Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoija haukkui puhelimessa erilaisin termein kun en ottanut vastaan tarjottua työtä

Vierailija
23.08.2019 |

Pieni kiusallinen hiljaisuus kyllä tuli. Yritys mainosti työpaikkaa, jossa "kilpailukykyinen palkka". Yritin kysyä pariin otteeseen työhaastattelussa, että minkäköhän suuruinen se kilpailukykyinen palkka nyt olikaan, enkä saanut suoraa vastausta. Tänään rekrytoija soitti ja ilmoitti, että minut on valittu ja milloin voin aloittaa. Kysyin taas sitä palkkaa, ja sain viimein vastauksen. Oli hyvin alhainen vrt. työtehtäviin ja vastuihin. Kieltäydyin paikasta, syynä matala palkka. Sain niskaani kunnon haukut. Onkohan tää nyt ihan yleistä? :D

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa ollakin. Itselläni kävi päinvastainen tuuri: Pyysin 3500€, niin rekrytoija sanoi, että kannattaa pyytää 4000€. Nyökyttelin aivan änkkänä ja tajusin vasta paljon myöhemmin, että minulle haluttiin maksaa saman verran kuin samaa työtä tekeville työkavereillekin.

Vierailija
2/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit sanonut rekrylle että palkka on tosiaan niin kilpailukykyinen ettet sinä yksinkertasesti pärjää palkalle mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ne riistopuljut ja puhelinmyyntifirmat ovat. Palkka "kilpailukykyinen". Kun kysyt mikä se palkka on, käsketään pitämään turpa kiinni.

Eivät nuo ole oikeita töitä nähneetkään. Tuollaiset puliveivarifirmat olisi suljettu alta aikayksikön 50-60-luvulla ja omistajat laitettu häpeäpaaluun.

Vierailija
4/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alta viiden tonnin en kotoani lähde.

Vierailija
5/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia ne riistopuljut ja puhelinmyyntifirmat ovat. Palkka "kilpailukykyinen". Kun kysyt mikä se palkka on, käsketään pitämään turpa kiinni.

Eivät nuo ole oikeita töitä nähneetkään. Tuollaiset puliveivarifirmat olisi suljettu alta aikayksikön 50-60-luvulla ja omistajat laitettu häpeäpaaluun.

Palkkahan on kilpailukykyinen: Se nostaa firman kannattavuutta suhteessa kilpailijoihin !

Vierailija
6/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran vastaavassa tilanteessa nauranut makeasti palkan kuultuani. Ei oikein rekrytäti tykännyt.

Vierailija
7/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ennen kesää muutamaa paikkaa ja molemmissa nikoteltiin palkkapyynnölle 3000-3300 välillä. Nykyinen palkkani on 3400. Kävin testit ja kaikki, mutta ilmoittivat että ovat valinneet toisen hakijan.

Luulen suurimmaksi syyksi palkkatoiveeni. Jännä kyllä, että firmojen sivuilta tai LinkedInistä ei löydy tietoa, että kukaan uusi olisi siellä aloittanut. Näinköhän ei löytäneet ketään orjapalkalla töihin? Itse sanoin että alle kolmosen palkalla en lähde.

Vierailija
8/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelintyötä tehneenä (Call center), erään yrityksen asiakaspalvelussa niin palkka oli vain 1213e nettona /kk :D ja 8 tuntia päivä 5 päivänä viikossa, olin vähän aikaa, mutta lähdin alle 3kk jälkeen :D

Vierailija
9/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se palkka oli?

Vierailija
10/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Saattaa ollakin. Itselläni kävi päinvastainen tuuri: Pyysin 3500€, niin rekrytoija sanoi, että kannattaa pyytää 4000€. Nyökyttelin aivan änkkänä ja tajusin vasta paljon myöhemmin, että minulle haluttiin maksaa saman verran kuin samaa työtä tekeville työkavereillekin.

Siis sä et ottanut vastaan 4000€ kk työpaikkaa? Oletko sairas?

Vierailija
11/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelintyötä tehneenä (Call center), erään yrityksen asiakaspalvelussa niin palkka oli vain 1213e nettona /kk :D ja 8 tuntia päivä 5 päivänä viikossa, olin vähän aikaa, mutta lähdin alle 3kk jälkeen :D

Jos puhuu nettopalkasta bruton sijaan, tuo 1213€ on jo ihan liikaa.

Vierailija
12/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain ennen kesää muutamaa paikkaa ja molemmissa nikoteltiin palkkapyynnölle 3000-3300 välillä. Nykyinen palkkani on 3400. Kävin testit ja kaikki, mutta ilmoittivat että ovat valinneet toisen hakijan.

Luulen suurimmaksi syyksi palkkatoiveeni. Jännä kyllä, että firmojen sivuilta tai LinkedInistä ei löydy tietoa, että kukaan uusi olisi siellä aloittanut. Näinköhän ei löytäneet ketään orjapalkalla töihin? Itse sanoin että alle kolmosen palkalla en lähde.

Sit nää firmat itkee työvoimapulaa.

Vierailija
13/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Siis sä et ottanut vastaan 4000€ kk työpaikkaa? Oletko sairas?

Otin, vaikka mielummin olisin mennyt seuraavalla viikolla samaani 3700€:n paikkaan. Ehdin kuitenkin allekirjoittaa työsopimuksen, kun en saanut toisen firman toimaria kiinni puhelimella. Jälkeenpäin olen ollut tähän "epäonneen" oikein tyytyväinen. En vain silloin ollut ihan kartalla tämän homman sisällöstä.

Vierailija
14/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minkään firman kannata palkata työntekijöitä ylihintaan, vaikkei tarjontaa muuten olisikaan.

Vierailija
15/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos firma mainostaa työpaikkojaan aktiivisesti Linkkarissa, niin kyllä silloin palkan pitäisi automaattisesti olla yli 3000e/kk. Vähän väärä paikka mainostaa työpaikkoja jos palkka alle sen.

Vierailija
16/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, ettei tuo haukkumistaktiikka toimi kiltti_miehilläkään.

En kyllä usko että headhunter haukkui, uskon että ap on narsku ja liioittelee, kuten heikäläisillä on tapana.

Vierailija
17/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sitten valitetaan joka paikassa miten laiskoja ihmiset on, ei ota työtä vastaan. Ei edes kaikki työttömät ota! No ei kai, jos palkka on lähinnä kunnianloukkaus ja sitä tasoa ettei sillä mitenkään päin elä.

Vierailija
18/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minkään firman kannata palkata työntekijöitä ylihintaan, vaikkei tarjontaa muuten olisikaan.

Ei se työntekijä ole ylihintainen, jos se on se liksa millä sen saa töihin mutta ei halvemmalla. Eikös se niin mene, että markkinat määräävät oikean hinnan myös tässä tapauksessa eikä ainoastaan silloin kun se olisi yrittäjästä kivaa? Kyllä sitä vapaata markkinataloutta fanitetaan niin kauan kun siitä on itselle etua mutta kyllä sieltä se sääntelyä vaativa sosialisti tai halpatyövoiman tuontia vaativa orjuuttaja löytyy heti kun pitäisi omaa kuvetta kaivaa vähän enemmän.

Vierailija
19/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä ja kyllä mielestäni muutenkin korkeakoulutetun palkka tulee alkaa kolmosella.

Työnantajilla on kyllä aina sivu kaupalla vaatimuksia mitä työntekijän pitäisi osata ja millainen olla, mutta ammattilaiselle ei haluta maksaa.

Ei se työntekijä ole ylihintainen, jos se on se liksa millä sen saa töihin mutta ei halvemmalla. Eikös se niin mene, että markkinat määräävät oikean hinnan myös tässä tapauksessa eikä ainoastaan silloin kun se olisi yrittäjästä kivaa? Kyllä sitä vapaata markkinataloutta fanitetaan niin kauan kun siitä on itselle etua mutta kyllä sieltä se sääntelyä vaativa sosialisti tai halpatyövoiman tuontia vaativa orjuuttaja löytyy heti kun pitäisi omaa kuvetta kaivaa vähän enemmän.

Vierailija
20/20 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisten kanssa. Kyllä korkeakoulutetun palkka tulisi alkaa kolmosella.

Työnantajilla on kyllä kovia vaatimuksia millainen työntekijän tulisi olla, mutta sitten ei olla valmiita maksamaan ammattilaiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi