Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi helv..ti. Poika vähän ruokkinut akvaariokaloja

Vierailija
24.08.2019 |

poika 12v yksin kotona ja oli tullut mieleen antaa akvaariokaloille hiukan ruokaa. Soitti minulle pari tuntia sitten töihin ja sanoi, että oli tarkoitus kipata purkin suusta vain hiukan ruokaa kaloille, mutta oli lipsahtanut "vähän liikaa".
Kysyin kuinka paljon, niin sanoi että melkein puoli purkillista. Avasin tuon kyseisen ison purkin pari viikkoa sitten ja puoli purkillista tuosta kiposta on varmaan puoli desiä.
Ehtiiköhän tuo vesi saastua tuosta määrästä ruokaa kuinka lyhyessä ajassa? Pääsen vasta klo 20 töistä lappoamaan akvaarion pohjan, poika sitä ei osaa tehdä. Akvaario 200l ja siinä kaloja noin 15kpl.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kalat kuolla ähkyyn?

Vierailija
2/5 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko veden vaihto (100%). Jos haluat ettei fosforit yms. nouse tappavalle tasolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*REPS*

Vierailija
4/5 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko veden vaihto (100%). Jos haluat ettei fosforit yms. nouse tappavalle tasolle.

apua. Mulla ei ole kuin vedenparannusainetta, mitä lisätään viikottaisen vedenvaihdon yhteydessä. Riittääkö tuo, jos vaihdan vaikka sen 90% vedestä?

Vierailija
5/5 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

apua. Mulla ei ole kuin vedenparannusainetta, mitä lisätään viikottaisen vedenvaihdon yhteydessä. Riittääkö tuo, jos vaihdan vaikka sen 90% vedestä?

Riittää. Lisäksi koskaan vettä ei suositella vaihdettavan täysin kokonaan, vaan puolet kerrallaan, jotta veden mittausarvot eivät nouse ja laske turhan äkisti. Nyt kun vedessä on ruokaa liikaa, vaihda vaikka 70-80% vedestä. Sitten muutaman päivän päästä vaikka puolet. Kyllä se siitä, ei ne kalat kuole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi