Onko tajuton väsymys vaihdevuosioire vai onko mussa jotakin muuta vikaa?
Väsyttää nykyään ihan älyttömästi. Ei meinaa jaksaa tehdä enää yhtään mitään. Kaikki on kovan ponnistelun takana. Ihan pikkuisetkin arjen asiat.
Yritän syödä hyvin ja nukkua riittävästi mutta se ei tunnu auttavan.
Menkat tulee vielä mutta epäsäännöllisesti.
Lääkäriinkö?
Kommentit (10)
On se varmaan. Olen itsekin väsyneempi kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhanen ainakin olisi hyvä tutkia.
Se oli viimeksi ihan ok. Eikä mulla ole muita vajaatoiminnan oireita. Mut pitää kysyä jos käyn lääkärissä.
Väsyttää minuakin. Olen kyllä korvaushoidolla, mutta se ei näköjään väsymykseen auta. kai se vanhuus tulee ja vaihdevuodet myötä sen.
Hemoglobiini kannattaisi ainakin testata, anemia aiheuttaa väsymystä
Ihan normaalia. Mulla on tuota ja muita vaihdevuosioireita aina ennen kuukautisia. Joka kuukausi, ihan sama mitä teet tai olet tekemättä. Arkisista asioista tulee raskaita, hyvä kun joskus väsymykseltä jaksaa suihkuun raahautua. Voin nukkua 20h ja siltikin väsyttää. Mikään ei myöskään inspiroi eikä jaksa kiinnostaa sen 1- 1,5 viikon ajan. Ikää on vasta 36v ja olen kärsinyt tästä teini-iästä saakka. Menkat alko 9-vuotiaana.
Kun menkat alkavat, kaikki tuo häviää kuin taikaiskusta. On ihanaa olla taas oma itsensä!
En pelkää vaihdevuosia, kärsin niistä jo nyt joka kuukausi.
Hormoneita en halua, enkä kierukkaa, joten kärsin mieluummin.
Ferritiini eli varastorauta sekä d- ja b12-vitamiinit on myös hyvä testata, puutokset ovat tosi yleisiä. https://www.raudanpuute.fi/
Minä suostuin vihdoin viimein tänä talvena ottamaan estrogeenisuihkeen käyttööni ja suostuin myöntämään että vaihdevuodet väsyttää ja v..... . Nyt puolen vuoden käytön jälkeen elämä on paljon parempaa, nukun kunnolla ja kaikki asiat ei ärsytä, lisäksi kuntoilen lähes päivittäin.
Normaali vaihevuosioire. Energiajuomat ja ruusujuuriuute auttavat. Hormonihoitoihin en itse koske.
Kilpirauhanen ainakin olisi hyvä tutkia.