Halpa mutta tyylikäs ja luotettava auto
Mikä on paras halpa mutta luotettava ja tyylikäs auto? Onko sellaista olemassa?
Kommentit (18)
Peugeot. Ei ruostu ja on konstailematonta perustekniikkaa, joka on edullinen pitää kunnossa.
Jos olet homosinkku ja ammatiltasi parturikampaaja, niin Audi TT on hyvä valinta.
Halpa tuppaa yleensä rajoittamaan luotettavuutta ja varmaan jonkin verran tyylikkyyttäkin.
Käytettyinä eritoten ranskalaiset autot ovat halpoja, mutta tyylikkäitä ja kohtalaisen luotettavia.
Olen kuullut hyvää Hondasta. Löytyy myös hybridimalli Insignia, joka on varsin tyylikäs ja trendikäs. Kuulemma hyvä hinta-laatu-suhde ja jotenkin neutraali automerkki.
Kuulisin mielelläni lisää jos jollain on omakohtaisia kokemuksia?
Huyndai i20, i30 (pitkä takuu, kivan näköisiä)
Škoda Octavia (Volkswagenin moottori ja tekniikka)
Ford Focus
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut hyvää Hondasta. Löytyy myös hybridimalli Insignia, joka on varsin tyylikäs ja trendikäs. Kuulemma hyvä hinta-laatu-suhde ja jotenkin neutraali automerkki.
Ryttääntyvää sorttia, mutta niin ovat kaikki muutkin halvemman luokan mallit.
Vierailija kirjoitti:
Hondalla on maine sporttisena autona, eli reipas moottori ja usein trendikäs/vaihdikas ulkonäkö. Tiedä sitten, onko eroa johonkin vastaavankokoiseen Madzaan tms. japanilaiseen. Hondat hiukan kalliimpia kuin M ja Toyota. Mazdallakin onkin sporttimalli CX.
Toyota on perinteisesti varma ja vakaa, eli luotettava auto.
Vierailija kirjoitti:
Škoda Octavia (Volkswagenin moottori ja tekniikka)
VW-perheen tekniikka on nykyautoissa harvinaisen epäluotettavaa. Moottorit ja vaihteistot kestomurheita ja maahantuoja/valmistaja eivät tunnusta kalliita harme tyyppivioiksi. Luotettavaa hakiessa ei kannata Audia, Volkkaria, Skodaa tai Seatia harkita.
Toyota corolla,
Toyota yaris
Toyota auris
Toyota avensis
Honda jazz
Honda civic
Ostohinta korkeampi, mutta ylläpitokulut kohtuulliset verrattuna VAG konsernin tekeleisiin. Toyota säilyttää jälleenmyyntiarvonsa yllättävän hyvin verrattuna mersuun tai bemariin.
Ooppeli. Tonnilla-parilla saat hyvän käytetyn alle 200k km ajetun, jolla ajaa vielä helposti monta vuotta iman isompaa häikkää. Tuppaa vaan joskus olemaan startissa pientä vikaa pakkasilla, mutta sen uusiminen on edullista. Osia löytyy helposti - edullinen huolto. Muuten ei mitään merkkivikoja.
Ei sellaista olekkaan, siis halvalla.
vanha säännöllisesti huollettu toyota corolla josta onnistuttu pitämään ruoste poissa voisi olla aika helmi löytö,ei oo kyllä sattunut kohdalle vaikka olen jo muutamaa käynyt katsomassa.Tosin ei ne halpoja ole.
Ford Focus
(Saksassa tehty)