"Olen ehdottomasti parisuhdeihminen."
Usein tämän voi kääntää siten, että kyseessä on ihminen joka ei osaa olla yksin ja elämässä on aina oltava joku. Jos yksi suhde päättyy, niin pian ollaan taas joko "salamarakastuttu" tai kelpuutetaan siihen vierelle joku ihan mukiinmenevä tyyppi. Ei yllätä, että Satu Taiveaho mainitsee olevansa parisuhdeihminen.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Minä myös pidän itseäni parisuhdeihmisenä, vaikka olen introvertti, tarvitsen paljon omaa tilaa ja omaa rauhaa. Osaan tavallista paremmin olla yksin. En kaipaa selkään taputtelijoita enkä kuuntelijoita. Aikuisiällä eron jälkeen olen ollut sinkkuna liki kolme vuotta. En deittaillut kertaakaan sinä aikana. Nykyinen mieheni on yrittäjänä kiireinen, mutta ei minua haittaa olla yksin.
Silti olen parisuhdeihminen. Olen toista kertaa naimisissa. Ensimmäinen avioliitto kesti 20 vuotta, nyt uudessa parisuhteessa ja aviossa seitsemättä vuotta.
Toki moni varmasti tunteekin olevansa onnellisimmillaan ja "oikeassa paikassaan" hyvässä parisuhteessa, mutta on näitä joille parisuhde tuntuu olevan itseisarvo ja se on toissijaista minkälainen suhde ja minkälainen kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös pidän itseäni parisuhdeihmisenä, vaikka olen introvertti, tarvitsen paljon omaa tilaa ja omaa rauhaa. Osaan tavallista paremmin olla yksin. En kaipaa selkään taputtelijoita enkä kuuntelijoita. Aikuisiällä eron jälkeen olen ollut sinkkuna liki kolme vuotta. En deittaillut kertaakaan sinä aikana. Nykyinen mieheni on yrittäjänä kiireinen, mutta ei minua haittaa olla yksin.
Silti olen parisuhdeihminen. Olen toista kertaa naimisissa. Ensimmäinen avioliitto kesti 20 vuotta, nyt uudessa parisuhteessa ja aviossa seitsemättä vuotta.
Toki moni varmasti tunteekin olevansa onnellisimmillaan ja "oikeassa paikassaan" hyvässä parisuhteessa, mutta on näitä joille parisuhde tuntuu olevan itseisarvo ja se on toissijaista minkälainen suhde ja minkälainen kumppani.
Minä en pidä näitä sarjaseurustelijoita ”parisuhdeihmisinä”.
Useimmat ihmiset kokevat olevansa parisuhdeihmisiä eli kaipaavat parisuhdetta. Tämän vastakohta ovat erakot ja pelimiehet, jotka eivät halua parisuhdetta. Mutta se ei tarkoita, että olisi kykyä hyvään parisuhteeseen. Se ei tarkoita myöskään, että kaikki pariutuisivat kaikkien kanssa. Jokaiselle ihmiselle on maksimissaan ehkä prosentti sopivia kumppaneita. Osa ei ole kiinnostunut psykologiasta, eikä ymmärrä tätä.