Eräs juttu sinulle, kanssa-autoilija
Aiheeni pyörivät aika paljon autoilun ympärillä, koska olen juuri saanut kortin ja kokenut jos jonkinmoisia asioita ratissa jo nyt.
Ja viisastuneena haluan jakaa muutaman asian teille. Kirjoitin aiemmin hevostalliin supikoirasta, joka lojui loukkaantuneena keskellä tietä ja meinasi aiheuttaa ulosajon minulle. Säikähdin sitä tosi paljon ja meinasin menettää auton hallinnan.
Eli kun/jos osut autolla eläimeen, on velvollisuutesi soittaa siitä häkeen. Miksikö? No eläinsuojelulaki on yksi syy ja toinen syy eikä ollenkaan vähäpätöisempi on se, että näin ennaltaehkäiset vakavia onnettomuuksia. Tiedät, että eläin kituu, kun siihen osuu auto. Tiedät myös, että loukkaantunut eläin makaa vaarallisesti tiellä ja aiheuttaa vaarallisia väistämisiä. Joten minkä takia olet itsekäs etkä tee mitään asialle? Ajattele vähän pidemmälle ja käytä järkeä.
Kommentit (26)
Eli jos ei tullut jo selväksi, niin minä en tehnyt yhtään mitään väärää. Talvella en ajaisi suurinta sallittua nopeutta, kesällä ja syksyllä eri asia. Enkä minä tiedä mitä siinä olisi voinut tapahtua. Ehkä huonolla tuurilla ulosajo, ehkä ei. En minä ole mikään ennustaja.
On se kyllä kummallista, että MINÄ soitan hätäkeskukseen ja ennaltaehkäisen onnettomuuksia, ja silti se olen minä joka saa kauhean syytösryöpyn siitä, että ajan 80:n alueella 80, tyhjällä tiellä.
En käsitä tuota logiikkaa alkuunkaan :D Samalla logiikalla moottoritiellä satasen alueella pitää ajaa 70, koska kaikkea voi tapahtua.
Joten muistakaa tämä: Kolmenkympin alueella saa ajaa ryömittämällä, 40:n alueella saa ajaa juuri ja juuri 30. Moottoritiellä satasen alueella 70 ja 120:n alueella voi kokeilla 80 km/h.
Rekassa ei huomaa, jos joku supi jää alle.
Itse ajoin jänistä päin, per*eleen eläin rikkoi autosta puskurin ja pis - sapojan säliön eikä edes kuol - lut, jouduin kantapäällä polkaisemaan hen - giltä, raa - don vein kaverille mikä käytti sitä ajokoiran koulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä kummallista, että MINÄ soitan hätäkeskukseen ja ennaltaehkäisen onnettomuuksia, ja silti se olen minä joka saa kauhean syytösryöpyn siitä, että ajan 80:n alueella 80, tyhjällä tiellä.
En käsitä tuota logiikkaa alkuunkaan :D Samalla logiikalla moottoritiellä satasen alueella pitää ajaa 70, koska kaikkea voi tapahtua.
Parempihan olisi kun sinä et ajaisi ollenkaan.
Sinulla on selkeästi huono omatunto jostain, lienetkö jättänyt elukan kitumaan. Mene ja tiedä. Minä ajan täysin lain puitteissa ja sinun on ihan turha alkaa mussuttamaan siitä minulle. Tie oli täysin tyhjä, joten mitähän v*ttua tein väärin. VÄÄRIN teki hän, joka osui supikoiraan ja jätti sen itsekkäästi kitumaan ja lojumaan pitkin pituuttaan.