Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmat ja lahjat

Kohta lisää mummitettavia
24.08.2019 |

Mikä on mielestäsi oikein? Lapsenlapsia eri määrä eri perheissä. Miten itse isovanhempana teet/tekisit? Saavatko kaikki samanarvoisia lahjoja vai niin, että perhekohtaisesti lahjojen arvo on sama, tyyliin jos yksilapsisen perheen synttärisankari saa 50e, saavatko muutkin lapsenlapset saman (olettaen lasten iät suunnilleen samoja) vaiko kaksilapsisessa perheessä kukin 25 e ja viisilapsisessa 10e kukin?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi ratkaisi asian innovaatiolla: hän ostaa lahjat ja antaa apunsa vain tyttären lapsille, ja yhdenkän poikansa lapsille ei ollenkaan. Selitys: on rajallisesti resursseja eli kohdistan ne tärkeimpään, eli tyttären perheelle, koska siellä on oikeita lapsenlapsia. Miniöiden lapset eivät kuulu hänelle. (Omat pojat siis ovat isiä).

Helppo ja kiva ratkaisu! Yhtään ei tullut paha mieli pojille!

Todella sairasta! Onko tällainen yleistäkin kun aina silloin tällöin ilmiöön tällä palstalla törmää?

Etkö huomannut millainen miniä anopilla on, ei ihmekään, ettei tule toimeen pojan perheen kanssa.

Joo ainahan se on miniän syy. Jännää että anopilla on KOLME ”sietämätöntä” miniää mutta anoppi itse pulmunen, antaessaan kaiken vain tyttärelleen. Sinä varmaan toimit samoin anoppina kun susta tää on ihan ok.

Vierailija
22/23 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi ratkaisi asian innovaatiolla: hän ostaa lahjat ja antaa apunsa vain tyttären lapsille, ja yhdenkän poikansa lapsille ei ollenkaan. Selitys: on rajallisesti resursseja eli kohdistan ne tärkeimpään, eli tyttären perheelle, koska siellä on oikeita lapsenlapsia. Miniöiden lapset eivät kuulu hänelle. (Omat pojat siis ovat isiä).

Helppo ja kiva ratkaisu! Yhtään ei tullut paha mieli pojille!

Todella sairasta! Onko tällainen yleistäkin kun aina silloin tällöin ilmiöön tällä palstalla törmää?

Etkö huomannut millainen miniä anopilla on, ei ihmekään, ettei tule toimeen pojan perheen kanssa.

Joo ainahan se on miniän syy. Jännää että anopilla on KOLME ”sietämätöntä” miniää mutta anoppi itse pulmunen, antaessaan kaiken vain tyttärelleen. Sinä varmaan toimit samoin anoppina kun susta tää on ihan ok.

Jotainhan se perhe tai poika on tehnyt, jos anopin kanssa on riidoissa. Jo pelkästään kateellisuus miehen siskon lapsille voi toki olla syy.

Ja kyllä, usein vika todellakin on miniässä,voi toki olla anopissakin. Tiedän tapauksia, joissa miniä on kieltänyt lasten tapaamiset isovanhempien kanssa ilman syytä.

Ja musta on kyllä törkeää haukkua anoppia yksipuolisesti. Mulla ei oo yhtäkään miniää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän isovanhemman pitää olla se lahja-automaatti? Jokin vastavuoroisuus olis paikallaan.

Olen saanut rauhassa täyttää 50, 60 ja jäädä eläkkeelle ilman mitäään muistamista.