Miten älykäs täytyy olla pärjätäkseen yliopistossa?
Haluaisin näin aikuisellaiällä (33v) lähteä opiskelemaan unelmieni ammattiin, mutta pelkään etten todellakaan pärjäisi yliopistossa.
Kaikenlaiset kokemukset tervetulleita!
Kommentit (55)
Normaaliälyisenä pärjää. Valmistuin maisteriksi 47-vuotiaana. Vanhakin voi pärjätä.
Proaktiivinen luonne, on älykkäitäkin ilman yliopistoa, mutta ei se ole kuitenkaan ihan sama asia observoinnin näkökulmasta.
Ihan tavis! Alasta tietty riippuu paljon.. Mutta kokeile, kannattaa!
Ei kovinkaan älykäs. Esim. kauppatieteissä "pehmeitä höpöhöpöäaineita" opiskelevat - naiset varsinkaan - eivät todellakaan ole mitään älyn jättiläisiä! No, ulkonäköä heiltä tosin löytyy enemmän, kuin "kovempia" kauppiksen aineita opiskelevilla naisilla, heillä taas on enemmän älykkyyttä.
Joten tästäkin voimme todeta sen vanhan sanonnan pitävän paikkaansa, että äly ja ulkonäkö eivät valitettavsti mahdu samaan pakettiin.
Kavatustieteitä ymmärtää kuka vaan, vaikeampia esim. fysiikka. Äly tietysti merkitsee, ja ahkeruus, mutta ikä ei niinkään.
Virallisesti mitattu älykkyysosamääräni on 126. Olisinko sillä pärjännyt yliopistossa? En ole sinne koskaan hakenut, koska kotona annettiin ymmärtää että siistijän ammatti on korkein tavoite mitä voin havitella.
Vierailija kirjoitti:
Virallisesti mitattu älykkyysosamääräni on 126. Olisinko sillä pärjännyt yliopistossa? En ole sinne koskaan hakenut, koska kotona annettiin ymmärtää että siistijän ammatti on korkein tavoite mitä voin havitella.
Suurin osa yliopistossa opiskelijoista lienee alle 126. 110-120 varmaan perus.
Minun ääooni on 98 ja opiskelen yliopistossa keskiarvolla 4.
Jos onnistut pääsemään yliopistoon sisään, niin pärjäät.
Yliopisto on helpoin koulu jonka olen käynyt. Sai opiskella vain itse valitsemaansa pääainetta ja sivuaineita. Toki välillä oli pakollisena kurssi joka ei ollut itselle se kaikkein mielenkiintoisi mutta ei kuitenkaan tarvinnut opiskella kaikkia mahdollisia aineita niin kuin lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tekisi mieli kyllä yrittää. 20 vuotta työelämää jo takana ja seuraavaksi on tulossa käännekohta. Pelottaa, olen niin paljon vanhempikin muihin verrattuna. Mitä jos en enää opikaan mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa, että se on nykyään lähempänä sataa. Ainakin miesten kohdalla. Oman arvioini mukaan luokkani älykkäimmät pojat menivät kaikki amiskaan...
kunhan jaksat keskittyä ja lukea niin ei mitään hätää.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin olisit, koska yliopistossa pitää ajatella itse
Riippuu alasta. On täysin eri asia opiskeletko sukupuolentutkimusta vai teoreettista fysiikkaa.
*aikuisella iällä ap