Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisen ja miehen ikäerosta

Vierailija
24.08.2019 |

Olenko ainoa kuka ajattelee ettei aikuisten kesken ikäerolla ole mitään väliä? Jos napsahtaa niin napsahtaa. Eletään tätä päivää eikä tulevaisuudesta tiedä kukaan ja kun hajonta saman ikäisissäkin on niin suurta henkisessä ja fyysisessä kehityksessä. Kunhan on hyvä olla yhdessä ei mitään väliä jos ikäeroa on 20 vuotta tai vaikka 30 kuten Suomen tai Ranskan presidentillä. Suuntaan tai toiseen aivan sama.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Miehet kuolevat nuorina, joten kannattaa valita nuori, hoikka ja hyvännäköinen mies, jolla on vielä hiukset.

N

Eihän tässä ole mitään logiikkaa. Eikö mieluummin kannata valita mies, joka on selvinnyt nuoruudestaan hengissä?

Minä en ole koskaan tuntenut dokaavia ääliömiehiä, jotka elävät niin sekopäisesti, etteivät selviä nuoruudesta.

Hyvännäköinen mies on nuori - ja hyvännäköinen.

Siis miehet kuolevat nuorina, mutta kuitenkin selviävät nuoruudesta hengissä? 

Vierailija
22/30 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin naimisissa liki 10 vuotta nuoremman naisen kanssa ja minusta tuo ikäero oli rasite. Elämänkokemuksessa, maailmankuvassa ja arvoissa oli lopulta liian suuri ero. Osan tästä uskon johtuneen ikäerosta. Nyt on 5 vuotta nuorempi naisystävä ja on helpompaa. Toki ikäeron vaikutus on nuorena suurin ja sitten laimenee.

Anna esimerkki noista eroista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Miehet kuolevat nuorina, joten kannattaa valita nuori, hoikka ja hyvännäköinen mies, jolla on vielä hiukset.

N

Eihän tässä ole mitään logiikkaa. Eikö mieluummin kannata valita mies, joka on selvinnyt nuoruudestaan hengissä?

Minä en ole koskaan tuntenut dokaavia ääliömiehiä, jotka elävät niin sekopäisesti, etteivät selviä nuoruudesta.

Niin miesten elinikää tiputtaa tilastollisesti itsemurhat, huumeet ja alkoholismi naisia huomattavasti enemmän.

Vierailija
24/30 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

N

Niin miesten elinikää tiputtaa tilastollisesti itsemurhat, huumeet ja alkoholismi naisia huomattavasti enemmän.

Ei ehkä kannata mennä tilaston kanssa naimisiin.

Vierailija
25/30 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

N

Naisilla taas tupakka tuntuu olevan suurempi pahe ja koukutus kuin miehillä.

Vierailija
26/30 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

N

Ei ehkä kannata mennä tilaston kanssa naimisiin.

Sitä juuri tarkoitin tuolla

Vierailija
27/30 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole ainoa. Täällä keskusteluja viime aikoina seuranneena en voi kun ihmetellä vihamielistä suhtautumista ikäeroihin. Tuntuu että ikäerot on uusi ”homous”. Nyt kun homot hyväksytään laajemmin niin viha toisten parisuhteista on siirtynyt ikäeroihin. Mikä taas on sinänsä hassua, että esimerkiksi nainen 25 ja mies 45 voivat hyvinkin saada lapsia. Ei siis päde argumentit mitä homoihin on käytetty, että parisuhde olisi jotenkin biologisessa mielessä luonnoton.

Toisaalta tunnen pariskunnan 24v ikäerolla, ja eivät kuulemma ole kohdanneet ennakkoluuloja ainakaan kasvotusten. Eli ehkä täällä Av-palstalla agressiivisia kommentteja kirjoittavat eivät kuitenkaan edusta valtavirtaa. Kaiken kaikkiaan ihmettelen, miksi jotain edes kiinnostaa toisten parisuhdevalinnat. Esim itse en välttämättä haluaisi duunarin kanssa naimisiin, mut hittoako se minua liikuttaa että korkeakoulutettu ystäväni on duunarin kanssa.

Vierailija
28/30 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta erilaiset elämäntilanteet asettavat haasteita... Olen suhteessa itseäni 10v nuorempaan mieheen, mutta tämä tulee päättymään piakkoin koska minä en enää lapsia halua ja hän tahtoisi perustaa perheen. Tuntuu melko katkeralta, kun muuten koen löytäneeni juuri oikean ihmisen...

Minulla oli tuo tilanne pari vuotta sitten. Mies yrittikin seurustella muutaman kuukauden nuoremman naisen kanssa, mutta otti minuun uudelleen yhteyttä viime vuoden marraskuussa. Aloimme seurustella uudelleen helmikuussa. Tosi vaikea tilanne, jos toinen 9n muuten se oikea. Minun miesystäväni vain olitodennut, ettei voi perustaa perhettä naisen kanssa, jonka kanssa ei oikeasti halua olla.

Vierailija
29/30 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on taipumus tukeutua todennäköisyyksiin joissain asioissa. Jos toinen on samanikäinen, elämäntilanteet olisivat suunnilleen samat, ikäännyttäisiin samaa vauhtia, jäätäisiin eläkkeelle samoihin aikoihin. Ehkä se todennäköisempää onkin (tai oli ainakin ennen), muttei varmaa. Ikäeroon on helppo kiinnittää huomio. Muut todennäköisyyttä vähentävät tekijät sivuutetaan helpommin, esim. miettiikö/arvosteleeko joku huomattavan ylipainoisen tai muutoin huonoja elämäntapojan noudattavan, mutta samanikäisen kumppanin valintaa samoin kriteerein? "Ei kannata, kuolee/jää eläkkeelle/omahoidettavaksi kuitenkin paljon ennemmin." Harvemmin.

Vierailija
30/30 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3