Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloa? Mies täyttää 34 ja haluaa juhlia synttäreitään kavereiden kanssa

Vierailija
24.08.2019 |

Lapseton mieheni kaveri tosiaan täyttää vuosia ja haluaa pitää ryyppyjuhlat niinkuin joku teini-ikäinen. Onko tämä todella normaalia? Viettääkö normaalit ihmiset vielä 34 vuotiaana syntymäpäiviä kavereitten kesken? Ymmärrän jos täyttää esim 30 tai 40 tms. mutta että 34?
Olen itse luultavasti niin fossiloitunut etten ymmärrä tällaista kulttuuria ollenkaan.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt ole normaalia, että mennään ryyppäämään. Ymmärtäisin paremmin jonkun hyvän ruokaravintolan, mutta onko tuo 34v niin persaukinen, ettei ole varaa tarjota kavereille kunnollista päivällistä? Ja kun omaa perhettä ei ole niin ei ole muita kuin kaverit, joiden kanssa synttäriä viettää. Perheelliset viettää tuollaiset välivuosisynttärit perheensä kanssa.

Noin muuten pidän jotain 30v-synttäreitä aivan yhtä nolona kuin 34v-synttäreitä. Siis jos puhutaan sellaisista juhlista, joihin oikein kutsutaan vieraita. Perheen/puolison kanssa voi toki viettää, mutta ekat isommat synttärit on edelleenkin 50v. 30v ja 40v on vaan noloa, ei niissä ole mitään juhlimista.

Vierailija
22/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei iki-teinit! Ottakaa pää pois pyllystä lukekaa teksti uudelleen! Tässä ei ole kielletty ketään menemästä mihinkään. Tässä ihmetellään että näinkö aikuiset ihmiset vielä järjestävät syntymäpäiviä kavereilleen?

Ja me aikuiset ihmiset, jotka päätämme olla harmaantumatta ennen aikojamme, vastaamme, ettei ehkä tavanomaisinta, mutta takuulla normaalia. Järjestää juhlia siis, jopa synttäreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen itse luultavasti niin fossiloitunut etten ymmärrä tällaista kulttuuria ollenkaan."

Tämä. Niin olet.

Vierailija
24/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä kaverisynttäreitä ryypäten juhlivat miehet yleensä vähän yksinkertaisia? Tulee mieleen lähinnä jotkut naistenhakkaaja luuserit joiden ainoa elämänilo on juoda kavereiden kanssa viinaa. Huh huh.

Vierailija
25/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä kaverisynttäreitä ryypäten juhlivat miehet yleensä vähän yksinkertaisia? Tulee mieleen lähinnä jotkut naistenhakkaaja luuserit joiden ainoa elämänilo on juoda kavereiden kanssa viinaa. Huh huh.

Kyllä! Elämässä havahtui monenlaisiin assosiaatioihin.

Vierailija
26/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos assosioi alkoholin ja juhlinnan johonkin epänormaaliin, on usein itse joutunut elämään elämää, jossa alkoholi ja juhliminen saa epänormaaleja piirteitä. Jos näin on, niin kannattaa puhua. Lisäksi tekisi ehkä hyvää tutustua normaalien ihmisten alkon käyttöön ja juhlintaan, mutta jos se ahdistaa niin ei ole pakko. Ei bulimikkokaan varmaan koskaan uskoisi, että buffetissa voi käydä ja hoitaa asia normaalista.

Vierailija
27/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin moni ihminen käy juhlimassa kavereiden kanssa ihan ilman synttäreitäkin. 

No eikä käy. Täysin teinimeininkiä. Kun ollaan parisuhteessa niin eihän siinä missään kavereiden ryyppäjäisissä sitten enää juoksennella.

Vierailija
28/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ressukkaa. Ovat jääneet lapsena ja nuorena kaverisynttärit viettämättä, joten pitää nyt ottaa takaisin menetettyä lapsuutta ja nuoruutta.

Vierailija
29/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet yksinkertainen trolli.

Vierailija
30/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos assosioi alkoholin ja juhlinnan johonkin epänormaaliin, on usein itse joutunut elämään elämää, jossa alkoholi ja juhliminen saa epänormaaleja piirteitä. Jos näin on, niin kannattaa puhua. Lisäksi tekisi ehkä hyvää tutustua normaalien ihmisten alkon käyttöön ja juhlintaan, mutta jos se ahdistaa niin ei ole pakko. Ei bulimikkokaan varmaan koskaan uskoisi, että buffetissa voi käydä ja hoitaa asia normaalista.

Tavalliset ihmiset eivät juhli ryyppäämällä. Kyllä on taas roskasakki äänessä.

Vierailija
31/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lapsettomat, niin miehet kuin naisetkin, järjestävät juurikin näitä ihme synttäreitä ja läksiäisiä ja mitä lie uuden sohvan vihkijäisiä. Ja sitten suututaan kun perheelliset kaverit eivät jaksa/halua osallistua näihin ryyppäjäisiin joka toinen viikonloppu. Kuka oikeesti jaksaa? Ja vielä puhutaan selän takana pahaa että hirveä pirttihirmu sen muija kun ei päästä miestänsä juhlimaan! Vai olisiko totuus kuitenkin se että perheelliset haluavat mielummin viettää aikaa perheensä kanssa kuin jossain hämärässä ryyppyjengissä?

Vierailija
32/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä tarkoitinkin. Sinulle asia on ”ryyppäämistä”. Itse en tuollaista ymmärtäisi, mutta minun perheessäni tai lähipiirissä ei ole ollutkaan juoppoja. Käydään kavereiden kanssa ravintoloissa juhlimassa, mutta ei ryypätä.

Vierailija
33/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen oman mieheni kaveripiiri. Suurin osa lapsettomia ja ryyppäävät lähes joka viikonloppu. Mieheni eli myös ennen tällaista elämää kunnes sai lapsen kanssani. Mieheni on kertonut että on helpottunut siitä että on nyt joku syy ettei tarvitse joka viikonloppu lähteä baariin. Hän ei vaan jaksa sitä elämää enää. Ja arvatkaa ketkä haukkuivat minut pirttihirmuksi ja kamalaksi akaksi? No miehen kaverit tietenkin. Heidän mielestään olen syypää siihen että mieheni ei enää ryyppää heidän kanssaan! Miehelläni on lääkitys jonka vuoksi hän ei edes saisi juoda alkoholia. Ja hänen kaverit kyllä tietävät sen. Mutta eihän sillä ole heille väliä. Pääasia että on joku ryyppykaveri.

Vierailija
34/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen suku Ruotsin vallan ajoista lähtien, ei yhtäkään alkon väärinkäyttäjää perhepiirissä. Siksi uskallammekin varmaan juhlia, kun kukaan ei ole koskaan nähnyt alkoholin väärinkäyttöä tai tiedä miten se tapahtuisi.

Ryyppysuvuista tulee raivoraittiit ja muiden lasien laskijat, se on huomattu.

Vierailija
35/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen oman mieheni kaveripiiri. Suurin osa lapsettomia ja ryyppäävät lähes joka viikonloppu. Mieheni eli myös ennen tällaista elämää kunnes sai lapsen kanssani. Mieheni on kertonut että on helpottunut siitä että on nyt joku syy ettei tarvitse joka viikonloppu lähteä baariin. Hän ei vaan jaksa sitä elämää enää. Ja arvatkaa ketkä haukkuivat minut pirttihirmuksi ja kamalaksi akaksi? No miehen kaverit tietenkin. Heidän mielestään olen syypää siihen että mieheni ei enää ryyppää heidän kanssaan! Miehelläni on lääkitys jonka vuoksi hän ei edes saisi juoda alkoholia. Ja hänen kaverit kyllä tietävät sen. Mutta eihän sillä ole heille väliä. Pääasia että on joku ryyppykaveri.

Hienoista piireistä miehesi...

Vierailija
36/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoista piireistä miehesi...

No pääasia että pääsee irti tuollaisesta rupusakista. Surullista ettei hän itse ole asiaa tajunnut ennenkuin on saanut oman perheen

Vierailija
37/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni normaalia. Sitten kun tulee pyöreitä on enemmänkin pönötysjuhlat, illalliset, tilavuokrat, sukulaiset jne.

Olemme samaa ikäluokkaa, nyt kun on lapsia synttäreitä ei pahemmin vietetä mutta muutenhan se olisi oiva syy koota kerran vuodessa ystävät yhteen viettämään iltaa!

Vierailija
38/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia on juhlia niinkuin haluaa tai olla juhlimatta. Noloa on miettiä aikuisena, että oitää tehdä niinkuin muutkin.

Vierailija
39/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu selkeästi jakaa ihmisiä.

Ok olen tylsä ja ilkeä nainen kun en ymmärrä teitä jotka tykkäätte järjestää ryyppyjuhlat synttäreitten varjolla. Eli se on vaan syy ryypätä eikä siinä korosteta omaa itseä? Itse en ole juhlinut syntymäpäiviäni enää vuosiin. Minulla se jäi unholaan kun sain lapsia. Koen että syntymäpäivät ovat lasten juhla jossa he saavat loistaa yhden päivän ajan valokeilassa.

Olisin voinut asetella kysymykseni tietysti vähän fiksummin. Sori jos joku veti herneen tästäkin nenään.

Ap

Vierailija
40/54 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläpäin teinit juhli kännäämällä synttäreitään. Kyllä ne on ne aikuiset.

Teineillä oli tässä vasta kahvikestit. Oli kurkkuvoileipiä ja leivoksia.

Itsellä oli 50 vuotiset ja kutsuin kaikki meille ördäämään. :)