Mitä helvettiä on tämä vinkuminen 6 tunnin työpäivistä ja niiden nostaminen ykkösuutisiksi? Olisittepa laiskurit USA:n työelämässä!
Siihen verrattuna on saatana nykyinen suomalainen 8 tunnin työpäiväkin kevyttä tavaraa. Eikä usein ole lomiakaan siinä määrin missä on suomalaisessa työelämässä on. Eikä siellä ole silti ollenkaan samanlaista valitusta ihmisillä kuin täällä.
Katsoin muuten sen Yle:n uutisten jutun ja siinä yrittäjä sanoi, että miten ihmeessä voitaisiin siirtyä 6 tunnin työpäiviin, kun hän itse tekee monesti 10-12-tuntisia päiviä ja tuntuu, ettei sekään riitä.
Niin! Mutta kun nykypäivän suomalainen on, nyyh nyyh, laiska ja mukavuudenhaluinen ja, nyyh nyyh, haluaa että kaikki kannetaan hopeatarjottimella eteen, että voi maata sohvalla.
Kommentit (86)
ei sillä kuuden tunnin työpäivällä edelleen saada yhtäkään työtä vieroksuvaa vassaria hommiin. Niin kauan kun rahaa saa muiden taskusta homma kusee.
Olen ollut itse suuressa ameriikassa kahteen otteeseen 1+3 vuotta, ja todellakin siellä työpäivät todella pitkiä.
Mutta se työnteko sitten ihan onnetonta ja tärkeintä aina että on siellä työpaikalla. Vaikka ois tehnyt kaiken ja vähä ylimääräistäkin ja sitten on vain pakko leikkiä että tekis jotain tärkeetä.. Ja lounaat kestää.... ja kahvittelut.
Vierailija kirjoitti:
Usa on mielestäni ihan verrattavissa kehitysmaahan monessakin suhteessa. Siellähän on aivan sairaan paskat työolot ja lisäksi riski siitä, että jos sairastuu, joutuu kadulle asumaan. En ymmärrä yhtään miten joku voi ihannoida USA:n systeemiä, paitsi ehkä joku rikas narsisti.
Mihin tama kommenttisi perustuu? Omakohtaiseen kokemukseen? Eipa silta kuulosta.
On taas katsottu liikaa TV-komedioita ja uskottu kaikki mita niissa tapahtuu.
Viime aikoina on puhuttu paljon siitä että tekoäly korvaa ihmistyötä. Jos niin käy, niin jotenkin on taattava että ihmisille riittää toimeentuloa. Jos sitä ei haluta jakaa perustulon muodossa, niin silloin työtä on jaettava että sitä riittää (lähes) kaikille.
Ap. Suosittelen sinulle erittäin pikaista ammattiapua. Tosin en usko, että koneistoasi pystyy enää korjaamaan. Se mikä on niin pahasti vioittunut heitetään kaatopaikalle.