Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varastohämähäkkiuutiset pilasi elämänilon!!

miten jatkaa tästä
23.08.2019 |

Oikeastiko noita hirviöitä on niin paljon ja ovat niin isoja mitä viime aikojen uutiset kertoo?? Kuulemma kannat kasvaneet räjähdysmäisesti. Yksi juttu kertoi miten sellainen oli pudonnut jonkun niskaan ja siitä paidan sisään!! D:

Nyt en enää uskalla edes kämppää tuulettaa kun pelkään koko ajan että niitä hiipii sisälle syksyn tullessa. Tähyilen vaan kattoa ja seiniä :(

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noita kotona. Asun H:gin Viikissä rivitalossa ja pidän kesäaikaan paljon terassin ovea auki. Löytyy noita pitkäkoipia säännöllisesti. Onneksi en pelkää hämähäkkejä, minusta ovat sympaattisia.

Vierailija
22/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin täällä pelätään jotain 2€:n kolikon kokoista pikkuotusta, mutta miettikääs, kun jossain päin maailmaa on näitä kämmenen kokoisia yhtä runsaasti :D

Jep. Thaimaassa kuvailin viidakossa näitä nephila-suvun hämiksiä, joita oli ihan samalla tavalla verkoissa, kuin vaikka Suomessa ristilukit... Vähän eri kategoriassa mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä maksaa "Varastohämähäkkiuutisten" kestotilaus?

Me varastohämähäkit saamme lehden kotivarastoihimme ilmaiseksi.

Vierailija
24/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh mun sängyssä kipitteli tuommonen yks ilta ja piti soittaa miesystävälle että voinko mennä sinne yöks kun sängyssä on ylimääräisiä jalkoja 😁 seuraavana päivänä mies tuli tarkastamaan ettei kaveria näy enää.

Vierailija
25/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo samoja kun Englannissa ne house spiders? En ole uskaltanut lukea uutisia varastohämiksistä😱 House spiders on todella isoja, yööök.

Vierailija
26/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua oikeasti itkettää. Kärsin fobiasta ja ei oikeasti naurata mitenkään päin.

-------> Lääkäriin.

Hämpit sentään syö ne muut ötökät. Hyödyllisiä ovat. Vai olisko kaikkialla vilahtelevat sokeritoukat sinusta kivempia?

Mitä lääkäri voi fobialle tehdä?

Minun araknofibiani lievittyi (tahattomalla) siedätyshoidolla. Mutta en kyllä haluaisi tuommoisiin hirvityksiin törmätä...

Fobia on AIHEETON, SUHTEETON pelko. Oikeasti pelkäät jotain muuta ja olet projisoinut sen hämppeihin. Sinun pitää hoksata se todellinen pelonaiheesi (esim. pelko hallinnan menetyksestä, rahahuolet) ja kohdata se.

Mielenterveyssektori on fobioiden hoitoa varten, muun muassa. Ahdistuslääkekin voi olla hyväksi, mutta se ei fobiaasi poista.

Vierailija
27/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Fobia on tiettyihin tilanteisiin tai kohteisiin liittyvä todellisen uhkan olemassaoloon perustumaton pelko (kammo tai kauhu), jonka ahdistuneisuusoireita henkilö ei pysty hallitsemaan. Vastenmielisyys esimerkiksi jotain eläinlajia kohtaan ei ole vielä fobia. Fobiat luokitellaan ahdistuneisuushäiriöihin."

https://fi.m.wikipedia.org › wiki › F...

Fobia – Wikipedia

Vierailija
28/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo samoja kun Englannissa ne house spiders? En ole uskaltanut lukea uutisia varastohämiksistä😱 House spiders on todella isoja, yööök.

Joo nämä on samoja otuksia ,on rantautuneet Etelä-Suomeenkin nyt. Me asuttiin briteissä pari vuotta kun olin lapsi, ja mulla oli pahana sekä hämähäkki- että perhoskammo. Hyi että kun kammotti ne paikalliset hämpit ja perhoset, eihan eri luokkaa yök kuin mitä oli Suomessa näkynyt.

Vierailija
29/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on noita kotona. Asun H:gin Viikissä rivitalossa ja pidän kesäaikaan paljon terassin ovea auki. Löytyy noita pitkäkoipia säännöllisesti.

Juuri tämä on pelkoni :(  Ovet ja ikkunat pysykööt visusti kiinni mutta onko sekään 100% varma keino??

ap

Vierailija
30/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyh mun sängyssä kipitteli tuommonen yks ilta ja piti soittaa miesystävälle että voinko mennä sinne yöks kun sängyssä on ylimääräisiä jalkoja 😁 seuraavana päivänä mies tuli tarkastamaan ettei kaveria näy enää.

Miksi, oi miksi tällaista pitää käydä :O   Oli virhe avata ketju :(

ap

Vierailija
31/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaisin tuonnimisen sanomalehden ihan mielenkiinnosta.

Haha :D

ap

Vierailija
32/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, älä sure varastohämpin takia. Jutun lopussa sanottiin näin:

"Suuresta koostaan huolimatta varastohämähäkki ei kuitenkaan ole isoin laji Suomessa. Kookkaampia massaltaan ovat esimerkiksi risti- ja rantahämähäkit."

Noi on luonnonvaraisia koko maassa.

Kiitos tiedosta mutta en ole varma helpottiko tämä :O  :(

ap

Vierailija
33/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hanki kissa. Ne tykkäävät leikkiä ja metsästellä noita pitkäjalkoja.

Vierailija
34/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sivulla semmone uutinen? ( että tiedän varoa) 🤭

Mitä vikaa hämähäkeissä on ??!!

Vierailija
35/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita hämyreitä. =)

Jotenkin kovin symppiksiä ja söpöjä elukoita hämähäkit. Hyödyllisiäkin.

Vierailija
36/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitten voisi olla aihetta kauhuun, kun vaikka brasilianvaeltajahämähäkit tunkeutuisivat Suomessa ihmisten asuntoihin ;)

Vierailija
37/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekkään pidä hämähäkeistä, jossain vaiheessa pelko oli kääntymässä fobiaksi. Nyttemmin se on rauhoittunut, kun olen lukenut lemmikkihämähäkin omistajien juttuja, katsonut videoita ja kotiin syntyi lapsi, jolle en halua pelkoa siirtää. On vaatinut aikamoista ajatustyötä, että ymmärtää hämppiksien olevan hyviksiä, eikä ällöttäviä otuksia, jotka haluaa syödä mut.

Vierailija
38/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole kuitenkaan niin paljon, eikä ne ole niin isoja kuin ihmiset. Mietippä sitä ap ja näe painajaisia,

Vierailija
39/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, hanki kissa. Ne tykkäävät leikkiä ja metsästellä noita pitkäjalkoja.

Mun kissa olisi varmaan foobikon painajainen. Se kyllä leikkii hämähäkeillä ja useimmiten ne siinä leikissä kuoleekin jossain vaiheessa, mutta sen jälkeen kissa tuo saaliinsa minulle lahjaksi, esim. jos makaan sängyllä, tiputtaa Suuren Saaliin kasvoilleni. Sohvalla istuessa vain syliin. Mukava olisi varmaan hämähäkkikammoiselle tämmöinen lahja, varsinkin jos se vielä sinnittelisi hengissä.

Vierailija
40/76 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitten voisi olla aihetta kauhuun, kun vaikka brasilianvaeltajahämähäkit tunkeutuisivat Suomessa ihmisten asuntoihin ;)

Nämä ovat isoja ja jopa tappavan myrkyllisiä.