Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisen ja miehen ikäerosta

Vierailija
24.08.2019 |

Olenko ainoa kuka ajattelee ettei aikuisten kesken ikäerolla ole mitään väliä? Jos napsahtaa niin napsahtaa. Eletään tätä päivää eikä tulevaisuudesta tiedä kukaan ja kun hajonta saman ikäisissäkin on niin suurta henkisessä ja fyysisessä kehityksessä. Kunhan on hyvä olla yhdessä ei mitään väliä jos ikäeroa on 20 vuotta tai vaikka 30 kuten Suomen tai Ranskan presidentillä. Suuntaan tai toiseen aivan sama.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. 

Vierailija
2/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.

Miehet kuolevat nuorina, joten kannattaa valita nuori, hoikka ja hyvännäköinen mies, jolla on vielä hiukset.

N

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä naisena voisin kuvitella itselle miehen 25-55. Suurin osa tuossa skaalassakaan ei herätä kiinnostusta mutta joka ikäluokasta joku yksilö vetää enemmän kuin toiset.

Vierailija
4/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen ihmisessä muutakin kuin iän, jota täällä jankataan Valtaisasti.

Todellakin voisin ottaa vanhemman tai nuoremman jos on miellyttävä ihminen.

Vierailija
5/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta erilaiset elämäntilanteet asettavat haasteita... Olen suhteessa itseäni 10v nuorempaan mieheen, mutta tämä tulee päättymään piakkoin koska minä en enää lapsia halua ja hän tahtoisi perustaa perheen. Tuntuu melko katkeralta, kun muuten koen löytäneeni juuri oikean ihmisen...

Vierailija
6/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksaisi kuunnella nuoremman kuittailua iästäni, sain siitä jo 4 v nuoremman kanssa tarpeekseni.

Vierailija
7/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa.

Olen itse 36 vuotias nainen ja minulla on ollut juttua miesten kanssa joiden ikähaitari on 22-50. Hirveää eroa en ole huomannut tuossa hajonnassa, jokaisessa ikäluokassa on vanhoja ja nuoria.

Vierailija
8/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Tunnen kaksi pariskuntaa, joissa nainen on kymmenkunta vuotta nuorempi, mutta en yhtään sellaista paria, joissa mies olisi paljon vaimoaan vanhempi. Suurin osa pareista about samanikäisiä, joten sitä pidetään normina. Jos toisin, niin se ei kuulu muille ollenkaan kommentoida negatiivisesti.

Vierailija
9/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta erilaiset elämäntilanteet asettavat haasteita... Olen suhteessa itseäni 10v nuorempaan mieheen, mutta tämä tulee päättymään piakkoin koska minä en enää lapsia halua ja hän tahtoisi perustaa perheen. Tuntuu melko katkeralta, kun muuten koen löytäneeni juuri oikean ihmisen...

Joskus on noin, mutta kun ne elämäntilanteet ja odotukset voivat olla erilaiset täysin riippumatta osapuolten iästäkin. Eihän tuokaan ongelma ensisijaisesti ikäerosta johdu, nuorempikin ihminen voi olla haluamatta lapsia.

Vierailija
10/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on vain yksi asia tuhannen muun sopivuustekijän joukosta. Ei hetkauta suuntaan tai toiseen jos ihminen muuten on sopiva ja älyllisesti natsaa.

Vierailija
11/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Eihän ikä oikeasti ole kuin numero. Sillä ei ole mitään merkitystä tärkeiden asioiden suhteen. No, lasten havittelussa tietenkin sukupuolikohtaisesti eri tavoin kyllä, mutta ei muuten.

Vierailija
12/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on noin, mutta kun ne elämäntilanteet ja odotukset voivat olla erilaiset täysin riippumatta osapuolten iästäkin. Eihän tuokaan ongelma ensisijaisesti ikäerosta johdu, nuorempikin ihminen voi olla haluamatta lapsia.

Niin. Ikä ei määrää elämäntilannetta. Kaksikymppinen ja nelikymppinen voivat olla samassa tilanteessa. Pikkulapsiperheessä tai boheemeja itsenäisiä opiskelijrenttuja tai ihan mitä vaan. Kaksi samanikäistä taas kuin eri maailmoista.

Elämäntilanne on jossain määrin joustava ja muuttuva myös. Jos erilaisesta tilanteesta pariskunta päätyy yhteen, niin heidän elämäntilanteensahan jossain määrin sulautuvat uudeksi, yhteiseksi elämäntilanteeksi.

Vierailija
13/30 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistö meni oman kummilapsensa kanssa yhteen eli siinä nyt on valtadynamiikat on olleet vääristyneet jo alussa.

Mielestäni vähän vanhempana voi seurustella 20 ja 30 vuotta vanhempien ihmisten kanssa, mutta esimerkiksi 18- tai 20- vuotias 30- ja 40-vuotiaan kanssa on todella kyseenalaista, koska noin nuori on edelleen todella naiivi ja helposti hyväksikäytettävissä vanhemman toimesta.

Vierailija
14/30 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmat miehet kyllä viehättävät näin nelikymppisenä.

Vierailija
15/30 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Miehet kuolevat nuorina, joten kannattaa valita nuori, hoikka ja hyvännäköinen mies, jolla on vielä hiukset.

N

Eihän tässä ole mitään logiikkaa. Eikö mieluummin kannata valita mies, joka on selvinnyt nuoruudestaan hengissä?

Vierailija
16/30 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin naimisissa liki 10 vuotta nuoremman naisen kanssa ja minusta tuo ikäero oli rasite. Elämänkokemuksessa, maailmankuvassa ja arvoissa oli lopulta liian suuri ero. Osan tästä uskon johtuneen ikäerosta. Nyt on 5 vuotta nuorempi naisystävä ja on helpompaa. Toki ikäeron vaikutus on nuorena suurin ja sitten laimenee.

Vierailija
17/30 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinistö meni oman kummilapsensa kanssa yhteen eli siinä nyt on valtadynamiikat on olleet vääristyneet jo alussa.

Mielestäni vähän vanhempana voi seurustella 20 ja 30 vuotta vanhempien ihmisten kanssa, mutta esimerkiksi 18- tai 20- vuotias 30- ja 40-vuotiaan kanssa on todella kyseenalaista, koska noin nuori on edelleen todella naiivi ja helposti hyväksikäytettävissä vanhemman toimesta.

Kuinkahan kauan tämäkin kummilapsilegenda elää elämäänsä? Sauli ei ole ollut Jennin kummisetä ainakaan tämän lapsuudesta asti. Piste. Aikuisena kirkkoon liittyvälle kai valitaan myös jonkinlainen "kummi".

Vierailija
18/30 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen parisuhteessa 9 vuotta itseäni vanhemman miehen kanssa ja meillä puolestaan hiertää se, että hän on jo eläkkeellä kun taas minä teen matkoineen noin 11 tunnin työpäiviä. Tänäänkin pitää jo illalla alkaa valmistella ensi viikkoa, mitä hän ei tunnu ymmärtävän. Hyvää on tietysti se, että hän tekee lähes kaikki kotityöt.

Vierailija
19/30 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

N

Eihän tässä ole mitään logiikkaa. Eikö mieluummin kannata valita mies, joka on selvinnyt nuoruudestaan hengissä?

Minä en ole koskaan tuntenut dokaavia ääliömiehiä, jotka elävät niin sekopäisesti, etteivät selviä nuoruudesta.

Hyvännäköinen mies on nuori - ja hyvännäköinen.

Vierailija
20/30 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin naimisissa liki 10 vuotta nuoremman naisen kanssa ja minusta tuo ikäero oli rasite. Elämänkokemuksessa, maailmankuvassa ja arvoissa oli lopulta liian suuri ero. Osan tästä uskon johtuneen ikäerosta. Nyt on 5 vuotta nuorempi naisystävä ja on helpompaa. Toki ikäeron vaikutus on nuorena suurin ja sitten laimenee.

Mitä veikkaat: Onko 5v päästä tämä ensimmäinen nainen elämänkokemukseltaan, maailmankuvaltaan ja arvoiltaan samanlainen kuin nykyinen naisystävä nyt? Tai voitko kuvitella nykyisen naisystävän olleen 5v sitten samanlainen kuin ensimmäinen naisystävä silloin?