Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytär huutaa että on nälkäinen, mitä tekisit?

Vierailija
23.08.2019 |

Meillä on "tilanne päällä". Tytär 12 v itkee ja huutaa keittiössä että on nälkäinen, anna ruokaa! Tarjolla ollut ruoka, jota muut juuri söivät ei kelvannut, koska sitä oli myös viikko sitten, eli aina. Leipää jo otti ja salaattia. Tarjouduin myös paistamaan pakastepizzaa, mutta sekään ei kelpaa, koska nälkä on kova ja pizzan paistamiseen mene pitkä aika.

On nyt huutanut puolisen tuntia, ääni on jo käheänä. Minä siirryin olkkariin palstailemaan.

Mitä sinä tällaisessa tilanteessa tekisit?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hauska trolli 😄

Vierailija
22/35 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuudesluokkalainen ja toinen huutaja lukion ekalla/amiksessa?

Oikeesti? Hukkaan on kasvatus mennyt. Kuvatkaa videolle ja näyttäkää poika/tyttöystävälle vinkkinä,että häipyy hyvän sään aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan murkkuikäiseltä. Tuon ikäinen osa jo itsekin tehdä ruokaa, jos ei äidin kokkaukset kelpaa.

Oma pikkuveljeni teki 5 vuotiaana lettuja aina kun äiti teki hänen mielestään "pahaa" ruokaa. 12 vuotiaana osasi jo hakea järvestä kalan ja valmistaa siitä itselleen ja äidille ruokaa. Ei olisi ollut pakko, mutta kun halusi jotain muuta kuin äidin tekemää ruokaa.

Vierailija
24/35 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina pahaa ruokaa. Olen ammatiltani kokki, ilmeisen huono sitten. Niin ikään koulussa on aina pahaa ruokaa, tyttären 13 v. mielestä. Annan syödä leipää, hedelmiä, viiliä, jogurttia, muroja. Lapsi on aina syönyt huonosti ja paino on ollut alakäyrillä. Yritän olla stressaamatta, vaikka vaikeaa se on, koska on myös ilmennyt syömishäiriön oireita.

Vierailija
25/35 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuudesluokkalainen ja toinen huutaja lukion ekalla/amiksessa?

Oikeesti? Hukkaan on kasvatus mennyt. Kuvatkaa videolle ja näyttäkää poika/tyttöystävälle vinkkinä,että häipyy hyvän sään aikana.

Kaikkeen ei kasvatus auta. Toisilla on oma pää ja jotkut osaa relata näissä asioissa. Tuommoinen huutaminen nyt niin nököä ole. :D

Relaa joskus.

Vierailija
26/35 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina pahaa ruokaa. Olen ammatiltani kokki, ilmeisen huono sitten. Niin ikään koulussa on aina pahaa ruokaa, tyttären 13 v. mielestä. Annan syödä leipää, hedelmiä, viiliä, jogurttia, muroja. Lapsi on aina syönyt huonosti ja paino on ollut alakäyrillä. Yritän olla stressaamatta, vaikka vaikeaa se on, koska on myös ilmennyt syömishäiriön oireita.

Tähän pystyn samaistumaan. Olen kokki myös. Tekemäni ruoka on kelpaa monille ihmisille ja saan paljon kehuja. Kotona kehuja saan todella harvoin.

Meillä muksut ei niinkään nirsoja ole, mutta ehkä se on sitten sitä valtapelien pelaamista, kun ruoka ei aina maistu. Tietäähän nuo, että mä suhtaudun tietyllä intohimolla tähän tekemiseen. Höpisen tuon tuosta puhtaista ja tuoreista raaka-aineista jne.

Parhain oli, kun ysiluokkalainen kerra kysy: "miksi meillä ei ole koskaan mitään hyvää ruokaa? semmoista niinkuin koulussa?"

Eikun einespullia ostamaan. Kyllä nauratti.

Vierailija
27/35 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hauska trolli 😄

Siis onko jonkun mielestä epäuskottavaa, että 12 v itkisi ja huutaisi nälkäisenä?

Meillä on kohteliaat, fiksut ja mukavat lapset, mutta ovat he saaneet itkupotkuraivareita typerämmistäkin asioista.

Ap

Vierailija
28/35 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär on siis ihan "normaali" fiksu tyttö, mutta nälkäkiukku on hänellä aina ollut kauhea.

Kuulostaa kyllä ihan jälkeenjääneeltä, että 12-vuotias pistää tuollaisen huutoshown pystyyn ihan kuin joku 3-vuotias.

Kieltämättä kuulostaa ihan uhmaikäiseltä. Tuo tyttö on aina ollut raivoissaan nälkäisenä. Muuten niin hillitty ja hallittu, mutta kun nälkä iskee, niin raivo alkaa. Eikä silloin halua tietenkään syödä mitään. Ollaan jo opittu laittamaan nenän eteen jotain helposti naposteltavaa (kuten vihannesten tai hedelmien paloja), jotka auttavat pahimpaan nälkään.

Nyt tyttö on jo täysin rauhoittunut ja söi lopulta sitä alkuperäistä ruokaa (kuten yleensä aina). Oikein nätisti kiitti ruoasta, laittoi astiat tiskiin ja maidon jääkaappiin. Pyyhki pöydänkin. Ihan eri tyttö.

Ap

Mulla on samanlainen 10-vuotias. Joskus jos on esim. kiire jonnekin eikä voi jäädä odottelemaan toisen rauhoittumista, saatan antaa banaanin käteen tai mehulasin. Kiukku oikeasti loppuu parissa minuutissa sen jälkeen kun verensokeri lähtee nousemaan. Autismia en epäile mutta jotenkin yliherkkä tyttö on epämiellyttäville fyysisille tuntemuksille ja menee herkästi ylikierroksille.

Vierailija
29/35 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hauska trolli 😄

Siis onko jonkun mielestä epäuskottavaa, että 12 v itkisi ja huutaisi nälkäisenä?

Meillä on kohteliaat, fiksut ja mukavat lapset, mutta ovat he saaneet itkupotkuraivareita typerämmistäkin asioista.

Ap

Näinpä. Sieltä puskee se teinimyrsky.

Kiukkunälkäaikuiset ei sentään enää vedä itkupotkuraivareita. Mun mies on sellainen. Jos ollaan reissussa niin mul on aina laukussa tai autossa jotain hyvinsäilyvää naposteltava.

Vierailija
30/35 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän se auttaakin todella hyvin.

Vierailija
31/35 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nakkaisin tuommosen huutajan ulos välittömästi.

Vierailija
32/35 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämähän se auttaakin todella hyvin.

Vaihtoehto on, ettei syö mitään ja menee säästöliekille, ja sitten ei maistu edes nuo. Mutta turha varmasti selittää, koska vain todella huonosti syövien lasten vanhemmat voivat ymmärtää. Ja kyllä, on käyty terkkarilla, psykologilla, psykiatrilla ja ravitsemusterapeutilla, ei apua. Onneksi syö vielä edes jotain. 13-vuotiasta ei voi pitää nälässä ja syömishäiriön oireet aiheuttavat pelkoa. Ruoasta ja syömisestä ei oikein uskalla puhua, enkä halua asian alkavan hallitsemaan meidän elämää enempää.

Vierailija
33/35 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isän puolen suvussa on tuollaista niin voisiko olla alkavaa 2 tyypin diabetesta? Alhainen verensokeri voi aiheuttaa koviakin mielialan heittelyitä ja etenkin kärttyisyyttä.

Vierailija
34/35 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmittäisin ruokaa mitä oli tarjolla aikaisemmin. Mun lapsen ei ole tarvinnut huutaa nälän takia.

Vierailija
35/35 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäinen osaa itsekin jotain kaapia kasaan, joten jos teillä ei ole jääkaappi ja muut kaapit lukittuna, niin eiköhän sieltä löydä apua jos niin kova nälkä on... :D

Meillä osaa 2-vuotiaskin ottaa jääkaapista esim. nakkeja, jos haluaa. Että ihan nenän eteen laitatte vihannekset tytölle? Ei ihme että kiukuttelee. Minä tein jo itse monia ruokia itse tuossa 12-vuoden iässä. Opetetaanhan tuon ikäisille jo kotitalouttakin koulussa.