Luetellaan ''keskiluokkaisia'' asioita
Toyota Corolla
Aku Ankka tilattu
Alumiinivanteet
Kommentit (43)
Nro 18 jatkaa. Mä ostan vain nahkaisia laukkuja ja kenkiä. Merkillä ei niin väliä. Ostan vain tarpeeseen eli kun vanhat tuotteet lahoavat käsiin. Eikö tuo merkkituotteilla brassailu kuulu enemmän alemman luokan tunnusmerkkeihin? En koskaan syö eineksiä, vaan laitan tavallista kotiruokaa. Tänään esim lampaankaretta, kantarelleja ja perunoita. Kasvatan osan ruuastani itse. Aika keskiluokkaista. Helsingin ympäryskunnissa ja maakunnissa valinnat ovat ehkä enemmän sellaisia, mitä ketjun alussa mainittiin.
Vierailija kirjoitti:
Nro 18 jatkaa. Mä ostan vain nahkaisia laukkuja ja kenkiä. Merkillä ei niin väliä. Ostan vain tarpeeseen eli kun vanhat tuotteet lahoavat käsiin. Eikö tuo merkkituotteilla brassailu kuulu enemmän alemman luokan tunnusmerkkeihin? En koskaan syö eineksiä, vaan laitan tavallista kotiruokaa. Tänään esim lampaankaretta, kantarelleja ja perunoita. Kasvatan osan ruuastani itse. Aika keskiluokkaista. Helsingin ympäryskunnissa ja maakunnissa valinnat ovat ehkä enemmän sellaisia, mitä ketjun alussa mainittiin.
Minä-minä-minä-luokkaan.
Lisäksi sosiaalisesti jälkeenjääneisiin, koska ei ymmärretä yleisen tason ja oman navan eroa.
"Millaista olisi asua avaruusasemalla?
Mä en avaruusasemasta tiedä, mutta asun Viitasalmella, puhuttaisko siitä?"
Insinööriys, opettajius, vanhemmat järkkää lapsille kesäduunit.
Yhdistystoiminta, harrastukset, vapaaehtoistyö. Kaikenlainen yleinen toiminnallisuus ja vastuullisuus.
- Asuu hyvällä alueella
- Lukee kirjoja
- Lapsilla tavalliset suomalaiset nimet ja hyvä koulumenestys
- Akateemisuus
- Seurataan ajankohtaisia asioita ja äänestetään
- Ulkonäkö hillitty ja tyylikäs
- Terveelliset elämäntavat
- Harrastuksina sekä liikuntaa että kulttuuria
- Koulutusta arvostetaan
Vierailija kirjoitti:
vakituinen palkkatyö, katsoo englantilaisia, saksalaisia ja ruotsalaisia rikossarjoja, kirjahylly, kesämökki
Kirjahylly?
Mitä vanhempi pappis-/professorisuku tai vanhan rahan kauppaneuvospiirit, niin sitä varmemmin kirjahylly löytyy, jopa oma kirjastohuone Bulevarsin 300 neliön lukaalista.
Hyllyssä ei kuitenkaan ole suomenlippua, lasten yo-valokuvia ja Osmo Toikan lintuja. Niissä on kirjoja.
Paljonko keskiluokka tienaa? 2000-3000€/klo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vakituinen palkkatyö, katsoo englantilaisia, saksalaisia ja ruotsalaisia rikossarjoja, kirjahylly, kesämökki
Vakituinen *siisti sisätyö.*
Pitää työskennellä vähintään toimistossa.
Tavista voi esittää hoitamalla hevosia, syömällä itse kasvatettuja kasviksia,tekemällä vapaaehtoistyötä liikunnan parissa tai järjestöissä, jne.
Voi olla myös pikkupomo fyysisellä alalla kuten hoitoala.
Ensin pitäs määritellä ketä keskiluokkaan kuuluu
Mikään näissä ketjuissa olevista ei oikein iske minuun, pitäisi varmaan erikseen olla joku milleniaalit-ketju. 🤔
Keskiluokka näyttää olevan sama kuin wt-porukka.
Omituista väkeä tällä palsatalla
Kuvitelmat siitä, että ostamalla oikeita juttuja ja harrastamalla oikeaoppisesti noustaan yläluokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokka näyttää olevan sama kuin wt-porukka.
Omituista väkeä tällä palsatalla
Sulla, taitaa olla hieman hukassa ilmaisun wt - merkitys. Vaikka oki sillä aideaan tällä palsalla käytää varsin kepeästi ja huolimattomasti. Hyvin harva suomalainen on "wt." , ilmaisun alkuperäisen merkitys -sisällön tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Ensin pitäs määritellä ketä keskiluokkaan kuuluu
Eikö sitä ai ää määrittelyä tehdä tässä koko ajan luettelemalla ja kommenoimalla toisten esille nostamia seikkoja. - Itse eilen illalla lukiessa kirjoiuksia joissa pyydetiin lisaamaan niin ala, ylä. kuin tälää väliltä -keskiluokkaisia asioita saatoin tehdä sen minusta itsestään selvän havainnon: mikä toiselle yläluokkaista on toiselle keskiluokkaista tai "jopa" alaluokkaista...
AMK ei todellakaan ole keskiluokkaa vaan alaluokkaa/työväenluokkaa
Käyttää bideesuihkua
Käy säännöllisesti sokeroinnissa
Seuraa uutisia
Äänestää