Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotiin tuli lapsi 4v jonka vanhemmat ilmotti ( 2naista) ettei lapsi tiedä onko hän tyttö vai poika.

Vierailija
23.08.2019 |

Olivat yrittäneet pukea hyvin neutraalisti ja hiukset oli leikattu tavalla joka sopisi kummallekkin. Kummallista kyllä parissa päivässä oli hakeutunut leikkimään ihan oman sukupuolensa mukaisesti saman sukupuolen kavereitten kanssa ja tietyillä leluilla.

Ei tainneet vanhemmat tietää että lapsi tiesi :D

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin vessatilanne on hyvin opettavaista laatua. Pari päivää sitten muutama kaksi vuotias oli vessassa yhtä aikaa pottailemassa ja katselivat toisiaan. Eräs pikkutyttö katseli toista poikaa ja ilmoitti että "sulla on pippeli. Mulla ei oo. Isilläkin on isompi tollanen"

Vierailija
2/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

varhaista kasvatusta kirjoitti:

Päiväkodin vessatilanne on hyvin opettavaista laatua. Pari päivää sitten muutama kaksi vuotias oli vessassa yhtä aikaa pottailemassa ja katselivat toisiaan. Eräs pikkutyttö katseli toista poikaa ja ilmoitti että "sulla on pippeli. Mulla ei oo. Isilläkin on isompi tollanen"

Missä se on isinsä pippelin nähnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. saunassa?

Vierailija
4/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin Ketonen&Myllyrinne-sketseistä 😄😄

Vierailija
5/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet perheet saunoo yhdessä

Vierailija
6/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Nyt tuli paha. Lasunko meinaat tehdä?

Vierailija
7/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi se sitten oli?

Vierailija
8/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap on pilkallinen? Luuletko ettei muu kuin naisparin lapsi voi kokea noin? Luuletko että lapsi on aivopesty kokemaan noin? Et tunne asiaa.

Vierailija
9/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkiminen jossain ryhmässä yhtenä päivänä ei kyllä kerro vielä yhtään mitään identiteetistä. Mutta keksitty juttu tämä on alunperinkin. 

10/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiäkös leikkikaverit kertovat, kumpi hän on. Problem solved.

Vierailija
11/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi ei saa itse päättää, kun alkaa tajuamaan asioita. Siis ihan vaikka 15vanhana, että kumpi tai mikä hän on. Vttu kun pitää alusta asti kasvattaa pentu sekaisin. Turha tuputtaa omia ajatuksia jos itse on sekasin.

Vierailija
12/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako yksittäisten perheiden päiväkotiasioita juoruilla julkisilla palstoilla.

Eikö päiväkodeissa yms. ole henkilöstöllä vaitiolovelvelvollisuus?

Vierailija
13/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prvoilua koko aloitus.

Vierailija
14/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap on pilkallinen? Luuletko ettei muu kuin naisparin lapsi voi kokea noin? Luuletko että lapsi on aivopesty kokemaan noin? Et tunne asiaa.

Eihän siinä lapsi mitään välttämättä kokenut. Vanhemmat taisi luulla jotain.

Vierailija
15/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksipä tämä onkin valetta koko aloitus. Ammattilainen ei ikinä puhuisi tuollaisia. 

Vierailija
16/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei lapselle kerro kumpaa hän on niin eihän se lapsi välttämättä osaa sitä sanoiksi pukea. Mutta kyllä se takuulla selvenee aika nopeasti kun pääsee muiden kanssa kosketuksiin.

Vierailija
17/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien kannattaisi tukea lapsen identiteetin (myös sukupuoli) kehittymistä. Kohta se on päästään sekaisin oleva teini, joka ei tiedä mitä on.

Lapset eivät osaa edes aina valita ottavatko kinkkua vai juustoa, joten heidän harteilleen ei voi jättää sukupuolen "valintaa". Loppujen lopuksi olemme kaikki ensisijaisesti ihmisiä, emme vain miehiä, naisia tai jotain muita.

Vierailija
18/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksipä tämä onkin valetta koko aloitus. Ammattilainen ei ikinä puhuisi tuollaisia. 

Kuule olin harjoittelijana päikyssä ja kahvitauolla päiväkodin aikuiset oli tosi pahoja juoruamaan mm perheiden asioista. Eikä se kovin ammatillista aina ollut.

Vierailija
19/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulkaahan. 4v saatta aivan vakavissaan ilmoittaa olevansa kissa. Mitä väliä sukupuolella hänen kannaltaan on?

Vierailija
20/50 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule olin harjoittelijana päikyssä ja kahvitauolla päiväkodin aikuiset oli tosi pahoja juoruamaan mm perheiden asioista. Eikä se kovin ammatillista aina ollut.

No ei. Ole sinä rohkea ja tee ilmoitus päivähoitoa valvovalle yksikölle. suututtaa tuollaiset kollgat. 

t. päivähoidon työntekijä, jota suututtaa typerät kollegat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän