkilö oli siis lapsena hassunnäköinen pienikokoinen lapsi, nyt isokokoinen ja komea. En millään tavalla ottanut kantaa noihin asioihin, mistä sä nyt keuhkoat.

Vierailija
39/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, kateellisten mutu-analysointia. Pullukat vauvat kasvun myötä hoikistuvat. Muuten kauneutta ei kannata ruveta vertailemaan.

Vierailija
40/53 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain missillä ei ole mielestäsi ”kaunis” lapsi voi siihen vaikuttaa lapsen toinen vanhempi. Usein missit nai rahakkaan miehen ja raha ja kauneus/ komeus ei välttämättä kulje käsi kädessä. Lapsi voi siis periä isänsä piirteitä esim ison nenän tai jykevän leuan.